Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei - Morsian esitteli itsensä mensan jäseneksi hääjuhlatilaisuudessa Ensitteffit alttarille- ohjelmassa - Juokse ja kovaa tuore sulhanen

Vierailija
10.09.2019 |

Itse en kestä tuollaisia ihmisiä jotka keulivat älykkyydellään ensikohtaamisella. Hyi he####i!

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo todella ärsyttä tapaus ja tuskin on edes kovin älykäs. Sssössöttää puhuessaan ja on jotenkin plösö koko olemus. Nuori ihminen ja vaikuttaa tosi angstisilta ja vanhalta, oikea tylsimys.

Tämä viesti kertoo paljon enemmän sinusta itsestäsi kuin "kritisoimastasi" henkilöstä. Ketkä hölmöt tätä on joukolla yläpeukuttaneet?

Vierailija
22/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin päässyt, mutten liittynyt enkä pidä itseäni absoluuttisesti nerona koska olen nopea kuviopäättelijä. Mensan jäsenyydellä kerskailu kertoo usein sivistymättömyydestä, kapeasta maailmankuvasta ja/tai itsetunnottomuudesta. Että ei paljon kannatta kerskailla. Kuuluihan se Auerkin vissiin Mensaan ja suoriutuiko elämästä kuinka hyvin saati paljonko hänellä oli annettavaa tälle maailmalle...

Onko mainitseminen kerskailua? Vai olisiko niin, että toisen ihmisen Mensa-jäsenyydestä pahadtumiben kertoo ennemmin kuulijan kuin siitä kertovan epävarmuudesta? Isompi juttu e Mensa näyttää olevan niille jotka eivät sinne pääse, kuin niille jotka ovat jäseniä.

Miksi kaikki muut ihmisen elämän osa-alueet, harrastukset ja taidot ovat jee kivaa, mutta testiälykkyys ja mensalaisuus jotain mitä pitää hävetä ja piilotella? Ettei vain yksinkertaisemmat pahastu!

Juuri niin. Kukaan ei ala dissailemaan jos kertoo kuuluvansa urheiluseuraan tai mustanaamiokerhoon. Mutta mensalaisuudesta revitään verkkarit heti. Muuta syytä siihen tuskin on kuin se, ettei itse pääsisi halutessaankaan, pahimmillaan jopa niin että itse kokisi kuuluvansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin päässyt, mutten liittynyt enkä pidä itseäni absoluuttisesti nerona koska olen nopea kuviopäättelijä. Mensan jäsenyydellä kerskailu kertoo usein sivistymättömyydestä, kapeasta maailmankuvasta ja/tai itsetunnottomuudesta. Että ei paljon kannatta kerskailla. Kuuluihan se Auerkin vissiin Mensaan ja suoriutuiko elämästä kuinka hyvin saati paljonko hänellä oli annettavaa tälle maailmalle...

Suoriutuihan Auer murhasta syyttömänä. Aika hyvin Suomessa.

Vierailija
24/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mainitseminen kerskailua? Vai olisiko niin, että toisen ihmisen Mensa-jäsenyydestä pahadtumiben kertoo ennemmin kuulijan kuin siitä kertovan epävarmuudesta? Isompi juttu e Mensa näyttää olevan niille jotka eivät sinne pääse, kuin niille jotka ovat jäseniä.

Miksi kaikki muut ihmisen elämän osa-alueet, harrastukset ja taidot ovat jee kivaa, mutta testiälykkyys ja mensalaisuus jotain mitä pitää hävetä ja piilotella? Ettei vain yksinkertaisemmat pahastu!

Ensinnäkin on todella yksinkertaista olettaa, että vain yksinkertaiset voisivat pitää mensalaisuuden hehkuttamista tökerönä. Sellainen käytös viestii helposti siitä, että pitää ei-mensalaisia yksinkertaisina. Lisäksi se saa monet kiusaamaan sillä kovin moni ei pidä toisten tahallista tai tahatonta provosointia viehättävänä. Joten tosiaan mitkähän ovat syyt tuoda älykkyysosamääräänsä tällä tavoin esille? Ei ainakaan älykkyys. Eri asiahan olisi kysyttäessä vastata rehellisesti, silloinkin ehkä harkitusti. Ei niin, että "jes! Nyt mulla on tilaisuus kertoa olevani muita älykkäämpi!"

Toiseksi harva kilpailee painonnostossa, kauneuskilpailuissa tms. Älykkyysosamäärää taas voidaan mitata keneltä vain, tuloksia tulee helpommin vertailtua toisiin, jotka eivät ole itse valinneet lajia. Se on vähän moukkamaista.

-sama

Vierailija
25/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä hän ei voi kiittää omaa älyään vaan surkeasti hoidettua tutkintaa.

Vierailija
26/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Porin poliisit eivät ainakaan kuulu

Mensaan.

Vierailija
27/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen kertoisi olevansa Mensan jäsen, minä toteaisin siihen vain "vau, hieno homma".

En ymmärrä miksi se pitäisi ottaa sen kummempana "keulimisena" kuin mistään muustakaan hyvästä ominaisuudestaan kertominen?

Vierailija
28/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon ihmisiä jotka voisivat liittyä mensaan!

Tuohon ns. älykkyystestiin suhtaudutaan turhan haudanvakavasti. Ei se määrittele ihmistä niin paljon kuin kuvitellaan. Jotainhan tuo testi ihmisestä kertoo, mutta vain siis pienen osan. Muutenhan voisi kuvitella, että nämä mensalaiset ratkaisevat kaikki maailman ongelma tuosta vaan. Tämmöisestä ei kuitenkaan ole merkkiä. Ketäs tunnettuja mensalaisia meillä onkaan; Enbuske, Souri, Jungner,  se yks tyyppi joskus BB.ssä..

Tein  persoonallisuustestin, jossa minun väitettiin kuuluvan yhden prosentin vähemmistöön, jopa ihan myönteisessä mielessä mitä tuli yleisesti tunnettuihin, vastaavan persoonallisuusprofiilin omaaviin ihmisiin. Testi aiheutti lähinnä hilpeyttä. Mutta, eiköhän jokaiselta ihmiseltä löydy joku erityispiirre ja hyvä niin.

Tunsin muuten aikoinaan yhden mensalaisen. Erittäin nopea ja hoksaavainen oli kyllä toimissaan, varsinkin mitä tuli tietokoneisiin. Elätti itsensä kuitenkin Alkon myyjänä.

Vierailija
29/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te älykkyyttä ja sen ilmaisua paheksuva olette reppanoita. Saisi varmaan sanoa, että olen Suomen nopein pikajuoksija, voimakkain voimannostaja, minulla on kymppitonnin kk palkka, pääsin missikisoihin, olen kirjoittanut viisi top10-hittiä, tulin karaoken maailmanmestaruuskisoissa neljänneksi... Mutta jos menee mainitsemaan, että on Mensan jäsen, niin kauhea uluna ja valitus ja selitys siitä, ettei avoimesti Mensan jäsen vaan voi olla älykäs, varsinkin jos on vielä plösö ja niuho nainen ja omg vegaani!

Defenssinne ja epävarmuutenne loistavat kuin neonvalot.

Kiitos tästä!! 😊

Naisen älykkyys on vähemmän älykkäälle, naiselle tai miehelle, punainen vaate.

Älykäs mies saa vapaasti olla niuho, nörtti, introvertti, jopa asperger. Se on vain seksikästä. Mutta älykäs kömpelöhkö nainen saa toisten, vähemmän älykkäiden, antipatiat.

Vierailija
30/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Porin poliisit eivät ainakaan kuulu

Mensaan.

Mistä sitä tietää, kuuluihan Auerkin. :D

Vierailija
31/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi täysin eri asiaa. Kuitenkin on ihan sama juttu jos jonkun kanssa pitäs ryhtyä suhteeseen sen takia että on akateeminen.

Itselläni on ystävä joka on Mensan jäsen ja omaa erittäin korkean älykkyysosamäärän mutta kolikon kääntöpuolena hän ei meinaa selvitä normaaleista päivän askareista.

Vierailija
32/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon ns. älykkyystestiin suhtaudutaan turhan haudanvakavasti. Ei se määrittele ihmistä niin paljon kuin kuvitellaan. Jotainhan tuo testi ihmisestä kertoo, mutta vain siis pienen osan. Muutenhan voisi kuvitella, että nämä mensalaiset ratkaisevat kaikki maailman ongelma tuosta vaan. Tämmöisestä ei kuitenkaan ole merkkiä. Ketäs tunnettuja mensalaisia meillä onkaan; Enbuske, Souri, Jungner,  se yks tyyppi joskus BB.ssä..

Tein  persoonallisuustestin, jossa minun väitettiin kuuluvan yhden prosentin vähemmistöön, jopa ihan myönteisessä mielessä mitä tuli yleisesti tunnettuihin, vastaavan persoonallisuusprofiilin omaaviin ihmisiin. Testi aiheutti lähinnä hilpeyttä. Mutta, eiköhän jokaiselta ihmiseltä löydy joku erityispiirre ja hyvä niin.

Tunsin muuten aikoinaan yhden mensalaisen. Erittäin nopea ja hoksaavainen oli kyllä toimissaan, varsinkin mitä tuli tietokoneisiin. Elätti itsensä kuitenkin Alkon myyjänä.

Niinpä. Tässä ketjussa närää herättääkin ehkä se Mensan jäsenyyden korostaminen tuntemattomassa seurassa. Se koetaan kuitenkin usein haastavana, joten esittäytyessä uusille tuttaville jäsenyyden esiinottaminen voidaan hyvinkin tulkita tarkoituksellisena haastamisena ja tämän vuoksi jonkin asteisena loukkauksena. Se taas tekee henkilöstä helposti epämiellyttävää seuraa. Hänelle ei kukaan kehtaa oikein vastata kuin, että: "Vau, onpa hienoa. Mitäs muuta?" Tuollainen käytös ei ole muita ja tilannetta kunnioittavaa, siksi moni yksinkertainen ja vähemmän yksinkertainen pitää älykkyytensä korostamista ja väistämätöntä vertailua muihin aika ikävänä.

T. Itsekin nopea kuviopäättelijä, miehenikin olisi päässyt Mensaan. Onhan meitä testin läpäiseviä tosiaan enemmän kuin jäseniksi liittyviä.

Vierailija
33/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso on mensalainen ja täytyy sanoa, että maailman turhin kerho. Ne käy tyyliin keilaamassa. Se älykkyys on tosi kapea-alaista, esim. puolisoni ratkoo sudokuja ym

todella näppärästi, mutta ei esimerkiksi hahmota Suomen poliittista kenttää ollenkaan. Rakastaa pientä knoppitietoa, mutta isommissa kysymyksissä eksyy heti. Nämä ei todellakaan ole sitä porukkaa, joilta voi odottaa ratkaisuja ihmiskunnan haasteisiin.

Vierailija
34/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tässä ketjussa närää herättääkin ehkä se Mensan jäsenyyden korostaminen tuntemattomassa seurassa. Se koetaan kuitenkin usein haastavana, joten esittäytyessä uusille tuttaville jäsenyyden esiinottaminen voidaan hyvinkin tulkita tarkoituksellisena haastamisena ja tämän vuoksi jonkin asteisena loukkauksena. Se taas tekee henkilöstä helposti epämiellyttävää seuraa. Hänelle ei kukaan kehtaa oikein vastata kuin, että: "Vau, onpa hienoa. Mitäs muuta?" Tuollainen käytös ei ole muita ja tilannetta kunnioittavaa, siksi moni yksinkertainen ja vähemmän yksinkertainen pitää älykkyytensä korostamista ja väistämätöntä vertailua muihin aika ikävänä.

T. Itsekin nopea kuviopäättelijä, miehenikin olisi päässyt Mensaan. Onhan meitä testin läpäiseviä tosiaan enemmän kuin jäseniksi liittyviä.

No tämä on taas tällaista iänikuista toksista feminiinisyyttä: yhh, nyt minä KOEN jotain, nyt minulla on mahdollisuus TULKITA toisen sanomiset haastavina ja miksipä en siis tekisi sitä. Tuo teidän "sosiaalinen älykkyytenne" on lähinnä mielivaltaa, tyranniaa ja randomeja sääntöjä, joista ei ole mitään hyötyä kenellekään muulle kuin muita naisia lieassa pitäville queen bee-henkilöille. Juuri tällä tavalla naisia opetetaan pitämään kynttiläänsä vakan alla, myös muiden naisten toimesta.

Itse olen iloinen jokaisesta naisesta, joka julkisesti ilmoittaa olevansa Mensan jäsen, koska se rikkoo sitä iänikuista stereotypiaa, että älykäs henkilö on vain rillipäinen It-insinööri MIES. Harmi, että muilla naisilla on suurempi motivaatio alkaa sosiaalisen älykkyyden nimissä jauhamaan jaskaa oikeasti älykkäistä kanssasisaristaan, sen sijaan että iloitsisi näiden osaamisesta.

Vai olenko väärässä?

Vierailija
35/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso on mensalainen ja täytyy sanoa, että maailman turhin kerho. Ne käy tyyliin keilaamassa. Se älykkyys on tosi kapea-alaista, esim. puolisoni ratkoo sudokuja ym

todella näppärästi, mutta ei esimerkiksi hahmota Suomen poliittista kenttää ollenkaan. Rakastaa pientä knoppitietoa, mutta isommissa kysymyksissä eksyy heti. Nämä ei todellakaan ole sitä porukkaa, joilta voi odottaa ratkaisuja ihmiskunnan haasteisiin.

Mensalaisuudessa on varmaan osaksi myös kyse vertaistuesta: jos tuntee olevansa outo ja eri leveleillä kuin suurin osa ihmisistä, on kiva tietää että se johtuu ennemmin korkeasta äo:sta kuin vaikka jostain määrittelemättömästä häiriöstä. Mensassa saa heittää rauhassa läppää ja villejäkin ajatuksia ilman että muut vain pyörittelevät silmiä. Ne älykkäät, jotka ovat löytäneet intohimonsa ja paikkansa elämässä, tuskin tarvitsevat Mensaa samalla tavalla kuin ne älykkäät, jotka eivät vain koe kuuluvansa joukkoon.

Vierailija
36/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nainen kertoi asian vielä todella oudossa kontekstissa, mies oli juuri paljastanut olleensa aikaisemmin naimisissa, ja nainen teki sitten oman "paljastuksensa"...... kiusallinen tilanne.

Ja jokainen saa olla asiasta mitä mieltä haluaa, mutta itse pitäisin mensan jäsenyydellä keulimista moukkamaisena. Pitäisin moukkamaisena myös, että heti melkein ensimmäisinä asioina itsestään kertoisi voittaneensa pikajuoksun sm-mitalin 2001, lahjoittavansa kuukausittain huomattavia summia hyväintekeväisyyteen tai vaikka, että tienaa kymppitonnin kuussa. Kivoja juttuja, mutta se, että nämä asiat haluaa heti täräyttää uudelle tuttavuudelle, antaa oudon ja kömpelön, ehkä hieman huonoitsetuntoisenkin, kuvan.

Mutta toisaalta täälläkin on ilmeisesti tyyppejä, joita ei tuollainen tutustumustyyli haittaisi, joten jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
37/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mensalaisuudessa on varmaan osaksi myös kyse vertaistuesta: jos tuntee olevansa outo ja eri leveleillä kuin suurin osa ihmisistä, on kiva tietää että se johtuu ennemmin korkeasta äo:sta kuin vaikka jostain määrittelemättömästä häiriöstä. Mensassa saa heittää rauhassa läppää ja villejäkin ajatuksia ilman että muut vain pyörittelevät silmiä. Ne älykkäät, jotka ovat löytäneet intohimonsa ja paikkansa elämässä, tuskin tarvitsevat Mensaa samalla tavalla kuin ne älykkäät, jotka eivät vain koe kuuluvansa joukkoon.

Luuletko, että kaikilla mensalaisilla on yhtenevä huumorintaju....?

Vierailija
38/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies olis kans päässy Mensan jäseneksi, mutta ei liittynyt. Kävi testissä ihan mielenkiinnosta. Vannotti vielä, etten saa koskaan kenellekään kertoa hänen älykkyysosamääräänsä. Olis ollu vissiin noloa brassailla asialla.

Vierailija
39/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko niin, että tämä nainen on DI? Eiköhän noilla insseillä ole kaikilla matemaattista älyä. Tarviiko sitä vielä erikseen korostaa jollain jäsenyydellä

Kyllä jos on epävarma ihminen. Hieman tulee elitistinen vaikutelma tyypistä, joka leuhkii olevansa mensan jäsen. 

Vierailija
40/84 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on juuri se pointti, että kertooko tuollaisesta asiasta heti ensimmäisenä tuntemattomalle ihmiselle vai joskus myöhemmin ohimennen. Plus miten asiasta kertoo.

Ihan samanlainen asia, kun eräässä sukujuhlatilaisuudessa täysin tuntematon ihminen tuli kättelemään minua": Hei, olen se ja se ja ammatiltani JURISTI. Mitä sinä teet työksesi?" Ja se JURISTI sanottiin nimenomaan ISOILLA KIRJAIMILLA. Menin ihan hämilleni kun minulla ei ollut mitään aavistusta kenen sukulainen tämä ihminen edes on, pitäisikö minun tietää hänet ja miksi kysyy ammattiani???

Miettikää tuollaiseen samanlaiseen tilanteeseen joku isoilla kirjaimilla kertomaan olevansa MENSALAINEN

Minkälaisen vaikutuksen antaa itsestään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän