Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keittiöremontti; tiskialtaat ikkunan edessä? Huti vai hitti?

Vierailija
10.09.2019 |

Meillä menee kaikki putkia myöten uusiksi joten vesipisteen voi siirtää ihan mihin tahansa. Olen miettinyt tiskialtaita ikkunan eteen mutta eniten mietityttää onko ikkunat sen jälkeen aina roiskeissa?
Kokemuksia ?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa ja varmaan eteläisessä USA:ssa ikkunat on niitä suoraan urassaan ylös aukeavia, ei tartte miettiä mitään ikkunanavaus-suuntia. On hieman eri lämpöeristyskriteerit. Tuollaiseen on helppo laittaa ikkunan eteen tiskiallas.

Englannissa double glazing salesman on haukkumanimi eli tupla-lasiset ikkunat ovat ylellisyys. Ainakin vanhoissa taloissa.

Vierailija
22/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huti imho

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä blogisti oli ratkaissun hanaongelman näin. https://www.pikkutalo.com/2015/09/keittion-vesihana-ikkunan-edessa.html

löytyi alaskääntyvä hana!

Vierailija
24/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ei tarvitse tiskikaappia? Meillä lähes kaikki menee tiskikoneeseen, mutta muoviastioihin jää vettä joten ne täytyy laittaa kuivumaan, samoin kaikki viinilasit ei mahdu koneeseen.

Mielestäni sellainen kuivausteline pöydällä on ruma, ja kuka oikeasti jaksaa kuivaa jotain muoviastioita käsin liinalla?

No mulle on riittänyt kun muoviastioita kopauttaa lavuaarin päällä, suurin osa vesistä lähtee -> kaappiin.

Vierailija
25/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, miksi juuri tiskiallas olisi kiva ikkunan edessä? Varsinkin jos astioita tiskataan vain harvoin joten maisemalla ei silloin ole niin merkitystä. Itse olen tykännyt ratkaisuista, joissa ikkunan vieressä on esimerkiksi hella ja ikkunan edessä tämän vuoksi usein käytettävä työtila. Tällöin ei tarvitse miettiä niitä roiskeitakaan tai hanan asettelua, ja kuivauskaapinkin saa halutessaan lavuaarin yläpuolelle.

Vierailija
26/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen maalaistaloidylli.

Tiskaat ja auringon säteet paistavat lempeästi säkenöiden ikkunaan (häikäisee ihan s*atanasti silmiä)

Seuraat lapsiesi iloista touhuamista ja temmeltämistä pihalla ikkunasta samalla kun tiskaat (ja ihmettelet mistä h*lvetistä ovat saaneet sytkärin käsiinsä, polttavat kohta koko pihan ja talon)

Välillä huudat lapsesi pihalta syömään (Eikä miehesi taaskaan vaivautunut laittamaan ruokaa)

Oletko varma mihin olet ryhtymässä?

Vierailija
27/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT, mutta olen nyt vuoden asunut ilman kuivauskaappia, enkä ole kaivannut sitä kertaakaan. Kone tiskaa lähes kaikki astiani. Viinilasit haluan pestä käsin ja kuivata pyyhkeellä, jottei jää tahroja. Ymmärrän, että jos on pieniä lapsia, niin tuttipullot yms on hyvä saada kuivumaan kaappiin, mutta 2 aikuisen taloudessa sitä ei kyllä tarvita.

Vierailija
28/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole tiskikonetta, voi ollakin merkitystä sillä, että on kiva tiskatessa katsella maisemia - jos ne siis on hyvät.

Jos teillä taas on tiskikone, et tarvitse maisemia tiskatessasi joskus jotain kippis jota ei voi koneeseen laittaa.

Itse vietän keittiössä huomattavasti enemmän aikaa työtasojen ääressä kuin tiskialtaiden, joten ikkunat on kivoimmat tasojen päällä.

Vierailija
29/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ikkunan edessä työtila. Ainoa työtaso. Ikkuna on koko ajan jossain mönjässä, kun vatkatessa roiskuu.

Vierailija
30/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vaikka tälläinen, niin ikkunan avaus onnistuu https://www.netrauta.fi/keittiohana-blanco-linus-s-f-kromi-pois-nostett…

Lisää moisia irroitettavia, kaikkea sitä nykyään löytyy! https://www.netrauta.fi/keittio/keittiohanat/irrotettavat-keittiohanat

Vierailija
31/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso vaikka tälläinen, niin ikkunan avaus onnistuu https://www.netrauta.fi/keittiohana-blanco-linus-s-f-kromi-pois-nostett…

Lisää moisia irroitettavia, kaikkea sitä nykyään löytyy! https://www.netrauta.fi/keittio/keittiohanat/irrotettavat-keittiohanat

Netrauta itsessään on hieman epäilyttävä, se mitä itse olen kuullut niin tilauksen tulo kestää ja kestää.

Vierailija
32/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä ei ole tiskikonetta, voi ollakin merkitystä sillä, että on kiva tiskatessa katsella maisemia - jos ne siis on hyvät.

Jos teillä taas on tiskikone, et tarvitse maisemia tiskatessasi joskus jotain kippis jota ei voi koneeseen laittaa.

Itse vietän keittiössä huomattavasti enemmän aikaa työtasojen ääressä kuin tiskialtaiden, joten ikkunat on kivoimmat tasojen päällä.

Sama homma on äitini luona eli lapsuudenkodissani. Ikkunan edessä on työtaso ja korkea jakkara: aamukahvit on mukava juoda tason äärellä ulos katsellen ja kaikki leipomiset ja osa ruuanlaitoista tehdään ison ikkunan edessä. Muistan hyvin, kun lapsena leivottiin äidin kanssa ja seurattiin samalla ikkunasta lintulaudan elämää.

Vierailija
33/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokapöytä on ikkunan vieressä ja siinä samalla syödessä ja istuessa on mukava katsella ulos. Tiskiallasta en ikimaailmassa haluaisi ikkunan eteen. Meillä on välitilassa lasi ja se on aina vesiroiskeissa, vaikka tiskiallas onkin erittäin syvä ja iso.

Vierailija
34/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa, miksi juuri tiskiallas olisi kiva ikkunan edessä? Varsinkin jos astioita tiskataan vain harvoin joten maisemalla ei silloin ole niin merkitystä. Itse olen tykännyt ratkaisuista, joissa ikkunan vieressä on esimerkiksi hella ja ikkunan edessä tämän vuoksi usein käytettävä työtila. Tällöin ei tarvitse miettiä niitä roiskeitakaan tai hanan asettelua, ja kuivauskaapinkin saa halutessaan lavuaarin yläpuolelle.

Aapeen tapauksessa kyse on myös tilankäytöstä. 

Keittiössä ei ole ainuttakaan ehjää seinää, yhden seinän rikkoo iso ikkuna, huoneessa on myös 3 ovea.

Hellan ja puuhellan paikan määrittää hormi.

Muutenkin niin konstikas yhtälö että tarvitaan todella hyvä suunnittelija ja suunnitelma. 

ap

Vierailija
35/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ei tarvitse tiskikaappia? Meillä lähes kaikki menee tiskikoneeseen, mutta muoviastioihin jää vettä joten ne täytyy laittaa kuivumaan, samoin kaikki viinilasit ei mahdu koneeseen.

Mielestäni sellainen kuivausteline pöydällä on ruma, ja kuka oikeasti jaksaa kuivaa jotain muoviastioita käsin liinalla?

No mulle on riittänyt kun muoviastioita kopauttaa lavuaarin päällä, suurin osa vesistä lähtee -> kaappiin.

Minä en ainakaan halua laittaa ruokaa muoviseen astiaan joka on muhittanut vettä toisen astian alla. Sellainen muoviastia ei enää ole hygieeninen, puhumattakaan kuinka tunkkaiselle se haisee, ja sellaiseen laitat sitten ruokasi jääkaappiin säilöön? Kyllä se muoviastia homehtuu jos siinä on vettä jumissa huoneenlämmössä.

Vai eikö teillä ikinä jää mitään ylijäämäruokaa, jota säilöä jääkaapissa seuraavaan päivään?

Vierailija
36/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netrauta itsessään on hieman epäilyttävä, se mitä itse olen kuullut niin tilauksen tulo kestää ja kestää.

Jaa, minulla on tullut muutamassa päivässä.

Vierailija
37/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aapeen tapauksessa kyse on myös tilankäytöstä. 

Keittiössä ei ole ainuttakaan ehjää seinää, yhden seinän rikkoo iso ikkuna, huoneessa on myös 3 ovea.

Hellan ja puuhellan paikan määrittää hormi.

Muutenkin niin konstikas yhtälö että tarvitaan todella hyvä suunnittelija ja suunnitelma. 

ap

En usko, että teidän suhteellisen vähällä käytöllä tiskialtaan sijainnista ikkunan edessä ainakaan ongelmaa on. Varmasti toimii ihan hyvin! Jos on varaa suunnittelijaan, niin varmasti kannattaa satsata. Vanhassa talossa keittiöstä tulee helposti sellainen epämääräinen seiniä pitkin kulkeva meininki, jos ymmärrät, mitä tarkoitan.

Vierailija
38/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tarvitse, tiskikaappia ei edes ole meidän keittiössä. Teetimme keittiörempan vuonna 2013 ja silloin tiskikaappi jätettiin pois. On normikaappi tilalla. Enpä ole tiskikaappia kaivannut hetkeäkään.

Vierailija
39/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huti. Ikkunalle ja maisemalle on parempaakin käyttöä kuin tuhlata se tiskialtaaseen.

Vierailija
40/51 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan halua laittaa ruokaa muoviseen astiaan joka on muhittanut vettä toisen astian alla. Sellainen muoviastia ei enää ole hygieeninen, puhumattakaan kuinka tunkkaiselle se haisee, ja sellaiseen laitat sitten ruokasi jääkaappiin säilöön? Kyllä se muoviastia homehtuu jos siinä on vettä jumissa huoneenlämmössä.

Vai eikö teillä ikinä jää mitään ylijäämäruokaa, jota säilöä jääkaapissa seuraavaan päivään?

Ollaan pääasiassaan laitettu kattilassaan jääkaappiin jos jotain jää, kansi päälle. Eikä tuollaiset ongelmat kuulosta kyllä yhtään tutulta, homeenhajut ja muut...