Sivut

Kommentit (144)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisintä on kuinka näissä kysymyksissä jotkut hörhöt aina neuvovat ostamaan pelkkiä vihanneksia(??!) Mistähän nämä välkyt luulevat ENERGIAN tulevan?

Jotkut jopa syö pelkkää kasvisruokaa ja hyvin pärjää. Kyllä kasviksissakin on energiaa( esim peruna on lähes kokonaan hiilihydraattia) ja lisää sitä saa lisäämällä rasvaa ja jotain lisäkettä ( peruna, riisi, makaroni, kuskus, bulgur, kananmuna).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse otan muutaman foolihappotabletin viikossa (800 mikrogramma), tiedän etten saa tarpeeksi foolihappoa ruuasta. Se on mitattu. Myös C-vitamiinia voi ottaa muutaman tabun viikossa. Nämä molemmat sikahalpoja, kunhan ei osta apteekista, jossa hinnat moninkertaisia, esim. IHerbiin verrattuna. Muita tärkeitä ovat seleeni, jodi ja B-vitamiinit. Monivitamiinipillerit yleensä roskaa, niissä ei tarpeeksi vaikuttavaa ainetta, ellei sitten osta jotain kallista Solgarin/Twinlabsin tuotteita.

Synteettinen foolihappo on muuten sellainen että kaikilla se ei muunnu ravinnon folaatiksi kuten pitäisi.Saatavilla muistaakseni on luonnollista folaattia pillereinä mutta paljon kalliimpaa.Maksalaatikossa sitä on paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisintä on kuinka näissä kysymyksissä jotkut hörhöt aina neuvovat ostamaan pelkkiä vihanneksia(??!) Mistähän nämä välkyt luulevat ENERGIAN tulevan?

Jotkut jopa syö pelkkää kasvisruokaa ja hyvin pärjää. Kyllä kasviksissakin on energiaa( esim peruna on lähes kokonaan hiilihydraattia) ja lisää sitä saa lisäämällä rasvaa ja jotain lisäkettä ( peruna, riisi, makaroni, kuskus, bulgur, kananmuna).

En puhunut hiilaritäyteisistä viljoista vaan vihanneksista.

Vierailija

Halpa täyttävä ruoka perustuu pitkälti siihen mitä Suomessa syöty iät ajat maaseudulla.
Perusraaka-aine peruna, kananmuna, juurekset, maitotuotteita, viljatuotteet ja lisänä liha sekä kala.
Pakastevihannekset sekä siemenet unohtaisin jos puhutaan halvasta täyttävästä ruuasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisintä on kuinka näissä kysymyksissä jotkut hörhöt aina neuvovat ostamaan pelkkiä vihanneksia(??!) Mistähän nämä välkyt luulevat ENERGIAN tulevan?

Jotkut jopa syö pelkkää kasvisruokaa ja hyvin pärjää. Kyllä kasviksissakin on energiaa( esim peruna on lähes kokonaan hiilihydraattia) ja lisää sitä saa lisäämällä rasvaa ja jotain lisäkettä ( peruna, riisi, makaroni, kuskus, bulgur, kananmuna).

En puhunut hiilaritäyteisistä viljoista vaan vihanneksista.


Onko peruna sinusta vilja? Kasveja ne on viljatkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisintä on kuinka näissä kysymyksissä jotkut hörhöt aina neuvovat ostamaan pelkkiä vihanneksia(??!) Mistähän nämä välkyt luulevat ENERGIAN tulevan?

Jotkut jopa syö pelkkää kasvisruokaa ja hyvin pärjää. Kyllä kasviksissakin on energiaa( esim peruna on lähes kokonaan hiilihydraattia) ja lisää sitä saa lisäämällä rasvaa ja jotain lisäkettä ( peruna, riisi, makaroni, kuskus, bulgur, kananmuna).

En puhunut hiilaritäyteisistä viljoista vaan vihanneksista.


Mitä kohtaa edellisessä viestissä et ymmärtänyt?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisintä on kuinka näissä kysymyksissä jotkut hörhöt aina neuvovat ostamaan pelkkiä vihanneksia(??!) Mistähän nämä välkyt luulevat ENERGIAN tulevan?

Jotkut jopa syö pelkkää kasvisruokaa ja hyvin pärjää. Kyllä kasviksissakin on energiaa( esim peruna on lähes kokonaan hiilihydraattia) ja lisää sitä saa lisäämällä rasvaa ja jotain lisäkettä ( peruna, riisi, makaroni, kuskus, bulgur, kananmuna).

En puhunut hiilaritäyteisistä viljoista vaan vihanneksista.


Historian hämärissä suomalaistenkin ruokavalio perustui nauriiseen, viljaan ja siihen, mitä saatiin metsästettyä, kalastettua ja luonnosta kerättyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisintä on kuinka näissä kysymyksissä jotkut hörhöt aina neuvovat ostamaan pelkkiä vihanneksia(??!) Mistähän nämä välkyt luulevat ENERGIAN tulevan?

Jotkut jopa syö pelkkää kasvisruokaa ja hyvin pärjää. Kyllä kasviksissakin on energiaa( esim peruna on lähes kokonaan hiilihydraattia) ja lisää sitä saa lisäämällä rasvaa ja jotain lisäkettä ( peruna, riisi, makaroni, kuskus, bulgur, kananmuna).

En puhunut hiilaritäyteisistä viljoista vaan vihanneksista.


Onko peruna sinusta vilja? Kasveja ne on viljatkin.

Perunassakaan ei ole paljon energiaa,sitä ei tarvita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että olennaista tässä on se, että syö vaihtelevasti tässäkin ketjussa mainittuja halpoja juttuja

Tätä olen tässä miettinyt. Jos ruokavalio on aina joltain osin puutteellinen, niin parhaiten pärjää, jos se puutteellisuus ei kohdistu aina samaan asiaan. Eli paljon vaihtelua.

Vierailija

Täällä on tullut hyviä vinkkejä, tässä on ainakin omani.

- Osta soijarouhetta. Riittää pitkäksi aikaa ja korvaa esim jauhelihan. Tottakai tarvitset stä maustamaan mausteita, mutta mausteet maksaa mitä 0.50c pussi ja ei tarvitse joka viikko ostaa.

- Kuivatut pavut ja linssit ovat myös oiva proteiinin lähde ja todella halpaa. Ne pitää vain liottaa.

- Osta vihannekset joko pakastimesta tai tuoreena, mutta vältä kaikkia tuoreita valmiiksi pilkottuja ja maustettuja, koska niillä on aina hintaa.

- tee isompia astioita ruokaa, esim 3-4 päivälle kerralla, niin säästää

- Syö aamulla aina kaurapuuro mustikoiden kanssa. Voit sekoittaa hunajaa sekaan, jos haluat makeutta. Mustikat ja hunaja maksaa pikkasen enemmän, mutta kestävät pitkään ja kaurapuuroa saa todella halvalla.

- Osta sitruunaa ja purista sitä veteen. Siitä saat päivän tarvitsemasi c-vitamiinit.

10-20e viikossa on kyllä tosin vaikeaa pärjätä pidemmän päälle. Etkö mitenkään voi saada enenpää rahaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä on tullut hyviä vinkkejä, tässä on ainakin omani.

- Osta soijarouhetta. Riittää pitkäksi aikaa ja korvaa esim jauhelihan. Tottakai tarvitset stä maustamaan mausteita, mutta mausteet maksaa mitä 0.50c pussi ja ei tarvitse joka viikko ostaa.

- Kuivatut pavut ja linssit ovat myös oiva proteiinin lähde ja todella halpaa. Ne pitää vain liottaa.

- Osta vihannekset joko pakastimesta tai tuoreena, mutta vältä kaikkia tuoreita valmiiksi pilkottuja ja maustettuja, koska niillä on aina hintaa.

- tee isompia astioita ruokaa, esim 3-4 päivälle kerralla, niin säästää

- Syö aamulla aina kaurapuuro mustikoiden kanssa. Voit sekoittaa hunajaa sekaan, jos haluat makeutta. Mustikat ja hunaja maksaa pikkasen enemmän, mutta kestävät pitkään ja kaurapuuroa saa todella halvalla.

- Osta sitruunaa ja purista sitä veteen. Siitä saat päivän tarvitsemasi c-vitamiinit.

10-20e viikossa on kyllä tosin vaikeaa pärjätä pidemmän päälle. Etkö mitenkään voi saada enenpää rahaa?


Linssit on minusta kalliita ja sitruuna maksaa yllättävän paljon jos sillä vettä jatkaa sekä se syö hampaan kiilteet lipitettynä pitkin päivää.
Hunaja maksaa moninkertaisesti halvimpaan sokerin eli jos köyhäillä pitää, niin sillon hunaja jää kauppaan sitruunan ja linssien kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisintä on kuinka näissä kysymyksissä jotkut hörhöt aina neuvovat ostamaan pelkkiä vihanneksia(??!) Mistähän nämä välkyt luulevat ENERGIAN tulevan?

Jotkut jopa syö pelkkää kasvisruokaa ja hyvin pärjää. Kyllä kasviksissakin on energiaa( esim peruna on lähes kokonaan hiilihydraattia) ja lisää sitä saa lisäämällä rasvaa ja jotain lisäkettä ( peruna, riisi, makaroni, kuskus, bulgur, kananmuna).

En puhunut hiilaritäyteisistä viljoista vaan vihanneksista.


Mitä kohtaa edellisessä viestissä et ymmärtänyt?

Mitä hourailet? Väität siis että pelkissä vihanneksissa on tarpeeksi energiaa? Muuta en nimittäin väittänytkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on tullut hyviä vinkkejä, tässä on ainakin omani.

- Osta soijarouhetta. Riittää pitkäksi aikaa ja korvaa esim jauhelihan. Tottakai tarvitset stä maustamaan mausteita, mutta mausteet maksaa mitä 0.50c pussi ja ei tarvitse joka viikko ostaa.

- Kuivatut pavut ja linssit ovat myös oiva proteiinin lähde ja todella halpaa. Ne pitää vain liottaa.

- Osta vihannekset joko pakastimesta tai tuoreena, mutta vältä kaikkia tuoreita valmiiksi pilkottuja ja maustettuja, koska niillä on aina hintaa.

- tee isompia astioita ruokaa, esim 3-4 päivälle kerralla, niin säästää

- Syö aamulla aina kaurapuuro mustikoiden kanssa. Voit sekoittaa hunajaa sekaan, jos haluat makeutta. Mustikat ja hunaja maksaa pikkasen enemmän, mutta kestävät pitkään ja kaurapuuroa saa todella halvalla.

- Osta sitruunaa ja purista sitä veteen. Siitä saat päivän tarvitsemasi c-vitamiinit.

10-20e viikossa on kyllä tosin vaikeaa pärjätä pidemmän päälle. Etkö mitenkään voi saada enenpää rahaa?


Linssit on minusta kalliita ja sitruuna maksaa yllättävän paljon jos sillä vettä jatkaa sekä se syö hampaan kiilteet lipitettynä pitkin päivää.
Hunaja maksaa moninkertaisesti halvimpaan sokerin eli jos köyhäillä pitää, niin sillon hunaja jää kauppaan sitruunan ja linssien kanssa.

Linssit ja muut Suomessa harvinaisemmat kasvituotteet maksavat moninkertaisesti kotoisiin viljoihin verrattuna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä on tullut hyviä vinkkejä, tässä on ainakin omani.

- Osta soijarouhetta. Riittää pitkäksi aikaa ja korvaa esim jauhelihan. Tottakai tarvitset stä maustamaan mausteita, mutta mausteet maksaa mitä 0.50c pussi ja ei tarvitse joka viikko ostaa.

- Kuivatut pavut ja linssit ovat myös oiva proteiinin lähde ja todella halpaa. Ne pitää vain liottaa.

- Osta vihannekset joko pakastimesta tai tuoreena, mutta vältä kaikkia tuoreita valmiiksi pilkottuja ja maustettuja, koska niillä on aina hintaa.

- tee isompia astioita ruokaa, esim 3-4 päivälle kerralla, niin säästää

- Syö aamulla aina kaurapuuro mustikoiden kanssa. Voit sekoittaa hunajaa sekaan, jos haluat makeutta. Mustikat ja hunaja maksaa pikkasen enemmän, mutta kestävät pitkään ja kaurapuuroa saa todella halvalla.

- Osta sitruunaa ja purista sitä veteen. Siitä saat päivän tarvitsemasi c-vitamiinit.

10-20e viikossa on kyllä tosin vaikeaa pärjätä pidemmän päälle. Etkö mitenkään voi saada enenpää rahaa?

Älä neuvo mitä saa kymmenkertaisella rahalla,sitä ei kysytty.

Vierailija

Perunassa on enemmän c-vitamiinia kuin veteen puristetussa sitruunassa ja halvempi kilohinta, lisäksi siinä on kaliumia. Sipulinkin on varsin terveystavaraa. Sipulissa on 33 mg kalsiumia, kaliumia, magnesiumia, fosforia....lisäksi löytyy C-vitamiinia ja karotenoideja. Kaalissa ravintoarvot vielä paremmat. Finellin sivuilta voisit vilkuilla ravintoarvoja. 

Jos pääsee sienimetsään, niin sienissä on paljon kivennäisaineita. 

Vierailija

Ei sun missään nimessä ilman vihanneksia tarvitse tai kannata olla! Kaalia, sipulia, porkkanaa (ja muita juureksia) saat tuoreina varmasti tarpeeksi edullisesti, että pystyt päivittäin syömään. Jätä ne makaronit ennemmin pois, ja osta sillä rahalla linssejä/papuja jostain etnokaupasta, ja sit noita vihanneksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on tullut hyviä vinkkejä, tässä on ainakin omani.

- Osta soijarouhetta. Riittää pitkäksi aikaa ja korvaa esim jauhelihan. Tottakai tarvitset stä maustamaan mausteita, mutta mausteet maksaa mitä 0.50c pussi ja ei tarvitse joka viikko ostaa.

- Kuivatut pavut ja linssit ovat myös oiva proteiinin lähde ja todella halpaa. Ne pitää vain liottaa.

- Osta vihannekset joko pakastimesta tai tuoreena, mutta vältä kaikkia tuoreita valmiiksi pilkottuja ja maustettuja, koska niillä on aina hintaa.

- tee isompia astioita ruokaa, esim 3-4 päivälle kerralla, niin säästää

- Syö aamulla aina kaurapuuro mustikoiden kanssa. Voit sekoittaa hunajaa sekaan, jos haluat makeutta. Mustikat ja hunaja maksaa pikkasen enemmän, mutta kestävät pitkään ja kaurapuuroa saa todella halvalla.

- Osta sitruunaa ja purista sitä veteen. Siitä saat päivän tarvitsemasi c-vitamiinit.

10-20e viikossa on kyllä tosin vaikeaa pärjätä pidemmän päälle. Etkö mitenkään voi saada enenpää rahaa?


Linssit on minusta kalliita ja sitruuna maksaa yllättävän paljon jos sillä vettä jatkaa sekä se syö hampaan kiilteet lipitettynä pitkin päivää.
Hunaja maksaa moninkertaisesti halvimpaan sokerin eli jos köyhäillä pitää, niin sillon hunaja jää kauppaan sitruunan ja linssien kanssa.

Linssit ja muut Suomessa harvinaisemmat kasvituotteet maksavat moninkertaisesti kotoisiin viljoihin verrattuna.

Joo mutta ei palkokasvit ja viljat oo oikein verrannollisia ravitsemuksellisesti. Linssit ja pavut on halpoja erilaisissa etnisissä kaupoissa, sellasista niitä kannattaa ostaa jos mahdollista.

Ja puolen kilon pussi soijarouhetta maksaa pikkasen päälle 3 e, ja siitä riittää varmaan kymmeniin aterioihin yhdelle ihmiselle.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat