Kesä on aivan liian lyhyt
....taas tullut täytenä järkytyksenä tämä yhtäkkinen selvä tiputus lämpötiloissa. Viroa myöten kesä jatkuu, Suomessa sen sijaan, kun kuu vaihtuu syyskuu -nimiseksi, kuin veitsellä leikaten lämpötila tippuu alle 15. Joka vusoi tämä sama pska juttu, vuosi vuodelta vaikeampaa. Pakko muuttaa ulkomaille ja yrittää työllistyä, etenkin juuri ilmaston vuoksi. Toki holhousvaltiomeininki harmittaa myös, kaiken kieltäminen vetoamalla turvallisuuteen, terveyteen ja lapsiin, mikä onkaan vetoavampaa - vain paha ihminen "haluaa" lapsille pahaa. Ethän tee sitä ja tätä.
Kommentit (13)
Ei ole. Räntäkelit on vaan liian pitkiä. Kevät, syksy ja kesä ihan ok pituisia mutta talvea en nykyisin tarvitsisi. Ehkä joulu-helmikuuksi korkeintaan.
Elokuu on paras lämmintä mutta ei läkähdy eikä juurikaan paarmoja enää, yöt pimeitä, Toukokuu kans Itärajalla ollaan
Todellakin aivan liian lyhyt, toivottavasti se ilmaston lämpeneminen toisi tänne edes vähän parannusta keleihin ja lisää lämpöä, muttei se taida vaan tapahtua tarpeeksi nopeasti. Joka vuosi syksy ja kelien viileneminen vaan tuntuu entistä pahemmalta ja kaipuu lämpöön kasvaa
Näin on, tämän maan säät nyhtää ihmisestä kaiken elämänhalun. Ei ihme että on hyvä sosiaaliturva, ilmainen koulutus ja terveydenhuolto, eihän täällä kurjuuden ytimessä muuten kukaan suostuisi asumaan. Oi luoja kun välillä käy vilkaisemassa vaikka Euroopan kaupungeissa miten ihmiset oikeasti ELÄÄ muulloinkin kuin kesällä, eikä kyyhötä jossain pimeässä piilopirtissä kuin puusta pudonneet metsäläiset....Aaaaaaaaarrrgggghg,raastaa sielun verille.
Kohta siirrytään taas kivasti talviaikaan ja illat on entistä aikaisemmin pimeitä.
Kesä on hyvä, syksy mukava, talvi tulee ja kevät koittaa, näin se menee.
Olen kai tullut vanhaksi, mutta pitkään kesti kesä ja kiva, että se on ohi. Haluan jo pukea vaatteita päälle ja ulkoilla ilman nestehukkaa. Myös pimeät yöt on plussaa.
Jep. Huomaan omassa mielentilassanikin taas tutun syksyn mukanaan tuoman muutoksen. Olen surullisempi ja väsyneempi. Tuntuu, ettei jaksa tehdä muuta kuin makoilla sängyssä lämpimän peiton alla lukemassa kirjoja.
Muuttakaa valittajat MUUALLE. Mitä perhanaa te valitatte? Olisitte lukeneet jotain fiksua ja kieliä - kuten minä - ja muuttaneet jo kauan sitten pois - kuten minä. Nautin joka vuosi kuukauden lomasta Suomessa, ihanassa kesälomamaassa.
Täällä varsinainen kesä kestää yleensä sen 3kk suunnilleen. Itse mieltäisin syyskuun vielä aika kesämäiseksi. Toukokuu voi olla myös mutta se on vähän tylsä kun maa vielä unessa, ehkä puolet siitä lopusta enemmänkin.
En vihaa kesässä hellettä vaikka se on tympeää pidemmän päälle vaan hyttysiä. Minä vihaan iniseviä pistäviä purevia hyttysiä. Ne yrittää tulla korvaan nenään suuhun silmään. Pitäs tappaa semmoset kaikki.
Musta on ihan kiva, ettei aurinko häikäise silmiin jatkuvasti eikä ulkona ole niin lämmin, että on vetelä olo.