Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten naisten viehtymys epäluonnollisiin hiusväreihin!

Vierailija
12.09.2019 |

Miksi, oi miksi? On niin harva, jolle sopii se musta tai tummanruskea. Jos valitset kuvastosta hiusvärin " keskiruskea", niin sekin on jo useimmille liian tumma, näyttää siis ihan tummanruskealta. Samaten kaikki mahongit yms näyttää aivan hirveiltä suomalaisen harmaanvalkoisessa ihossa. Jostain jäänyt ihme pinttymä, että kun hiuksia värjätään, niin se pitää sitten tehdä niin, että tulos loistaa kilometrin päähän, että "Pirkko-Liisa on värjännyt tukkansa". Ja samalla ne kulmakarvat on kuitenkin jäänyt piirtämättä muusta meikistä puhumattakaan. Sama se on vaalean värin kanssa. Se vitivalkoinen tai kusenkeltainen kypärä ei pue ketään.

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti näin ja jotenkin tämä pisti vihaksi: "Viimeksi kampaajalla otin vaaleita raitoja ja samalla kerroksittain leikatun tukan siistimisen (puolipitkä). Hinta tuosta oli jo yli 100e, vaikkei siis edes koko tukkaa värjätty."

Ilmaiseksiko rouvalle olisi pitänyt raidat laittaa? Raitojen laitto on alusta loppuun käsityötä, samoin hiusten leikkaaminen, joten miten voit kuvitella sen olevan halvempaa? Tee itse, jos olet kerran niin pihi muija.

Vierailija
82/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tää aloitus, luulin, että olisi ulinaa sateenkaarihiuksista. Ruskea, jep, maailman epäluonnollisin väri. Kyllä.. :'D

Minusta ruskea on ikävä väri siksi, että siitä tulee mieleen kakka. Mieluummin jotain iloisen väristä tai sitten blondia, mustaa tai ihan suoranaista valkoista, jos nyt hiuksia värjäilee.

Jokaisen oma päätös minusta, minkä väriset hiukset haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska huomiovärit ovat nättejä. Oranssi/keltainen on piristävä väri.

En ymmärrä miten joku voi pitää noita nätteinä. Toki ne ovat räväköitä ja huomiota herättäviä eikä minulla ole mitään sitä vastaan että joku haluaa täällä erottua massasta. Mutta nätti tai kaunis ei todellakaan ole se sana joka noista väreistä tulee mieleen. Jos joku neutraali sana pitää sanoa niin se on keinotekoinen.

Ei räikeä muutu kauniiksi sillä että kantaja itse pitää siitä. Räikeä on räikeä enkä tiedä miksi sitä pitää muuksi kutsua jos kuitenkin se tarkoitus on juuri erottua ja piristää?

Mielipidekysymys, minusta on kauniita. Toki riippuu kantajasta, eivät ehkä sovi keski-ikäisille tai vanhemmille. Siinä olet oikeassa että ovat keinotekoisia, tarkoituskin saada animelookkia.

Vierailija
84/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusten värjäys kampaajalla on aivan mielipuolisen kallista.

Eli joko oma tylsä maantienharmaa väri, tai sitten markettivärjäys.

Jos mahdollista, kannattaa käydä esim. oppilaitoksen kampaamossa.

Siellä on opettaja paikalla joka neuvoo opiskelijoita ja seuraa työn edistymistä. Itse käyn kampaamokäyntien välillä tehohoidon ottamassa sellaisessa paikassa ja siellä näkyy käyvän monelaista porukkaa asiakkaina.

Taitavan (ja hyvän värisilmän omaavan) opettajan ohjauksella värit ja permanentitkin näyttävät erittäin onnistuneilta. Ja se hinta on huomattavasti edullisempi kuin jo valmistuneella kampaajalla.

Vierailija
85/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa tää aloitus, luulin, että olisi ulinaa sateenkaarihiuksista. Ruskea, jep, maailman epäluonnollisin väri. Kyllä.. :'D

Minusta ruskea on ikävä väri siksi, että siitä tulee mieleen kakka. Mieluummin jotain iloisen väristä tai sitten blondia, mustaa tai ihan suoranaista valkoista, jos nyt hiuksia värjäilee.

Jokaisen oma päätös minusta, minkä väriset hiukset haluaa.

Kakka? Oletko pienen vauvan äiti, jolla on hieman liian pienet ympyrät vauvan vaippoja katsellen, vai miten ruskeasta väristä mieleesi tulee vain kakka?

Et ole ilmeisesti myöskään pätkääkään taiteellinen ihminen tai luonnonystävä, jos et keksi mitään muuta kuin kakan ruskean värin kuvaajaksi.

Outo olet.

Vierailija
86/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen mummo minäkin haluan olla sitten +70 vuotiaana!

No jos ei aika ala kulua taaksepäin, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin +70-vuotias. Se -70-vuotias olisikin aika erikoinen tapaus, varmaan pääsee jo otsikoihin.

Tai sitten tarkoitit 70+ eli 70 ja siitä vanhempi, jolloin ei hätää, jatkakaa!

Vierailija
87/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kalleus vähän riippuu miten sitä ajattelee. Tottakai työttömän kukkarossa joku 120e kuukauden välein on paljon, mutta minä ainakin olen maksanut sen ja enemmänkin hyvin mielelläni. Perheelläni ovat raha-asiat täydellisen kunnossa, emmekä käytä rahoja oikeastaan mihinkään turhuuksiin, herkut leivon perheelleni itse, vaatteita ostamme vain harvoin ja tarpeeseen uusina tietenkin ja olemme mieheni kanssa töissä.

Se kampaajan laitettu raha on minun hemmotteluani, joka kestää monta viikkoa. Kun hiuksissa on siisti leikkaus ja kaunis väri, niin mikäs siinä on ollessa ja mennessä. Valintakysymys.

Toivottavasti sait tarpeellisen annostuksen omakehua.

Me monet muutkin olemme töissä, emmekä ostele turhaa roinaa (ja herkkuja mässytetään niin vähän, että sama se ostaako vai leipooko). Vaan silti yli 100e hiuksiin on vaan liikaa. Viimeksi kampaajalla otin vaaleita raitoja ja samalla kerroksittain leikatun tukan siistimisen (puolipitkä). Hinta tuosta oli jo yli 100e, vaikkei siis edes koko tukkaa värjätty.

Ei kannata ihmetellä, miksei käytetä paljoa näitä hemmotteluita, kun yksinkertaisesti ovat aivan hemmetin kalliita.

Ohis, mutta työkaverini polttaa askin päivässä tupakkaa ja valittaa kun rahaa ei ole edes kampaajan, saati mihinkään muuhunkaan kivaan. Olen sanonut hänelle, että jos hän vähentäisi tupakointia vaikka puoleen, niin tadaa, siinä olisi jo yli satanen säästössä yhdessä kuukaudessa!

Se on todella valintakysymys mihin rahojaan laittaa.

No minä esimerkiksi en tupakoi (ja alkoholiakaan on aniharvoin), vaan kerrytän rahaa säästöön sekä omiin säästöihin, että lapsen säästöihin. Panostan lapsen tarvikkeisiin, tervelliseen ja mahdollisimman lisäaineettomaan ruokaan jne.

Kyllä noihin kaikkeen saa sen verran rahaa, että parin kuukauden välein menevä 100 - 200 e tuntuu liian kalliilta. Lisäksi kun asumiskustannukset ovat mitä ovat, kun pakko asua pk-seudulla töiden takia.

Vierailija
88/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista, kannattaa käydä esim. oppilaitoksen kampaamossa.

Siellä on opettaja paikalla joka neuvoo opiskelijoita ja seuraa työn edistymistä. Itse käyn kampaamokäyntien välillä tehohoidon ottamassa sellaisessa paikassa ja siellä näkyy käyvän monelaista porukkaa asiakkaina.

Taitavan (ja hyvän värisilmän omaavan) opettajan ohjauksella värit ja permanentitkin näyttävät erittäin onnistuneilta. Ja se hinta on huomattavasti edullisempi kuin jo valmistuneella kampaajalla.

Opiskelijavärjäyksessä näen vaan liian ison riskin siihen, että väristä tulee jotain ihan muuta kuin mitä pitäisi...

Vierailija
89/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti näin ja jotenkin tämä pisti vihaksi: "Viimeksi kampaajalla otin vaaleita raitoja ja samalla kerroksittain leikatun tukan siistimisen (puolipitkä). Hinta tuosta oli jo yli 100e, vaikkei siis edes koko tukkaa värjätty."

Ilmaiseksiko rouvalle olisi pitänyt raidat laittaa? Raitojen laitto on alusta loppuun käsityötä, samoin hiusten leikkaaminen, joten miten voit kuvitella sen olevan halvempaa? Tee itse, jos olet kerran niin pihi muija.

Siinä otettiin kantaa siihen, että miksi väri yleisemmin on markettiväri kotivärjäyksenä, eikä hieno kampaamossa tehty.

Koska kampaamovärjäys on niin kallista, että pitää tosissaan miettiä viitsiikö siihen panostaa.

Vierailija
90/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pitkät mustat värjätyt hiukset monta vuotta ja meikin kanssa näytin hyvältä ja kukaan ei koskaan kyseenalaistanut hiusväriäni, vaan kehuja tuli enemmänkin. Luonnostani olen vaaleahko, vedenvihreillä silmillä ja kevät värianalyysissä. Sain kuulla että osalle kevätihmisistä sopii musta tukka (ei siniseen taittava). Minulla on hyvin hyvin vaalea iho ja sain kuulla useamman kerran näyttäväni lumikilta. Mustat hiukset olivat ihanat, mutta väsyin jatkuvaan värjäämiseen.

On typerää väittää ettei mustat hiukset sovi suomalaiselle. No meikki täytyy tietysti olla sitten kunnossa myös.

Vierailija
91/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme kaverini kanssa baarissa ja kaveri vaikutti alakuloiselta kun joku mies tuli iskemään minua , mietin keihtaanko sanoa että värjäisit vaikka nuo hiuksesi niin olisi sinullakin vientiä ! En itsekään ole mikään superkaunis, mutta kaverini on..  no, kuvitelkaa  40 v nainen jonka naamasta ikä jo näkyy,  tukka likaisen näköinen päätä myöten makaava hiirenhäntä sävyä maantie, värittömät kulmat, silmälasit ja ainoa meikki mitä käyttää NUDE huulipuna. Kun ripsari kuulemma ärsyttää silmiä. Ja puuterista tulee finnejä.

Olemme samanikäisiä, mutta kaveria voisi luulla äidikseni. "Luonnollinen kauneus" on suurin huijaus mitä naiselle voidaan tuputtaa! 

Tämä on totta. Ohut, maantienvärinen tukka on kamala ja väritön. Vie kaiken värin naamasta ja vanhentaa. Miksei ottais raitoja? Niistäkin tulis vähän pirteyttä...

Sit vielä jos ei käytä meikkiä yhtään. Hyi.

Vierailija
92/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnostaan punaiset hiukset. Sitten niihen kuuluvaa vaaleaa ihoa haukutaan, koska "vaalea iho nyt ei vaan ole kaunis".

Eli saa olla punapää, kuhan ei ole kalpea. Näitä vastaavia ketjuja lukeneena tiedän, että mikään ei ole rumempaa kuin suomalaiset maantienväriset hiukset. Mutta tummaksi tai vaaleaksi ei voi värjätä, koska ne eivät sovi suomalaiseen ihonväriin. Ne maantienväriset hiukset sopivat, mutta nehän olivat muuten järkyt. Epäluonnolliset värit ei käy, kun ne on liian räikeitä.

Aika pieneksi jää hyväksyttyjen hiusvärien valikoima. Kannattanee siis antaa piut paut muiden mielipiteille ja pitää sen värisiä hiuksia kuin itse haluaa.

Vierailija
93/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 25 vuotiaalle naiselle ei shokkivärit sovi.

Vierailija
94/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma väri ei aina ole se imartelevin. Olin värjännyt hiuksia monta vuotta kun päätin kasvattaa oman värin päähän ja ajattelin, että se tulee näyttämään niin hyvältä ja luonnolliselta, mutta vielä mitä. Se maantieharmaa liru, jossa muutama harmaa hius seassa ei todellakaan pukenut millään tavalla. Hirveästi vaan aikaa ja vaivaa meni.

Luulen, että suurin virhe mikä suomalaisilla naisilla näiden värien kanssa sattuu on se, että kaupan värit nyt vaan on ihan kamalaa kuraa. Paketin kuvaan ei voi yhtään luottaa, väristä tulee juurikin liian tumma tai luonnoton.

No tämä. Mä kans luonnollisuusvillityksessäni kasvatin oman värin eli maantien harmaan ja oli ihan kamala. Naama näytti nii valjulta. Vanhensi ja oli epäsiisti olo muutenkin niin ruman tukan kanssa. Nyt on taas tummanruskeaksi värjätty ja kaikki kehuu et sopii paremmin. Mulla tummat kulmat ja oliiviin menevä iho eli en oo aivan valkonen iholta.

Vierailija
95/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme kaverini kanssa baarissa ja kaveri vaikutti alakuloiselta kun joku mies tuli iskemään minua , mietin keihtaanko sanoa että värjäisit vaikka nuo hiuksesi niin olisi sinullakin vientiä ! En itsekään ole mikään superkaunis, mutta kaverini on..  no, kuvitelkaa  40 v nainen jonka naamasta ikä jo näkyy,  tukka likaisen näköinen päätä myöten makaava hiirenhäntä sävyä maantie, värittömät kulmat, silmälasit ja ainoa meikki mitä käyttää NUDE huulipuna. Kun ripsari kuulemma ärsyttää silmiä. Ja puuterista tulee finnejä.

Olemme samanikäisiä, mutta kaveria voisi luulla äidikseni. "Luonnollinen kauneus" on suurin huijaus mitä naiselle voidaan tuputtaa! 

Tämä on totta. Ohut, maantienvärinen tukka on kamala ja väritön. Vie kaiken värin naamasta ja vanhentaa. Miksei ottais raitoja? Niistäkin tulis vähän pirteyttä...

Jaa, mielestäni yksi kauneimpia hiusvärejä, varsinkin kalpean ihon kanssa-

https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/enhanced/terminal05/201…:*

Vierailija
96/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein kauhein on minusta se nyt muodissa oleva hopeanharmaa, se ei sovi kenellekään! Eikä kyllä maantienvärikään, usein vielä yhdistettynä pitkään ja ohueen hiukseen.

Toisaalta, itsehän värjään markettivärillä hiukseni tasaisen tummiksi (tummanruskea, ei ihan musta). Olen kokeillut erilaisia värejä ja aina palaan tähän, mielestäni se mulle sopii. Mulla on hieman pisamainen iho ja tummanruskeat silmät.

Vierailija
97/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tosiaan kauheaa nuo maantienväriset hiukset, not-

https://fineartsbd.com/wp-content/uploads/2019/05/dark-blonde-hair-colo…

https://dy6g3i6a1660s.cloudfront.net/pcfgO6RXTuockrG43JxrUQHzAu4/cl.jpg

Vierailija
98/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä tosiaan, miten monet pitävät erilaisia ruskean sävyjä "luonnollisena" ja kauhistelevat esim. punaisia tai sinisiä hiuksia, kun suurin osa niistä ruskeistakin väreistä on todella epäluonnollisia. Varsinkin suomalaisilla geeneillä

Niinpä. Itsekin olen nuorempana värjännyt tukkaani niin tummemmaksi kuin vaaleammaksikin vaikka oikeasti tämä ihan oma hiusväri (eli se maantienharmaa) onkin kaikista paras ja saa oikeasti ihon hehkumaan.

Mä en edes tiedä miksi aloin jo teini-iässä värjäämään tukkaa, kai se vaan oli muotia ja jotenkin kuului asiaan ja oli olevinaan niin aikuismaista. Oli oikeasti melkoinen yllätys tajuta parin vuosikymmenen hiustenvärjäysrumban jälkeen, että kun antoikin oman värin kasvaa niin se olikin näin kiva, kaunis ja täydellisen sopiva itselle. Jotenkin kaikki (hiukset, iho, ripset, kulmat, silmät) mätsää nyt niin kivasti yhteen ja jopa ilman meikkiäkin enkä tosiaan näytä edes mitenkään pliisulta tapetilta.

Vierailija
99/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/enhanced/terminal05/201…:*

Joo, on kaunis nainen ja kauniit hiukset, mutta nuorien ja kauniiden naisten valitseminen edustuskuviksi on vähän huijaamista. Vähän kuin sanoisi, että kaikille miehille sopii parta ja sitten etsii vaan jotain malleja todistamaan homman. Suurin osa ihmisistä ei näytä kauniilta, nuorilta malleilta.

Vierailija
100/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 25 vuotiaalle naiselle ei shokkivärit sovi.

Alle kolmekymppiselle sopii ainakin, vaikka olisi 29  ;D

http://www.fahv.com/orange-hair/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi