Voi ei - Morsian esitteli itsensä mensan jäseneksi hääjuhlatilaisuudessa Ensitteffit alttarille- ohjelmassa - Juokse ja kovaa tuore sulhanen
Itse en kestä tuollaisia ihmisiä jotka keulivat älykkyydellään ensikohtaamisella. Hyi he####i!
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso on mensalainen ja täytyy sanoa, että maailman turhin kerho. Ne käy tyyliin keilaamassa. Se älykkyys on tosi kapea-alaista, esim. puolisoni ratkoo sudokuja ym
todella näppärästi, mutta ei esimerkiksi hahmota Suomen poliittista kenttää ollenkaan. Rakastaa pientä knoppitietoa, mutta isommissa kysymyksissä eksyy heti. Nämä ei todellakaan ole sitä porukkaa, joilta voi odottaa ratkaisuja ihmiskunnan haasteisiin.Mensalaisuudessa on varmaan osaksi myös kyse vertaistuesta: jos tuntee olevansa outo ja eri leveleillä kuin suurin osa ihmisistä, on kiva tietää että se johtuu ennemmin korkeasta äo:sta kuin vaikka jostain määrittelemättömästä häiriöstä. Mensassa saa heittää rauhassa läppää ja villejäkin ajatuksia ilman että muut vain pyörittelevät silmiä. Ne älykkäät, jotka ovat löytäneet intohimonsa ja paikkansa elämässä, tuskin tarvitsevat Mensaa samalla tavalla kuin ne älykkäät, jotka eivät vain koe kuuluvansa joukkoon.
Luuletko, että kaikilla mensalaisilla on yhtenevä huumorintaju....?
No en, mutta yleensä älykäs ymmärtää älykästä ja oivaltavaa huumoria, osui se sitten omaan makuun tai ei.
Sinä et selvästikään ole mensalainen, kun tämä pitää sinulle aivan erikseen ja asiasta tehden selittää ... ;)
Ennemminkin ei-kovin-loogis-älykkäältä kuulostaa oletus siitä, että mensan miiteissä "saa rauhassa heittää läppää ilman että muut pyörittelevät silmiä". Looginen äly ei nyt vaan takaa tietynlaista huumorintajua. Täysin absurdi ajatuskin.
Absurdia ehkä sinulle. Lähes kaikki mensalaiset joiden haastatteluja olen lukenut + käly joka ko. porukkaan jonkin aikaa kuului, mainitsevat jäsenyyden positiiviseksi puoleksi sen, että mensalaisten kesken saa vapaasti ilmaista huumoriaan, eikä se ole kenellekään liian vaikeaa. Ei tietenkään kaikki naurata kaikkia, mutta onhan sillä nyt aika iso ero meneekö juttusi toiselta kokonaan ohi, vai hoksaako toinen jutun jujun, vaikka toteaisikin vain että joopa joo. Kertoo aika paljon tähän ketjuun osallistuvien ymmärryksestä, että tämä pieni yksinkertainen asia, johon pakonomaisesti takerrutte, selitetään jo kolmatta kertaa samalla sivulla. Ehkä osaat samaistua, jos kuvittelet vitsailevasi normiälyisen kanssa vs. henkisesti jälkeenjääneen kanssa. Vaikka huumori ei kohtaisikaan, on varmasti mielekkäämpää jutella ja yrittää löytää yhteistä säveltä sen normiälyisen kanssa?
Se, että jokin on sinulle "absurdia" ei kerro vielä yhtään mitään.
Mun käly kertoi. Eipä tämä sinunkaan otantasi kerro yhtikäs mitään. Kommenttisi oli vain aika mutkat suoriksi vedetty, sitä sattuu. Ota rauhassa.
Jos malttaisit lukea rauhassa ja prosessoida lukemasi huomaisit, että vetoan ensisijaisesti haastatteluihin. Sinäkin voit niitä halutessasi googlata. Tietenkään haastattelutkaan ei kerro mitään lopullista totuutta yhtään mistään (tähän sinä reppana yrittäisit varmaan vedota seuraavana?) mutta itse kaikenlaisiin typeryksiin kyllästyneenä ymmärrän hyvin, mikä Mensan toiminnassa ihmisiä voisi viehättää.
Yritä edes nähdä metsä puilta, kun pikku päässäsi näinkin mutkikkaita asioita pohdit.
Oho, sielläpä kihisee! Pistähän vaan tulemaan linkkejä haastiksiin! Kyllä niiden kanssa otantasi paisuu varmasti aivan valtaisaksi! Eikun ei saa vedota siihen, että väitteellesi ei ole kattavia lähteitä, kun se on reppanaa! :D
En kihise, vaan huvikseni naputtelen tässä kaiken muun ohessa :)
Jos et jaksa googlailla, niin älä googlaa. Et edes tiedä Mensasta näköjään yhtään mitään, mutta silti olet kovinkin innokas tekemään oletuksia ja jankkaat todisteita huumorintajusta niin kuin koko pointti edes olisi oleellinen. Olet ilmeisesti kovinkin nokkela ja argumentatiivinen omasta mielestäsi? Entä jos vaikka liittyisi jäseneksi tulisit omin silmin katsomaan millaista se toiminta on? Eiku...
Taisin tosiaan sitten olla sen verran nokkela ja argumentatiivinen, kun piti täysin asiallinen vastineeni tähän poistaa/poistattaa. :D Älykästä illanjatkoa sinne vain!
Itse en ole ainakaan poistattannut yhtään mitään. Oletko varma ettet ollut niinkin nokkela, että jäit sensuurin haaviin? Jo keskimääräisellä älykkyydellä voi huomata, että tällä palstalla on sellainen ja vähänkin nokkelammat hoksaavat jopa mitkä sanat ovat kiellettyjä.
Voit vaivata sillä älynnystyröitäsi illan ilona ja lopuksi tehdä vaikka Mensan nettitestin saadaksesi viitteitä äo:stasi ja siitä, kannattaako leikkiin aina ryhtyä :)
Ei ollut sensuurista kyse, kyllä viesti päätyi palstalle, mutta poistui. En nyt jaksa uskoa, että kukaan muu kuin sinä olisi viestistäni harmistunut, mutta uskotaan. ;) Kun nyt olitkin salamana paikalla, voitkin antaa nuo haastattelulähteet väitteellesi. Ja kyllä, todistustaakka sinun väitteestäsi on sinulla, ei minulla. Kerrohan myös mitä oletuksia tein, syytit minua moisesta.
Kiitos luottamuksesta. Kunnioitan keskustelukumppaneitani siinä määrin, etten todellakaan alennu viestien poisteluun :)
Mutta jos ajatus siitä, että huumori on parasta omantasoistensa kanssa on sinulle jotenkin liikaa, niin olkoon.
Tänään tämä rouva antaa sulhasen asunnolle arvosanan 7,5. Sulhanen kertoi juuri tätä ennen olevansa erityisen ylpeä asunnostaan.
Auer ei ole koskaan kuulunut järjestöömme.
Se, että alun alkaenkaan pitää alkaa selittämään, että mensalaisuus ei takaa empatiaa on niin off, ettet sinä kiemurtelemalla omasta watsonmaisuudestasi yli pääse. Jos joku mainitsee Mensan olevan monille älykkyytensä vuoksi outoina pidetyille hyvä vertaistukiryhmä, on kommentti "ei kaikki mensalaiset ole empaattisia1!!" todellakin taivaspa-on-sininen-lälläslää-tason kommentti, jonka relevanssi on olematon. Ja sitten jankkaat sitä jo monettako sivua?