Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ennen lapsen syntymää

Vierailija
09.09.2019 |

Käytännön neuvoja kaipaan, en siis moralisointia.

Ero miehen kanssa tulee, olen jo päättänyt niin. Ollaan avoliitossa, ei naimisissa.

Eikö ole niin, että kun ei olla naimisissa, minun ei tarvitse antaa miehelle huoltajan oikeuksia? Ja saan vapaasti yksin päättää, missä lapsi asuu? Lapsihan tulee kirjoille sinne missä äiti asuu?

Tarkoitus muuttaa eron jälkeen paikkakunnalle jossa mulla paremmat turvaverkot. Myös jatkossa haluan mahdollisimman vapaasti päättää lapsen asioista. Isä saa muuten tietysti nähdä lasta niin paljon kuin haluaa.

Kommentit (211)

Vierailija
101/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, haluan vain sanoa että ymmärrän sinua ja olen puolellasi. En ymmärrä näitä kommentoijia, jotka mollaavat sinua ja kirjoittavat negatiivisesti.

Toivon sinulle kaikkea hyvää <3

Kiitos. Tiesin kyllä että tätä tulee. Ja hyvää valmistautumista ihmisten reaktioihin sitten kun ero tulee. :( Mutta kiitos sinulle. Ap

Vierailija
102/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. On hienoa asua suomessa. Olin inttiajan vankilassa, koska vastustin että sukupuoleni perusteella joudun palvelukseen, sitten kävi samoin kun apn miehelle. Tosin suhdetta oli lähemmäs kymmenen vuotta jo takana. Ei pettämistä eimitään, mikä olisi ennakoinut naisen lähtöä. Nyt sitten matkustelen katsomaan lastani toiselle puolelle suomea. Käsittämätön tasa-arvon tyyssija koko maa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytä se lapsi vaan siellä missä asutte. Anna miehelle huoltajuus ja muuta itse omien töittesi perässä sinne minne haluat. Tienaat paremmin ja tietenkin maksat elarit. Voit tavata vapaasti lasta, jos jaksat matkustaa. :)

Ai niin, mutta eihän tämä nyt jostakin syystä varmaan mitenkään käy.

Vierailija
104/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi muutit miehen perässä ja hankkiuduit raskaaksi, jos et sitten halua perhe-elämää hänen kanssaan kuitenkaan? Voin vain kuvitella miltä miehestäsi tuntuu. Perhettä haluava mies, löytää naisen, nainen muuttaa hänen luokseen ja elää hänen rahoillaan (kuten itse kerroit!), yhdessä tuumiin saadaan raskaus alkuun... ja sitten nainen lähteekin lapsen kanssa, eikä halua miehen saavan edes huoltajuutta. Mitä v*ttua?

En odottanut että työn löytäminen olisi täällä niin vaikeaa. Ja todellakaan en vihaa mitään niin paljon kuin toisen rahoilla elämistä. Ap

Kannatti silti alkaa tehdä lasta tuohon tilanteeseen?

Myöhäistä katua kun pullat on uunissa. Nyt vain pitää selviytyä parhaansa mukaan. Ja pystyn kyllä yksinkin turvaamaan lapsen elämän, kun palaan entiseen työhön. Ap

Vierailija
105/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö kuvittelemaan itsesi miehesi asemaan, ap? Jos pystyt, niin miltä luulet hänestä tuntuvan se mitä aiot tehdä?

Pystyn. Tajuan että se on hänelle hirveää. Mutta jos mun pitää valita satutanko häntä vai pilaanko oman elämän niin kyllä valinta on selvä. Ap

Kun kerran ongelmasi ei liity mieheen, niin miksi haluat mahdollisimman tehokkaasti eroon nimenomaan hänestä? Ei edes huoltajuutta.

Mikset sanoisi miehelle, että haluat teidän muuttavan toiselle paikkakunnalle. Sano että sinä haluat ehdottomasti muuttaa, mies saa mahdollisuuden tulla mukaan. Jos muuttaminen ei sovi hänelle, niin sitten teidän pitää asua eri paikkakunnilla. Miksi murskaisit miehen elämän lähtemällä lapsen kanssa, antamatta hänelle mitään mahdollisuutta olla osa elämäänne, jos kerran ongelmasi liittyy paikkakuntaan eikä mieheen?

Vierailija
106/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ero?

Sillä ei nyt ole merkitystä.

Mies ei ole hullu tai väkivaltainen tai muutakaan eli ei ole yritystä sulkea pois häntä lapsen elämästä. En vain halua itse jumittua lapsen kasvuiäksi tälle paikkakunnalle, koska uskon että saan muualla rakennettua paremman elämän meille.

Enkä halua että mies saa estettyä mua päättämästä näitä asioita (koska varmasti haluaisi pitää lapsen lähellä).

Oliskos ollut syytä miettiä ennen kuin otit housut jalasta- itsekäs p  ska

Vierailija
107/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytä se lapsi vaan siellä missä asutte. Anna miehelle huoltajuus ja muuta itse omien töittesi perässä sinne minne haluat. Tienaat paremmin ja tietenkin maksat elarit. Voit tavata vapaasti lasta, jos jaksat matkustaa. :)

Tietenkään en halua luopua lapsesta, mikä ihme se on.

Kun voin elää lapsen kanssa, tietysti valitsen sen. Minähän sen lapsen kannan ja synnytän. Ap

Vierailija
108/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta mahdollisimman pian, jotta ehdit hyvin järjestellä asiat uudella paikkakunnalla. Toki sinulle voi myös tulla keskenmeno, joten valmistaudu siihenkin ,jos muutat . Tarkoitan, ettei se sitten tuota hurjaa pettymystä. Sitä sanotaan elämäksi.

Vierailija
109/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet tekemässä aivan hirveän teon, joka on ihan järkyttävän itsekäs.

Vierailija
110/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki voi kaatua sun omaan tyhmyyteen myöhemmin. Mies voi saada vauva-ajan jälkeen käräjöimällä yksinhuoltajuuden, koska olet tahallasi vieraannuttanut lapsen isästään. Luojan kiitos ajat ovat muuttuneet, että isällekin on oikeuksia eikä pelkästään velvollisuuksia.

Vaan kun en aio vieraannuttaa. Todella haluan että mies tapaa lasta, onko sitä niin vaikea tajuta? Ap

Se, että aiot viedä lapsen pois kertomatta sitä isälle ja lastenvalvojalle, voi olla jo tarpeeksi riittävä syy vieraannuttamiseen.

Luuletko että häivyn vain kertomatta? No en todellakaan. Tietysti puhun miehen kanssa ja tietysti myös kerron muutosta. Ei tässä ketään olla yllättäen jättämässä.

Aloitin tämän keskustelun vain siksi että haluan ensin selvittää oikeuteni. Ja mitkään lastenvalvoja-asiat nyt ei ole edes olleet vielä ajankohtaisia, neuvolassa vain käyty. Ap

Jos mies lastenvalvojalla haluaa yhteishuoltajuuden, niin lastenvalvoja tulee suosittelemaan sitä, koska lapsella on oikeus isään. Lastenvalvoja ei voi sitä kuitenkaan päättää. Asia menee siis käräjäoikeuteen.

Eli missä vaiheessa sinne lastenvalvojalle pitäisi mennä? Ja onko se pakollista? -ap

Lastenvalvoja,le mennään kun lapsi on syntynyt. Ja kyllä se ikäänkuin on pakollista. Siellä sovitte lapsen elatuksesta ja huoltajuudesta. Lastenvalvoja vahvistaa sopimuksenne. Jos sopua ei synny, sitten pitää mennä käräjille ja siellä päätetään teidän puolestanne. Ja siellä napsahtaa yhteishuoltajuus, jos mies on vähänkään täysivaltainen ihminen.

Vierailija
111/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö kuvittelemaan itsesi miehesi asemaan, ap? Jos pystyt, niin miltä luulet hänestä tuntuvan se mitä aiot tehdä?

Pystyn. Tajuan että se on hänelle hirveää. Mutta jos mun pitää valita satutanko häntä vai pilaanko oman elämän niin kyllä valinta on selvä. Ap

Kun kerran ongelmasi ei liity mieheen, niin miksi haluat mahdollisimman tehokkaasti eroon nimenomaan hänestä? Ei edes huoltajuutta.

Mikset sanoisi miehelle, että haluat teidän muuttavan toiselle paikkakunnalle. Sano että sinä haluat ehdottomasti muuttaa, mies saa mahdollisuuden tulla mukaan. Jos muuttaminen ei sovi hänelle, niin sitten teidän pitää asua eri paikkakunnilla. Miksi murskaisit miehen elämän lähtemällä lapsen kanssa, antamatta hänelle mitään mahdollisuutta olla osa elämäänne, jos kerran ongelmasi liittyy paikkakuntaan eikä mieheen?

Mies voi seurata ja muuttaa lähemmäksi lasta, jos haluaa. Parisuhdetta se ei korjaa . Ap

Vierailija
112/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas, ap. Isä on halunnut lapsen, ja nyt et suostu antamaan isälle huoltajuutta. Miksei isä saisi oman lapsensa huoltajuutta?

Olen jo monesti kertonut. Siksi ei ainakaan nyt alussa, ettei voi estää muuttoa. Myöhemmin ehkä jos siitä ei ole haittaakaan ja saadaan tää ero hoidettua niin ettei olla kovin riittoisa. Ap

Ymmärräthän ettei teidän kahden väliset riidat ole mikään syy ettei miehellä pitäisi olla omaan lapseensa huoltajuutta. Ei se huoltajuus tarkoita tai määritä mitään teidän kahden välillä, koska siinä ei ole kyse teistä vaan lapsesta. Vanhemman ja lapsen suhteesta.

Mutta jos ollaan riitaisia toinen voi vaikeuttaa lapsen asioiden hoitamista paljon. Mutta jos joku osaa käytännössä kertoa mitä se tarkoittaisi että isä saa huoltajuuden niin hyvä..En nimittäin tiedä ja mietin sitä että olisiko siitä haittaa. Jos ei, niin sitten voisin suostua. Mulle tärkeää vain se että pääsen rakentamaan meille elämän muualle ja että lapsella on silti suhde isäänsä. Ap

Muuta sitten hetimmiten tarpeeksi kauas ja paikkakunnalle, minne mies ei varmasti halua muuttaa.

Vierailija
113/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun voin elää lapsen kanssa, tietysti valitsen sen. Minähän sen lapsen kannan ja synnytän. Ap

Haluaako miehesi luopua lapsesta? Ei tietenkään. Haluaako lapsenne kasvaa ilman isäänsä? En usko. Mutta he kumpikin joutuvat, sillä sinä olet itsekäs p.ska.

Vierailija
114/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki voi kaatua sun omaan tyhmyyteen myöhemmin. Mies voi saada vauva-ajan jälkeen käräjöimällä yksinhuoltajuuden, koska olet tahallasi vieraannuttanut lapsen isästään. Luojan kiitos ajat ovat muuttuneet, että isällekin on oikeuksia eikä pelkästään velvollisuuksia.

Vaan kun en aio vieraannuttaa. Todella haluan että mies tapaa lasta, onko sitä niin vaikea tajuta? Ap

Se, että aiot viedä lapsen pois kertomatta sitä isälle ja lastenvalvojalle, voi olla jo tarpeeksi riittävä syy vieraannuttamiseen.

Luuletko että häivyn vain kertomatta? No en todellakaan. Tietysti puhun miehen kanssa ja tietysti myös kerron muutosta. Ei tässä ketään olla yllättäen jättämässä.

Aloitin tämän keskustelun vain siksi että haluan ensin selvittää oikeuteni. Ja mitkään lastenvalvoja-asiat nyt ei ole edes olleet vielä ajankohtaisia, neuvolassa vain käyty. Ap

Jos mies lastenvalvojalla haluaa yhteishuoltajuuden, niin lastenvalvoja tulee suosittelemaan sitä, koska lapsella on oikeus isään. Lastenvalvoja ei voi sitä kuitenkaan päättää. Asia menee siis käräjäoikeuteen.

Eli missä vaiheessa sinne lastenvalvojalle pitäisi mennä? Ja onko se pakollista? -ap

Lastenvalvoja,le mennään kun lapsi on syntynyt. Ja kyllä se ikäänkuin on pakollista. Siellä sovitte lapsen elatuksesta ja huoltajuudesta. Lastenvalvoja vahvistaa sopimuksenne. Jos sopua ei synny, sitten pitää mennä käräjille ja siellä päätetään teidän puolestanne. Ja siellä napsahtaa yhteishuoltajuus, jos mies on vähänkään täysivaltainen ihminen.

Ok no sitten mennään. Mitä se yhteishuoltajuus sitten käytännössä tarkoittaa? Jos asutaan jo eri paikkakunnilla. Ap

Vierailija
115/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi muutit miehen perässä ja hankkiuduit raskaaksi, jos et sitten halua perhe-elämää hänen kanssaan kuitenkaan? Voin vain kuvitella miltä miehestäsi tuntuu. Perhettä haluava mies, löytää naisen, nainen muuttaa hänen luokseen ja elää hänen rahoillaan (kuten itse kerroit!), yhdessä tuumiin saadaan raskaus alkuun... ja sitten nainen lähteekin lapsen kanssa, eikä halua miehen saavan edes huoltajuutta. Mitä v*ttua?

En odottanut että työn löytäminen olisi täällä niin vaikeaa. Ja todellakaan en vihaa mitään niin paljon kuin toisen rahoilla elämistä. Ap

Myöhäistä katua kun pullat on uunissa. Nyt vain pitää selviytyä parhaansa mukaan. Ja pystyn kyllä yksinkin turvaamaan lapsen elämän, kun palaan entiseen työhön. Ap

Et voi olla töissä, koska hoidat vauvaa. Ei sitä heti voi hoitoon laittaa. Lyön vetoa, että itket jo lapsen isän perään ensimmäisen kuukauden jälkeen vauvan syntymästä. Joka päiväisessä elämässä oleva isä on lapsen etu ja oikeus.

Vierailija
116/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako miehesi luopua lapsesta? Ei tietenkään. Haluaako lapsenne kasvaa ilman isäänsä? En usko. Mutta he kumpikin joutuvat, sillä sinä olet itsekäs p.ska.

Mieluummin olen itsekäs passka kuin työtön ja onneton kotiäiti, joka elää miehensä rahoilla sosiaalisesti eristäytyneenä ja heittää koko oman elämänsä hukkaan..ap

Vierailija
117/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo mitä olet tekemässä, ei ole "selviytymistä parhaan mukaan". Teet karhunpalveluksen monelle. Ainoa voittaja tuossa kuviossa olet sinä itse, ja se nähtävästi on myös ainoa asia mikä sinua kiinnostaa. Mies ja lapsi häviävät tuossa.

Vierailija
118/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tietää mitä yksinhuoltajuus on. Vauvan hoitaminen täysin yksin. Tukijoukoillasi on omakin elämä ja sinun on selviydyttävä yksin oman lapsesi kanssa.

Vierailija
119/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, haluan vain sanoa että ymmärrän sinua ja olen puolellasi. En ymmärrä näitä kommentoijia, jotka mollaavat sinua ja kirjoittavat negatiivisesti.

Toivon sinulle kaikkea hyvää <3

T. Ap itse

Vierailija
120/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin olen itsekäs passka kuin työtön ja onneton kotiäiti, joka elää miehensä rahoilla sosiaalisesti eristäytyneenä ja heittää koko oman elämänsä hukkaan..ap

Miksi olisit sosiaalisesti eristyksissä? Miksi heittäisit elämäsi hukkaan? Nämä ovat asioita jotka eivät riipu paikasta missä asut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän