Sivut

Kommentit (144)

Vierailija

Mulla on tuo sama. Mutta käytän kesäkauden hyväkseni ja oon vähän röyhkeä siinä, että kyselen kyllä kaikki sukulaiset ja tuttavat läpi onko kellään mitään ylijäämää marjoissa ja omenoissa. Kerään myös villiyrttejä, metsämarjoja ja sieniä ( tänä vuonna on ollut huono kasvukausi kyllä meillä, puolukoissa ja sienissä vielä toivoa=

Lisäksi minulla on pieni puutarha ystäväni pihassa ja parvekkeella kasvulaatikoita joissa kasvatan yrttejä, ja esim tomaatteja ja chilejä. Kuivuri on kovassa käytössä

Linssit/ pavut , kikherneet, tomaattimurskasta tehdyt yrttikastikkeet, kananmunat, ovat ravintoni lähteitä. Riisipuuro on myös täyttävää ja pidän siitä kovasti.

Vierailija

Peruna, kananmunat ovat halpaa ruokaa. Pakastevihanneksista sosekeittoa. Pavut, linssit. Puuro. Kysy facebookissa onko kellään ylimääräisiä omenoita, luumuja. Aroniamarjat ovat terveyspommi. Niitä kasvaa aidanteena monessa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jättäisin lihan lähes kokonaan pois. Ehkä silloin kun saa -60% alesta, jolloin esim jauheliha 400g voi olla noin euron.
Muulloin söisin protskuna kananmunia, soijaa, papuja ja linssejä.
Siihen vaihdellen riisiä, pastaa ja perunaa
Kaurapuuroa tai itsetehtyä leipää, myös -60% leivät on ihan ok hintasia jos ei valitse mitään gurmeeleipää.

Pakastekasviksia, kauden kasviksia ja juureksia.

Vierailija

Olen opiskelija ja laskin, että halvimmaksi tulee, kun käyn syömässä opiskelijaruokalassa. Aamulla syön aamupalaksi jotain proteiinijuomaa ja satunnaisesti muuta helppoa, mitä voin mikrossa lämmittää ja tehdä useammalle päiväle. Kuten hernekeittoa, pullaa (tein 30 korvapuustia puolessa tunnissa(aktiivinen aika), joten yksikkökohtainen ajankäyttö n. 1 min. maksalaatikkoa(mun herkku. Aamupalalle riittää puoli rasiaa hintaan 50 snt.), munakkaita jne. Tämän lisäksi syön opiskelijaravintolassa vajaan 2 euron hintaan. Rasvaa( esim. salaattiin öljyä), ja hiilaria (perunaa, riisi, pastaa) saa niin paljon kuin saa lautaselle mahtumaan. Lisäksi leipää ja maitoa/ piimää. Leivillekin sellainen puolen sentin kerros margariiniä. Proteiinia ei välttämättä saa ihan suosituksen mukaista määrää, niin sitä täydennän tuolla proteiinijuomalla. Muuta en syö. Ja menee siis noin. 2,5-3 € per päivä. Viikonloppuisi kokkailen mahdollisesti jotain erikoisempaa (pizzaa, kiinalaista, tms...) jos tekee mieli.  Tai sitten menen oilla, mitä syön perinteisesti aamupalaksi. Viikonloppuna pitää rasiallinen maksalaatikkoa hyvin nälän ja alle eurolla. Mutta joo siis tärkein meinasi jäädä. Elikkä syömällä vain aamupalan ja opiskelijaruokalassa säästän huomattavasti aikaa. Tuon säästetyn ajan arvo varmasti jossain kahdenkympin kieppeillä. Tällä olen perustellut syömiseni opiskelijaruokalassa, vaikka ehkä euron halvemmalla pääsisin tekemällä itse.

Vierailija

jos urheilet jokapäivä täysillä vähintään yhdet treenit, pari tuntia ja viikonloppuisin kahdet treenit per päivä, niin ruokaa menee aika paljon, ja tähän mennessä annetuilla vinkeillä selviäis ehkä 2 päivää

Vierailija

Jos halvalla haluat HYVÄÄ ravintoa saada, niin syö, lihaa, kananmunia ja rasvaa.  Vatsaa ne eivät TÄYTÄ mutta pitävät kylläisenä ja antavat keholle ravintoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Katso verkkokaupat Fiksuruoka ja Smartfood. Siellä on ilmaisiakin joskus. Yleensä aina tulee postikulut tietysti päälle, jos ei tilaa tiettyyn rajaan asti. Tilaan sieltä kerralla enemmän, parin kk:n välein. Tarkista aina viimeinen käyttöpäivä ennen tilausta, jos ostat enemmän.

Ei kannata, kun on tarkoitus säästää. Alennuksen kanssakin hinta on jopa kalliimpi kuin jos ostaisi kaupan merkkejä. Niitä -60% ym. tuotteita pitäisi tilata ihan järjetön määrä, että saa postikuluitta.

Leivän leipominen on mielestäni ajan tuhlausta, kun valmiina sitä saa niin halvalla. Säästö on todella pieni. Parhaiten säästää kun metsästää tuotteita s-ryhmän ilta-alesta.

Netissä hintavertailu on todella helppoa. Itse olen pärjännyt sillä kun olen aina ostanut halvinta proteiinia, halvimpia hedelmiä ja halvinta maitoa. Ja ennen kaikkea: se valmis ruoka pitää annostella, että ei tule syötyä kahden päivän annosta kerralla huvin vuoksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuo sama. Mutta käytän kesäkauden hyväkseni ja oon vähän röyhkeä siinä, että kyselen kyllä kaikki sukulaiset ja tuttavat läpi onko kellään mitään ylijäämää marjoissa ja omenoissa. Kerään myös villiyrttejä, metsämarjoja ja sieniä ( tänä vuonna on ollut huono kasvukausi kyllä meillä, puolukoissa ja sienissä vielä toivoa=

Lisäksi minulla on pieni puutarha ystäväni pihassa ja parvekkeella kasvulaatikoita joissa kasvatan yrttejä, ja esim tomaatteja ja chilejä. Kuivuri on kovassa käytössä

Linssit/ pavut , kikherneet, tomaattimurskasta tehdyt yrttikastikkeet, kananmunat, ovat ravintoni lähteitä. Riisipuuro on myös täyttävää ja pidän siitä kovasti.

Muuten hyviä vinkkejä, mutta yrtit ja chilit ovat turhia kun pitää säästää tosissaan. Ja vihannesten ym. kasvatus on niin kallis harrastus, että sillä ei säästä. Jo kunnollinen kuivuri maksaa ainakin 100 €.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nokkoskeitto. nokkoset on ilmaisia. Voi kuivata

Nokkosten keräämiseen taitaa kulua enemmän energiaa kuin mitä niiden syömisestä saa.

Vierailija

Minä jättäisin monivitamiinit kyllä pois, ihan turhaa rahanmenoa. Harva kärsii mistään vitamiinipuutoksista. Ite opiskeluaikana söin vuosia halvalla ja hyvin pärjäsin, en sairastellut enkä sairastele edelleenkään vaikka opinnoista jo 20 vuotta, enkä ole multivitamiineihin koskenut. Edelleen syön edullisesti eikä ole mitään kalliita pähkinöitä ym. ruokavaliossa kun en tykkää. Syön esim. porkkanoita, omenaa, ruisleipää, ylipäänsä edullisia kotiruokia. Kalaa toisinaan jos tarjouksessa. Talvella appelsiinia. Kun syö kauden tuotteita niin edullisesti selviää eikä tule puutostiloja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä jättäisin monivitamiinit kyllä pois, ihan turhaa rahanmenoa. Harva kärsii mistään vitamiinipuutoksista. Ite opiskeluaikana söin vuosia halvalla ja hyvin pärjäsin, en sairastellut enkä sairastele edelleenkään vaikka opinnoista jo 20 vuotta, enkä ole multivitamiineihin koskenut. Edelleen syön edullisesti eikä ole mitään kalliita pähkinöitä ym. ruokavaliossa kun en tykkää. Syön esim. porkkanoita, omenaa, ruisleipää, ylipäänsä edullisia kotiruokia. Kalaa toisinaan jos tarjouksessa. Talvella appelsiinia. Kun syö kauden tuotteita niin edullisesti selviää eikä tule puutostiloja.

Samaa mieltä, ei mitään purkkivitamiinien kanssa pelleilyä. Asiantuntijat suosittelevat niitä vain lisäksi, ei korvaamaan oikeita vitamiineja.

Omenat maksavat alle euron kilo. Yksi joka päivä, kuten vanha sanonta opettaa. Pysyy lääkäri loitolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jättäisin monivitamiinit kyllä pois, ihan turhaa rahanmenoa. Harva kärsii mistään vitamiinipuutoksista. Ite opiskeluaikana söin vuosia halvalla ja hyvin pärjäsin, en sairastellut enkä sairastele edelleenkään vaikka opinnoista jo 20 vuotta, enkä ole multivitamiineihin koskenut. Edelleen syön edullisesti eikä ole mitään kalliita pähkinöitä ym. ruokavaliossa kun en tykkää. Syön esim. porkkanoita, omenaa, ruisleipää, ylipäänsä edullisia kotiruokia. Kalaa toisinaan jos tarjouksessa. Talvella appelsiinia. Kun syö kauden tuotteita niin edullisesti selviää eikä tule puutostiloja.

Samaa mieltä, ei mitään purkkivitamiinien kanssa pelleilyä. Asiantuntijat suosittelevat niitä vain lisäksi, ei korvaamaan oikeita vitamiineja.

Omenat maksavat alle euron kilo. Yksi joka päivä, kuten vanha sanonta opettaa. Pysyy lääkäri loitolla.

Omenalla et itseäsi ravitse, vaikka sen omenan saisit ilmaiseksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jättäisin monivitamiinit kyllä pois, ihan turhaa rahanmenoa. Harva kärsii mistään vitamiinipuutoksista. Ite opiskeluaikana söin vuosia halvalla ja hyvin pärjäsin, en sairastellut enkä sairastele edelleenkään vaikka opinnoista jo 20 vuotta, enkä ole multivitamiineihin koskenut. Edelleen syön edullisesti eikä ole mitään kalliita pähkinöitä ym. ruokavaliossa kun en tykkää. Syön esim. porkkanoita, omenaa, ruisleipää, ylipäänsä edullisia kotiruokia. Kalaa toisinaan jos tarjouksessa. Talvella appelsiinia. Kun syö kauden tuotteita niin edullisesti selviää eikä tule puutostiloja.

Samaa mieltä, ei mitään purkkivitamiinien kanssa pelleilyä. Asiantuntijat suosittelevat niitä vain lisäksi, ei korvaamaan oikeita vitamiineja.

Omenat maksavat alle euron kilo. Yksi joka päivä, kuten vanha sanonta opettaa. Pysyy lääkäri loitolla.

Omenalla et itseäsi ravitse, vaikka sen omenan saisit ilmaiseksi.

Lue nyt kommentit kokonaan ennen kuin sekaannut keskusteluun. Tätä nykyajan keskittymiskyvyn puutetta...

Vierailija

Ostin tarjouksesta 700g broilerin jauhelihaa ja elin sillä työviikon eli sain eväät töihin viideksi päiväksi. Parille päivälle tein pyörykät+kastikkeen ja lisukkeeksi porkkanoita. Loppuviikolle keiton, mihin käytin porkkanoita samaisesta pussista, lisäksi purjoa ja perunaa. Kaapista löytyy aina liha-/kasvisliemikuutiot ja mausteita, joten ruuasta kun ruuasta saa hyvän makuisen. Ruisleipäpussin ostin aamupalaa varten, lisäksi kurkkua ja kalkkunaleikettä. Kananmunia ja pinaattilettuja iltaruuaksi (iltaisin syön ainoastaan urheilun jälkeen, en isoa illallista). Aamupalalla töissä teen puuroa, iltapäivisin syön banaanin. Koko lysti maksoi alle 20e ja yleensä pyrinkin 20-25e/vk ruokaostoksiin itsekseni.

Itse tehtyjä kauraleipäsiä muuten suosittelen, ei tarvitse kuin kaurahiutaleita, vettä, öljyä ja mausteita. Itse käytin merisuolaa ja oreganoa sekä hieman pippuria, tuli älyttömän hyviä ja ennen kaikkea terveellisiä +ravitsevia kaurahiutaleiden ansiosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso verkkokaupat Fiksuruoka ja Smartfood. Siellä on ilmaisiakin joskus. Yleensä aina tulee postikulut tietysti päälle, jos ei tilaa tiettyyn rajaan asti. Tilaan sieltä kerralla enemmän, parin kk:n välein. Tarkista aina viimeinen käyttöpäivä ennen tilausta, jos ostat enemmän.

Ei kannata, kun on tarkoitus säästää. Alennuksen kanssakin hinta on jopa kalliimpi kuin jos ostaisi kaupan merkkejä. Niitä -60% ym. tuotteita pitäisi tilata ihan järjetön määrä, että saa postikuluitta.

Leivän leipominen on mielestäni ajan tuhlausta, kun valmiina sitä saa niin halvalla. Säästö on todella pieni. Parhaiten säästää kun metsästää tuotteita s-ryhmän ilta-alesta.

Netissä hintavertailu on todella helppoa. Itse olen pärjännyt sillä kun olen aina ostanut halvinta proteiinia, halvimpia hedelmiä ja halvinta maitoa. Ja ennen kaikkea: se valmis ruoka pitää annostella, että ei tule syötyä kahden päivän annosta kerralla huvin vuoksi.

Ei pidä paikkaansa tuo hintaselitys, onhan siellä ihan selkeästi hinta mainittu. Voi helposti verrata kaupan hintaan. Ja esim. 35 tai 45 € ei ole järjetön määrä, jos tilaa myös kahvit ja teet. Ongelma on tietysti se, että oppii liian hyvälle. Pirkka-tee ja kaupan halvin kahvi ei oikein enää tahdo maistua hyvältä.

Halvin "maitoa on maitosuklaa, jota en osta ikinä.

Parhaat sämpylät ovat uunituoreita kotona leivottuja.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat