Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada pullan tyrkytys loppumaan työpaikalla?

Vierailija
12.09.2019 |

En tykkää makeasta ja olen sanonut sen, olevani täynnä tai allerginen mutta silti työkaverit tyrkyttää leipomuksiaan. Joo ei tapa mutta ärsyttää ja dieettiin en voi vedota kun olen jo laiha (se porukan laiheliini joka syö paljon KUNNON ruokaa) ja sekin tuntuu olevan ongelma tuhdimmille tyrkyttäjille. Kahvitauot kuluu sen päivittelytn ettei kelpaa ja että pahoitan kaikkien mielen. Vaikka kieltäydyn aina kohteliaasti. Toistuu joka ikinen päivä niin ei auta vaikka ottaisi kerran. En tajua miten ne edes ehtii leipoa aina jotain uutta. Saako tuollaista mitenkään loppumaan? Alkaa vtuttaa koko työ vaikka siinä taas ei ole mitään vikaa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kahvilla eri aikaan kuin pullasorsat, jos mahdollista, tai nappaa kupillinen nopeasti ja häivy itse paikalta.

Vierailija
42/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos söisit kahvitauolla jonkun oman evään (rahka, hedelmä) ja otat pullan mukaan ja sanot että syöt hetken päästä sitten kun tulee taas nälkä. Tai kotimatkalla eväänä. Ja kovasti kittelet ja sit heität sen vaan roskiin tilaisuuden tullen.

Hirveetä tuhlausta! Ei saa roskiin heittää - sitä paitsi joku niistä herkkusuista haluaa  kuitenkin sen syödä.

Sieltä roskiksesta ne voi hakea! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuputtaminen on toisten alistamista; lapsia voidaan komentaa ja käskyttää syömään, aikuisena päätän itse mitä syön ja milloin. Myös koirien koulutuksessa käytetään ruokaa palkkiona. Jos kohteliaasti kieltäytyy niin asia pitää jättää siihen. 

Vierailija
44/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että "Pyllyn tyrkytys". Huomasin tulleeni väärään ketjuun.

Vierailija
45/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuosta tekee ongelman? Sanot vain kohteliaasti että "ei kiitos". Jos tyrkyttää vielä niin "ei kiitos, en tahdo". Sitten jos vielä tyrkyttää niin sanot "olkoon menneeksi, tämän kerran", otat pullan ja kiikutat sen näkyvästi roskiiin.

Vierailija
46/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ikinä yhdenkään ihmisen kotileipimuksia jos en tiedä heidän kodin hygienitasosta. Vaikka henkilö olisi työpaikalla ihan siisti, niin koti ja keittiö voivat olla saastaisia. Sama juttu on kaiken maailman koulujen ja päiväkotien myyjäisleipomusten kanssa, en osta ikinä.

Ap voi siis sanoa, että ei halua noroa tai ties mitä räkä/paska kokkareita leipomuksista.

Vierailija
47/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap ihan täysin. ”Ei se haittaa jos yhden pullan syöt!” Mutta kun EN HALUA. Sitäpaitsi mulle tulee hiiva heti kun syön jotain hiivaleipomuksia mutta en nyt ihan tuota kehtaa sanoa. En ymmärrä miksei jokainen saa päättää itse mitä syö tai ei ilman painostamista!

No eikö voi vain sanoa että "kiitos, mutta minä en oikein välitä makeasta ja pullasta." Luulisi jokaisen ymmärtävän että ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä. Ja jos joku vielä inttää, niin voi vaikka sanoa että sokeri tuo itselle limaisen maun suuhun. Jos siis ei kehtaa suoraan sanoa että hiiva tuo ilmavaivoja.

Vierailija
48/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sama ongelma. ihankuin kaikki kuuluisi pullaruokintaan.

Vierailija
49/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE (työpaikka)

Vierailija
50/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota yhteistä painonhallintaprojektia ja osta sekä vaaka että peili sinne kahvihuoneeseen.

Teet Excelillä ison listan kahvihuoneen pöydälle ja laitat oman alkupainosi siihen. Iloisena esittelet projektia joka välissä. Ja puhut aina Amerikan lihavuusleikkausohjelmista. Näytät kuviakin läppäriltäsi. 

Vierailija
51/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota yhteistä painonhallintaprojektia ja osta sekä vaaka että peili sinne kahvihuoneeseen.

Teet Excelillä ison listan kahvihuoneen pöydälle ja laitat oman alkupainosi siihen. Iloisena esittelet projektia joka välissä. Ja puhut aina Amerikan lihavuusleikkausohjelmista. Näytät kuviakin läppäriltäsi. 

Tää ois tarpeen mun työpaikalla. Oon ainut normaalipainonen.

Vierailija
52/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että niiden pullat on kuitenki pahoja

Vierailija
53/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että niiden pullat on kuitenki pahoja

Tai että saa kaikesta itse leivotusta ruokamyrkytyksen

Vierailija
54/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin erässä isossa suomalaisessa pankissa työssä nuorempana. Siihen aikaan pankilla oli oma koulutusyksikkö ja suurin osa kouluttajista naisia. Kaikki kehuivat kurssien hyviä tarjoiluja. Kun pääsin koulutuskeskuksen sisään, huomasin, että melkein kaikki kouluttajat olivat huomattavan, jopa sairaaloisen, ylipainoisia keski-ikäisiä naisia. Minun viinerini jäi syömättä kahvitauolla. Muutaman vuoden kuluttua kahvitaukotarjoilut olivat hedelmiä. Yleisön pyynnöstä.

Vaatimaton viineri voi sisältää jopa 500 kcal. No sanotaan, että 400. Viitenä päivänä viikossa pl lomat tuo tekisi ehkä 220 viineriä. Kcal 88.000, mikä vastaa noin 12,5 kg:n painonnousua vuodessa, jos kaikki muu kulutus ja liikunta pysyy samana.

Painonhallinta on silkkaa matematiikkaa :D

Vierailija
55/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? Sanot vaan, että kiitos ei.

Oletteko te nykynaiset noin kamalan avuttomia?!

Tällä palstalla useammassakin kohtaa ihmettelen sitä vai onko provot noin huonontuneet.  Tuntuu, että itseäni nuoremmissa naisissa on luvattoman paljon ääliöitä. Entisenä feministinäkin se harmittaa.

Vierailija
56/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatko osoitteesi? Askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin. :)

Voiko olla ärsyttävämpää kommenttia! Varmaan itse kommentoija kuvitteli olevansa niin nokkela...

Vierailija
57/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, täysin asiallinen kommentti poistettiin taas, eli

Kiipeä pöydän päälle ja pierase kovaäänisesti.

Vierailija
58/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun ihmiset sanovat ”sinä olet niin hoikka, voit hyvin syödä!” Ei jotenkin ymmärretä sitä että en olisi hoikka jos koko ajan söisin, enkä välttämättä tykkää herkuista niin paljon. Ihan kuin taistelisin koko ajan syömistä vastaan etten vain liho.

Vierailija
59/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullan syönti osoittaa ryhmäkuria, ongelma on silläpuolen jos ylenmäärin tyrkytetään, sooloilet todennäköisesti liikaa, oikeasti kukaan ei viisveisaa ruokavaliostasi, se ei ole se jutun ydin.  

Mikä hel*vetin ryhmäkuri? Todennäköisesti siinä lampaat vahtivat toisiaan, että ei vaan joku ole erilainen kuin muut lampaat.

Vierailija
60/62 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla tarjotaan yleensa kakkua. Sanon aina vaan etta "ei kiitos, en tykkaa makeasta". 

Enpa ole tasta kymmenessa vuodessa viela ongelmaa ottanut, eivatka ole kolleganikaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä