Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten naisten viehtymys epäluonnollisiin hiusväreihin!

Vierailija
12.09.2019 |

Miksi, oi miksi? On niin harva, jolle sopii se musta tai tummanruskea. Jos valitset kuvastosta hiusvärin " keskiruskea", niin sekin on jo useimmille liian tumma, näyttää siis ihan tummanruskealta. Samaten kaikki mahongit yms näyttää aivan hirveiltä suomalaisen harmaanvalkoisessa ihossa. Jostain jäänyt ihme pinttymä, että kun hiuksia värjätään, niin se pitää sitten tehdä niin, että tulos loistaa kilometrin päähän, että "Pirkko-Liisa on värjännyt tukkansa". Ja samalla ne kulmakarvat on kuitenkin jäänyt piirtämättä muusta meikistä puhumattakaan. Sama se on vaalean värin kanssa. Se vitivalkoinen tai kusenkeltainen kypärä ei pue ketään.

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sopii talvi ja kevät ihmisille (värianalyysi)

Vierailija
62/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeita ja ikävän näköisiä on nämä laittamattomat maantienväriset, ei selkeät blondit tai muuten mitäänsanomattoman väriset suomalaiset perushiukset. Nåmä juurikin haukkuu värikkäitä, blondeja ja tummia hiuksia kun heille ei nuo värisävyt kävisi yleensäkään. Blondit ehkä kävisivät, mutta vastisi laittoa usein. Eivät jaksa ja haukkuvat muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa vaalea vedetään överiksi, kun monilla on sitä oiilevää  punapigmenttiä ja halutaan olla platinablondi mistä seuraa kissanpissan keltainen tukka valkoisilla läikillä.

Vierailija
64/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maantieväriset hiukset enkä todellakaan allekirjoita sitä että oma väri sopii parhaiten ! Minulta  tuo väri vie kasvoista kaiken elinvoiman , näytän väsyneeltä ja mitäänsanomattomalta.  Lisäksi maantie  on sävy joka näyttää aina likaiselta !  Kasvatin  omani  vaivalla takaisin ja 2 vuotta kestin hampaat irvessä harmaavarpusena, sitten värjäsin mustanruskeaksi.

Vierailija
65/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten värjäys kampaajalla on aivan mielipuolisen kallista.

Eli joko oma tylsä maantienharmaa väri, tai sitten markettivärjäys.

Vierailija
66/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää toisten mielipiteistä, kun jonkun mielestä kuitenkin aina huonosti, teki mitä teki. Tekee vaan ihan miten itse tykkää.

Vierailija
67/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kaverini kanssa baarissa ja kaveri vaikutti alakuloiselta kun joku mies tuli iskemään minua , mietin keihtaanko sanoa että värjäisit vaikka nuo hiuksesi niin olisi sinullakin vientiä ! En itsekään ole mikään superkaunis, mutta kaverini on..  no, kuvitelkaa  40 v nainen jonka naamasta ikä jo näkyy,  tukka likaisen näköinen päätä myöten makaava hiirenhäntä sävyä maantie, värittömät kulmat, silmälasit ja ainoa meikki mitä käyttää NUDE huulipuna. Kun ripsari kuulemma ärsyttää silmiä. Ja puuterista tulee finnejä.

Olemme samanikäisiä, mutta kaveria voisi luulla äidikseni. "Luonnollinen kauneus" on suurin huijaus mitä naiselle voidaan tuputtaa! 

Vierailija
68/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin vaaleaksi värjäämisen puoli vuotta sitten. Nyt hiukset jo kasvaneet hieman, oma väri juurikin sellainen kellertävän vaalea mitä täällä haukutaan. Eli suvussa on punahiuksisia. Olen kevät ihminen pisamaisella iholla ja sinivihreillä silmillä. Vuosia värjäsin harmaan vaaleiksi hiuksia.

Vierailija
69/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden naisen jolla on mieletön lähes musta luonnonkihara hiuspehko ja hiukan oliviinsävyinen iho tyyliin  Jennifer Lopex, on ihan suomalainen mutta varmaan jotain lappalaista verenperimää. Ei tarvitse hiusväriä eikä meikkiä ja silti erottuu.  Ikävä kyllä tämä ihminen on poikkeus, 99% suomalaisista  kun on olmeja joiden hiukset ovat ohuet ja väri on juurikin tuo "ei vaalea eikä vaaleanruskea " maantie. Silmät harmaat ja nenä peruna.

Vierailija
70/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kalleus vähän riippuu miten sitä ajattelee. Tottakai työttömän kukkarossa joku 120e kuukauden välein on paljon, mutta minä ainakin olen maksanut sen ja enemmänkin hyvin mielelläni. Perheelläni ovat raha-asiat täydellisen kunnossa, emmekä käytä rahoja oikeastaan mihinkään turhuuksiin, herkut leivon perheelleni itse, vaatteita ostamme vain harvoin ja tarpeeseen uusina tietenkin ja olemme mieheni kanssa töissä.

Se kampaajan laitettu raha on minun hemmotteluani, joka kestää monta viikkoa. Kun hiuksissa on siisti leikkaus ja kaunis väri, niin mikäs siinä on ollessa ja mennessä. Valintakysymys.

Vierailija
71/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnostaan tummanruskeat, lähes mustat hiukset ja todella vaalea iho sinisin silmin. Olen moneen kertaan kuullut, kuinka minulle ei sovi näin tummaksi värjätty tukka kun olen muuten niin vaalea..

Vierailija
72/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän pätee se perussääntö, mitä isompi voimaannus  sitä enempi räväkkää väriä.

Vierailija
73/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse todella väriobsessoitunut ihminen, ja teen työkseni paljon asioita värien kanssa esimerkiksi kuvanmuokkauksen ja meikkauksen parissa. Olen myös opiskellut taideopinnoissani väriteoriaa joten sanoisin kaikenkaikkiaan olevan huomattavasti keskivertoihmistä väritietoisempi ihminen.

Sinäänsä olen aloituksen kanssa samaa mieltä, että monet suomalaiset suosivat hiusvärejä jotka eivät heille ehkä luonnostaan sopisi. Olen kuitenkin samalla hyvin vahvasti sitä mieltä, että myöskään maantieharmaa hius ei oikeastaan sovi myöskään melkein kenellekään, edes useille niille joilla se luonnostaan on, ja tämä onkin se ongelma. Maantieharmaa hius on oikeastaan ainoa luonnollinen hiusväri joka aidosti ei sovi suurimmalle osalle sen kantajista, toisin kuin esimerkiksi luonnonpunainen, luonnonblondi (tarkoitan tällä selkeästi vaaleaa blondia) ja luonnontumma hius sopii lähes poikkeuksetta ihmiselle jolla se luonnostaan onkin. 

Itsekin olen erittäin vaaleaihoinen suomalainen maantienharmailla hiuksilla ja luonnollinen värini tekee minusta todella valjun näköisen, ihmiset aina kauhistuvat kun olen näyttänyt heille vanhoja kuviani että miten huonolta näytin sillä hiusvärillä. Olen siitä onnekas että ihoni on sen verran punasävyinen että olen löytänyt hyväksi vaihtoehdoksi värjätä hiuksiani luonnollisen punaiseksi, jota luullaan täysin aidosti omaksi luonnolliseksi värikseni kun teen kulmakarvat samalla värillä ja meikkaan pari pisamaa, ja saan väristä todella paljon kehuja. Monen ihonsävyllä luonnonpunainen näyttäisi kuitenkin epäluonnolliselta sillä usean suomalaisen ihonväri kalpeudesta huolimattaan on vähän punaisen ja oliivisen välimaastosta eikä täysin "aito" pinkkipohjainen (irlantilaistyyppinen) iho - tämän vuoksi usein loppuunsa blondattu hiuskaan ei suomalaisen ihoon sovi sillä ihon keltaisuus saa hiuksen näyttämään likaisen (jopa vähän vihertävän) sävyiseltä, kun taas tumma hius saa ihon punaisuuden korostumaan jättäen kalpean vaikutuksen.

Ongelma onkin tässä, että monen suomalaisen ihoon ei toisinsanottuna oikeastaan ole ihan sitä TÄYDELLISEN sopivaa väriä olemassakaan, vaan kaikki tavallaan sopii vähän sinnepäin mutta silti kuitenkin kaikki vaihtoehdot ovat lievästi huonoja joltain kantilta katsottuna. Tilanne on pahin tapauksissa jossa henkilöllä on selkeästi oliivinsävyinen iho mutta kasvoissa todella reilusti punaisuutta jolloin päädytään tilanteeseen missä ilman meikkiä yksinkertaisesti mikään hiusväri ei näytä hyvältä. Tilannetta kuitenkin voi pyrkiä parantamaan pelaamalla erilaisillä meikki- ja vaatesävyillä jotka korostavat joko ihon puna- tai oliivipigmenttisyyttä. Esimerkiksi tumman hiuksen voi saada oikeanlaisella meikillä toimimaan todella kalpeallakin iholla, jos osaa valita meikin sävyt oikein. Myös ombrevärjätty blondi voi olla hyvä vaihtoehto monelle jonka iho ei ole selkeästi oliivi eikä pinkki sillä siinä yhdistyy sekä tumma että vaalea väri.

Tässäpä tälläinen kattava analyysi vauvapalstalaisille.

Vierailija
74/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kalleus vähän riippuu miten sitä ajattelee. Tottakai työttömän kukkarossa joku 120e kuukauden välein on paljon, mutta minä ainakin olen maksanut sen ja enemmänkin hyvin mielelläni. Perheelläni ovat raha-asiat täydellisen kunnossa, emmekä käytä rahoja oikeastaan mihinkään turhuuksiin, herkut leivon perheelleni itse, vaatteita ostamme vain harvoin ja tarpeeseen uusina tietenkin ja olemme mieheni kanssa töissä.

Se kampaajan laitettu raha on minun hemmotteluani, joka kestää monta viikkoa. Kun hiuksissa on siisti leikkaus ja kaunis väri, niin mikäs siinä on ollessa ja mennessä. Valintakysymys.

Toivottavasti sait tarpeellisen annostuksen omakehua.

Me monet muutkin olemme töissä, emmekä ostele turhaa roinaa (ja herkkuja mässytetään niin vähän, että sama se ostaako vai leipooko). Vaan silti yli 100e hiuksiin on vaan liikaa. Viimeksi kampaajalla otin vaaleita raitoja ja samalla kerroksittain leikatun tukan siistimisen (puolipitkä). Hinta tuosta oli jo yli 100e, vaikkei siis edes koko tukkaa värjätty.

Ei kannata ihmetellä, miksei käytetä paljoa näitä hemmotteluita, kun yksinkertaisesti ovat aivan hemmetin kalliita.

Vierailija
75/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska huomiovärit ovat nättejä. Oranssi/keltainen on piristävä väri.

Vierailija
76/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme kaverini kanssa baarissa ja kaveri vaikutti alakuloiselta kun joku mies tuli iskemään minua , mietin keihtaanko sanoa että värjäisit vaikka nuo hiuksesi niin olisi sinullakin vientiä ! En itsekään ole mikään superkaunis, mutta kaverini on..  no, kuvitelkaa  40 v nainen jonka naamasta ikä jo näkyy,  tukka likaisen näköinen päätä myöten makaava hiirenhäntä sävyä maantie, värittömät kulmat, silmälasit ja ainoa meikki mitä käyttää NUDE huulipuna. Kun ripsari kuulemma ärsyttää silmiä. Ja puuterista tulee finnejä.

Olemme samanikäisiä, mutta kaveria voisi luulla äidikseni. "Luonnollinen kauneus" on suurin huijaus mitä naiselle voidaan tuputtaa! 

Voithan joskus etkoja viettäessänne ihan extempore ilmoittaa, että mitäs jos kokeilisit meikata hänet ja laittaa jonkun kivan kampauksen. Voit vaikka sanoa, että olet juuri katsellut paljon ohjevideoita youtubesta, ja haluaisit päästä kokeilemaan näitä.

Eli et sano, että ystäväsi olisi valjun näköinen tms. Älä sano mitään ulkonäöstä, paitsi tietty voi kehaista hyviä piirteitä, kuten esim. "sulla on niin ihanan korkeat poskipäät, että vois korostaa vähän tällä poskipunalla" tms.

Olin joskus itse tosi valjun näköinen. En osannut oikein meikata ja pukeutumisenikin oli aika kamalaa, kun en yhtään osannut yhdistellä vaatteita. Olisin ollut iloinen, jos joku olisi tuolla tavalla tehnyt minulle "muodonmuutoksen".

Onneksi sitten kampaajalle uskaltautuessani sain niin ihanan ja ammattitaitoisen kampaajan, että kiinnostuin ulkonäön huoltamisesta. Kehui paljon hiuksiani, ehdotti mitä voisi tehdä (ja leikkasi tosi kivasti), lopuksi vielä extrana pyysi saada kokeilla tehdä erään hienon pikakampauksen, jonka oli juuri oppinut viimeisimmillä kurssituksillaan.

Niin pieni juttu, mutta sai aikaan täyskäännöksen siinä, miten jatkossa kiinnitin huomioita ulkonäkööni.

Vierailija
77/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos on luonnostaan tummanruskea tukka ja on kalpea? :/ Ei se kaikilla välttämättä ole purkista se väri.

Vierailija
78/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden naisen jolla on mieletön lähes musta luonnonkihara hiuspehko ja hiukan oliviinsävyinen iho tyyliin  Jennifer Lopex, on ihan suomalainen mutta varmaan jotain lappalaista verenperimää. Ei tarvitse hiusväriä eikä meikkiä ja silti erottuu.  Ikävä kyllä tämä ihminen on poikkeus, 99% suomalaisista  kun on olmeja joiden hiukset ovat ohuet ja väri on juurikin tuo "ei vaalea eikä vaaleanruskea " maantie. Silmät harmaat ja nenä peruna.

Tälle itseinholle pitäisi kyllä tehdä jotain! Ei ihme että ihmiset masentuvat kun muka pitäisi aina ensimmäisenä ajatella mitä muut meistä ajattelevat ja anteeksi nyt vielä että ollaan niin rumia.

Mitä sitten! Ole sellainen kuin olet ja ylpeä siitä! Jos et itse pidä itsestäsi, ei kukaan muukan voi nähdä sinua sellaisena kuin omimmillasi olet ja pitää aidosta sinusta.

Vierailija
79/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska huomiovärit ovat nättejä. Oranssi/keltainen on piristävä väri.

En ymmärrä miten joku voi pitää noita nätteinä. Toki ne ovat räväköitä ja huomiota herättäviä eikä minulla ole mitään sitä vastaan että joku haluaa täällä erottua massasta. Mutta nätti tai kaunis ei todellakaan ole se sana joka noista väreistä tulee mieleen. Jos joku neutraali sana pitää sanoa niin se on keinotekoinen.

Ei räikeä muutu kauniiksi sillä että kantaja itse pitää siitä. Räikeä on räikeä enkä tiedä miksi sitä pitää muuksi kutsua jos kuitenkin se tarkoitus on juuri erottua ja piristää?

Vierailija
80/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sait tarpeellisen annostuksen omakehua.

Me monet muutkin olemme töissä, emmekä ostele turhaa roinaa (ja herkkuja mässytetään niin vähän, että sama se ostaako vai leipooko). Vaan silti yli 100e hiuksiin on vaan liikaa. Viimeksi kampaajalla otin vaaleita raitoja ja samalla kerroksittain leikatun tukan siistimisen (puolipitkä). Hinta tuosta oli jo yli 100e, vaikkei siis edes koko tukkaa värjätty.

Ei kannata ihmetellä, miksei käytetä paljoa näitä hemmotteluita, kun yksinkertaisesti ovat aivan hemmetin kalliita.

Ohis, mutta työkaverini polttaa askin päivässä tupakkaa ja valittaa kun rahaa ei ole edes kampaajan, saati mihinkään muuhunkaan kivaan. Olen sanonut hänelle, että jos hän vähentäisi tupakointia vaikka puoleen, niin tadaa, siinä olisi jo yli satanen säästössä yhdessä kuukaudessa!

Se on todella valintakysymys mihin rahojaan laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi