Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä persoonallisuustyyppi olet?

Vierailija
12.09.2019 |

testi löytyy täältä : https://www.16personalities.com/fi/persoonallisuustesti

Mikä persoonallisuustyyppi olet?

Vaihtoehdot

Kommentit (401)

Vierailija
381/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

INTP miäs.

Millainen olet?

Vierailija
382/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

INTP miäs.

Millainen olet?

Mikä horoskooppi, ja jos et tiedä, milloin olet syntynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologian tunnilla näitä testejä verrataan siihen, että testin tekijä, on se henkilö itse, tai ystävä, maalaa vain abstraktin maalauksen todellisuudesta ja hänen käsketään painottaa tiettyjä piirteitä. Testit ei huomioi tilanteita eikä suhteita. Todellisuus on siitä kaukana.

Eli mittasuhteet voivat olla väärät, tulkinnat vääriä, kysyttävä asia voidaan ymmärtää väärin ja tekijän tausta sekä ympäristö voi vaikuttaa vastaukseen enemmän kuin persoona. 

Vierailija
384/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti psykologisessa tutkimuksessa tutkittavaa asiaa EI kerrota testiin osallistujille.

Itse olen osallistunut hakutilanteeseen, jossa luokkaan säntäsi ihminen, ja hänen poistuttuaan hän palasi vielä takaisin. (Tässä luultiin vielä, että testattiin nopeaa laskujen suorittamista.) Toiseen osioon mentäessä aiheutettiin häiriö, joka aiheutti minun myöhästymisen. 

Näissä tilanteissa arvioitiinkin persoonallisuutta ja reagoimista häiriötekijöihin sekä yllättäviin tilanteisiin ja omaan "virheeseen" eli myöhästymiseen (pahoitellessani myöhästymistä kokeen tekijä sanoi ilkeästi, että pitäisi vain lähteä ajoissa).

Nämä oli osana yhteen työpaikkaan. 

Vierailija
385/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että tuo yksi ei nyt osaa muuta kuin haukkua (?) eri mieltä olevaa lapselliseksi.

Miksi juuri lapsellinen? Onko lapselta odotettavaa käytöstä suhtautua kriittisesti vuosikymmeniä vanhaan testiin?

Minusta on kaikkea muuta kuin lapsellista huomauttaa, että tämä kyseinen vuosikymmeniä vanha persoonallisuustesti on oikeastaan vain itsearviointi eikä mitään muuta. 

Mitenkähän hän arvioi käyttäytyvänsä konfliktitilanteissa? Toisen mielipidettä ja näkemystä kunnioittaen?

Vai menettävänsä malttinsa ja menevänsä henkilökohtaisuuksiin :D

Minusta nälviminen ja lällättäminen ovat lapsellista käytöstä. Tästä saa vapaasti olla eri mieltä, netissähän monelle nuo ovat peruskäytöstä.

En nyt vain osaa arvostaa nälvijää, joka odottaa asiallisuutta vain omaan suuntaansa. Joku suuttui mielipiteestäni, että mielestäni "vihamies" ole kyvykäs eikä kypsä arvioimaan vieraita ihmisiä rehellisesti, koska henkisesti vinoilla ihmisillä painaa aina oma agenda arvioida "vihaamiaan" ihmisiä. Mitään maltin menettämistä tässä ei ole, mutta myönnän halveksivani lapsellista lällättelyä idioottihymiöineen. Niin, se on vain minun mielestäni lapsellista käytöstä. Mie-li-pi-de. Oliko ne sallittuja vai ei?

Ja niin, miksi kukaan loukkaantuisi siitä, että muutkin ihmiset tekevät tällaisia itsearviointitestejä? Mitä väliä näiden tuloksilla on ulkopuolisille?

Vierailija
386/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä kukaan ole lällätellyt?

Minusta asiallisia huomioita.

10 vuotta sitten nämä oli meidän teineillä suosittuja, olin pökertyä kun 40 v työkaveri kuvaili itseään jollain kirjainlyhenteellä, oli muka empaattinen tms suojelija, ja todellisuudessa hirveä seläntakanajuoruaja ja tahallisesti draamaa aiheuttava. 

Sehän näissä on kiva, että kaikki esitetään hyvinä piirteinä, eli sopii vaikka juuri teineille, kunhan tajuaa että se on yksi näkökulma ja melko lailla yhtä kuvaava kuin jos testaat mikä viherkasvi olet.

Vierailija
387/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENTJ-A tänään.

Vierailija
388/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20 vuotta ekstrovertti Johtaja, mutta nyt tulos olikin introvertti Arkkitehti.

Vierailija
389/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loogikko kuvaa minua omastakin mielestäni parhaiten. Sen sijaan introvertti ei ehkä vastaa arkikokemusta, tosin olin sitä testin mukaan vain 51 %. Turbulentti olen testin perusteella 68 %:sti ja sekin pitää paikkansa! :D

Vierailija
390/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ-nainen täällä. Ei ole kovin suosittu persoonallisuustyyppi noin miessuhteita ajatellen, kun kaltaisteni introverttiys, ei-tunteellisuus ja analyyttisyys on pääosin miehisinä pidettyjä ominaisuuksia.

Vierailija
391/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testissä kysyttiin moneen kertaan, teetkö päätökset ennemmin tunteiden vai järjen perusteella. Mietin jo ensimmäisen kohdalla, että kaikki varmaankin kokevat tekevänsä vain rationaalisia päätöksiä, vaikka tosiasiassa me käytännössä kaikki teemme päätökset juurikin tunnepohjalta.

Laitoin omat vastaukseni keskivaiheille, koska en osaa sanoa, kuinka paljon tunteet vaikuttavat ja jyräävät järjen ääntä.

Vierailija
392/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon arkkitehti. Halki, poikki ja pinoon. Ei märehditä. Päätökset tehdään nopeasti.

Vierailija
393/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tuo ISFJ-T. Olen tehnyt tuon testin useita kertoja ja aina tulee sama. 

Vierailija
394/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä kukaan ole lällätellyt?

Minusta asiallisia huomioita.

10 vuotta sitten nämä oli meidän teineillä suosittuja, olin pökertyä kun 40 v työkaveri kuvaili itseään jollain kirjainlyhenteellä, oli muka empaattinen tms suojelija, ja todellisuudessa hirveä seläntakanajuoruaja ja tahallisesti draamaa aiheuttava. 

Sehän näissä on kiva, että kaikki esitetään hyvinä piirteinä, eli sopii vaikka juuri teineille, kunhan tajuaa että se on yksi näkökulma ja melko lailla yhtä kuvaava kuin jos testaat mikä viherkasvi olet.

😀👍 No joo, mäkin olen tavannut itseään empaattisiksi mainostavia ihmisiä, jotka eivät todellakaan sitä ole. Eli voi vain hiljaa ihmetellä, mitä kaikkea ihmiseltä jää itsestään näkemättä.

Olen törmännyt tähän tyypittelyyn tavallisena rivikuntoilijana harrastamani urheilulajin yhteydessä, missä ollaan kiinnostuneita eri ihmisten hahmottamistavoista. Kaikki 16 tyyppiä pyritään näkemään realistisesti sekä luontaisine taipumuksineen (ihmiselle "helposti" luonnistuvat alueet) että luontaisten taipumusten kääntöpuolineen (ihmiselle vähemmän tyypilliset tavat hahmottaa, kai voisi sanoa suoraan "luontaiset heikkoudet"). Eli en miellä näitä hyvien ominaisuuksien luetteloina sikäli että olen lukenut tekstejä missä yhtä tasapuolisesti esitellään ihan jokaisen tyypin... miksi sitä halutaan kutsua... mahdollisia kehitysalueita tai tyypillisiä virheitä, jotka eivät ole niin tyypillisiä taas jollekin aivan erilaiselle ihmiselle.

Yhtä kaikki, vaikka nyt leimaisimme tämän "mikä viherkasvi olet" -tasoiseksi itsearvioinniksi, tai jo menneeksi maailmaksi, tai liian virhealttiiksi, niin emmekö ilman tätäkin voi myöntää, että jonkun yksittäisen ihmisen urheilusuoritukseen saattaa vaikuttaa enemmän kuin jonkun toisen, että seurassa on sillä hetkellä erittäin huono tunnelma. Tai että joku huippu-urheilija voi olla tasaisen varmasti puksuttavaa insinöörityyppiä siinä missä joku toinen syttyy (tai vaihtoehtoisesti sammuu) mies-miestä-vastaan kovissa paikoissa?

Joskus tuli googlattua myös "careers to avoid" sekä "careers for" ja tyyppi, minkä aina vastaukseksi saan. Googlasin ihan huvikseni, mutta jälkimmäisestä "careers for" löytyi useampi asia, joita olin ajautunut harrastamaan ihan muuten vaan, intohimosta tekemiseen ja ilman aikomusta edetä ammatillisesti. Samoin löytyi kaksikin aihepiiriä, mistä saatan lukea tietokirjoja ihan huvikseni. Toki koska luettelot ovat pitkiä, löydän sellaistakin mitä en mieltäisi sopivaksi. Mutta parikin harrastusta ja parikin aluetta, joita luen mielelläni.
Kohdasta "careers to avoid" sen sijaan löytyi lähes koomisesti jotakin, jota jouduin joskus opiskelemaan muiden ohjaamana vastoin omaa kiinnostustani ja missä masennuin (kauan sitten) ja tunsin itseni vieraaksi ihan kaikkien ihmisten joukossa. Yhtäkään omaa harrastusaluetta ei siellä mainittu... Että nämä nyt sattumalta osuivat paremmin kuin horoskoopit tai durek verrettin amuletit 😁🤔

Sori ylipitkä teksti, lopetan tähän. 😊

Vierailija
395/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin osaavat nuoleskella ihmisen turhamaisuusnappulaa saadakseen rojunsa myytyä.

Vierailija
396/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antipersu. Eli riidanhaluton, rehellinen ja rikokollisuuteen taipumaton. En myöskään ole psykopaatti.

Vierailija
397/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ ja tiedän ettei mbti mittaa persoonallisuutta.

Vierailija
398/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen niin, että meitä on 8 miljardia erilaista persoonallisuustyyppiä. Luokittelut kapeuttavat aina ihmisen ajattelua omasta itsestään ja luovat stereotypioita toisista ihmisistä. 

Vierailija
399/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huuhaata. Seuraavaksi kysellään, mikä väri olet. Sellaista populistista keittiöpsykologiaa. 

Vierailija
400/401 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 20 vuotta ekstrovertti Johtaja, mutta nyt tulos olikin introvertti Arkkitehti.

Sama täällä ja minuun vaikutti KORONA!

Ennen koronaa eli 2020 kevättä olin johtajapersoona, sen jälkeen 2023 arkkitehti, ja introverttius nousi 35%:lla! Olen onnellisempi ja tuottavampi nykyään, kun ei pakko olla sosiaalinen :))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä