Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratkaiskaa raivostuttava tilanne

Vierailija
09.09.2019 |

On isosisko ja sukulainen x, josta käytän tuota nimitystä koska en halua tulla tunnistetuksi.

Sukulainen x on marttyyri ja kiristää kaikkien hermoja. Hän ei ikinä kerro meille kummallekaan asioita suoraan. Yhtäkkiä tulee puheeksi, että niin minä olin siellä sairaalassa (enkä kertonut kenellekään) eikä kukaan tullut edes katsomaan. Ei ketään kiinnosta, voi minua raasua kun en ikinä kerro kenellekään mitään ja lyön luuria korvaan, voi minua raasua kun ei ketään kiinnosta (kun kukaan ei tiedä.)

Nyt pitäisi taas lähteä kuskaamaan särkylääkettä hänelle, kun on telonut itsensä sairaskohtauksen takia ja ollut sairaalassa. Sisko kiljuu minulle, että minä en tee ikinä kenenkään eteen mitään, minä kiljun takaisin, että miksi alkaisin palvelemaan ihmistä, joka käyttäytyy kuin kakara. Ei ikinä kerro mitään, käyttää suoraan sanottuna henkistä väkivaltaa ja lyö luuria korvaan. Sisko jatkaa kiljumistaan, että täytyykö hänen oikeasti lähteä kaukaa ajamaan, kun minäkin voisin.

OLEN KURKKUANI MYÖTEN TÄYNNÄ SITÄ, MITEN TÄMÄ MARTTYYRI KIRISTÄÄ KAIKKIEN HERMOJA ja saa minut ja siskon jatkuvasti riitelemään. Inhoan sitä ihmistä joskus niin syvästi!! Pitääkö minun ihan oikeasti laittaa välit poikki ja vaihtaa numero?? En enää kestä tällaista elämää. Olen niin, niin vihainen.

Samainen marttyyri-ihminen myös ostelee jatkuvasti kaikkea tavaraa minulla, minkä varjolla voi jälleen kerran kerjätä sääliä. "kun minä aina ostan sinulle kaikkea, mutta sinä et tule hakemaan." OLEN PYYTÄNYT MONTA KERTAA, ETTÄ EI OSTA SITÄ HLVETIN TAVARAA. Kun minulla on oma makuni enkä halua käyttää velvollisuudentunnosta mitään tavaraa, jota en ole itse valinnut. Ei silti mene ikinä jakeluun. En ole tähän päivään mennessä hakenut yhtä ainutta "tavaraa", olkoon mitä tahansa. Minä olen pyytänyt, mutta kun ei viitsitä kuunnella muiden pyyntöjä tippaakaan. Aina vain minä minä minä ja minun marttyyritouhuni.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette aivan liian dramaattisia koko poppoo. Ei pidä lähteä mukaan mihinkään se kiljuu minulle ja minä kiljun sille takaisin. Kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
42/47 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla tuntuu olevan syyllistämisongelma, eli hänen pitäisi lopettaa syyn etsiminen sinusta ja aina muista. Jos hän on hätääntynyt toisen vuoksi, hänen pitää hoitaa tilanne itse jonkun toisen kanssa, ei syyttää sinua TAI neuvotella rauhallisesti. Hän voi muuttaa lähemmäs, jos sinä et pääse usein ja ehkä on joku kolmaskin tavoitettavissa. Lisäksi sille toiselle voi sanoa että laittaa jonkun viestimään teille AJOISSA tai viestii itse, jos on tilanne pahentunut ja sitten siskosi ei yhtäkkisessä tilanteessa ala panikoimaan - vaan sopii rauhassa asian. En tiedä miksi se henkilö ostaa sinulle tavaraa jota et halua, sano että kysyy ensin sinulta luvan tai mitä haluat - ei ostele sitä sun tätä itsekseen. Hänen pitäisi kommunikoida tarvitsevansa ihmisiä, ei odottaa ajatuksen lukua, mutta ehkä voitte soittaa usein ja viestillä kysyä, nähdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi kerran elämässäsi keskustella siskosi kanssa siitä, millainen riidankylväjä tuo ihminen on? Jos otat ihan suorasanaisesti puheeksi sen, että tästä päivästä alkaen sinä alat elää omaa elämääsi etkä enää jää pompotettavaksi.

Ehkä et ole edes huomannut sitä, että riidankylväjä ostelee sinulle sellaista tavaraa, jota siskosi olisi toivonut. Kokeilepa tarjota niitä siskollesi.

Vierailija
44/47 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voisi kerran elämässäsi keskustella siskosi kanssa siitä, millainen riidankylväjä tuo ihminen on? Jos otat ihan suorasanaisesti puheeksi sen, että tästä päivästä alkaen sinä alat elää omaa elämääsi etkä enää jää pompotettavaksi.

Ehkä et ole edes huomannut sitä, että riidankylväjä ostelee sinulle sellaista tavaraa, jota siskosi olisi toivonut. Kokeilepa tarjota niitä siskollesi.

Olen yrittänyt, ei auta. Sisko on ja pysyy minua vastaan. Eikö olisikin hienoa, kun olisi sisko, joka on valmis hyökkäämään kimppuun sen perusteella, mitä joku ehkä sanoo sinusta tai mitä itse kuvittelee mielessään. En ymmärrä miksi hän ei ikinä voi ymmärtää minua missään asiassa.

Mutta tosiaan olen yrittänyt puhua ja takoa järkeä hänen päähänsä riidankylväjästä. Ei yksinkertaisesti auta. Enkä minä haluaisi lähteä mihinkään kiljumiseen mukaan, mutta hermostun kun sama kaava toistuu aina. Miksi sisko ei laita rajoja, sen kun tietäisi. Minä kuitenkin laitan rajat. Pelkään että joudun oikeasti vaihtamaan numeron. Kerran jo vaihdoin mutta sain onneksi nykyisen vielä takaisin. En haluaisi uutta numeroa enää. Haluan vain olla rauhassa.

Vierailija
45/47 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan tavaroista olen sanonut monta kertaa, että lopeta niiden ostaminen. Olen sanonut suoraan, että minulla on oma maku eikä kukaan muu osaa ostaa sellaista, mitä haluan ja tarvitsen. Mutta kun ei tämä riidankylväjä kunnioita muiden pyyntöjä pätkän vertaa.

Vierailija
46/47 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskolla tuntuu olevan syyllistämisongelma, eli hänen pitäisi lopettaa syyn etsiminen sinusta ja aina muista. Jos hän on hätääntynyt toisen vuoksi, hänen pitää hoitaa tilanne itse jonkun toisen kanssa, ei syyttää sinua TAI neuvotella rauhallisesti. Hän voi muuttaa lähemmäs, jos sinä et pääse usein ja ehkä on joku kolmaskin tavoitettavissa. Lisäksi sille toiselle voi sanoa että laittaa jonkun viestimään teille AJOISSA tai viestii itse, jos on tilanne pahentunut ja sitten siskosi ei yhtäkkisessä tilanteessa ala panikoimaan - vaan sopii rauhassa asian. En tiedä miksi se henkilö ostaa sinulle tavaraa jota et halua, sano että kysyy ensin sinulta luvan tai mitä haluat - ei ostele sitä sun tätä itsekseen. Hänen pitäisi kommunikoida tarvitsevansa ihmisiä, ei odottaa ajatuksen lukua, mutta ehkä voitte soittaa usein ja viestillä kysyä, nähdä. 

Sellainen se sisko on. Mutta mitenkäs hänelle mistään puhuisi, kun hän ei yksinkertaisesti lopeta minun syyllistämistäni. Ei ikinä. Minua ahdistaa, suututtaa. Haluan vain paeta johonkin ulkomaille pariksi kuukaudeksi. En kestä tätä p*skaa enää.

Vierailija
47/47 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea lähteä ottamaan kantaa tällaiseen, kun en tunne ketään teistä. Jos tuntisin, niin ehkä en pitäisi tätä henkilöä niin kauheana. Tai ehkä pitäisin. Ei voi tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän