Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä persoonallisuustyyppi olet?

Vierailija
12.09.2019 |

testi löytyy täältä : https://www.16personalities.com/fi/persoonallisuustesti

Mikä persoonallisuustyyppi olet?

Vaihtoehdot

Kommentit (404)

Vierailija
21/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENFP aktivisti, aika selkeästi. Tehtiin kerran miehen kanssa tämä testi ja hän sai tulokseksi INTP. Ollaan kyllä erilaisia, mutta ehkä se on rikkaus. Jätän sen vain välillä kotiin mietiskelemään kun itseä kutsuu ihmismassat ja improvisointi. Vähän limittäinhän nämä ominaisuudet menee kaikissa. Myös sisarteni tulokset tiedän, kaikilla erit, mikä oli minusta j ä nnä. :D

Vierailija
22/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään introvertit mieluummin tekevät näitä testejä. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska, että kaikkein harvinaisin persoonallisuustyyppi, INFJ, on täällä yleisin. Johtunee siitä, että olemme introverttejä tietyllä ekstroverttimäisyyden "mausteella": emme ehkä niin kauheasti livenä jaksa ihmisiä, mutta kaipaamme kuitenkin ajatusten vaihtoa esim. nettipalstoilla.

Vierailija
25/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lyhyessä ajassa tänne on eksynyt jo 9 INFJ-tyyppiä? Tuo on harvinaisin MBTI-tyyppi ja tunnen vain yhden INFJ:n tosielämässä.

Vierailija
26/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa testin tehnyt ja aina tulos ESTJ-johtaja. Eihän tätä kuulemma horoskooppia kummempana hömppänä pidetä mutta onpahan hupia. Mielenkiintoista omalla kohdalla horoskooppikarttani (aurinko Oinas, nouseva jousimies, kuu leijonassa) antaa suht saman kuvauksen kuin tämä testi.

Vierailija
27/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtuoosi, minkä voin varauksella allekirjoittaakin.

En silti ymmärrä tuon testin kysymyksiä, eivät minusta kaikki liittyneet millään tavalla luonteeseen. 

Kai nyt jokainen aikuinen ihminen pystyy säätelemään itseään niin, ettei käytöstä sanele luonne ja sitäpaitsi osa noista vaihtoehdoista, ei edes ole mitään luonteenpiirteitä. Joku itsekkyys voi kehittyä helpommin tietynluonteisille ihmisille, mutta kyllä se on pahe, mikä ei kehenkään noin vaan tule, jos sen torjuu. Vai mitä.

Vierailija
28/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska, että kaikkein harvinaisin persoonallisuustyyppi, INFJ, on täällä yleisin. Johtunee siitä, että olemme introverttejä tietyllä ekstroverttimäisyyden "mausteella": emme ehkä niin kauheasti livenä jaksa ihmisiä, mutta kaipaamme kuitenkin ajatusten vaihtoa esim. nettipalstoilla.

Kas, joku muukin oli ehtinyt ihmetellä samaa. Tunnetko itse muita kaltaisiasi?

t. 25 (INTP-nainen, myös aika harvinainen yhdistelmä)

Vierailija
29/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seikkailija, ISFP-A tuli minulle. Enpä olisi ikinä uskonut, olen mielestäni seikkailijan vastakohta, sellainen kotona yksin nyhväävä kirjatoukka.

Vierailija
30/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse INTJ, ja tunnistan nuo nipot INFJ-tyypit palstalla. Vähän kuin joku kirjastotäti - useimmat ihmiset ovat täysiä torveja paitsi minä ja joku toinen INTJ.

Vierailija
31/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä sanotaan että noi INFJ ja INTJ olisi harvinaisimpia tyyppejä, mutta en kyllä jaksa uskoa että Suomen harvinaisin olisi mikään introvertti. Että sinänsä en yhtään ihmettele että ne on täällä palstallakin yleisiä. 

t: INTJ

Vierailija
32/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä selitys.

Olipa mielenkiintoinen havainto muuten, että aaveellä pyörii paljonkin meikäläisiä.

Miitti pystyyn! Vaan tulisiko ketään paikalle... 😁

Vierailija
33/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä sanotaan että noi INFJ ja INTJ olisi harvinaisimpia tyyppejä, mutta en kyllä jaksa uskoa että Suomen harvinaisin olisi mikään introvertti. Että sinänsä en yhtään ihmettele että ne on täällä palstallakin yleisiä. 

t: INTJ

Muistan(?) lukeneeni, että maailmanlaajuisesti introvertit ovat vähemmistö, mutta suomalaisissa enemmistönä.

Vierailija
34/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika heikosti tosielämässä. Mieheni on INTP, ja on ollut hauska huomata miten juuri nuo persoonallisuus"kirjainten" erot käytännön elämässä vaikuttaa. Että vaikka molemmat ollaan introverttejä ja intuitiivisia, niin kuinka erilaisia meistä nuo loput ominaisuudet tekee. Eniten turhautumist aja sopeutumista on vaatinut J/P ero: minä olen pakkomielteisyyteen asti harkitseva ja haluan tietää etukäteen mitä tapahtuu ja suunnitella kaiken, mies taas ahdistuu sellaisesta ja haluaa olla spontaani.

Vierailija
35/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP-A Loogikko

Ihan hyvin kuvaa, tosin samaa mieltä voisin olla toisestakin tuloksesta. En pidä tuota nyt kovinkaan syväluotaavana testinä.

Vierailija
36/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISFJ -puolustaja kuvaa minua.

Puolustin aina koulukiusattuja, heikoimpia, poikkeavia ja tunnen myötätuntoa kaikkia kohtaan. Itken pahuutta ja koen ihan fyysistä pahoinvointia jos näen sitä (esim. uutisissa tai joku ISi s-video). En nykyisin halua katsoa edes väkivaltaelokuvia. Suljen silmäni/tukin korvani taistelukohtauksissa. Game of thrones oli kaameaa katsottavaa useilta osin, vaikka muuten hyvä.

Vierailija
37/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli INTJ-A, arkkitehti.

Olin ihmeissäni, että introverttiyteni oli vain 3% johtoasemassa!

Yleensä olen aivan selkeä intro.

Eikä minusta arkkitehdiksi olisi mitenkään. Olen aivan liian huithapeli.

Eli tämän testin tulos ei antanut oikeaa, todellista kuvaa luonteestani.

Noita "lempinimiä" ei vissiin kannata katsoa. Huomasin, että Wikipedian artikkelissa kaikilla tyypeillä on ihan eri lempinimet kuin tuossa testissä. Wikipedia käyttää Arkkitehdin sijaan lempinimeä Tutkija.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Myers%E2%80%93Briggsin_tyyppi-indikaattori

Alla vertailu, ensin testin lempinimi, sitten Wikipediassa kirjoitettu:

ENFJ - protagonisti - antelias

ENFP - aktivisti - innoittaja

ENTJ - päällikkö - johtaja

ENTP - väittelijä - edelläkävijä

ESFJ - konsuli - hoitaja

ESFP - viihdyttäjä - esiintyjä

ESTJ - johtaja - vartija

ESTP - yrittäjä - toimija

INFJ - asianajaja - turvaaja

INFP - sovittelija - idealisti

INTJ - arkkitehti - tutkija

INTP - loogikko - ajattelija

ISFJ - puolustaja - suojelija

ISFP - seikkailija - taiteilija

ISTJ - logistikko - tunnollinen

ISTP - virtuoosi - asentaja

Molemmista löytyy Johtaja, mutta testi antaa sen lempinimen ESTJ:lle ja Wikipedia taas  ENTJ:lle.

Vierailija
38/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näitä testejä on paljonkin tehty, niin miten tulee jakoa sukupuolen mukaan?

Vierailija
39/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika heikosti tosielämässä. Mieheni on INTP, ja on ollut hauska huomata miten juuri nuo persoonallisuus"kirjainten" erot käytännön elämässä vaikuttaa. Että vaikka molemmat ollaan introverttejä ja intuitiivisia, niin kuinka erilaisia meistä nuo loput ominaisuudet tekee. Eniten turhautumist aja sopeutumista on vaatinut J/P ero: minä olen pakkomielteisyyteen asti harkitseva ja haluan tietää etukäteen mitä tapahtuu ja suunnitella kaiken, mies taas ahdistuu sellaisesta ja haluaa olla spontaani.

Hah, minun eksäni taas oli INFJ ja meillä oli tuo täsmälleen sama ongelma.

Eksälläni oli kyllä ihan oikeastikin haastava persoonallisuus vaikean taustan takia, ei ollut kyse vain persoonallisuustyyppien eroista. Harmittaa ettei siitä tullut mitään, koska uskon että eroista huolimatta olisimme olleet todella hyvin yhteensopivia, jos vain kumpikin olisi ollut paremmin selvillä vesillä itsensä kanssa. 

Se, että toinen on harkitseva ja toinen spontaani, voisi olla parisuhteessa myös suuri rikkaus! Toivottavasti te osaatte suhtautua asiaan niin.

Vierailija
40/404 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään introvertit mieluummin tekevät näitä testejä. ;)

Ovatkohan introvertit yleensä enemmän netissä kuin ekstrovertit? Tällöin kaikkiin kyselyihin tulisi keskimäärin enemmän introverttejä vastaajia.