Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten naisten viehtymys epäluonnollisiin hiusväreihin!

Vierailija
12.09.2019 |

Miksi, oi miksi? On niin harva, jolle sopii se musta tai tummanruskea. Jos valitset kuvastosta hiusvärin " keskiruskea", niin sekin on jo useimmille liian tumma, näyttää siis ihan tummanruskealta. Samaten kaikki mahongit yms näyttää aivan hirveiltä suomalaisen harmaanvalkoisessa ihossa. Jostain jäänyt ihme pinttymä, että kun hiuksia värjätään, niin se pitää sitten tehdä niin, että tulos loistaa kilometrin päähän, että "Pirkko-Liisa on värjännyt tukkansa". Ja samalla ne kulmakarvat on kuitenkin jäänyt piirtämättä muusta meikistä puhumattakaan. Sama se on vaalean värin kanssa. Se vitivalkoinen tai kusenkeltainen kypärä ei pue ketään.

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä värjään hiuksiani tummalla ja latvat ovat siniset. Tosin mulla on samansävyinen iho kuin pikkuveljilläni, joilla on luonnostaan tummat hiukset.

Eli tyyli on ”Pia Nykänen”. Eipä noihin latvavärjäyksiin Pariisissa törmää.

Ei ole tyyliä pia nykänen. Bayalage värjätyt, mutta en ole pitkään aikaan käynyt kampaajalla, joten sinistä väriä ei ole enää niin ylhäältä asti kuin ennen. Ja sävy jolla värjään tyvikasvua on sama tummanruskea, joka veljilläni on luonnostaan.

Vierailija
122/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taitaa olla tuo ah-niin-vihattu maantienharmaa tukka, ehkä hitusen ruskeampana. Nuorempana värjäsin ja värjäytin kampaajalla sitä ihan miten sattuu (tummanruskea, musta, vaalea, punertava), ei ollut kovin nättiä. Jokunen vuosi sitten lopetin värjäilyn ja tukka on palannut alkuperäiseen väriinsä enkä näe siinä mitään rumaa. Minusta se sopii vaaleaan ihooni ja sinisiin silmiini todella paljon paremmin kuin mikään kokeilemistani väreistä. Ehkä mä sitten vaan olen tosi ruma vaikka kukaan ei ole koskaan tainnut sanoa mitään siihen viittaavaa, kauniiksi on kyllä usein kehuttu.

Eiköhän anneta kaikkien valita itse, mitä he hiuksilleen tekevät tai ovat tekemättä. En minunkaan mielestäni korpinmusta tai platinablondin värinen tukka sovi juuri kenellekään mutta itsepä he värinsä valitsevat.

Niin, onhan se tosi kiva sanoa, että oma maantienharmaa tukka on hyvännäköinen, jos se on oikeasti ruskea. :D Toista se on meillä, joilla se on oikeasti vain harmaa. 

Eihän maantienharmaa ole edes harmaa vaan nimenomaan ruskeanharmaa. Ruskeanharmaata voi olla aika monessa eri tummuudessa ja sävyssä ilman että se muuttuu pelkästään ruskeaksi. Oikea harmaa on sitten asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiusten värjäys kampaajalla on aivan mielipuolisen kallista.

Eli joko oma tylsä maantienharmaa väri, tai sitten markettivärjäys.

Se kalleus vähän riippuu miten sitä ajattelee. Tottakai työttömän kukkarossa joku 120e kuukauden välein on paljon, mutta minä ainakin olen maksanut sen ja enemmänkin hyvin mielelläni. Perheelläni ovat raha-asiat täydellisen kunnossa, emmekä käytä rahoja oikeastaan mihinkään turhuuksiin, herkut leivon perheelleni itse, vaatteita ostamme vain harvoin ja tarpeeseen uusina tietenkin ja olemme mieheni kanssa töissä.

Se kampaajan laitettu raha on minun hemmotteluani, joka kestää monta viikkoa. Kun hiuksissa on siisti leikkaus ja kaunis väri, niin mikäs siinä on ollessa ja mennessä. Valintakysymys.

En ikinä laittaisi joka kuussa tuota summaa kampaamoon, vaikka varaa olisi, ja vielä kun miettii miten paljon kemikaaleja värit sisältävät niin huh. Onneksi omaa väriä lähelle värjätessä säästyy tuollaiselta ja voi värjäyttää 3-4 kertaa vuodessa.

Vierailija
124/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kiinnosta siun mielipide.

Mikä luonnottomista väreistä siulla on? Veikkaan punaista.

Millä perusteella punainen on luonnoton väri?

Vierailija
125/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä näkee luonnollisia sävyjä mutta maakunnissa juuri tätä liian tummaa osastoa.... kyllä oma sävy on aina paras.

EI todellakaan ole. Maantienvärinen tai harmaa ei todellakaan pue ketään, varsinkaan vaaleaihoista suomalaista, kyllä hiuksissa pitää olla väriä niin että se tuo väriä myös kasvoille, kaikille ei sovi toki punainen tai vaalea, vaan jokainen voi testata mikä hiusväri tuo kauneimman värisävyn kasvoille.

Tämä. Todella luonnottoman näköinen ihminen joka on kalpea ja sitten hiukset on värittömät sekä kulmakarvat. En ole nähnyt kuin Suomessa tällaisia ihmisiä. Näyttää kuin henkilöllä ei olisi hiuksia ja kulmakarvoja ollenkaan. Joku tuolla sanoi että suomalaisilla ei ole ruskeita hiuksia? Miten minun talo on täynnä suomalaisia joilla on vaalean tai tumman ruskeat hiukset? Yhdellä on mustat hiukset.

Missä päin Suomea on näitä värittömiä ihmisiä? Täällä itä suomessa on kaiken värisiä hiuksia ja mámuja todella vähän.

Mitä luonnotonta on ihmisessä, joka on luonnostaan kalpea ja jonka hiukset ja kulmakarvat ovat luonnostaan värittömät? ohis

Vierailija
126/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kiinnosta siun mielipide.

Mikä luonnottomista väreistä siulla on? Veikkaan punaista.

Millä perusteella punainen on luonnoton väri?

Useimmista ihmisistä näkee heti, onko heidän punainen tukkansa luonnollinen vai ei. Punatukkaisuuteen kun liittyy muitakin ominaisuuksia. 

Vierailija
127/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää nykyään värjää hiuksiaan?? Hirveitä myrkkyjä

Vierailija
128/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ongelma ei ole värjäys sinänsä, vaan kokonaisuus. Moni ottaa itselle täysin sopimattoman värin. Pahimpia ovat räikeät ja hyvin kontrastiset värit, etenkin musta ja mahonginpunainen. Useimmille suomalaisille ei vaan sovi niin suuret kontrastit. Asiaa pahentaa usein meikki, joko ei lainkaan meikata esim. kulmia tukkaan sopivaksi, tai sitten meikataan todella vahvasti. Voihan se olla persoonallista, toki, muttei kaunista (minusta).

Minulla on keskiruskea tukka, joka kasvaa juurista tuhkanruskeana ja muuttuu sitten lämpimämmansävyiseksi. Pidin sitä aina tosi tylsänä, ja värjäsinkin nuorempana tukkani tummanruskeaksi. Ihmiset luulivat, etta se oli luonnollinen värini ja silloin parikymppisenä Lumikki-look sopi minulle oikein hyvin. Sittemmin siirryin pehmeämpään kullanruskeaan ja hiukan kuparisiin sävyihin. Lämpimät sävyt käyvät minulle, koska ihoni on kellertävä. 

Nyt minulla ei ole enää väriä hiuksissa, ja pakko myontää että tämä harmaanruskea tukka on aika tylsä ja mitäänsanomaton. Eli vaikka se on luonnollinen, sopisi lämpimämpi väri minulle paremmin. En kuitenkaan jaksa alkaa värjayskierrettä uudestaan, sillä juurikasvua tulee väistämättä heti, ja lyhyessä tukassa se on mielestäni erityisen rumaa. N47

Vierailija
129/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä Wannabe latino tyyliä, mihin kuuluu mustat hiukset, voimakas rusketus ja vitivalkoisena mustan tukan välistä loistava päänahka x.x

Vierailija
130/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mikä se oikea, suomalaiselle harmaaiholle sopiva hiusväri sitten on? Punainen tai oljenvärinen hiirulaisblondi? Kannattaa myös muistaa että ei ole mitään yhtä suomalaista ihonväriä, ihan tutkimustenkin mukaan länsi- ja itäsuomalaiset kun poikkeavat geeniperimältään ja ulkonäöltään toisistaan. Ainoa "liian tumma" mikä tulee mieleen on se todella värjätty pissisten pikimusta joka näyttää millä tahansa ihonsävyllä feikiltä, mutta överiruskeaa ei kyllä ole tullut vastaan.

