Keittiöremontti; tiskialtaat ikkunan edessä? Huti vai hitti?
Meillä menee kaikki putkia myöten uusiksi joten vesipisteen voi siirtää ihan mihin tahansa. Olen miettinyt tiskialtaita ikkunan eteen mutta eniten mietityttää onko ikkunat sen jälkeen aina roiskeissa?
Kokemuksia ?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen maalaistaloidylli.
-Tää on maalaistaloidylli=)
Tiskaat ja auringon säteet paistavat lempeästi säkenöiden ikkunaan (häikäisee ihan s*atanasti silmiä)
-Ikkuna pohjoiseen, ei paljo paista eikä häikäise.
Seuraat lapsiesi iloista touhuamista ja temmeltämistä pihalla ikkunasta samalla kun tiskaat (ja ihmettelet mistä h*lvetistä ovat saaneet sytkärin käsiinsä, polttavat kohta koko pihan ja talon)
- Lapset touhuaa jo maailmalla, lapsenlapsista ei mitään tietoa toivottavasti vuosiin.
Välillä huudat lapsesi pihalta syömään (Eikä miehesi taaskaan vaivautunut laittamaan ruokaa)
- Kts edellinen. Mies ei ikinä laita ruokaa.
Oletko varma mihin olet ryhtymässä?
-No en todellakaan. Mutta 25 vuotta menty maalilla ja vetimiä yms vaihtamalla. Nyt alkaa 60-luvun keittiö hajota käsiin. Pakko tehdä jotain.
ap
Siihen ei saa lamppua. Talvella ja pilvisenä päivänä ei näe tiskata. Aurinkoisena päivänä tiskaaminen on tavallista tuskaisempaa, kun on ihan ekstrakuuma.
Vierailija kirjoitti:
Siihen ei saa lamppua. Talvella ja pilvisenä päivänä ei näe tiskata. Aurinkoisena päivänä tiskaaminen on tavallista tuskaisempaa, kun on ihan ekstrakuuma.
Saahan, kattoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso vaikka tälläinen, niin ikkunan avaus onnistuu https://www.netrauta.fi/keittiohana-blanco-linus-s-f-kromi-pois-nostett…
Lisää moisia irroitettavia, kaikkea sitä nykyään löytyy! https://www.netrauta.fi/keittio/keittiohanat/irrotettavat-keittiohanat
Netrauta itsessään on hieman epäilyttävä, se mitä itse olen kuullut niin tilauksen tulo kestää ja kestää.
Jaa, minulla on tullut muutamassa päivässä.
No, itseasiassa lisäsin kommentin jotta ei kuvitella että mainostan kyseistä lafkaa. En ole asioinut itse siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan, kattoon.
Kyllä, näin on meilläkin.
T. Yläkaapiton
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, miten noissa tapauksissa ikkunat saa avattua ja pestyä.. Pitääkö joka kerta kutsua putkimies irrottamaan hana?
Asuin aikoinaan Kyproksella ja siellä oli just ikkunat siinä tiskialtaan takana. Ikkunat oli kuitenkin sivuille liukuvaa mallia ja ne sai myös tietyssä asennossa nostettua pois kiskoilta joten se ei ollut mikään ongelma.
Jos haluaa ikkunat tiskialtaan taakse, pitää miettiä ikkunoiden aukeamissuunta, korkeus (ja sitä myötä etäisyys tiskipöydän ja ikkunan alareunan välillä) ja vesihanan malli jotta ikkunat saa auki pesua varten.
Olen humaani mies ja haluan että kodinkoneeni, eli vaimoni, saa katsella ikkunasta ulos kun pesee astioita.
Meillä on ollut tiskiallas ikkunan edessä kyllä ne roiskeet vaan aikamoinen ongelma oli. Allas oli iso ja syvä ja hana korkea, ja ikkuna aina täynnä roiskeita. Lähes päivittäin olisi pitänyt pestä jos olisi aikonut siistinä pitää. Eikä ikkunaa voi vain jostain kohdasta pyyhkäistä, vaan kyllä se aina pitää pestä koko ikkuna niin kuin ikkuna pestään.
Keittiöremontin yhteydessä sitten vaihdettiin altaan paikka toisaalle.
Tosin nyt on kyllä ollut vähän ikävää tylsää nurkkaa tuijotella tiskaillessaan, aika paljon kuitenkin tulee tiskialtaan ääressä vietettyä aikaa. Niin että olen minä tässä sitäkin miettinyt, että pitäisikö tuo allas kehveli kuitenkin vielä kertaalleen siirtää takaisin siihen ikkunan eteen. Keittiön ikkunan takana on niin mukava ja tapahtumarikas näkymä ja josko sitä näin vanhemmiten jaksaisi taas ikkunaakin useasti peseskellä, kun ei ole enää ihan pieniä lapsiakaan.
Mun erään Amerikan-sukulaisen keittiössä on kyllä ikkuna pesualtaan kohdalla, mutta se ei ole ihan alhaalla, vaan aikuisen ihmisen naaman tasalla. Varmasti paljon helpompi roiskeiden kannalta kuin matalalle ulottuva. Eikä tarvitse ostaa kallista erikoishanaa.
Nää on näitä trendijuttuja. Kyllä sitä ite tiskatessa kattoo tuleeko puhdasta jälkeä, eikä sitä onko lintulaudalla orava. Sen sijaan työtaso ikkunan edessä on kiva justiinsa, kun voi yksin ollessa vaikka lukea lehden ja juoda kahvin ja katsella ulos ja leipoa. Tiskialtaan ääressä pyrin käyttämään hyvin vähän aikaa. Ikkunan eteen sijoittaminen olisi ihan hukkaa.
Mulla ei ole koskaan aiemmin ollut, mutta nyt uudella mökillä on tiskialtaan ja yläkaappien välissä ikkuna. Se onkin aika nasta, on kiva katsella oravia ja lintuja ulkona keittiössä puuhaillessa! Ja metsän katseluun en kyllästy ikinä :)