Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten naisten viehtymys epäluonnollisiin hiusväreihin!

Vierailija
12.09.2019 |

Miksi, oi miksi? On niin harva, jolle sopii se musta tai tummanruskea. Jos valitset kuvastosta hiusvärin " keskiruskea", niin sekin on jo useimmille liian tumma, näyttää siis ihan tummanruskealta. Samaten kaikki mahongit yms näyttää aivan hirveiltä suomalaisen harmaanvalkoisessa ihossa. Jostain jäänyt ihme pinttymä, että kun hiuksia värjätään, niin se pitää sitten tehdä niin, että tulos loistaa kilometrin päähän, että "Pirkko-Liisa on värjännyt tukkansa". Ja samalla ne kulmakarvat on kuitenkin jäänyt piirtämättä muusta meikistä puhumattakaan. Sama se on vaalean värin kanssa. Se vitivalkoinen tai kusenkeltainen kypärä ei pue ketään.

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, on kaunis nainen ja kauniit hiukset, mutta nuorien ja kauniiden naisten valitseminen edustuskuviksi on vähän huijaamista. Vähän kuin sanoisi, että kaikille miehille sopii parta ja sitten etsii vaan jotain malleja todistamaan homman. Suurin osa ihmisistä ei näytä kauniilta, nuorilta malleilta.

Joo, mutta tässä on sanottu monta kertaa, että maantienväri on oksennus ja ihan kamala kaikilla ja aina.

Itse olen nähnyt ikeassa kerran pyylevän keski-ikäisen suomalaisnaisen, jolla oli selvästi oman maantienväri, se oli kaunis, sillä oli vaalea suomalaisiho (hyvinhoidettu) ja sellainen korealaistyyppinen meikki.

Todella kaunis väritys, vaikka olikin pyylevä keski-ikäinen.

Vierailija
102/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on luonnostaan punaiset hiukset. Sitten niihen kuuluvaa vaaleaa ihoa haukutaan, koska "vaalea iho nyt ei vaan ole kaunis".

Eli saa olla punapää, kuhan ei ole kalpea. Näitä vastaavia ketjuja lukeneena tiedän, että mikään ei ole rumempaa kuin suomalaiset maantienväriset hiukset. Mutta tummaksi tai vaaleaksi ei voi värjätä, koska ne eivät sovi suomalaiseen ihonväriin. Ne maantienväriset hiukset sopivat, mutta nehän olivat muuten järkyt. Epäluonnolliset värit ei käy, kun ne on liian räikeitä.

Aika pieneksi jää hyväksyttyjen hiusvärien valikoima. Kannattanee siis antaa piut paut muiden mielipiteille ja pitää sen värisiä hiuksia kuin itse haluaa.

Pakko sanoa, että punaiset hiukset ja vaalea iho on ehkä kaunein yhdistelmä minkä tiedän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää miten moni suomalainen teini/nuori aikuinen on värjänny tukkansa mustaksi. Siis aivan mustaksi. Moni hakee varmaan eksoottista lookkia, mutta se ei näytä yhtään luonnolliselta tai hyvältä. Eksoottisuudesta puhumattakaan. Tosi hassun näköistä, oli iho sitten vitivalkoinen tai purkkirusketuksella värjätty, niin se ei vaan toimi.

Vierailija
104/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap asuu kun hän näkee tuollaisia hiusvärejä ympärillään? Vai onko hän kenties värisokea?

Vierailija
105/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että hiukset pitää olla maantienharmaat, kun se on luonnollista, mutta on ihan ok esimerkiksi laittaa ripsiväriä ja tasoittaa ihon väriä meikkivoiteella? Onhan sellainen tasaisen värinen ihokin tällä logiikalla luonnoton, jos iho on luonnostaan laikukas ja kalpea. 

Vierailija
106/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanotte hennasta? Tosin nykyään on niin monta sävyä valittavana että ei edes uskoisi mitä kasvireillä saa aikaan.

Minulla on ns. maantieväritys hiuksissa, pisamainen maitoiho ja tummansiniset silmät. Ihan kivalta näytti omakin väri, kun sen kasvatin koko hiuksistoon, mutta kuparinen kasviväri saa ihon ja silmät hehkumaan. Eikä ole pelkoa PPD:stä tai luonnottomasta lopputuloksesta.

Vierailija
107/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme kaverini kanssa baarissa ja kaveri vaikutti alakuloiselta kun joku mies tuli iskemään minua , mietin keihtaanko sanoa että värjäisit vaikka nuo hiuksesi niin olisi sinullakin vientiä ! En itsekään ole mikään superkaunis, mutta kaverini on..  no, kuvitelkaa  40 v nainen jonka naamasta ikä jo näkyy,  tukka likaisen näköinen päätä myöten makaava hiirenhäntä sävyä maantie, värittömät kulmat, silmälasit ja ainoa meikki mitä käyttää NUDE huulipuna. Kun ripsari kuulemma ärsyttää silmiä. Ja puuterista tulee finnejä.

Olemme samanikäisiä, mutta kaveria voisi luulla äidikseni. "Luonnollinen kauneus" on suurin huijaus mitä naiselle voidaan tuputtaa! 

Tämä on totta. Ohut, maantienvärinen tukka on kamala ja väritön. Vie kaiken värin naamasta ja vanhentaa. Miksei ottais raitoja? Niistäkin tulis vähän pirteyttä...

Jaa, mielestäni yksi kauneimpia hiusvärejä, varsinkin kalpean ihon kanssa-

https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/enhanced/terminal05/201…:*

Eihän tuo edes ole sa maantienharmaa. Ja otapas tuoltakin typykältä pois meikit ja katsotaan, sopiiko hyvin ihon kanssa. 

Vierailija
108/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 25 vuotiaalle naiselle ei shokkivärit sovi.

Alle kolmekymppiselle sopii ainakin, vaikka olisi 29  ;D

http://www.fahv.com/orange-hair/

Upeat hiukset, oikeasti ne olivat mahtavat!! Väri oli todella taidokas ja sen on laittanut todellinen ammattilainen. Jos en olisi asiakaspalvelussa töissä ja naamaltani liian pliisu, niin voisin hyvinkin laitattaa jotain noin upeaa. Ja en ole alle kolmekymppinen. :)

Vierailija
109/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla tuo ah-niin-vihattu maantienharmaa tukka, ehkä hitusen ruskeampana. Nuorempana värjäsin ja värjäytin kampaajalla sitä ihan miten sattuu (tummanruskea, musta, vaalea, punertava), ei ollut kovin nättiä. Jokunen vuosi sitten lopetin värjäilyn ja tukka on palannut alkuperäiseen väriinsä enkä näe siinä mitään rumaa. Minusta se sopii vaaleaan ihooni ja sinisiin silmiini todella paljon paremmin kuin mikään kokeilemistani väreistä. Ehkä mä sitten vaan olen tosi ruma vaikka kukaan ei ole koskaan tainnut sanoa mitään siihen viittaavaa, kauniiksi on kyllä usein kehuttu.

Eiköhän anneta kaikkien valita itse, mitä he hiuksilleen tekevät tai ovat tekemättä. En minunkaan mielestäni korpinmusta tai platinablondin värinen tukka sovi juuri kenellekään mutta itsepä he värinsä valitsevat.

Vierailija
110/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi Rita Mannisen uus tukka?

Vierailija
111/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taitaa olla tuo ah-niin-vihattu maantienharmaa tukka, ehkä hitusen ruskeampana. Nuorempana värjäsin ja värjäytin kampaajalla sitä ihan miten sattuu (tummanruskea, musta, vaalea, punertava), ei ollut kovin nättiä. Jokunen vuosi sitten lopetin värjäilyn ja tukka on palannut alkuperäiseen väriinsä enkä näe siinä mitään rumaa. Minusta se sopii vaaleaan ihooni ja sinisiin silmiini todella paljon paremmin kuin mikään kokeilemistani väreistä. Ehkä mä sitten vaan olen tosi ruma vaikka kukaan ei ole koskaan tainnut sanoa mitään siihen viittaavaa, kauniiksi on kyllä usein kehuttu.

Eiköhän anneta kaikkien valita itse, mitä he hiuksilleen tekevät tai ovat tekemättä. En minunkaan mielestäni korpinmusta tai platinablondin värinen tukka sovi juuri kenellekään mutta itsepä he värinsä valitsevat.

Niin, onhan se tosi kiva sanoa, että oma maantienharmaa tukka on hyvännäköinen, jos se on oikeasti ruskea. :D Toista se on meillä, joilla se on oikeasti vain harmaa. 

Vierailija
112/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ongelma ei välttämättä ole itse värjäys, vaan mitä tehdään sen jälkeen. Mitä räväkämpi väri, sitä vähemmän aikaa se pysyy hyvänä. Pitäisi tiuhaan tahtiin värjätä ja jaksaa hoitaa hiuksiaan, tämä ei taas usein toteudu. Minun mielestä tosikin vaaleat ja jopa valkoiset hiukset ovat ihan kivan väriset, mutta niin usein näkee ne blondit joko kuivana hamppuna tai päänmyötäisenä hiirenhäntänä...Jos hiuksia ei jaksa hoitaa tai ei ole siihen varaa, on paras ratkaisu pysyä omassa värissä.

Vierailija
113/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se tosi kiva sanoa, että oma maantienharmaa tukka on hyvännäköinen, jos se on oikeasti ruskea. :D Toista se on meillä, joilla se on oikeasti vain harmaa. 

Minusta se on maantienharmaa, lähestulkoon täysin sama kuin ketjuun aikaisemmin lisätyt esimerkit maantienharmaasta, mutta väri tuntuu vaihtelevan vähän valon mukaan. Välillä se näyttää punaisemmalta ja välillä ruskeammalta. Ota siitä nyt selvää. 

Vierailija
114/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kymmenen vuotta sitten.

Eihän Sanni ja Alma olleet vielä suosittuja kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
115/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainilloissa näen tietyn uskonnon omaavia naisia, joilla on täydellisen oma hiusväri ja tyystin meikittömät kasvot + mälsähköt vaatteet. Naiset ovat suurinpiirtein ikäisiäni, eli 35-40 vuotiaita ja joka ikinen kerta katson, että mitä ihmeen mummoja täällä on.

Harmaavarpusen tylsääkin tylsemmät hiukset joissa on harmaita hiusjouhia vanhentavat naisia jopa parillakymmenellä vuodella. Siihen vielä väritön naama, niin jestas että sitä on iloinen kun saa värjätä omaa kuontaloaan ihan niin kuin itse haluaa ja myös laittaa meikkiä. On ihanaa olla myös ulkoisesti nätti ja teinitkin kehtaavat kulkea kanssani hyvin.

Äitini ikäisille +70 vuotiaille harmaa on jo ihan kiva väri, mutta en pidä yhtään pahana, että esimerkiksi naapurin 82 vuotias rouva värjäyttää vielä hiuksensa.

Vierailija
116/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tummanpunaiset hiukset luonnostaan ja olen monta kertaa kuullut että eikö tuo ole raskasta kun pitää jatkuvasti värjätä... tai "kokeilisit jotain vaaleampaa" ...

Lisäksi mulla ei ole pisamia yhtään ja ihokaan ei erityisen kalpea. Saan kai siitä sitten syyttää isoisäni ei kantaväestöön kuuluvia geenejä. 

Vierailija
117/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva ottaa hiukan vaaleampia raitoja tähän maantienväri/harmaa/muutama oikeasti vaalea hius. On vaan niin huokoinen tai ohut tai mikälie hiuslaatu, että mitään valeampaa väriä, edes raitoja ei voi ajatellakaan. Päälaelle ja sivuille muodostuu järkyttävät takkupesät, joihin on käytettävä kotona saksia (ennenkuin kehtaa mennä kampaajalle hiustenleikkuuseen). Kaiken lisäksi kun on lapsena ollut luonnonkihara, suorastaan "käkkärä" tukka ja vieläkin sen kiharuuden välillä huomaa. Ei permanenttia eikä vaaleampaa raitaa siis. Olen kokeillut aika räväkkää punaista, ei ole minun värini. Äiti oli punapää. Ja vahvahiuksinen. Minä olin aika pitkälle aikuisuuteen ihan luonnonblondi.

Minulla vaikuttaa hiuslaatuun vielä sairaudet ja lääkkeet. Eli olen pahoillani jos ympäristö kärsii tämän muorin tukasta. Koittakaa kestää!  Olen ollut syövän takia kaljukin, joten en nyt tätä jaksa kauheasti surra kuitenkaan, lisäksi kampaajien hinnat ovat niin pöyristyttävät, ettei minulla olisi varaakaan käydä nyt pienellä eläkkeellä ollessani kuin välillä leikkauttamassa latvoja.

Ohis:  voisitteko suositella jotain OIKEASTI tehokasta tukkaan jätettävää hoitoainetta, jolla saisi takut selviksi?  Monia on  kokeiltu, ei oikein hyvää löydy.

118/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis:  voisitteko suositella jotain OIKEASTI tehokasta tukkaan jätettävää hoitoainetta, jolla saisi takut selviksi?  Monia on  kokeiltu, ei oikein hyvää löydy.

Bonacuren Oil Miracle suihke. Tangle teaser selvitykseen.

Vierailija
119/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huomiohoroloroa.

Vierailija
120/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kalpea iho joka nuorena oli kauniin kuulas ja harmaat silmät joita on sanottu huskymaiseksi. Kun nuorempana värjäsin hiuksia mustaksi  moni kehui miten hyvin väri minulle sopi ja olin itse samaa mieltä, toki se vaati vahvan meikin kaveriksi. Kaipaan noita Kleopatra -aikoja . Nyt olen herkistynyt mustalle hiusvärille enkä muutenkaan jaksaisi sitä jatkuvaa maantienharmaan tyven piilotelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä