Tosi monen olen nähnyt kertovan tällä palstalla, että selaavat miehensä puhelimen historiatiedot, viestit, yms läpi, joten haluankin nyt itse kertoa
miten itse olen toiminut nykyisessä parisuhteessani. En ikimaailmassa haluaisi asettaa miestäni noloon tilanteeseen enkä todellakaan lukisi hänelle tulleita viestejä tms. Kun mies alkaa selata puhelintaan vieressäni, katson aina poispäin. Minusta se on kunnioittavaa käytöstä. En itsekään pitäisi siitä, että vieressäni olija, olipa se bussissa tuntematon, äitini tai oma kumppanini kyttäisi puhelintani kun teen sillä jotain.
Halusin nyt kertoa vähän erilaisen jutun kuin mitä olen aiheesta lukenut. Toivottavasti moni muukin on ymmärtänyt (ehkä jopa kantapään kautta), ettei ole toista kunnioittavaa käytöstä kytätä toisen puhelimen käyttöä.
Kommentit (142)
Sama meillä eli ei tulla toisen viereen, kun hän selaa puhelintaan, eikä toisen puhelimeen kajota pyytämättä. Omissa puhelimissani on salasana, kuten läppärissänikin (työlaitteissa se on työnantajan vaatimuskin). Lisäksi usein poistutaan toiseen huoneeseen puhumaan omat puhelut.
Monelta turhalta kohtaukselta vältyttäisiin, kun ihmiset laittaisivat laitteensa salasanan taakse.
Meille tulisi välittömäsi ero, jos mies lukisi mun viestejäni. Ihan jo mun työsopimuksessanikin edellytetään, ettei työpuhelinta anneta lainkaan kenenkään muun käyttöön.
Ei ole tarvetta selata toisen puhelimen viestejä tai muutakaan tietoa mutta meillä saa kuitenkin käyttää toisen puhelinta jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä eli ei tulla toisen viereen, kun hän selaa puhelintaan, eikä toisen puhelimeen kajota pyytämättä. Omissa puhelimissani on salasana, kuten läppärissänikin (työlaitteissa se on työnantajan vaatimuskin). Lisäksi usein poistutaan toiseen huoneeseen puhumaan omat puhelut.
Monelta turhalta kohtaukselta vältyttäisiin, kun ihmiset laittaisivat laitteensa salasanan taakse.
Sitä mikä pysyy salassa ja siitä mistä ei tiedä ei voi satuttaa.
Itsellä on pitää puhelimeen pistää sormenjälki ja numerokoodi ennen kuin aukeaa, varkaiden varalta. Pitää samalla uteliaatkin loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta selata toisen puhelimen viestejä tai muutakaan tietoa mutta meillä saa kuitenkin käyttää toisen puhelinta jos haluaa.
Tuota en ole koskaan oppinut ymmärtämään. Ei puolisoni puhelimessa ole minun tarvitsemiani puhelinnumeroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota en ole koskaan oppinut ymmärtämään. Ei puolisoni puhelimessa ole minun tarvitsemiani puhelinnumeroita.
Meillä käytetään puhelimia muuhunkin kuin soitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kans ihan eri numerot, ei ole mitään syytä toisen puhelimelle. En tiedä miehen koodia enkä vastaa hänen puhelimeen vaikka anoppini soittaisi. Hän tuskin tietää mun koodia.
Joskus ajellessa, jos toisella akku lopou niin toisen puhelimesta kartta esiin tai etsii jotain netistä
Minulla toinen puhelin toisia naisia varten , helpompaa, eikä tartte pelätä.
Vain amatööri käyttää sitä ns. ykköspuhelinta .
Kiitos että mahdollistatte helposti kumppaninne salarakkauden :)
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä ressukka osaa edes kirjoittaa, joten millä meriiteillä olisit saanut hankittua salarakkaan. Kunhan toistelet isoilta pojilta kuultuja juttuja.
Käytän välillä mun miehen puhelinta ja päinvastoin. Luemme myös toistemme viestit ja vastaamme puheluihin, mikäli ne vaikuttavat tärkeiltä:)
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Ja sitten hämäriä busineksia varten on myös prepaid-liittymä ja salainen puhelin. Aika tyhmä pitää olla joka alkaa noita säätöjä tekemään ykköspuhelimella.
No meillä ei ole kummallakaan mitään kovin salaista puhelimessa/tietokoneella. Toistemme tietokoneita käytetään, toisen puhelinta ei ole ollut tarve käyttää. Mutta tuo toisen tietokoneen käyttäminen on ihan normaaleita juttuja, itse esim. käytän opiskeluun miehen konetta, kun on tehokkaampi, isompi näyttö ym. Mitään sivuhistorioita ei kiinnosta penkoa, puhumattakaan puhelimen viesteistä tms. Ei ne kuulu mulle, eikä mua kiinnosta. Ei siellä mitään ihmeellistä ole. Ja jos olisikin, niin mitä se kyttääminen auttaisi?
Jos ei ole epäilyn aihetta, ei tietenkään saa kytätä.
Jos pettämisen merkit ovat selvät, on silkkaa tyhmyyttä olla narauttamatta vaikka kyseenalaisinkin keinoin. Mutta mehustu nyt siinä erinomaisuudessasi:).
Ainoa pettäjä jonka puhelinta ja sähköpostia en ole lukenut, vaikka hänen mailinsa oli jääneet auki vahingossa minun koneelleni, on tyyppi josta näki yltympäriinsä että se pettää ja olin tiennyt sen alusta asti, odotin vain että itse ottaisi puheeksi ja ottihan se lopulta. Silloin kun epäluottamus toiseen on niin pohjaton, että ei tarvitse enää edes todisteita eikä kytätä niin ollaan ihan uudella levelillä epäluottamusta.
PÖH! En IKINÄ alkaisi mihinkään suhteeseen jossa olisi mitään salaisuuksia, tai noin tiukasti "Mun oma asia" johon kumppaniolla ei olisi asiaa. Tottakai kaikki jaetaan. Jos jaan sänkyni, niin jaat kaiken muunkin. Jos joku istuu vieressäni, olkoon kuka tahansa, niin katson etä olen arvokkaampi kun se joka ottaa yhteyttä viestillä, eli siis minä olin ensin hänen seurassaan, joten kaikki muu jää toissijaiseksi. Katsotntasan tarkkaan mitä kuka tahansa lukee kännykästään, jos se istuu vieressäni, ja se sattuu mua kiinostamaan, ja myös yhdessä jaamme viestit ja muut. Kysyn aina: kuka se oli, jos hän saa viestin, voihan se olla joku tärkeä asia, esim. äitinsä on sairas, tai kaveri tarvii apua, poikansa on pulassa, jolloin voin antaa neuvoja, näin me elämme elämää YHDESSÄ.
Ei tuommoinen pelleilysuhde kauaa kestä, että on jotain noin salaista arkipäivän keskellä. Varmaan tuo ap on todella kylmä nainen.
Ei ole pitkään aikaan tainnut ollakaan taas tällaista keskustelua, johon palstaisit kilvan tulevat kertomaan miten piilottelevat sivusuhteitaan ja sarjapettämisiään.
Normaalissa suhteessa, jossa luottamus on kunnossa, ei tietysti tarvitsekaan tutkia toisen puhelinta. Mutta jos on syytä epäillä, eikä puoliso näytä, mitä hänen puhelimestaan löytyy, niin onhan se selvä merkki, että epäilyt eivät ole aiheettomia.
Jotenkin lapselliselta kuulostaa nuo ainaiset vakuuttelut, että en tutkisi ja mitä se auttaisi, jos mies pettäisi jne. Suhteet ovat erilaisia, ja epäilyksen synnyttyä on tärkeää saada varmuus, puoleen tai toiseen, jotta voi tehdä omat ratkaisunsa suhteen jatkosta. Niinpä en näe paljon arvoa niillä kommenteilla, jotka lähetetään tilanteessa, jossa ollaan suhteessa, jossa luottamus on kunnossa. Ulkoapäin on helppo arvostella.
sellainen kertoo luottamuspulasta