Nyt rakkaat ystävät! -Sinccis arvostelee OSA I
Syksyn aikana Sinccis arvostelee pihvit, lihat, lampaat ja kissat ja koirat.
Näitä ei nyt lähdetä erikoisesti maustamaan, vaan mennään valmistajien näkemyksillä, ehkä suolaa, pippuria, vs.
Osa I
Picanha, Vähän oli kalvoinen, laatu vaihteli läpi paistin, välillä ei tuntunut mitään kalvoja, välillä sitkeää.
Sincciksen arvosana: 7+
Sinccis
Kommentit (7)
Oletko Sinccis aiemmin kirjoitellut toisilla palstoilla nimellä Sohvis?
Mikä on parhaan makuinen lihapala; sisäfilee, ulkofilee vai entrecote/välikyljys?
Minä itse pidän sisäfileen rakenteesta ja ulkofileen lihaisammasta mausta. Entrecotessa on niitä sitkeitä kohtia jotka eivät sula pannuun tai grilliin, joten siitä on vaikea saada hyviä ja siistejä paloja suuhun.
vanha tuttuko??? kirjoitti:
Oletko Sinccis aiemmin kirjoitellut toisilla palstoilla nimellä Sohvis?
En ole.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Mikä on parhaan makuinen lihapala; sisäfilee, ulkofilee vai entrecote/välikyljys?
Minä itse pidän sisäfileen rakenteesta ja ulkofileen lihaisammasta mausta. Entrecotessa on niitä sitkeitä kohtia jotka eivät sula pannuun tai grilliin, joten siitä on vaikea saada hyviä ja siistejä paloja suuhun.
Olin oikeastaan tulossa tähän myöhemmin.
Ensinnäkin laatu heittelee vahvasti valmistajien/vuodenaikojen ym. mukaan. Olen esim. saanut hyvää entrecoteeta brassilihana. Sitten jotkut valmistajat leikkaavat tiettyjä osia vielä eri paikoista!!
Sitten vielä laatuun vaikuttaa valmistustapa. Entrecotee on enemmänkin grillilihaa, vaikka itse tykkäänkin tehdä sitä pannulla.
Näissä pitäisikin siis vertailla myös eri valmistajien "samoja" lihoja keskenään.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Huono arvostelu.
Vähän ohkoinen juu, mitä jäit kaipaamaan ystävä?
Tietenkin tuolle lihalle olisi voinut tehdä jotain +maustaa enemmän.
Esim. pitää marinadissa yön yli yms. Sikäli se voi muuttaa sen luonnetta, mutta valmistusohjeissa ei mainittu tästä sanallakaan, niin en näin tehnytkään.
Sinccis
Upp the lip