Miksi suomalaisille työttömille ei kelpaa koodarin hommat? Koodareista on huutava pula Suomessa. Onko tuet liian suuret kun työ ei kelpaa??
Kommentit (396)
"Ei kelpaa"-juputus on järjestään pskapuhetta.
Niitä pelejä joissa demoscenen pelimoottoreita?
Bugbeat Entertainmentin rallipelit.
Byterapersin heput Bugbearin perusti.
Vierailija kirjoitti:
"Ei kelpaa"-juputus on järjestään pskapuhetta.
Muistetaan tämä siellä persuleirissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse koodasin ammatikseni dos-aikaan turbo pascalilla ja assemberilla.
Olen kyllä tiennyt että vauva-palstalla (sic) on nykyään paljon eläkeläisiä.
Älä ole yksi heistä, mene pois.
Olen 43-vuotias työtön. Yläasteikäisenä koodasin juuri noilla kielillä.
Vierailija kirjoitti:
Niitä pelejä joissa demoscenen pelimoottoreita?
Bugbeat Entertainmentin rallipelit.
Byterapersin heput Bugbearin perusti.
Jos muistetaan että demoscene ei ole suomalainen keksintö tai ilmiö niin sanoisin että noita on huomattava määrä.
Aktiivimallikurssilla koodariksi. Miksipä ei
Kovin kauaa ei firmoissa yleensä jakseta katsoa sellaisia alanvaihtajia, joilla ei ole omaa kiinnostusta koodaamiseen ja jokaisen triviaalin asian joutuu neuvomaan.
Montakos huippuosaajaa se Afrikan Koodibussi-projekti Suomeen on tuonut?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki voivat opiskella koodausta. Se on vain itsestä kiinni.
Itse en voi koska olen heikkolahjainen. Äly ei riitä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki voivat opiskella koodausta. Se on vain itsestä kiinni.
Itse en voi koska olen heikkolahjainen. Äly ei riitä siihen.
Totta kai voi opiskella, muttei siitä kukaan mitään maksa. Nykyään on entistäkin vaikeampaa päästä alalle, kun tekoäly hoitaa helpommat ja välillä haastavatkin työt ilmaiseksi. Monella alanvaihtajalla on ns. kusetettu olo.
Koodaus on vähän sellainen taito, että sitä ei pitkäaikaistyötön opi tyhjästä mitenkään keski-ikäisenä sille tasolle, että olisi tuottava ja haluttu työntekijä. Vaatii pohjaksi matemaattista älyä ja sivistystä. Vaikka näitä kuukaudessa koodariksi koulutuksia näkeekin, todellisuus on toinen.
Sen sijaan nuoremmille voin suositella lämpimästi alaa (mieluiten yliopisto, amk ok), vaikkei olisi koodauskokemusta. Koulussa oppii pohjat ja sitten trainee- ja junioripositiossa kehittyy riittävälle tasolle.
Alalla on loistava palkka, työllisyys, siisti sisätyö, etätyö voimissaan ja mielenkiintoiset projektit, joissa harvoin tylsistyy.
Suomi koodarit lähtee ulkomaille kun saavat enemmän palkkaa.
Ihanaa kun on työpaikka, niin se tekee minusta valtiaan, jolla on oikeus päättää ja osoittaa kelle vaan työttömälle työpaikka. Minä päätän.
Myös normaalipainoisena saan päättää mitä läskit syö. Minä päätän, minun verorahat.
Minä päätän myös missä kukin saa asua.
Huutava pula olisi lääkärin ja koodarin työvoimakoulutuksesta työttömille. Riikka-Petteri vain ottaa ja jätjestää koulutuksen, kun vallankahvassa kerran roikkuvat!
Tutkija joka on saavuttanut tietonsa tekemällä asioita ensin itse harrastepohjalta, sitten eri firmoissa ja nyt proffana. Niitä tietoja ei ole haettu mistään fuksivuoden fyssankurssilta.