Vl irtautuminen. Vertaistukea?
Onko täällä ketään, jolla on vanhoillislestadiolainen tausta?
Olen harkinnut lähtemistä, koska järjettömät naisiin kohdistuvat vaatimukset väsyttää niin paljon. Kun vain saisi repäistyä itsensä irti.. Tää on kauheeta.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä siitä, että ehkäisy on vaan pariskunnan välinen asia ja tuntuu niin sairaalta, että siitä on tehty kaikkien yhteinen asia. Kuopuksen syntymän jälkeen itse asiassa aloitinkin ehkäisyn käytön ja oon saanu siitä pelkästään hyvää oloa, en lainkaan huonoa omaatuntoa. Ongelma on se, että oma lapsuudenkotini ja osaltaan tuttavapiirikin on todella konservatiivista väkeä ja on ahdistavaa, kun ei voi sanoa ääneen mitä ajattelee. Uran luomista pidetään niin itsekkäänä ja vääränä, pitäisi vaan synnyttää ja synnyttää :(
Mutta harkitsen kyllä sitäkin, että jatkaisin vaan hiljaa porukan mukana. Onhan tässä yhteisössä toisaalta lasten turvallista kasvaa.
Ap
Ai lasten on turvallista kasvaa yhteisössä, joka itseäsikin ahdistaa??
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei voi pakottaa uskomaan.
Rohkaisen sinua pitämään uskon ja hyvän omantunnon.
Tiedän henkilöitä jotka ovat kieltäneet uskonsa. Osa heistä on jälkeenpäin myöntänyt, että se oli pahin virhe minkä ovat elämässään tehneet.
Yksi heistä jopa varoitti minua, että älä koskaan kiellä uskoasi.
Usko on helppo kieltää mutta ei ole ollenkaan varmaa saako sitä koskaan enää takaisin.
Kannattaa muistaa, että suurin lahja minkä Jumala voi antaa on Elävä Usko.
Pelottelutaktiikkaa parhaimmillaan.
Yhteisö, joka pitää jäsenistään kiinni näillä keinoilla, ei ole minkään arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä siitä, että ehkäisy on vaan pariskunnan välinen asia ja tuntuu niin sairaalta, että siitä on tehty kaikkien yhteinen asia. Kuopuksen syntymän jälkeen itse asiassa aloitinkin ehkäisyn käytön ja oon saanu siitä pelkästään hyvää oloa, en lainkaan huonoa omaatuntoa. Ongelma on se, että oma lapsuudenkotini ja osaltaan tuttavapiirikin on todella konservatiivista väkeä ja on ahdistavaa, kun ei voi sanoa ääneen mitä ajattelee. Uran luomista pidetään niin itsekkäänä ja vääränä, pitäisi vaan synnyttää ja synnyttää :(
Mutta harkitsen kyllä sitäkin, että jatkaisin vaan hiljaa porukan mukana. Onhan tässä yhteisössä toisaalta lasten turvallista kasvaa.
Ap
En tietenkään aio kasvattaa lapsiani niin tiukkaan muottiin ja ehdottomuuteen missä itse oon kasvanut. Mutta esimerkiksi sellaiset arvot kuin päihteettömyys ja elinikäinen avioliitto antaa kyllä lapsuuteen turvallisen pohjan. Vaikka ei siinä, tottakai samoja arvoja voi olla myös liikkeen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tietenkään aio kasvattaa lapsiani niin tiukkaan muottiin ja ehdottomuuteen missä itse oon kasvanut. Mutta esimerkiksi sellaiset arvot kuin päihteettömyys ja elinikäinen avioliitto antaa kyllä lapsuuteen turvallisen pohjan. Vaikka ei siinä, tottakai samoja arvoja voi olla myös liikkeen ulkopuolella.
Se, että avioliitto olisi elinikäinen, ei tee siitä automaattisesti hyvää.
Se elinikäinen avioliitto voi myös olla h elvetin huono, esim. henkistä tai fyysistä väkivaltaa voi esiintyä. Sellainen ei ole millään muotoa turvallinen kasvuympäristö lapsille. Monet uskonnolliset lahkot harjoittavat henkistä väkivaltaa.
Juuri näin itsekin ajattelen. Aito raamatun mukainen usko on se, mikä pelastaa. Ei se, että kuuluu vl-porukkaan.
Viestin 2 kirjoittanut vl-sinkku