Vierailija
131/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites toi Rita Mannisen uus tukka?

No nyt ei kyllä ihan onnistunut :0

Harmaa oikeasti vanhentaa eikä se mielestäni sovi kuin todella nuorille shokkivärinä, tai vanhemmille rouville. Kaikkia muita se vanhentaa. Ja nuo mustat raidat? Paluu 2000-luvun alkuun kun oli mustaa alla ja blondia päällä.

Vierailija
132/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan sitä Wannabe latino tyyliä, mihin kuuluu mustat hiukset, voimakas rusketus ja vitivalkoisena mustan tukan välistä loistava päänahka x.x

Samaa mieltä! Siihen vielä vitivalkoiset hampaat, niin Ahhh...!!

Vierailija
133/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla käyminen on todella kallista eikä lopputulos läheskään aina ole hyvä. Itselläni on ollut elämäni aikana 2 luottokampaajaa, joilla käydessä aina tiesi että lopputulos tulee olemaan hyvännäköinen. Kaikkien muiden kohdalla ei ole ollut sen arvoista ja pari kertaa on tullut itku kurkussa lähdettyä kampaajalta. Hiukseni on pilattu kampaajan toimesta mm. epäonnistuneella värinpoistolla, liian jytäkällä hapetteella raidoissa jolloin raidat pamahtivat vitivalkoisiksi ja epäimartelevalla leikkauksella. Joten ei se aina ole ihan sen arvoista.

Vierailija
134/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis:  voisitteko suositella jotain OIKEASTI tehokasta tukkaan jätettävää hoitoainetta, jolla saisi takut selviksi?  Monia on  kokeiltu, ei oikein hyvää löydy.

Bonacuren Oil Miracle suihke. Tangle teaser selvitykseen.

Kiitos, tuota Bonacurea on varmaan joskus ollutkin ja öljy onkin ehkä minun tukalleni hyväksi. Tangle teaserit sen sijaan poistin käytöstä. Koin, että niiden avulla revin vaan hiuksiani irti. Paras selvittäjä olisi edelleen (näin tein kun olin  nuori ja pitkätukkainen) harva kampa  kera jätettävän hoitoaineen. Nyt vaan hiuspohjani on alkanut kutiamaan pesun jäleisenä yönä aina kun olen käyttänyt huuhdeltavaa hoitoainetta. 

Vierailija
135/144 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jo syntyessä ihan tummanruskea tukka ja silmät kuten isällä. Ihan suomalaisia ollaan kaikki, mutta oon kyllä törmännyt muiden ihmisten käsityksiin siitä, että olisin ulkomaalainen.

Vierailija
136/144 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika kummissani, että vieläkin on vallalla se kummallinen ajatus 2000-luvun alusta, että maantienvärinen hiusväri on jotenkin ruma eikä sovi kellekään. Kun mietin tuntemiani kauniita naisia ( esim. työpaikalla niitä, joihin miehetkin tuntuvat olevan lääpällään), niin monella on juuri kauniisti leikatut värjäämättömät maantienväriset hiukset yhdistettynä yleisesti huoliteltuun ulkonäköön.  Toki monilla on myös värjätyt, ja tietynlaisiin tyyleihin ja persoonallisuuksiin ne ns. epäluonnollisetkin hiusvärit sopivat todella hyvin. 

Olen itsekin värjännyt tai raidoittanut omia hiuksiani yli 15 vuotta, koska olin myös pitkään siinä uskossa, että maantien värisessä tukassa on jotain vikaa, mutta nyt olen kasvattamassa omaa "maantietäni" takaisin, jotta pääsisin rasittavasta ja kalliista raidoituskierteestä. Ja samalla olen huomannut, että syy valjuun ulkomuotoon ei yleensä ole hiusvärissä vaan vaatetuksen ja meikin väreissä. Esim. mustat tai "likaisen" väriset vaatteet ja tunkkainen, vaalean ihoon liian lämminsävyinen meikki yhdistettynä maantienväriseen tukkaan näyttää oikeasti aika pahalta. Itsekin pukeuduin ja meikkasin noin vuosia ja koin pakonomaista tarvetta vähintään raidoittaa hiuksia. 

Ero luonnollisen hiukseni ulkonäössä on oikeasti aivan hämmästyttävä, jos päälläni on vaikka viileä vaaleanliila pusero verrattuna mustaan puseroon ja aurinkopuuterin sijaan viileää poskipunaa. Tällöin maantienvärini suorastaan hohtaa ja sopii ihooni kauniisti, kun taas mustan ja lämpimän ruskean kanssa se näyttää likaiselta,  ja tunkkaiselta, suorastaan vihertävältä ja tämä toistuu kasvoissani. Ja tämän huomaavat muutkin. Suosittelen oikeasti kaikkia "valjuudesta ja harmaudesta" kärsiviä oikeasti kokeilemaan erilaisia värejä pukeutumisessa ja meikissä, tulos voi ihan oikeasti yllättää!

Haluan nyt siis vain tuoda esiin kokemukseni siitä, että parjattu maantienvärinen hius voi näyttää todella kauniilta ja kantajalleen sopivalta. Tarkoitus ei todellakaan ole kritisoida ihmisiä, jotka mieluummin värjäävät hiuksensa. Kuten jo aiemmin totesin, mielestäni aivan kaiken väriset hiukset voivat olla upeita ja kantajalleen sopivia, kyse on mielestäni enemmän siitä, mikä omaan persoonaan ja pukeutumistyyliin sopii. 

Vierailija
137/144 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika kummissani, että vieläkin on vallalla se kummallinen ajatus 2000-luvun alusta, että maantienvärinen hiusväri on jotenkin ruma eikä sovi kellekään. Kun mietin tuntemiani kauniita naisia ( esim. työpaikalla niitä, joihin miehetkin tuntuvat olevan lääpällään), niin monella on juuri kauniisti leikatut värjäämättömät maantienväriset hiukset yhdistettynä yleisesti huoliteltuun ulkonäköön.  Toki monilla on myös värjätyt, ja tietynlaisiin tyyleihin ja persoonallisuuksiin ne ns. epäluonnollisetkin hiusvärit sopivat todella hyvin. 

Olen itsekin värjännyt tai raidoittanut omia hiuksiani yli 15 vuotta, koska olin myös pitkään siinä uskossa, että maantien värisessä tukassa on jotain vikaa, mutta nyt olen kasvattamassa omaa "maantietäni" takaisin, jotta pääsisin rasittavasta ja kalliista raidoituskierteestä. Ja samalla olen huomannut, että syy valjuun ulkomuotoon ei yleensä ole hiusvärissä vaan vaatetuksen ja meikin väreissä. Esim. mustat tai "likaisen" väriset vaatteet ja tunkkainen, vaalean ihoon liian lämminsävyinen meikki yhdistettynä maantienväriseen tukkaan näyttää oikeasti aika pahalta. Itsekin pukeuduin ja meikkasin noin vuosia ja koin pakonomaista tarvetta vähintään raidoittaa hiuksia. 

Ero luonnollisen hiukseni ulkonäössä on oikeasti aivan hämmästyttävä, jos päälläni on vaikka viileä vaaleanliila pusero verrattuna mustaan puseroon ja aurinkopuuterin sijaan viileää poskipunaa. Tällöin maantienvärini suorastaan hohtaa ja sopii ihooni kauniisti, kun taas mustan ja lämpimän ruskean kanssa se näyttää likaiselta,  ja tunkkaiselta, suorastaan vihertävältä ja tämä toistuu kasvoissani. Ja tämän huomaavat muutkin. Suosittelen oikeasti kaikkia "valjuudesta ja harmaudesta" kärsiviä oikeasti kokeilemaan erilaisia värejä pukeutumisessa ja meikissä, tulos voi ihan oikeasti yllättää!

Haluan nyt siis vain tuoda esiin kokemukseni siitä, että parjattu maantienvärinen hius voi näyttää todella kauniilta ja kantajalleen sopivalta. Tarkoitus ei todellakaan ole kritisoida ihmisiä, jotka mieluummin värjäävät hiuksensa. Kuten jo aiemmin totesin, mielestäni aivan kaiken väriset hiukset voivat olla upeita ja kantajalleen sopivia, kyse on mielestäni enemmän siitä, mikä omaan persoonaan ja pukeutumistyyliin sopii. 

Mä olen vaalea maantien värinen. Kasvatan juuri omaa väriä ja mulle ei sopisi kuvailemasi sävyt, varsinkaan viileä poskipuna tai huulipuna. Olen kevät värianalyysissä. Tosin hiuksenikin menevät enempi kultaiseen maantie väriin enempi kuin harmaaseen taittuvaan. On myös pisamia. Muuten olet oikeassa että kandee tarkkailla vaatevärejä mitkä sopii. Esim. Itselleni ei sovi valju haalean vaalea huulipuna vaikka vaalea olenkin. Käytän usein korallia.

Vierailija
138/144 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vaalea maantien värinen. Kasvatan juuri omaa väriä ja mulle ei sopisi kuvailemasi sävyt, varsinkaan viileä poskipuna tai huulipuna. Olen kevät värianalyysissä. Tosin hiuksenikin menevät enempi kultaiseen maantie väriin enempi kuin harmaaseen taittuvaan. On myös pisamia. Muuten olet oikeassa että kandee tarkkailla vaatevärejä mitkä sopii. Esim. Itselleni ei sovi valju haalean vaalea huulipuna vaikka vaalea olenkin. Käytän usein korallia.

No nuo oli lähinnä esimerkkejä siitä, kuinka vaatteiden ja meikin väri voi vaikuttaa hiusten ja kasvojen ulkonäköön todella paljon. Ei ollut tarkoitus väittää, että viileät sävyt sopisivat kaikille, koska eivät tietenkään sovi. Pahoitteluni, jos viestini siltä kuulosti. Ja todellista kokemustahan minulla on vain omasta värityksestäni, joka on melko viileä maantie. Tarkoitukseni olikin kehottaa kokeilemaan miten erilaiset värit toimivat oman värityksen kanssa. Yleinen käsitys kun tuntuu olevan, että esim. musta sopii ihan kaikille, vaikka todellisuudessa näin ei ole. Ja sitten ajatellaan, että omassa hiusten tai ihon värissä on jotain vikaa. 

Vierailija
139/144 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä tosiaan, miten monet pitävät erilaisia ruskean sävyjä "luonnollisena" ja kauhistelevat esim. punaisia tai sinisiä hiuksia, kun suurin osa niistä ruskeistakin väreistä on todella epäluonnollisia. Varsinkin suomalaisilla geeneillä

No mikä hiustenväri suomalaiseen ihonväriin oikein sopii????

Maantienharmaa tai luonnollisen vaalea.

Vierailija
140/144 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme kaverini kanssa baarissa ja kaveri vaikutti alakuloiselta kun joku mies tuli iskemään minua , mietin keihtaanko sanoa että värjäisit vaikka nuo hiuksesi niin olisi sinullakin vientiä ! En itsekään ole mikään superkaunis, mutta kaverini on..  no, kuvitelkaa  40 v nainen jonka naamasta ikä jo näkyy,  tukka likaisen näköinen päätä myöten makaava hiirenhäntä sävyä maantie, värittömät kulmat, silmälasit ja ainoa meikki mitä käyttää NUDE huulipuna. Kun ripsari kuulemma ärsyttää silmiä. Ja puuterista tulee finnejä.

Olemme samanikäisiä, mutta kaveria voisi luulla äidikseni. "Luonnollinen kauneus" on suurin huijaus mitä naiselle voidaan tuputtaa! 

Sun kaverisi ansaitsee parempia ystäviä. Ei ihme, että hän on alakuloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän