Keittiöremontti; tiskialtaat ikkunan edessä? Huti vai hitti?
Meillä menee kaikki putkia myöten uusiksi joten vesipisteen voi siirtää ihan mihin tahansa. Olen miettinyt tiskialtaita ikkunan eteen mutta eniten mietityttää onko ikkunat sen jälkeen aina roiskeissa?
Kokemuksia ?
Kommentit (51)
Meillä on tiskialtaat ikkunan edessä ja tykkään. Ei ole roiskeita pahemmin ollut ja ne vähät saa helpoati pyyhkäistyä pois.
Noin se tehdään Pohjois-Amerikassa. Ihan kätevä että saa valoa ja tiskatessa näkee ulos.
Meillä on tiskiallas ikkunan edessä. Tykkään. Astiat pestään koneessa, kuivauskaappia ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei käytetä astiankuivaus- tai edes astiakaappeja?
Meillä astiankuivauskaappi on romukaappi.
-ei ap
Minäkin mietin, mihin vedet sitten valuu kuivauskaapista? Vai ostatko pöydälle erillisen telineen?
Mieti ensin ikkunan avaus, eli hanan paikka.
Olen aina ihmetellyt, miten noissa tapauksissa ikkunat saa avattua ja pestyä.. Pitääkö joka kerta kutsua putkimies irrottamaan hana?
Hanan pitää olla matala. Mutta miten sitten kattilat tms pestään?
Vierailija kirjoitti:
Tosi vähän käytän kuivauskaappeja. Tiskikoneella pestään suurin osa astioista ja niitä säilytetään astiakaapissa joka ei tule olemaan tiskipöydän päällä.
Mutta kattilat ja paistinpannut jne pesen kuitenkin käsin.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin mietin, mihin vedet sitten valuu kuivauskaapista? Vai ostatko pöydälle erillisen telineen?
Ainakaan meillä ei tiskata käsin juuri koskaan. Jos tiskataan niin kyse on yksittäisistä isoista pannuista, kattiloista yms jotka kuivataan heti ja laitetaan kaappiin. Meillä ei ole yläkaappeja ollenkaan ja hyvin ollaan pärjätty.
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Mieti ensin ikkunan avaus, eli hanan paikka.
Hyvä pointti, kiitos.
Meillä on vanhat ruutuikkunat joista kaikki ei ole saranoilla, eli ne nostetaan paikaltaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, miten noissa tapauksissa ikkunat saa avattua ja pestyä.. Pitääkö joka kerta kutsua putkimies irrottamaan hana?
Meillä ikkuna alkaa vähän korkeammalta kuin muut ikkunat ja hana on sellainen suht vaakasuora, eli hyvin mahtuu ikkunan avaamaan. Ne vähät astiat jotka ei mene tiskinoneeseen kuivataan saman tien astiapyyhkeellä tai kuivuvat tiskipöydällä telineessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan meillä ei tiskata käsin juuri koskaan. Jos tiskataan niin kyse on yksittäisistä isoista pannuista, kattiloista yms jotka kuivataan heti ja laitetaan kaappiin. Meillä ei ole yläkaappeja ollenkaan ja hyvin ollaan pärjätty.
Ei ap
Te siis kuivaatte. En minäkään paljoa käsin pese, mutta aina jokunen kulho, viinilasi tai kukkavaasi.
Mieti myös jälleenmyyntiarvoa. En osaa sanoa, onko se suomalaiselle kynnyskysymys vai ei. Itse olen asunut ulkomailla useita vuosia. Siellä pöytätaso oli aina täynnä tavaraa. Niitä, mitä ei voinut koneeseen laittaa. Mutta kaikkeenhan tottuu.
Jos tiskaa vain jonkun pannun silloin tällöin, miten suuri merkitys on sillä että voi siinä samalla katsella maisemia?
Meidän Kanadan-kodissa ei ole allas ikkunan edessä, ei myöskään USAn serkkuni keittiössä eikä hänen äitinsäkään keittiössä. Niin että ei se siellä Pohjois-Amerikassakaan mikään sääntö ole.
Kuka ei tarvitse tiskikaappia? Meillä lähes kaikki menee tiskikoneeseen, mutta muoviastioihin jää vettä joten ne täytyy laittaa kuivumaan, samoin kaikki viinilasit ei mahdu koneeseen.
Mielestäni sellainen kuivausteline pöydällä on ruma, ja kuka oikeasti jaksaa kuivaa jotain muoviastioita käsin liinalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei apTe siis kuivaatte. En minäkään paljoa käsin pese, mutta aina jokunen kulho, viinilasi tai kukkavaasi.
Mieti myös jälleenmyyntiarvoa. En osaa sanoa, onko se suomalaiselle kynnyskysymys vai ei. Itse olen asunut ulkomailla useita vuosia. Siellä pöytätaso oli aina täynnä tavaraa. Niitä, mitä ei voinut koneeseen laittaa. Mutta kaikkeenhan tottuu.
Aapeen tapauksessa jälleenmyyntiarvoa ei tarvitse miettiä. Talo on vanhan sukutilan päärakennus ja niitä harvoin myydään. Jos sellaiseen tilanteeseen seuraava sukupolvi joutuu, joku tiskiallas ei paljoa kenenkään ahteria kutittele.
Suosittelen lämpimästi!
Me siirrettiin keittiöremontin yhteydessä tiskiallas ikkunan eteen. Hanaksi täytyy valita sellainen, jonka saa juuri tätä varten helposti itse irti.
Jos kaipaa tiskikaappia, sellaisen voi laittaa ikkunan viereen. Nykyisissä tiskikaapeissa on sellainen keräilyastia tippuvalle vedelle. Sellaisen voi laittaa myös isoon vetolaatikkoon. Eli mitään tiskikaappia ei edes tarvita.
Roiskeet saa ikkunasta pois siinä kuin mistä muustakin pinnasta. Samoin karmeista.
Vierailija kirjoitti:
Hanan pitää olla matala. Mutta miten sitten kattilat tms pestään?
Jos tilaa on, voi (ainakin osan) työtasosta tehdä vähän syvemmän kuin normaalisti jolloin ikkunalla on enemmän tilaa aueta. Tähän tyyliin siis
http://victoriaelizabethbarnes.com/wp-content/uploads/2018/07/Extra-dee…
https://www.google.fi/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fvictoriaelizabethbarne…