Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän tässä pitäis tehdä, kun naama rupsahtaa 42-vuotiaana?

Vierailija
08.09.2019 |

Minua luultiin vielä kolmekymppisenä, siis 10 vuotta sitten joskus jopa 18-22-vuotiaaksi. Nyt on ollut raju alamäki siitä lähtien. Riittää ryppyjä ja vähän roikkuvaa höllöä naamassa. En pysty katsomaan edes minusta otettuja valokuvia. Kroppa on säilynyt paremmin, vaikka minulla onkin ”kengurupussi” kolmen lapsen jäljiltä mahassa. Mutta tämä naama on kuin viiskymppisellä. Elintavat kai suht ok, viiniä juon pari, kolme kertaa kuussa ja sekaruokavalio. Mies sanoo, että puputan kauheasti salaattia. Pakko puputtaa, koska paino tuppaa nousemaan herkästi, vaikka harrastan paljon liikuntaa.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on.

N48

Vierailija
2/95 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Elämä on vähän epäreilua..

Mutta toisaalta se, että haluat näyttää edelleen nuoremmalta kuin olet johtuu vain yhteiskunnan paineesta. Sun kuuluukin ikääntyä, naaman kuuluukin rupsahtaa. Se on luonnollista, se on oikein.

Mut joo, itseäkin ahdistaa vanheneminen. Ei siksi, että tulee lisää vuosia ja kuolema lähestyy. Vaan siksi, ettei ole enää niin nätti ja kuuma pakkaus. Pinnallista ja typerää, mutta sellainen tunne vaan tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 44-v mies näytän kasvoista oikean komealta ja nuorelta vieläkin. Kroppakin upeassa kunnossa. Harrastanut aina voimanostoa, ei tupakkaa ja viinaa.

Vierailija
4/95 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geneettistä. Perimä säätelee pitkälti, miten ihminen ikääntyy. Eihän miehetkään voi sille mitään, jos tulee kalju ja roikkuvaa silmäpussia.

Vierailija
5/95 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuossa iässä alkaa naama putoamaan, tissit ja maha roikkumaan ja tulee alapäähän kaikkia laskeumia. Mutta ei se auta kun koota ittensä...

Vierailija
6/95 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää joko vaan hyväksyä, tai sitten alkaa käyttää nykyaikaisen kauneuskirurgian keinoja jos haluaa pysyä nuorekkaampana.

Itse valitsin ensimmäisen, eli surin vaan suruni nuoruuden kauneuden menettämisestä, ja päätin keskittyä elämässä muihin asioihin. Nyt olen 46, vaihdevuodet jo päällä ja rupsahdus on jo varsin kova. Mutta eipä tuo enää niin haittaa, ajattelen että rypyt ja roikkumiset kertoo vain elämänkokemuksesta eikä minun tarvitsekaan enää ulkonäöllä päteä. 

Mutta toki on täysin ok valita myös se että taistelee ulkoista vanhenemista vastaan kaikin keinoin, jos niin haluaa. Itse en valinnut sitä lähinnä siksi, että lopulta se taistelu on kuitenkin tappiollinen, vaikka jonkun aikaa voisikin saada näytettyä nuoremmalta. 

Vierailija
7/95 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta naama on, kuin 50v' joskus ihmetyttää nämä vertaukset, kun 50v voi olla ihan ok näköinen ja itseäni luullaan 10v nuoremmaks.

Itse olen ottanut pistoshoitoja kasvoihin ja huulitäytteet ja lopputulos ollut luonnollinen ja hyvä, myöskin osloskin auttanut ihon kuntoon. Terveellinen ruokavalio, liikunta enkä tupakoi. Ikääntymiselle ei voi mitään, se on vaan hyväksyttävä ja onhan elämässä muutakin, kuin ulkonäkö.

Vierailija
8/95 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko rupsahduttaa.

Vierailija
9/95 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa katoaa muuten peffa. Ei ole vitsi. Kaikilla naisilla tulee lattapeppu tosi aikaisessa vaiheessa. Muistan kun lapsena ihmettelin saunassa äidinäitiä, jolla oli pelkkä viiva ja roikkuvaa nahkaa. Äidillä ja siskoillaan sama juttu. Minulla ei ole se peffan lihaksisto kunnolla koskaan kehittynytkään, vaikka harrastin taitoluistelua. Kaikilla muilla luistelijoilla oli kiinteät ja pyöreät pakarat, minulla ihan lautamallia. Siksi olen käyttänyt 25 vuotta pitkiä paitoja farkkujen päällä.

Vierailija
10/95 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pitää joko vaan hyväksyä, tai sitten alkaa käyttää nykyaikaisen kauneuskirurgian keinoja jos haluaa pysyä nuorekkaampana.

Itse valitsin ensimmäisen, eli surin vaan suruni nuoruuden kauneuden menettämisestä, ja päätin keskittyä elämässä muihin asioihin. Nyt olen 46, vaihdevuodet jo päällä ja rupsahdus on jo varsin kova. Mutta eipä tuo enää niin haittaa, ajattelen että rypyt ja roikkumiset kertoo vain elämänkokemuksesta eikä minun tarvitsekaan enää ulkonäöllä päteä. 

Mutta toki on täysin ok valita myös se että taistelee ulkoista vanhenemista vastaan kaikin keinoin, jos niin haluaa. Itse en valinnut sitä lähinnä siksi, että lopulta se taistelu on kuitenkin tappiollinen, vaikka jonkun aikaa voisikin saada näytettyä nuoremmalta. 

Ja toisaalta on se riski, että toimenpiteet epäonnistuu ja sitten vasta vtuttaakin.

Oon kans asian hyväksymisen kannalla. Aikansa ketuttaa ja sitten helpottaa kun sopeutuu.

Vierailija
11/95 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä auringolta suojautuminen?

Minä uskon, että rööki ja aurinko vanhentaa eniten. Geeneille ei tietenkään mitään voi. Just ihmettelin yli 50-vuotiaan liki juonteetonta, sileää ihoa. Itse kuiva korppu nelikymppisenä.

Vierailija
12/95 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinko rupsahduttaa.

ei suuomen kesässä rypisty, vaatii säännölliset etelän lomat, jossa kärvennetään nahkaa.

Vierailija
13/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kolmaskin vaihtoehto luonnon metkuihin tyytymisen ja kauneusleikkausten ja pistosten välillä:

kosmetologin säännöllisesti tekemä kasvohoito, joka pitää naaman kuosissa.

Maksaa vähän, mutta kun jättää suklaan vähemmälle ja muutaman muun turhan rahanmenon pois, niin siinä se raha on käytettävissä oman nuoruuden ylläpitoon :D

Vierailija
14/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään kosmetologin naaman rasvaus roikkuvaan ihoon auta. Siihen toimii vain kirurgin veitsi, ehkä mietoihin tapauksiin pistoshoidot.

Vierailija
15/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kolmaskin vaihtoehto luonnon metkuihin tyytymisen ja kauneusleikkausten ja pistosten välillä:

Maksaa vähän, mutta kun jättää suklaan vähemmälle ja muutaman muun turhan rahanmenon pois, niin siinä se raha on käytettävissä oman nuoruuden ylläpitoon :D

Ei minun mielestäni vaikuta mitenkään nuoruuteen. Käyn silloin tällöin noin 4 kertaa vuodessa ihon puhdistuksessa ja hoidoissa. Nuorentava vaikutus on tilapäinen. Ainut joka vähän pidempään vaikutti, oli mikroneulaus. Mutta voin kertoa, että olin pari päivää sen jälkeen hirveän näköinen.

Vierailija
16/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 44-v mies näytän kasvoista oikean komealta ja nuorelta vieläkin. Kroppakin upeassa kunnossa. Harrastanut aina voimanostoa, ei tupakkaa ja viinaa.

Hyvä että elät terveellisesti niin elät ehkä pidempään. Oikein komea ja nuorennäköinen et kuitenkaan enää tuossa iässä ole. Miehillä on usein epärealistinen kuva omasta nuorekkuudestaan, tiedä sitten mistä johtuu.

Vierailija
17/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään kosmetologin naaman rasvaus roikkuvaan ihoon auta. Siihen toimii vain kirurgin veitsi, ehkä mietoihin tapauksiin pistoshoidot.

Kun et tiedä mistä puhut.

Kosmetologeilla todellakin on tarjolla muutakin kuin rasvat ja pistokset.

Mutta rypisty rauhassa luonnonmenetelmällä tai myrkytä itsesi täyteaineilla.

Tosin minä tajusin ympäristöäni tarkkailemalla ja lukemalla aiheesta jo alle kolmikymppisenä, mitä tulee tapahtumaan,  ellei ymmärrä auringon ja esim. kasvojumpan merkitystä jo ennen kuin naama alkaa valua alaspäin.

Vierailija
18/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun mielestäni vaikuta mitenkään nuoruuteen. Käyn silloin tällöin noin 4 kertaa vuodessa ihon puhdistuksessa ja hoidoissa. Nuorentava vaikutus on tilapäinen. Ainut joka vähän pidempään vaikutti, oli mikroneulaus. Mutta voin kertoa, että olin pari päivää sen jälkeen hirveän näköinen.

No, mulla on semmoinen tilanne, että käyn vähintään kerran kuussa - ja näytän aina paremmalta hoitojen jälkeen.

Kosmetologisi ei nyt osaa markkinoida sinulle mahdollisuuksiaan tai et ole kiinnostunut :D

Vierailija
19/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana vertaistukea tässä keskustelussa, kiitos aloituksesta. Oma rupsahtaminen hirvittää minuakin näin nelikymppisenä. Yhtenä päivänä huomasin, että mulla kasvaa karvaa naamassa. Poskipäille, ylähuuleen ja leukaan on ilmaantunut hento karvoitus. Tätä näkyy olevan muillakin minun ikäisillä, joten kaipa se on ihan normaalia. Pienimuotoinen järkytys joka tapauksessa. Muuten huomaan vanhenevani samalla tavalla kuin muutkin sukuni naiset.

Vierailija
20/95 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun et tiedä mistä puhut.

Kosmetologeilla todellakin on tarjolla muutakin kuin rasvat ja pistokset.

Mutta rypisty rauhassa luonnonmenetelmällä tai myrkytä itsesi täyteaineilla.

Tosin minä tajusin ympäristöäni tarkkailemalla ja lukemalla aiheesta jo alle kolmikymppisenä, mitä tulee tapahtumaan,  ellei ymmärrä auringon ja esim. kasvojumpan merkitystä jo ennen kuin naama alkaa valua alaspäin.

Tekeekö se kosmetologi siis aurinkosuojausta tai kasvojumppaa, vai mikä oli pointtisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan