Kuinka halvalla ihminen voi realistisesti syödä niin, ettei kärsi puutoksista tai näänny?
Mulla yleensä on ruokarahaa itselleni 10-20€/vko. Tuolla pitäisi saada myös esim. vessapaperia ja muuta sellaista. Leivinpaperikin on loppu. Kuinka pitkään pärjään ilman vihanneksia ja hedelmiä, jos ostan halvimpia monivitamiineja?
Voisitko itse karsia tuosta jotenkin ja elää niin vuosia?
Jostain pitäisi vielä säästää, mutta ruoka on ainoa juttu, mistä voi vielä nipistää.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, että leivän tekeminen itse on ajan tuhlausta kun se on niin halpaa. Olen osittain samaa mieltä, mutta suosittelen silti tekemään esim. pataleipää, jota ei vaivata, vaan ainekset (vesi, hiiva ja jauhot) sekoitetaan ja annetaan olla yön yli. Seuraavana päivän paistetaan uuninkestävässä padassa. Todella helppoa ja vaivatonta tehdä ja parempaa kuin mikään leipä mitä olen marketista ostanut. Vaihtelua ja lisäravintoa saa, kun lisää jauhoihin kaurahiutaleita tai jotain muita kuin vehnäjauhoja. Tämä vinkkinä kaikille, joista leivän teko vaivaamisineen tuntuu isolta hommalta. On tässäkin tietysti oma hommansa, mutta tulos on kyllä todella herkullinen.
Kaurahiutaleet on muuten paljon kätevämpää leipoa kiinteään muotoon kuin syödä puurona.Vehnäjauhoa vaan sekaan että rakenne pysyy helposti syötävänä eikä tule liisteriä jota ei pysty nielemään.
Minä syön kauraryynit kylmänä kylmän maidon kera, ihan hyvää. Sekaan voi laittaa marjoja, hedelmiä, hilloa, pähkinöitä yms. Hiutaleet on höyrytetty kypsiksi, joten kypsennystä ei enää kotona tarvita.
Siis esikypsytetty,ei ne aivan kypsiä ole.Tarvitsen kaiken proteiinin imeytyväksi niistä joten paistan ne kypsiksi leiviksi.
Tuoko siis vaikuttaa proteiinin imeytymiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, että leivän tekeminen itse on ajan tuhlausta kun se on niin halpaa. Olen osittain samaa mieltä, mutta suosittelen silti tekemään esim. pataleipää, jota ei vaivata, vaan ainekset (vesi, hiiva ja jauhot) sekoitetaan ja annetaan olla yön yli. Seuraavana päivän paistetaan uuninkestävässä padassa. Todella helppoa ja vaivatonta tehdä ja parempaa kuin mikään leipä mitä olen marketista ostanut. Vaihtelua ja lisäravintoa saa, kun lisää jauhoihin kaurahiutaleita tai jotain muita kuin vehnäjauhoja. Tämä vinkkinä kaikille, joista leivän teko vaivaamisineen tuntuu isolta hommalta. On tässäkin tietysti oma hommansa, mutta tulos on kyllä todella herkullinen.
Kaurahiutaleet on muuten paljon kätevämpää leipoa kiinteään muotoon kuin syödä puurona.Vehnäjauhoa vaan sekaan että rakenne pysyy helposti syötävänä eikä tule liisteriä jota ei pysty nielemään.
Minä syön kauraryynit kylmänä kylmän maidon kera, ihan hyvää. Sekaan voi laittaa marjoja, hedelmiä, hilloa, pähkinöitä yms. Hiutaleet on höyrytetty kypsiksi, joten kypsennystä ei enää kotona tarvita.
Siis esikypsytetty,ei ne aivan kypsiä ole.Tarvitsen kaiken proteiinin imeytyväksi niistä joten paistan ne kypsiksi leiviksi.
Niin,kasviproteiinin prosessointi parantaa imeytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin,kasviproteiinin prosessointi parantaa imeytymistä.
Aika marginaalisesti. Kasviproteiineissä ei vain ole oikeissa suhteissa tarvittuja aminohappoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä voisi tehdä pavuista?
Riisi-papu pataa , tiukat mausteet, chili-valkosipuli-inkivääri öljyssä pannulla, perään mitä vaan vihanneksia ja tomaattimursketta, annettaan muhia pehmeäksi, sitten neste + riisi+ pavut ja keitetään kunnes riisi haihtunut. Tästä tulee helposti 5 annosta alle parilla eurolla. Ja on HYVÄÄ :) jos on kalaa ,esim seiti menee tuohon hyvin.