Miten saada pullan tyrkytys loppumaan työpaikalla?
En tykkää makeasta ja olen sanonut sen, olevani täynnä tai allerginen mutta silti työkaverit tyrkyttää leipomuksiaan. Joo ei tapa mutta ärsyttää ja dieettiin en voi vedota kun olen jo laiha (se porukan laiheliini joka syö paljon KUNNON ruokaa) ja sekin tuntuu olevan ongelma tuhdimmille tyrkyttäjille. Kahvitauot kuluu sen päivittelytn ettei kelpaa ja että pahoitan kaikkien mielen. Vaikka kieltäydyn aina kohteliaasti. Toistuu joka ikinen päivä niin ei auta vaikka ottaisi kerran. En tajua miten ne edes ehtii leipoa aina jotain uutta. Saako tuollaista mitenkään loppumaan? Alkaa vtuttaa koko työ vaikka siinä taas ei ole mitään vikaa.
Kommentit (62)
Käytä omaa alkuperäistä viestiäsi pohjana, kun selvität työkavereillesi miten olet heitä parempi ihminen joka ei rahvaanomaista käsin leivottua pullaa syö. Eivätköhän ymmärrä jättää sinut jatkossa kahvitunnilla omaan rauhaasi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap ihan täysin. ”Ei se haittaa jos yhden pullan syöt!” Mutta kun EN HALUA. Sitäpaitsi mulle tulee hiiva heti kun syön jotain hiivaleipomuksia mutta en nyt ihan tuota kehtaa sanoa. En ymmärrä miksei jokainen saa päättää itse mitä syö tai ei ilman painostamista!
Siksi, koska nämä pullanpyöreät mammat ovat kateellisia kun joku pysyy hoikkana ja kuvittelevat vielä että kyllähän elämän täytyy olla yhtä kärvistelyä kun ei kiinnosta ahtaa elimistöään täyteen sokeria, jonka muutkin haittavaikutukset kuin painonnousu pitäisi kuulua jo ihan yleissivistykseen nykyään.
Ota pullaa ja oksenna sitten palan syötyäsi oikein kunnolla pullavadille. Eivät tarjoa toiste.
Ihan voi olla tekemättä numeroa siitä ettei syö. Se, että tekee siitä ison ohjelmanumeron, kertoo jotain hupsua sinusta, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap ihan täysin. ”Ei se haittaa jos yhden pullan syöt!” Mutta kun EN HALUA. Sitäpaitsi mulle tulee hiiva heti kun syön jotain hiivaleipomuksia mutta en nyt ihan tuota kehtaa sanoa. En ymmärrä miksei jokainen saa päättää itse mitä syö tai ei ilman painostamista!
Siksi, koska nämä pullanpyöreät mammat ovat kateellisia kun joku pysyy hoikkana ja kuvittelevat vielä että kyllähän elämän täytyy olla yhtä kärvistelyä kun ei kiinnosta ahtaa elimistöään täyteen sokeria, jonka muutkin haittavaikutukset kuin painonnousu pitäisi kuulua jo ihan yleissivistykseen nykyään.
Näin sadepäivänä meillä on aikaa askarella sinullekin :D
Sulta puuttuvat käytöstavat, ap, ja itsehillintä. Kiihotut 0-100, kun JOKU KEHTAA TARJOTA, eikä vielä ole selvillä herrakansastatuksestasi.
Mä en ota, ellen halua. Niin yksinkertaista kun itsetunto on kunnossa!
"Ei kiitos" tai "näin on hyvä" pitäisi riittää aikuisille. Jos jatketaan tyrkytystä niin voihan sanoa suoraan että ei syö sokeria arkena tms. Ei se lie haittaa joskus syödä pari keksiä tai pulla viikolla mutta tuskin hyvä jos se on jokapäiväistä töiden takia.
Itse en edes pidä kuin joistain leipomuksista, niin miksi söisi epäterveellistä kohteliaisuuden vuoksi mistä ei todennäköisesti tykkää? Ja töissä joidenkin leipomuksia en syö kun nähnyt puutteellisen hygienian eli ei pestä käsiä wc käynnin jälkeen 🤢
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos söisit kahvitauolla jonkun oman evään (rahka, hedelmä) ja otat pullan mukaan ja sanot että syöt hetken päästä sitten kun tulee taas nälkä. Tai kotimatkalla eväänä. Ja kovasti kittelet ja sit heität sen vaan roskiin tilaisuuden tullen.
Hirveetä tuhlausta! Ei saa roskiin heittää - sitä paitsi joku niistä herkkusuista haluaa kuitenkin sen syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mitään painosta. Riittää, että et ota ja se on siinä. Tai jos sellainen laitetaan eteesi, niin viet sen roskikseen ja sanot, että kiitos.
Ai sinä olet paikan päällä? Kyllä se on painostamista jos sanotaan useasti ”maista nyt yksi! Kyllä voit yhden ottaa.. tuossa on sulle. Maista sitä. Maistoitko jo? Ai on pahaa?? Ai ei kelpaa? Sinä olet niin nirso! Aika loukkaavaa... ota yksi.”
Nyhverö nyyssösillä on ehkä tuo ongelma, jaxuhalit!
Tiedän tunteen. Olen aikoinaan ollu makean syöjä. Kakkua, pullaa, suklaata levytolkulla. Nykyään ei yhtään. Ei kerta kaikkiaan tee mieli. Suklaan hajukin ällöttää.
Koitan aina kieltäytyä kohteliaasti, mutta varsinkin vanhemmat ihmiset ei sitä ymmärrä ollenkaan. Kun ihan sinua varten on hommattu. Siinäpä sitten taas puputan pullaa.
Hyväksi havaittu vastaus on "ei kiitos!", ja jos toisen kerran tyrkyttää sanot aavistuksen kovemmalla äänellä "EI kiitos!" ja jos edelleen tyrkyttää sanot vielä isommalla äänellä: "EI KIITOS!". Jos onkin ääliö ja jatkaa jankkaamista, kysyt: "Onko sulla kuulossa vikaa vai ymmärryksessä?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mitään painosta. Riittää, että et ota ja se on siinä. Tai jos sellainen laitetaan eteesi, niin viet sen roskikseen ja sanot, että kiitos.
Ai sinä olet paikan päällä? Kyllä se on painostamista jos sanotaan useasti ”maista nyt yksi! Kyllä voit yhden ottaa.. tuossa on sulle. Maista sitä. Maistoitko jo? Ai on pahaa?? Ai ei kelpaa? Sinä olet niin nirso! Aika loukkaavaa... ota yksi.”
”Ei kiitos” ja vaihda puheenaihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sadepäivänä meillä on aikaa askarella sinullekin :D
T. Pullanpyöreä mamma jota harmittaa
Olen töissä vanhusten kotihoidossa ja joka ikinen päivä minulle tyrkytetään ties mitä "herkkuja" mummojen toimesta. Joissakin siisteissä talouksissa saatan jotakin joskus ottaakin, mutta yleensä en ota. Mummot eivät yleensä halua uskoa kieltäytymistä, enkä heille ala selittelemään mitään, vaan katson silmiin ja sanon, että ei kiitos, en ota. Jos tyrkytys jatkuu vieläkin, niin teen hymyillen työni loppuun ja lähden, on ihan sama mitä he siinä vaiheessa ajattelevat jos ajattelevat. Aina olen ollut tervetullut seuraavankin kerran. N45
Miten vaikeaa on sanoa ”Ei kiitos” ja pysyä siinä. Et vaan ota. Jos joku tuosta loukkaantuu niin se on hänen ongelmansa.
Sanot, että "kiitos, mutta mä en syö pullaa, en pidä makeasta".
Minä joudun usein perustelemaan sen että miksi en syö pullaa. Kun sanon etten tykkää, niin sitä ei uskota. "No sä et ole saanu hyvää, kyllä sun pitää nyt maistaa! Kun olet niin hoikkakin, kyllä sä nyt voit muutaman pullan syödä! Ei tosta nyt tuu mitään, et sä voi olla ilman kun kaikki muutki syö, nää on laskettu niin että kaikki saa yhden!" Tuo on oikeasti todella ärsyttävää. Kyllä mä syön hyvää ja tykkään joistain herkuista paljonkin, mutta pulla vaan ei kuulu mun suosikkeihin. Syön sitten mieluummin jotain mistä oikeasti tykkään, ja jätän tällaisen turhan puputtamisen pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihan voi olla tekemättä numeroa siitä ettei syö. Se, että tekee siitä ison ohjelmanumeron, kertoo jotain hupsua sinusta, ap.
Usein ne kanssaihmiset ovat ne numeron tekijät. Mulla on itselläni monipuoliset ruoka-allergiat ja monesti erilaisissa kahvitilaisuuksissa otan pelkän juoman ilman muita tarjoomuksia, koska ei huvita alkaa tehdä asiasta numeroa ja selvittää, josko jotain sopivaa löytyisi. Ja mulle tämä on ihan ok. Jos joku alkaa asiasta kysellä, niin saatan vain sanoa että kiitos mutta en nyt ota muuta - MUTTA KUN SE EI MILLÄÄN MEINAA RIITTÄÄ! Hirveä tuputus ja utelu alkaa tosi helposti. Itse haluaisin mieluummin keskustella mistä tahansa muusta kuin omista terveystiedoistani ja mieluiten joisin vain teeni vähin äänin, mutta ei, kun nämä tuputtajat tekevät asiasta numeron!
Jos tarjolla on jotain syötävää selkeästi löydettävässä paikassa ja on selvää että siitä saa ottaa, mutta joku ei ota, niin antakaa olla! Kyllä se ihminen on taatusti huomannut että tarjottavaa on, ja jostain syystä ei halua sitä ottaa, eikä se syy kuulu kenellekään muulle.
Mitä jos söisit kahvitauolla jonkun oman evään (rahka, hedelmä) ja otat pullan mukaan ja sanot että syöt hetken päästä sitten kun tulee taas nälkä. Tai kotimatkalla eväänä. Ja kovasti kittelet ja sit heität sen vaan roskiin tilaisuuden tullen.