Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ennen lapsen syntymää

Vierailija
09.09.2019 |

Käytännön neuvoja kaipaan, en siis moralisointia.

Ero miehen kanssa tulee, olen jo päättänyt niin. Ollaan avoliitossa, ei naimisissa.

Eikö ole niin, että kun ei olla naimisissa, minun ei tarvitse antaa miehelle huoltajan oikeuksia? Ja saan vapaasti yksin päättää, missä lapsi asuu? Lapsihan tulee kirjoille sinne missä äiti asuu?

Tarkoitus muuttaa eron jälkeen paikkakunnalle jossa mulla paremmat turvaverkot. Myös jatkossa haluan mahdollisimman vapaasti päättää lapsen asioista. Isä saa muuten tietysti nähdä lasta niin paljon kuin haluaa.

Kommentit (211)

Vierailija
201/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva provo.

Ap se muuten on niin, että lähivanhempi hoitaa puolet kuljetuksista kun tapaamisista puhutaan. Aluksi tietysti mies tulee teidän kotiinne hoitamaan vauvaa esim. 3-5h ajaksi, hiljalleen enemmän. Sitten lapsikin voi mennä isälleen. Meillä isä oli välimatkan vuoksi yötä sohvalla. Sitten kuljetettiin vuorotellen lasta. Aika rankkaa.

Vierailija
202/211 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä mahdollista tehdä aborttia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/211 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ero?

Sillä ei nyt ole merkitystä.

Mies ei ole hullu tai väkivaltainen tai muutakaan eli ei ole yritystä sulkea pois häntä lapsen elämästä. En vain halua itse jumittua lapsen kasvuiäksi tälle paikkakunnalle, koska uskon että saan muualla rakennettua paremman elämän meille.

Enkä halua että mies saa estettyä mua päättämästä näitä asioita (koska varmasti haluaisi pitää lapsen lähellä).

En tiedä onko tätä kommentoitu jo tuhannesti (en ehdi nyt lukea koko ketjua läpi), mutta käy mielessä, että olisiko nyt kyse vain panikoinnista. Moni suunnitellusti raskaana olevista voi kokea ahdistusta ja ns. ansassa olemisen tunnetta, kun hommaa ei enää voi perua ja synnytys lähestyy päivä päivältä.

Eikä ihme, kuitenkin yksi elämän isoimmista muutoksista.

Sanoisin, että kannattaisi keskustella jonkun kanssa noista tunteista ja olla tekemättä mitään hätiköityjä päätöksiä, jos siis erohalujen taustalla tosiaan ei ole mitään väkivaltaa tms.

Vierailija
204/211 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva provo.

Ap se muuten on niin, että lähivanhempi hoitaa puolet kuljetuksista kun tapaamisista puhutaan. Aluksi tietysti mies tulee teidän kotiinne hoitamaan vauvaa esim. 3-5h ajaksi, hiljalleen enemmän. Sitten lapsikin voi mennä isälleen. Meillä isä oli välimatkan vuoksi yötä sohvalla. Sitten kuljetettiin vuorotellen lasta. Aika rankkaa.

Ei kenenkään tarvitse päästää ketään kotiinsa hoitamaan vauvaa. Oikeudessa esimerkiksi ei voida sellaista määrätä.

Vierailija
205/211 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ap:ta. Nykyisellä paikkakunnalla ei ole hänelle perheen lisäksi mitään muuta. Kuka oikeasti jaksaa sellaista elämää, ettei pääse töihin, ei ole sukua eikä ystäviä vaan kaikki päivät vain leikitään kotia? Eihän ero tuossa vaiheessa ole ideaali tilanne, mutta ei ole sekään, että äiti hautoo katkeruutta päivästä toiseen, vuodesta toiseen. Tietenkin sellainenkin vaikuttaisi lapseen, vaikka olisi sille äidille kuinka rakas vain. Ideaalin vaihtoehdon tienhaara taisi jäädä jo taakse, elleivät vanhemmat sitten keksi vielä jotain kaikkia tyydyttävää kompromissia. Ei kuulosta siltä kuitenkaan. Ymmärsin kuitenkin, että tarkoitus ei ole sulkea isää ulos päätöksenteostakaan muilta osin kuin tuon muuton suhteen.

Pakko silti sanoa, ap, että aiheutit aika paljolti itse sen, että ketjusta tuli näin negatiivinen. Jo ekat viestisi olivat aika vihamielissävyisiä ja mietin ensin itsekin, että oletkohan ihan tasapainoinen. Alusta sai vaikutelman, että isä saisi vain hoitaa lasta, ei päättää mistään muusta. Ensivaikutelmasta on vaikea päästä yli. Tsemppiä kuitenkin tulevaan ja toivottavasti saatte erottua mahdollisimman sopuisasti jo lapsenkin takia.

Vierailija
206/211 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt jo puhunut miehen kanssa? Ulkopuolinen mielipiteeni on, että teidän kannattaisi miettiä eri vaihtoehtoja. Eikai sinun kannata luopua hyvästä ja toivottavasti rakastamastasi miehestä koska juuri nyt ahistaa. Eikö mies voisi tosiaan etsiä töitä sinun kotipaikkakunnaltasi ja muuttaa kanssasi? Tai vaikka perässänne? Jos muutat noin vain varoittamatta mies missaa suurimman osan vauva-ajasta. Tuollainen temppu voi viedä miehen luottamuksen sinua kohtaan. Sitten kun ei ole luottamusta, ei ole enää rakkautta.

Sinä selvästi panikoit etkä näe kuin hätäisimmän vaihtoehdon. Se ei ensimmäinen vaihtoehto ei kuitenkaan ole pidemmäm päälle teidän kaikkien, lapsenkaan, etu.

Sinuna en tukeutuisi äitisi ja sukusi henkiseen tukeen tässä asiassa. Vain konkreettisissa käytännön asioissa. Kuulostaa siltä, että siellä kotopuolessa odottaa joku dramaattinen tukiklaani. He ovat tottakai toinen perheesi, mutteivät sinun lapsesi ensisijainen perhe. Te vanhemmat olette. Olet puhunut, että mies saa sitten jossain kohtaa ehkä huoltajuuden ja osallistua jos jaksaa matkata. Sinä olet naisten kasvattama ja ihan ookoo jne...

Jos eroat ja muutat jää lapsen isä väkisinkin etäisemmäksi kuin hän ja lapsi haluaisivat, ainakin vauva-ajaksi jos ei myöhemmin muuta perässänne lähistölle. Jos mies ei lähde muuttamaan tai muuta ylipäänsä samaan osoitteeseen, on lapsi se, joka seilaa kahden kodin välillä. Omat vanhempani muuttivat erottuaan samaan kerrostaloon ja sain sisarteni kanssa asua molempien luona mieleni mukaan. Se oli hyvin hoidettu ero. Isän luokse muutti mummokin viimeisiksi vuosikseen ja vaikka perhe oli hajonnut ei kukaan jäänyt etäiseksi tai ulkopuoliseksi. Olen todella kiitollinen siitä, jos asiat olisivat toisin saattaisin olla jopa katkera jos en vain surullinen.

Miettisit nyt vielä olisiko perhe mahdollista pitää kasassa jos sen jäsenet eivät ole syypäitä pahaan oloosi vaan olosuhteet ovat. Äläkä suunnittele eroa sukusi kanssa. Heillä on myös ikävä sinua ja samanlainen hätäinen termperamentti. Lapsen kannalta suunnittelemasi ratkaisu ei ole kuitenkaan paras. Jos muutat niin ota lapsen isä mukaan, vaikka muuttaisit itse edeltä ja mies jäisi järjestelemään asiansa muuttoa varten. Voittehan elää hetken niinkin. Yksi syy työttömyyteesi nykyisellä paikkakunnalla on varmaan se, että olet raskaana. Ei kukaan palkkaa raskaana olevaa suorittavaan työhön ainakaan. Vanhempainvapaalla sinun olisi jo paljon helpompaa hakea uutta työtä kun voit jopa aloittaa työt. Mutta jos haluat palata kotiin niin ota se lapsesi isä mukaan. Minun mieheni muutti aikoinaan opintojeni perässä kun olin raskaana ja sainkin vahingossa paikan. Jos mies ei lähde mukaanne niin se on hänen oma valintansa. Mutta anna hänen edes valita äläkä vain ota ja jätä.

Lisäksi puhuit miehesi suvun vaanhoillisista tavoista? Kuuluvatko johonkin uskontoon ja käyttävätkö hameita? Ymmärrän kyllä jos paniikki iskee noin vieraissa olosuhteissa. Yritä kuitenkin tehdä pidemmän päälle parhaat ratkaisut. Tsemppiä!

Vierailija
207/211 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saisi ihan yhtä turvallisen lapsuuden kuin minäkin sain. Kasvaisi todellakin suvaitsevaisemmaksi kuin te pahantahtoiset huutelijat. Ap[/quote]

Miten sinä onnistuisit kasvattamaan suvaitsevan lapsen, kun et itse suvaitse sitäkään, että lapsesi kunnollisella isällä on juridisia oikeuksia.

Vierailija
208/211 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni hylkäsi poikansa, kun tämä oli noin 1 vuotias. Mielenkiintoista nähdä ilmestyykö poika perunkirjoitukseen.

Veljeni kuoli viikko sitten.

Miksi ei ilmestyisi?

Vierailija
209/211 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh-mammat autuaasti unohtavat, että isättömillä lapsilla on huomattavasti huonommat lähtökohdat elämälle.

(Varmasti tähänkin tulee tatuoituja viihde- ja sekakäyttäjämammoja uliulisemaan, että ei näin saa sanoa, koska heille tulee paha mieli, vaikka Adam-Brigittellä onkin se huumeongelma ja vankilatuomio takana.)

Sääliksi käy lasta, jolla moinen "äiti".

En käytä päihteitä. Olen absolutisti jopa. Mulla on ammatti. Mahdollisuus palata työhön jossa tienaan hyvin. Ja kyllä olen naisten kasvattama. Kasvanut itsenäisten naisten keskellä. Ihan hyvä malli lapselle minusta. Parempi kuin kasvaa ydinperheessä ja kasvaa miehen patavanhoillisen suvun tavoille..ap

Voi luoja. Sulla on oikein ammatti eikä edes sen verran pätevyyttä, että olisit saanut kuin yhden työpaikan, sekin varmaan jonkun tutun kautta säälistä. Ja selvää on, että olet saanut kotoasi kieroutuneen parisuhdemallin kun olet lähtemässä yht'äkkiä, anteeksi, parin viinon varoitusajalla kotiin äidin ja siskojen luo ja estät lapsesi isän "vaikutuksen" lapseesi. Isän vaikutus lapseen on kuitenkin yleensä positiivisempi kuin isättömyys tai lapsen rooli pelinappulana vanhempien valtapeleissä. Ei sua kai voi auttaa, menetetty tapaus, sinä ja lapsesi. Onneksi jää ainokaiseksi.

Sori vaan mutta sen verran pätevyyttä että on soiteltu perään ja kyselty takas. Että turha dissata ja haukkua. Olet pahansuopa ihminen. Ap

Olisitte käyttäneet kondomia

Tämä isähän kovasti halusi lasta. 

Vierailija
210/211 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva provo.

Ei kenenkään tarvitse päästää ketään kotiinsa hoitamaan vauvaa. Oikeudessa esimerkiksi ei voida sellaista määrätä.

Ei niin, paitsi jos se joku on lapsen isä. 

Vierailija
211/211 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva provo.

Ei niin, paitsi jos se joku on lapsen isä. 

Ei se ylitä kotirauhan suojaa et on isä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi