Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisille työttömille ei kelpaa koodarin hommat? Koodareista on huutava pula Suomessa. Onko tuet liian suuret kun työ ei kelpaa??

Vierailija
12.09.2019 |

Koodareita joudutaan hankkimaan jo ulkomailta.

Kommentit (396)

Vierailija
1/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä koodauksesta yhtään mitään, mutta jos minut joku siitä huolimatta koodariksi palkkaa, niin otan paikan vastaan.

Vierailija
2/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voivat opiskella koodausta. Se on vain itsestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole niin päin, että suomalaiset työttömät eivät kelpaa koodareiksi. Ei sitä kovin nopeasti loikata jostain postinkantajasta tai lähihoitajasta koodariksi.

Vierailija
4/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Vierailija
5/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä? Kuinka kauan kestää? Onko pääsykokeita? Paljonko maksaa? 

Vierailija
6/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää tyttäreltä kysyä neuvoa power pointin jne. käyttöön, ihan oikeasti, meinaatko että minä oppisin jotain koodausta kun hädintuskin tiedän mitä se tarkoittaa?

Vierailija
7/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaisille työttömille ei kelpaa lääkärin hommat? Lääkäreistä on huutava pula Suomessa. Onko tuet liian suuret kun työ ei kelpaa??...

Lääkäreitä joudutaan hankkimaan jo ulkomailta. Kaikki voivat päästä opiskelemaan lääketiedettä. Se on vain itsestä kiinni.

Vierailija
8/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän työt varmaan kelpaisi.

Mutta, mutta, kaikilla ei äly, hoksottimet mielikuvitus, taidot tms. riitä koodarin hommiin.

Jos riittäisi, niin hommiin olisi jopa tungosta.

Vierailija
9/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun naapurissa asuu 55-vuotias työtön humanistinainen, joka ei millään lähde hitsariksi Pohjois-Karjalaan. Menisi hitsauskouluun ja reipastuisi.

Vierailija
10/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodari pula tarkoittaa että ei ole seniori tason koodareita. Työnantajat odottavat vahvaa osaamista ja monen vuoden työkokemusta. Siinä ei riitä parin vuoden koodariopinnot. Näitä ihmisiä on kourallinen ja heistä on kova taisto. Ongelma on se ettei muut saa työkokemusta koska taso palkattaviin on niin kova :/

Vierailija
11/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa. On pääsykokeet. On ilmaista itse opiskelijoille. Kestää 3-5 vuotta, vähintään. Senkin jälkeet olet hyvin todennäköisesti työelämässä jonkin tietyn firman tekemästä koodista helpostikin ulalla useamman kuukauden.

Vierailija
12/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei ole kaikkiin hommiin. Ei kiinnosta ala, tai ei riitä taidot siihen.

Onhan lähihoitajistakin pulaa, mutta eivät kaikki lähde alalle opiskelemaan, vaikka varman työpaikka heti tiedossa.

Vierailija
13/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin oikeastaan kiinnostunut oppimaan koodausta. Olen alle 50-vuotias ja hallitsen aika hyvin tietokoneen käytön, vaikka koulutukseltani humanisti olenkin. Tietääkö kukaan, tarvitaanko siihen kuinka hyvät matemaattiset taidot? 

Vierailija
14/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreistäkin pulaa, notta ei kun lääkikseen vaan kaikki työttömät...

Vierailija
15/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaus ei ole helppoa ja nopeaa oppia eikä kaikilta ihmisiltä vain löydy sen tason ongelmanratkaisukykyjä ja ajattelutaitoja mitä ohjelmoijan työ vaatii.

Vierailija
16/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin oikeastaan kiinnostunut oppimaan koodausta. Olen alle 50-vuotias ja hallitsen aika hyvin tietokoneen käytön, vaikka koulutukseltani humanisti olenkin. Tietääkö kukaan, tarvitaanko siihen kuinka hyvät matemaattiset taidot? 

Jollet matikasta ymmärrä mitään, tuskin opit koodaamaankaan.

Periaatteessa voit opetella koodaamaan ihan itseksesi, mutta jos töihin haluat, osaaminen pitää todistaa jollain.

En usko, että Suomessa on pula koodaajista, vaan hyvistä, kokeineista koodaajista. Surkeita on ihan riittämiin.

Vierailija
17/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa. On pääsykokeet. On ilmaista itse opiskelijoille. Kestää 3-5 vuotta, vähintään. Senkin jälkeet olet hyvin todennäköisesti työelämässä jonkin tietyn firman tekemästä koodista helpostikin ulalla useamman kuukauden.

Työttömyystukea saa maksimissaan 2 v opintoihin. Eli mistä rahat elämiseen loppuihin 1-3 v opintoihin?

Vierailija
18/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en osaa koodata. Enkä usko että tulisin siinä ikinä hyväksi.

Vierailija
19/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaista ainakin MOOCissa.

Vierailija
20/396 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaa käyttöliittymistä huomaamaan että työllisyyskurssin käyny on ne parin viikon työkokemuksella koodannu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä