Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua että kosken alkoholiin

Vierailija
08.09.2019 |

Olemme seurustelleet pari vuotta, ja mieheni haluaisi kontrolloida alkoholinkäyttöäni. Juon mielestäni erittäin vähän alkoholia, enintään yhden annoksen (lasi viiniä, 1 pullo olutta tms) kuukaudessa. Tänä viikonloppuna olimme istuskelemassa meren rannalla iltateellä, kun illan pimetessä teki mieli punaviiniä, ja niinpä sanoin meneväni hakemaan lasillisen. Mies kertoi sitten lähtevänsä pois, ettei joudu katsomaan kun juon, ja lähtikin siksi aikaa kunnes olin juonut. Jätti minut siis yksin rantakahvilaan juomaan viinini. Tähän asti en ole miehen läsnäollessa ottanut, kun tiedän ettei tykkää mutta en voi elää toisen rajoitteiden mukaan loppuelämääni.

Mies on siis sitä mieltä, että koska hän ei halua käyttää alkoholia, kunnioituksesta häntä kohtaan minunkin pitäisi pidättäytyä siitä kokonaan hänen läsnäollessaan. Miehellä on uskonnollinen tausta, josta tällainen käytös johtuu. Ymmärtäisin, jos joisin hillittömästi tai hänellä olisi alkoholiongelma mutta kun kumpaakaan ei ole.

Olenko tyhmä jos en suostu olemaan koskematta alkoholiin hänen läsnäollessaan? Eihän kukaan voi toisen aikuisen ihmisen puolesta päättää mitä tämä juo ja mitä ei?! Tämä ei valitettavasti ole provo, vaan ihan oikean elämän tilanne :(

Kommentit (199)

Vierailija
161/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap että sinulla on yhtäläinen oikeus olla väsynyt/stressaantunut/voida huonosti kuin tällä miehelläkin!

Vierailija
162/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista ap että sinulla on yhtäläinen oikeus olla väsynyt/stressaantunut/voida huonosti kuin tällä miehelläkin!

Ja miehen tulisi myös uurastaa suhteen eteen (itse asiassa hyvä suhde menisi ilman järkyttävää uurastamista). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa äkkiä. Kännäämisestä ei voi olla erimieltä. Mies löytää varmasti raittiin ja sinulle lähin kapakka on kännääjiä täynnä.

Vierailija
164/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun pitää vaan ymmärtää tätä loputtomiinja muuttaa omaa käytöstäsi paremmaksi? No entäs kun sinä sanot että sinua stressaa pahasti miehen käytös? Mitä mies tähän sanoo?

Sanoo ettei vaan voi omille jutuilleen mitään. Että hän ei kestä alkoholia tai muita asioita jotka on hänen mielestään väärin. Ei voi sille mitään, hänen on vaan pakko elää niin kuin hänen omatunto sanoo.

Olen itse asiassa jo kaksi kertaa yrittänyt lopettaa tämän suhteen jatkuvan pahan olon takia, mutta mies on halunnut kiivaasti jatkaa ja niinpä olemme jatkaneet

Vierailija
165/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi epäselväksi oliko miehesi muslimi

Vierailija
166/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa suoraan sanottuna todella ahdistavalta. Onko teillä paljonkaan hetkiä, joina voitte helposti olla sovussa ja hyvillä mielin (ilman, että kävelet koko ajan munankuorilla)? Pelkäätkö jatkuvasti miehen hermostuvan jostakin aivan odottamatta? Millaista seksielämänne on, jos koette molemmat siitä huonoa omaatuntoa? Vaikea kuvitella tuota yhteiselämää muuna kuin suurena stressin aiheuttajana.

Vierailija
167/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo sellaista, mitä toivoit, kuvittelit tai halusit yhteiselämän olevan? Ja sellaista, että todella haluaisit astella alttarille ja synnärin ovesta sisälle tämän miehen kanssa?

Vierailija
168/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jäi epäselväksi oliko miehesi muslimi

Hän on kantasuomalainen. Tiukasta helluntailaisesta kodista.

Vierailija
169/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun pitää vaan ymmärtää tätä loputtomiinja muuttaa omaa käytöstäsi paremmaksi? No entäs kun sinä sanot että sinua stressaa pahasti miehen käytös? Mitä mies tähän sanoo?

Sanoo ettei vaan voi omille jutuilleen mitään. Että hän ei kestä alkoholia tai muita asioita jotka on hänen mielestään väärin. Ei voi sille mitään, hänen on vaan pakko elää niin kuin hänen omatunto sanoo.

Olen itse asiassa jo kaksi kertaa yrittänyt lopettaa tämän suhteen jatkuvan pahan olon takia, mutta mies on halunnut kiivaasti jatkaa ja niinpä olemme jatkaneet

Suhteeseenhan tarvitaan kaksi. Jos sinä haluat lopettaa, niin mitä merkitystä sillä on, että mies haluaa jatkaa suhdetta? Ja miksi hän haluaa jatkaa suhdetta, jos kerran koko ajan hän voi huonosti sinun tekemien valintojen, kuten biisien kuuntelun takia? ja jos siitä tulee turvaton olo viikoiksi, ja viikkotolkulla keskustellaan yhtä biisiä, niin miksi hän tuhlaa, (ja miksi sinä tuhlaat elämäsi tuohon suhteeseen)?

Jos kerran olet 2 kertaa yrittänyt lopettaa suhteen, niin mikä ihmeen kompromissi on mieheltä tyytyä sinuun? Ilmiselvästi hän haluaa olla kanssasi, vaikkakin todennäköisesti siksi, että pystyy roikottamaan sinua "löysässä hirressä" koko ajan.

En myöskään ymmärrä, että jos hänen mielestään se 7 päivää -lehti on väärin, niin miksi hän lukee sitä? 

Vierailija
170/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo sellaista, mitä toivoit, kuvittelit tai halusit yhteiselämän olevan? Ja sellaista, että todella haluaisit astella alttarille ja synnärin ovesta sisälle tämän miehen kanssa?

En, koska en hänen kanssaan voi olla vapaa. Eikä se edes liity viinilasillisen, vaan siihen että pitää elää toisen sääntöjen mukaan tai tulee joku lapsellinen reaktio ja päiväkausien jälkipuinnit.

Vierailija
171/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisella on oikeus vetästä vaikka perskännit joskus jos haluaa.

Vierailija
172/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämän miehen omatunto sanoo jatkuvan pahan olon aiheuttamisesta esim. sinulle? Eikös tuollainen asia ole synti sekin? Ja toimiiko tuo toisin päin lainkaan: sietääkö mies sinulta mitään kritiikkiä itseään kohtaan? Ellei, suosittelen että jätät tuon miehen mahdollisimman pian!

Vierailija
173/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinutkin kasvatettu kotonasi niin, että sinua on pidetty liian omapäisenä, jyräävänä, energisenä, vaikeana, itsepäisenä tms? Minua on lapsesta asti sekä kehuttu siitä, että olen itsenäinen, oma-aloitteinen, kyvykäs jne. mutta myös syyllistetty hankalaksi ja omapäiseksi. Siksi tutka meni ihan sekaisin vähän samankaltaisen pellen kanssa kuin tuo nyksäsi. Kuvittelin, että minun pitää himmata itseäni ja laittaa muottiin. Nyt en enää kuvittele olevani kenenkään muun kuin sellaisen ihmisen kanssa, joka antaa minun loistaa itsenäni ja pursuta energiaani. Nyt tiedän, että olen hyvä ihminen ja luotettava tyyppi, joka pitää huolta läheisistään ja josta pidetään. 

Vierailija
174/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se yksi alkoholiannos on väärin? Olisiko syntiä juoda alkoholitonta viiniä, siideriä tai olutta? Entä liköörikonvehdit? Rommiluraus kuivakakkuun? Onko mies matkustanut Keski- tai etelä-euroopassa?

Syntiä on se, mikä erottaa ihmisiä toisista ja Jumalasta. Miten tuo alkoholiannos on syntiä?

ei riitä, että sanoo jonkin asian olevan syntiä. Kyllä siihen pitää olla perusteet, että miksi jokin asia on syntiä. Omatuntokin voi olla rikkinäinen.

Mitä ne biisit ovat, jotka aiheuttavat viikkojen ahdistuksen? Hevimetallia?

Vierailija
175/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska en hänen kanssaan voi olla vapaa. Eikä se edes liity viinilasillisen, vaan siihen että pitää elää toisen sääntöjen mukaan tai tulee joku lapsellinen reaktio ja päiväkausien jälkipuinnit.

Käykö mies tällä hetkellä jossain seurakunnassa? Oletteko menneet vaikka tuon seurakunnan pastorin kanssa keskustelemaan tuosta päiväkausien jälkipuinneista, huonosta omatunnosta, tiukasta suhteesta biiseihin, mutta vapaasta suhteesta seksiin?

Vierailija
176/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se syntinen musiikki on?

Vierailija
177/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se yksi alkoholiannos on väärin? Olisiko syntiä juoda alkoholitonta viiniä, siideriä tai olutta? Entä liköörikonvehdit? Rommiluraus kuivakakkuun? Onko mies matkustanut Keski- tai etelä-euroopassa?

Syntiä on se, mikä erottaa ihmisiä toisista ja Jumalasta. Miten tuo alkoholiannos on syntiä?

ei riitä, että sanoo jonkin asian olevan syntiä. Kyllä siihen pitää olla perusteet, että miksi jokin asia on syntiä. Omatuntokin voi olla rikkinäinen.

Mitä ne biisit ovat, jotka aiheuttavat viikkojen ahdistuksen? Hevimetallia?[/quote

Alkoholi on väärin koska mies kokee siihen vastenmielisyyttä. Alkoholittomat juomat ok. En tiedä kantaansa liköörikonvehteihin

Musiikki:Rammstein. Tiedän että ne sanat on pahoja mutten ollut edes kuunnellut sanoja enkä osaa saksaa riittävästi että olisin ymmärtänyt. Satun valitettavasti tykkäämään siitä ja myös muutamasta muusta raskaamman rockin bändistä.

Vierailija
178/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö mies tällä hetkellä jossain seurakunnassa? Oletteko menneet vaikka tuon seurakunnan pastorin kanssa keskustelemaan tuosta päiväkausien jälkipuinneista, huonosta omatunnosta, tiukasta suhteesta biiseihin, mutta vapaasta suhteesta seksiin?

Minulla on kotiseurakunta jossa olen aktiivinen, mies ei ole käynyt missään seurakunnassa säännöllisesti n 5 vuoteen. Minun seurakunnassani voisimme periaatteessa käydä puhumassa. Tuntuu vaan, että nyt se on jo myöhäistä. Ei mies halua edes muuttua, turvattomuudentunne on niin suuri.

Vierailija
179/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset uskonratkaisut pitää tehdä itse ja omakohtaisesti, niitä ei voi vaatia ulkokohtaisesti toiselta.

Silloin sinua kyllä saattaisi ahdistaa miehen epäloogisuus - seksi helmasyntinä. 

Vierailija
180/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kotiseurakunta jossa olen aktiivinen, mies ei ole käynyt missään seurakunnassa säännöllisesti n 5 vuoteen. Minun seurakunnassani voisimme periaatteessa käydä puhumassa. Tuntuu vaan, että nyt se on jo myöhäistä. Ei mies halua edes muuttua, turvattomuudentunne on niin suuri.

No, itsellenikin tulee paha olo jostain hevimetallin sanoituksista. Ei kuitenkaan tulisi mieleeni, että päivätolkulla kävisin sitä läpi, märehtisin ja syyttäisin toista. Voinhan pyytää, että minun ollessani samassa tilassa, että laitetaan musiikki pois, tai voin itse poistua tilasta. Jos taas jokin lehti aiheuttaa ahdistusta, niin sitten en lue sitä, ja laitan vaikka jonkin muun lehden päälle.

Ymmärtääkö mies, että hänen käytöksensä ei ole normaalia uskovaisen käytöstä? Ymmärtääkö hän, että tuo turvattomuuden tunne ei tule helpottamaan noilla keinoilla mitä hän yrittää siis kontrolloimalla muita/toista? Onko hän hakenut apua (terapiaa, puhunut prykiatrin kanssa jne) tuosta turvattomuuden tunnostaan ja tavoistaan kontrolloida sitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi