Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako lapsi laittaa tet-harjoitteluun sellaiseen paikkaan, mihin hänen ei missään tapauksessa halua suuntautuvan?

Vierailija
12.09.2019 |

Siis esim. kauppaa hyllyjä täyttämään. Näin lapsi huomaisi jo varhain kuinka pask*ahomma se on ja ymmärtäisi käydä koulunsa hyvin, että pääsisi isona parempiin töihin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lapsi itse valitse ja hae paikkansa. Ainakin pitäisi.

Vierailija
2/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin leipomossa, tein kaikkea inhottavaa ja fyysisesti rankkaa ja tajusin etten ikinä halua amisalalle. En tiedä oliko huono juttu kuitenkin...

Työtön akateeminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä idea. Ottaakohan Sol paljon työharjoittelijoita?

Vierailija
4/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä idea. Ottaakohan Sol paljon työharjoittelijoita?

tai Posti?

Vierailija
5/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi valitsee itse tet-paikkansa, siltä alalta josta haluaa mahdollisen ammatin itselleen. Ei sitä vanhemmat päätä mitä oma lapsi alkaa opiskelemaan tai mitä tekee työkseen, tai ei ainakaan pitäisi päättää, koska se on hänen elämänsä - ei sinun!

Vierailija
6/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietihän jos kaikki ajattelisivat samalla tavalla kuin sinä. Mites sit mahtais kauppareissut onnistua, jos hyllyt olis tyhjinä?

Mikä siinä on, ettei tavan duunareiden töitä osata arvostaa? Ainoa arvostuksen kohde tuntuu tänä päivänä olevan korkea koulutus. Harmi vaan, että pelkästään korkeakoulutettujen varassa ei tämä maailma pyöri.

Anna lapsesi itse päättää, mitä tulevaisuudessa haluaa tehdä. Mikään ei ole kauheempaa, kuin tehdä työtä tai opiskella alaa josta ei tykkää, mutta johon on painostettu esim. vanhempien taholta.

Vierailija
7/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa? Eikö se lapsi itse valitse kuitenkin?

Meillä on TET-paikat lapsi valinnut aloilta, joita voisi harkita tulevaisuudessa työkseen. Kesätöissä on ollut sitten kaupassa, mitä ei edes lähtökohtaisesti omaksi alakseen suunnittele.

Mieluummin minusta noin päin, sillä peruskoulun TET on enemmän sitä tutustumista tulevaa ammatinvalintaa varten kun taas kesätöissä tienataan rahaa (ja siinä sivussa opitaan työsuhdetaitoja ja työn tekemisen moraalia ja kaikkea muuta yleishyödyllistä)

Vierailija
8/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä.

Vierailija
9/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi valitsee itse mitä haluaa tehdä. Sinun täytyy vanhempana olla tyytyväinen siihen, mitä hän haluaa tehdä. Jos hän päätyy ammattikouluun, sinun pitää olla ylpeä tulevasta ammattilaisesta.

Vierailija
10/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tetissä juurikin kaupassa hyllyttämässä ja tuon kokemuksen ansiosta sain kesätöitä samasta paikasta. Nykyään opiskelen ihan hyväpalkkaisella yliopistoalalla, eikä edelleenkään ole pahaa sanottavaa ihan tavallisista myyjän töistä. Lähes jokainen joutuu kuitenkin aloittamaan työuransa niistä vähemmän hohdokkaista tehtävistä, joten ihan turhaa olla jo nuorena ylimielinen elitisti.

Vierailija
11/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi hankkii itse tet-paikan. Ja itse ajattelen, että hänellä on siinä mahdollisuus tutustua tulevaisuuden alan, tai ihan eri aloihin tai esitellä taitojaan mahdollista kesätyöpaikkaa varten. Kukin omalla motiivillaan.

Oma lapsi hankki paikan tietystä ravintolasta ihan sen ravintolan ruoka motiivina. Sai sitten kesätyöpaikankin sen jatkoksi. Suuntautuu ihan eri alalle, eikä ikinä ravintolaan raatamaan. Mutta olen tyytyväinen, että hän näki miten joissakin paikoissa raadetaan.

Vierailija
12/12 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TET-paikkaa ei suinkaan saa aina sieltä, mistä haluaisi.

Eikä alalla ole mitään väliä, pääasia että näkee miten työelämä toimii.

Kesätöitä voi sitten etsiä alalta, johon haluaisi kouluttautua.

TET- paikka otetaan sieltä, mistä sen sattuu saamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi