Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä persoonallisuustyyppi olet?

Vierailija
12.09.2019 |

testi löytyy täältä : https://www.16personalities.com/fi/persoonallisuustesti

Mikä persoonallisuustyyppi olet?

Vaihtoehdot

Kommentit (401)

Vierailija
41/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys luokitella mieltä on ajatuksena aina mielenkiintoinen. Olisiko kuitenkin niin, että luokitukset ovat lähinnä heräte oman sisäisen maailman tutkimiselle. Luokituksia on nimittäin aika vähän ja ne kaikki ovat kiinteitä. Todellisuudessa moni voi käyttäytyä eri tavalla eri tilanteissa. Lisäksi meillä ei ole yhtä mittaria mielen määrittelyyn. Yksi saattaa olla mielestään syvällinen, kun toinen kokee saman kauhistuttavana ja pinnallisena. Molemmat saattaa raksia testissä itsensä kuitenkin empaattiseksi, koska kukapa haluaisi mieltää itsensä (poikkeuksia lukuunottamatta) epäempaattiseksi ilkimykseksi.

Vierailija
42/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ylimääräinen T tai A kirjainyhdistelmän lopussa tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on johtajalla ja päälliköllä, tai väittelijällä ja asianajajalla?

Miksei tuossa ole mitään kategoriaa luuserille, tyhmälle ja/tai laiskalle?

Vierailija
44/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mulla oli ENFP T/A

Vierailija
45/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISTJ-A logistikko. Olen tehnyt testin useita kertoja ja aina sama tulos. Tunnistan itseni melko hyvin kuvauksesta. Kovin vakavasti en testiin kuitenkaan osaa suhtautua.

Vierailija
46/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENTJ - päällikkö, tuli mulla ihan oikeissa persoonallisuustesteissä, tässä tuli ENFP Aktivisti.

Vierailija
47/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turbulent / Assertive. Ensin mainittu käsittääkseni kelailee juttujaan sisäisesti ja ahdistuu helpommin, kun lähtee herkemmin tekemään asioille jotain ja ilmaisee mielipiteensä muillekin. Jotain tällaista ainakin muistelen lukeneeni.

t. 25

Vierailija
48/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP- A loogikko.

Vierailija
49/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän testin mukaan olen INFP-T - Sovittelija. Tulokseni tällaisista testeistä vaihtelevat. Olen saanut eri testeistä tuloksiksi ainakin ISFP, ISFJ ja ISTJ.

Olen aika sekalainen henkilö. Introvertti/ekstrovertti-akselilla on selkeää, mutta muissa piirteissä ei.

Oman MBTI-tyypin saa kätevimmin selville perehtymällä kunkin tyypin kognitiivisiin funktioihin (englanniksi löytyy ainakin googlettamalla "mbti cognitive functions" tai "myers briggs cognitive functions"). Toki nettitestit ovat tässä hyvä apuväline, koska tulosten avulla voi lähteä perkaamaan joukosta niitä tyyppejä, jotka tuntuisivat sopivan parhaiten itseen. Ulkomailla toimii myös koulutettuja ja päteviä MBTI-valmentajia/neuvojia, jotka tarjoavat keskustelusessioita oman tyypin tunnistamisesta kiinnostuneille. En tiedä, löytyykö tällaisia coacheja Suomesta.

Itse olen INFJ kognitiivisten funktioiden perusteella. Eri nettitesteistä sain tämän tyypin lisäksi myös ENFJ- ja INTJ-tyypit usein tulokseksi. Muiden tyyppejä en arvuuttele enkä koskaan ole niin tehnyt. Mielestäni Myers-Briggs on ensisijaisesti oman itseymmärryksen kehittämiseen tarkoitettu työkalu eikä luokittelujärjestelmä, jonka varjolla voi mm. oikeuttaa omat ennakkoluulonsa tai psykologisoida muita ihmisiä.

Tämähän on aika huuhaata, mutta itselle oli silmiä avaavaa saada tulokseksi INJF. Siis että voi olla yhtä aikaa intuitiivinen ja tunteva JA harkitseva, ja sen voi nähdä vahvuutena. Se vaikutti käsityksiini itsestäni, siihen että voi tehdä asioita tunteella ja silti määrätietoisesti.

Vierailija
50/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin tein testiä, äänestin jo olevani aktivisti, mutta testin jälkeen sain ENTJ-A eli PÄÄLLIKKÖ.

Kyllä sekin kuvaa minua. Olen sellainen johtaja ja esiintyjä, uskallan tehdä oman pääni mukaan, vaikka muut eivät tykkäisi asiasta. Laiskuutta ja epäoikeudenmukaisuutta vihaan, varsinkin jos se kohdistuu heikompiin ihmisiin.

Vierailija
51/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyypityshän kertoo ihmisestä yhtä paljon kuin horoskooppimerkki... Ihmiset, jotka ovat taipuvaisia uskomaan hömppään, mutta haluavat edes jotenkin vaikuttaa fiksummilta kuin ennustuksiin ja enkelihoitoihin hurahtaneet, puhuvat tästä.

Vierailija
52/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen INTJ, mikä kyllä kuvaa minua aika hyvin.

Vierailija
53/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ENTJ-nainen. Nyt olen parisuhteessa ISTP:n kanssa. ENTJ-miehistä saa hyviä kavereita ja ENFJ-miehet viehättävät lämpöisyytensä takia. INTJ-miehet ovat monesti nihilistisiä synkistelijöitä, joten huonoa parisuhdemateriaalia, mutta muuten synkkaisi todella hyvin.

Tämän minun "virtuoosin" kanssa elämä on jatkuvaa vääntämistä, mutta helpoimmalla pääsee kun molemmilla on ns. oma elämä. Arvostaa kovasti, etten kaipaa arjessa kovin paljon kädessä pitämistä ja saa tehdä omia juttujaan. Parhaimmillaan ollaan reissussa seikkailemassa vähän spontaanilla otteella. Harrastukset ja elämäntavat, ja jopa ammatti, on samanlaiset, mutta luonteet todella erilaiset.

Vierailija
54/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myers-Briggs -testin kyky ennustaa esimerkiksi työtehtävässä menestymistä tai avioliiton onnellisuutta on olematon. Testi perustuu Carl Jungin kokeellisesti testaamattomiin, yleisesti vanhentuneina pidettyihin teorioihin, eikä sen 40-luvulla kehittäneillä Briggsillä ja Myersillä ollut psykologista koulutusta. Testi tuli suosituksi etenkin CPP-yrityksen ottaessa sen hallintaansa 1975, mutta ei ole muuttunut vuosien saatossa paljoakaan.[14][15]

Testin stabiilius on heikko - jopa 50% ihmisistä saa eri tuloksen toisella testikerralla. Testiä ei käytetäkään lainkaan tieteellisessä psykologiassa, vaan uudet, empiirisesti perustellut psykologiset testit ovat täysin erityyppisiä. Myers-Briggsillä voidaan katsoa olevan lähinnä viihdearvo. Koska kaikkia tyyppejä kuvataan positiiviseen sävyyn, testattavat saavat testistä yleensä hyvän mielen.[14]"

Mikä ihmistyyppi on kyseessä, jos tekee huuhaatestin saadakseen "hyvän mielen"?

Vierailija
55/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä muuten, että ESTP on nimetty "yrittäjä". Käsittääkseni yrittäjälle tärkeää olisi, että toinen kirjain olisi N. Ellei sitten puhuta joistain franchisingista.

Vierailija
56/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tyypityshän kertoo ihmisestä yhtä paljon kuin horoskooppimerkki... Ihmiset, jotka ovat taipuvaisia uskomaan hömppään, mutta haluavat edes jotenkin vaikuttaa fiksummilta kuin ennustuksiin ja enkelihoitoihin hurahtaneet, puhuvat tästä.

Höpön löpöt.

Testi on tyyppiä: kerro meille millainen olet, niin kerromme millainen olet. Ihminen valitsee itse vaihtoehdoista käyttäytymis- ja ajattelumallinsa, joten lopputulos kuvastaa ihmistä oikein hyvin. Jos tämä vain vastaa rehellisesti.

Horoskoopit taas ovat tyyppiä: valitse satunnainen luku, niin kerromme millainen olet.

Testi ei väitä kykenevänsä esim ennustamaan menestystä työuralla, joten kritiikki sellaisesta on ihan turhaa. Testi on hyvä väline tutustua itseensä ja ymmärtää ihmisten eroja ylipäänsä ja vuorovaikutuksessa.

Vierailija
57/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuun!🙋‍♀️

Vierailija
58/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tuosta varmaan joka vuosi eri tuloksen, kun muutun niin paljon ja vastaukset riippuu lähiaikojen kokemuksista. Tällä kertaa INTJ arkkitehti.

Vierailija
59/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ESFP, tuo MBTI-tyyppien ikipositiivinen bon vivant? ;)

Vakavasti puhuen en näe siinä ongelmaa, mikäli tällaisiin persoonallisuustyypittelyihin tutustuu siksi, että haluaa oppia ymmärtämään itseään paremmin ja saa sitä kautta hyvän mielen. En aina oikein ymmärrä sitä, miksi esim. tämä Myers-Briggs herättää niin suurta aggressiivisuutta joissain ihmisissä.

Olen kyllä sitä mieltä, että esim. työhönottotilanteessa tämän indikaattorin käyttäminen on kyseenalaista, varsinkin, jos soveltuvuuden mittaamiseen käytetään jotain ylimalkaista MBTI-nettitestiä. En pidä myöskään siitä, kuinka jotkut kypsymättömät käyttävät tulostaan oikeutuksena huonolle käytökselleen, malliin "mä oon INFJ ja mä sit keskityn vain visiointiin" tai "mun sanoista ei saa sit suuttua, koska oon ESTJ ja sanon asiat suoraan". Jokainen on käytöksestään ja sen seurauksista itse vastuussa, oli tyyppi mikä hyvänsä.

Silti mielestäni mikä tahansa testi/indikaattori/villitys/huuhaa, joka lisää itseymmärrystä ja auttaa sitä myöden kehittämään omaa persoonaa, on hyvä juttu. Jos MBTI tuntuu typerältä huuhaalta, älä perehdy siihen äläkä sovella sitä itseesi.

t.10

Vierailija
60/401 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Myers-Briggs -testin kyky ennustaa esimerkiksi työtehtävässä menestymistä tai avioliiton onnellisuutta on olematon. Testi perustuu Carl Jungin kokeellisesti testaamattomiin, yleisesti vanhentuneina pidettyihin teorioihin, eikä sen 40-luvulla kehittäneillä Briggsillä ja Myersillä ollut psykologista koulutusta. Testi tuli suosituksi etenkin CPP-yrityksen ottaessa sen hallintaansa 1975, mutta ei ole muuttunut vuosien saatossa paljoakaan.[14][15]

Testin stabiilius on heikko - jopa 50% ihmisistä saa eri tuloksen toisella testikerralla. Testiä ei käytetäkään lainkaan tieteellisessä psykologiassa, vaan uudet, empiirisesti perustellut psykologiset testit ovat täysin erityyppisiä. Myers-Briggsillä voidaan katsoa olevan lähinnä viihdearvo. Koska kaikkia tyyppejä kuvataan positiiviseen sävyyn, testattavat saavat testistä yleensä hyvän mielen.[14]"

On siinä kuitenkin enemmän järkeä kuin vaikka horoskoopeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi