Miksi väitetään ettei lääkkeet tehoa flunssaan?
Vai olenko joku erikoinen poikkeustapaus, kun kyllä ainakin minulla flunssan oireet selkeästi helpottuvat ja olo on paljon miellyttävämpi, kun otan jotain buranaa tai vastaavaa flunssan aikana
Kommentit (12)
Jalan murtuessakin särkylääke helpottaa, mutta ei se sitä jalkaa paranna.
Sitähän ne myös väittää, että yskänlääkkeet ei auta yskään. No kyllä joku kodeiinia sisältävä yskänlääke aivan taatusti auttaa kun se salpaa yskänrefleksin.
Kuka on väittänyt, että Burana tai Panadol eivät auta flunssaan? Antibiootti ei auta, kipulääkkeet auttavat.
Vierailija kirjoitti:
Eli koipensa murtaneen pitäisi siis kärsiä ilman kipulääkkeitä "kun ei ne kuitenkaan paranna" ?
lääkkeet ei auta flunssaa siinä mielessä, että se paranisi nopeammin, mutta kyllähän lääkkeet auttavat oireisiin, mikä mielestäni myös on ihan yleisesti tiedossa
Auttaa oireisiin. Ei tautiin. Itselläkin ihan ok olo jos ottaa kuumetta laskevaa lääkettä, mutta ei se tauti mihinkään ole kadonnut. Että esim töihin tai lenkille voisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli koipensa murtaneen pitäisi siis kärsiä ilman kipulääkkeitä "kun ei ne kuitenkaan paranna" ?
Jos sanoo että murtuneeseen jalkaan ei tehoa lääkkeet se on eri asia kuin että kiellettäisiin niiden lääkkeiden syöminen
Viina auttaa myös oireisiin, kuten särkylääkkeetkin. Ei ne vaikuta mitenkään itse taudin paranemiseen. Pössyttely saa myös olon tuntumaan paremmalta.
Buranat ja muut helpottaa vain oireita, ei tehoa itse taudin syyhyn eli virukseen. Sitä se tarkoittaa, ettei lääkkeet tehoa flunssaan, joka on virustauti. Viruksiin ei tehoa mikään, bakteereihin tehoaa antibiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh, kuka näin sanoi?
Riippuu flunssasta.