Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (144)

Vierailija

No ainakin vaalea leipä kannattaa leipoa itse! Kuten äskeinen kirjoittikin niin mikään ei voita uunituoreita sämpylöitä. Pellillisen leipoo noin 50 sentillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso verkkokaupat Fiksuruoka ja Smartfood. Siellä on ilmaisiakin joskus. Yleensä aina tulee postikulut tietysti päälle, jos ei tilaa tiettyyn rajaan asti. Tilaan sieltä kerralla enemmän, parin kk:n välein. Tarkista aina viimeinen käyttöpäivä ennen tilausta, jos ostat enemmän.

Ei kannata, kun on tarkoitus säästää. Alennuksen kanssakin hinta on jopa kalliimpi kuin jos ostaisi kaupan merkkejä. Niitä -60% ym. tuotteita pitäisi tilata ihan järjetön määrä, että saa postikuluitta.

Leivän leipominen on mielestäni ajan tuhlausta, kun valmiina sitä saa niin halvalla. Säästö on todella pieni. Parhaiten säästää kun metsästää tuotteita s-ryhmän ilta-alesta.

Netissä hintavertailu on todella helppoa. Itse olen pärjännyt sillä kun olen aina ostanut halvinta proteiinia, halvimpia hedelmiä ja halvinta maitoa. Ja ennen kaikkea: se valmis ruoka pitää annostella, että ei tule syötyä kahden päivän annosta kerralla huvin vuoksi.

Ei pidä paikkaansa tuo hintaselitys, onhan siellä ihan selkeästi hinta mainittu. Voi helposti verrata kaupan hintaan. Ja esim. 35 tai 45 € ei ole järjetön määrä, jos tilaa myös kahvit ja teet. Ongelma on tietysti se, että oppii liian hyvälle. Pirkka-tee ja kaupan halvin kahvi ei oikein enää tahdo maistua hyvältä.

Halvin "maitoa on maitosuklaa, jota en osta ikinä.

Parhaat sämpylät ovat uunituoreita kotona leivottuja.

Autocorrect iski; halvin maito on maitojuomaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Koska vihannekset eivät sisällä energiaa,minibudjetilla niitä ei voi ostaa,kaurahiutaleissa paras hinta/ravintoarvosuhde.Halvinta juustoa ja joskus maksalaatikkoa.Vitamiinivalmisteista sen verran että antioksidantit ovat usein vuorovaikutuksessa keskenään.C-vitamiini yksin ei ole kovin tehokas mutta C+E-vitamiiniyhdistelmä on paljon parempi suoja - tai seleeni+E-vitamiini.Synteettinen C-vitamiini on tutkimuksissa imeytynyt samalla tavalla kuin ruoasta saatu.

Vierailija

Jossakin tiede-lehden jutussa oli vastattu kysymykseen, mikä yksittäinen ruoka on sellainen, joka pitää parhaiten puutostilat loitolla. Vastaus oli puuro ja marjoja sekaan vielä, niin sillä elää ainakin kuukausia ilman ongelmia.

Joten aika halvalla voi elää, jos pystyy syömään samaa ruokaa, ehkä 50 senttiä päivässä jos itse poimii marjat metsästä.

Vierailija

Ihmeellisintä on kuinka näissä kysymyksissä jotkut hörhöt aina neuvovat ostamaan pelkkiä vihanneksia(??!) Mistähän nämä välkyt luulevat ENERGIAN tulevan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jossakin tiede-lehden jutussa oli vastattu kysymykseen, mikä yksittäinen ruoka on sellainen, joka pitää parhaiten puutostilat loitolla. Vastaus oli puuro ja marjoja sekaan vielä, niin sillä elää ainakin kuukausia ilman ongelmia.

Joten aika halvalla voi elää, jos pystyy syömään samaa ruokaa, ehkä 50 senttiä päivässä jos itse poimii marjat metsästä.

Uskallan väittää että kananmuna on ravintorikkaampi. 'Puuro'? Mikä puuro?

Sinänsä edullisia molemmat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos halvalla haluat HYVÄÄ ravintoa saada, niin syö, lihaa, kananmunia ja rasvaa.  Vatsaa ne eivät TÄYTÄ mutta pitävät kylläisenä ja antavat keholle ravintoa.

Yhtä huono kuin ostaa pelkkiä vihanneksia.Kas kun ei huippuravintolassa syömistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jossakin tiede-lehden jutussa oli vastattu kysymykseen, mikä yksittäinen ruoka on sellainen, joka pitää parhaiten puutostilat loitolla. Vastaus oli puuro ja marjoja sekaan vielä, niin sillä elää ainakin kuukausia ilman ongelmia.

Joten aika halvalla voi elää, jos pystyy syömään samaa ruokaa, ehkä 50 senttiä päivässä jos itse poimii marjat metsästä.

Ja sä uskot tuohon??  Mietipä kaks kertaa.

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Miten leivinpaperi voi olla loppu? Uudelleenkäytettäviä alustoja on useita erilaisia.

Kappas! Täytyy ehdottomasti hommata sellainen kestoleivinpaperi. Katsoin, että hintaa tulisi jotain 5,50€. Tällä hetkellä se on paljon, mutta säästöä tulisi lopulta.

Kiitos!

ap[/quote
Prismassa kestoleivinpaperi on alle 3 euroa. Kannattaa ostaa keräkaalta, siitä voi tehdä sekä lämmintä ruokaa (kaalipata) että raastetta. Saat paljon C-vitamiinia ja kuituja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisintä on kuinka näissä kysymyksissä jotkut hörhöt aina neuvovat ostamaan pelkkiä vihanneksia(??!) Mistähän nämä välkyt luulevat ENERGIAN tulevan?

En ole huomannut kenenkään ehdottaneen pelkkiä vihanneksia.

Mutta jos tekee vaikka juuressosekeiton ja siihen lorottaa reilusti öljyä ja vatkaa sekaan kananmunia

(suomalaisia munia voi syödä turvallisesti kypsentämättäkin) niin on halpaa ja ravitsevaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos halvalla haluat HYVÄÄ ravintoa saada, niin syö, lihaa, kananmunia ja rasvaa.  Vatsaa ne eivät TÄYTÄ mutta pitävät kylläisenä ja antavat keholle ravintoa.

Yhtä huono kuin ostaa pelkkiä vihanneksia.Kas kun ei huippuravintolassa syömistä.

Ei lainkaan, tuossa on energiat ja ravintoaineet. Pelkistä kasviksista ne puuttuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä jättäisin monivitamiinit kyllä pois, ihan turhaa rahanmenoa. Harva kärsii mistään vitamiinipuutoksista. Ite opiskeluaikana söin vuosia halvalla ja hyvin pärjäsin, en sairastellut enkä sairastele edelleenkään vaikka opinnoista jo 20 vuotta, enkä ole multivitamiineihin koskenut. Edelleen syön edullisesti eikä ole mitään kalliita pähkinöitä ym. ruokavaliossa kun en tykkää. Syön esim. porkkanoita, omenaa, ruisleipää, ylipäänsä edullisia kotiruokia. Kalaa toisinaan jos tarjouksessa. Talvella appelsiinia. Kun syö kauden tuotteita niin edullisesti selviää eikä tule puutostiloja.

Ai "et sairastellut",luuletko että tuosta voi päätellä ravitsemustilan? Seuraavana päivänä voi olla nelosvaiheen syöpä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisintä on kuinka näissä kysymyksissä jotkut hörhöt aina neuvovat ostamaan pelkkiä vihanneksia(??!) Mistähän nämä välkyt luulevat ENERGIAN tulevan?

En ole huomannut kenenkään ehdottaneen pelkkiä vihanneksia.

Mutta jos tekee vaikka juuressosekeiton ja siihen lorottaa reilusti öljyä ja vatkaa sekaan kananmunia

(suomalaisia munia voi syödä turvallisesti kypsentämättäkin) niin on halpaa ja ravitsevaa.

Toisessa ketjussa yksi suositteli pakastevihanneksia,toinen kaalikerää kun oli 1,6€ rahaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokkoskeitto. nokkoset on ilmaisia. Voi kuivata

Nokkosten keräämiseen taitaa kulua enemmän energiaa kuin mitä niiden syömisestä saa.

Varmasti,sama kuin pettu 1800-luvulla.

Vierailija

Yksi monivitamiinipilleri päivässä on hyvä valinta.

Ja ostettuna vaikka isossa erässä liidin tarjouksesta ei maksa käytännössä mitään.

Rahastajat netissä myyvät yksittäisiä vitamiineja jopa 1000 kertaisella hinnalla.

Fakiiri saa kaikki vitamiininsa ja ravinteensa ruuasta.

Meille taviksille syntyy helposti puutteita ja fakiirillekaan ei pilleristä ole haittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ostin tarjouksesta 700g broilerin jauhelihaa ja elin sillä työviikon eli sain eväät töihin viideksi päiväksi. Parille päivälle tein pyörykät+kastikkeen ja lisukkeeksi porkkanoita. Loppuviikolle keiton, mihin käytin porkkanoita samaisesta pussista, lisäksi purjoa ja perunaa. Kaapista löytyy aina liha-/kasvisliemikuutiot ja mausteita, joten ruuasta kun ruuasta saa hyvän makuisen. Ruisleipäpussin ostin aamupalaa varten, lisäksi kurkkua ja kalkkunaleikettä. Kananmunia ja pinaattilettuja iltaruuaksi (iltaisin syön ainoastaan urheilun jälkeen, en isoa illallista). Aamupalalla töissä teen puuroa, iltapäivisin syön banaanin. Koko lysti maksoi alle 20e ja yleensä pyrinkin 20-25e/vk ruokaostoksiin itsekseni.

Itse tehtyjä kauraleipäsiä muuten suosittelen, ei tarvitse kuin kaurahiutaleita, vettä, öljyä ja mausteita. Itse käytin merisuolaa ja oreganoa sekä hieman pippuria, tuli älyttömän hyviä ja ennen kaikkea terveellisiä +ravitsevia kaurahiutaleiden ansiosta.

Oletko 33kg nainen? Muussa tapauksessa tuo ei riitä mihinkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jättäisin monivitamiinit kyllä pois, ihan turhaa rahanmenoa. Harva kärsii mistään vitamiinipuutoksista. Ite opiskeluaikana söin vuosia halvalla ja hyvin pärjäsin, en sairastellut enkä sairastele edelleenkään vaikka opinnoista jo 20 vuotta, enkä ole multivitamiineihin koskenut. Edelleen syön edullisesti eikä ole mitään kalliita pähkinöitä ym. ruokavaliossa kun en tykkää. Syön esim. porkkanoita, omenaa, ruisleipää, ylipäänsä edullisia kotiruokia. Kalaa toisinaan jos tarjouksessa. Talvella appelsiinia. Kun syö kauden tuotteita niin edullisesti selviää eikä tule puutostiloja.

Samaa mieltä, ei mitään purkkivitamiinien kanssa pelleilyä. Asiantuntijat suosittelevat niitä vain lisäksi, ei korvaamaan oikeita vitamiineja.

Omenat maksavat alle euron kilo. Yksi joka päivä, kuten vanha sanonta opettaa. Pysyy lääkäri loitolla.

Omenalla et itseäsi ravitse, vaikka sen omenan saisit ilmaiseksi.


Höpöhöpö. Tekee vaikka omenakaurapaistosta. Sokerikilo maksaa noin 90 senttiä , kaurahiutaleet 50senttiä paketti hieman kanelia ja rasvaa. On todella täyttävää. Yksi vaihtoehto on keittää se riisin kanssa puuroksi. Onko ihmiset tosiaan näin avuttomia, ettei osata halpoja elintarvikkeita hyödyntää?

Vierailija

Itse otan muutaman foolihappotabletin viikossa (800 mikrogramma), tiedän etten saa tarpeeksi foolihappoa ruuasta. Se on mitattu. Myös C-vitamiinia voi ottaa muutaman tabun viikossa. Nämä molemmat sikahalpoja, kunhan ei osta apteekista, jossa hinnat moninkertaisia, esim. IHerbiin verrattuna. Muita tärkeitä ovat seleeni, jodi ja B-vitamiinit. Monivitamiinipillerit yleensä roskaa, niissä ei tarpeeksi vaikuttavaa ainetta, ellei sitten osta jotain kallista Solgarin/Twinlabsin tuotteita.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat