Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua että kosken alkoholiin

Vierailija
08.09.2019 |

Olemme seurustelleet pari vuotta, ja mieheni haluaisi kontrolloida alkoholinkäyttöäni. Juon mielestäni erittäin vähän alkoholia, enintään yhden annoksen (lasi viiniä, 1 pullo olutta tms) kuukaudessa. Tänä viikonloppuna olimme istuskelemassa meren rannalla iltateellä, kun illan pimetessä teki mieli punaviiniä, ja niinpä sanoin meneväni hakemaan lasillisen. Mies kertoi sitten lähtevänsä pois, ettei joudu katsomaan kun juon, ja lähtikin siksi aikaa kunnes olin juonut. Jätti minut siis yksin rantakahvilaan juomaan viinini. Tähän asti en ole miehen läsnäollessa ottanut, kun tiedän ettei tykkää mutta en voi elää toisen rajoitteiden mukaan loppuelämääni.

Mies on siis sitä mieltä, että koska hän ei halua käyttää alkoholia, kunnioituksesta häntä kohtaan minunkin pitäisi pidättäytyä siitä kokonaan hänen läsnäollessaan. Miehellä on uskonnollinen tausta, josta tällainen käytös johtuu. Ymmärtäisin, jos joisin hillittömästi tai hänellä olisi alkoholiongelma mutta kun kumpaakaan ei ole.

Olenko tyhmä jos en suostu olemaan koskematta alkoholiin hänen läsnäollessaan? Eihän kukaan voi toisen aikuisen ihmisen puolesta päättää mitä tämä juo ja mitä ei?! Tämä ei valitettavasti ole provo, vaan ihan oikean elämän tilanne :(

Kommentit (199)

Vierailija
141/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas erikoista. Koko ikäni olen pyörinyt erinäisissä kristillisissä piireissä, enkä ole ikinä törmännyt sellaiseen kombinaatioon, että alkoholi ja tietyntyyppinen musiikki olisi täysin nounou, mutta esiaviollinen seksi OK. Mutta jos jollain on tällainen omatunto, niin sitten on. Tuossa on lähinnä kaksi vaihtoehtoa, miten voi käydä: joko miesystäväsi tajuaa jossain vaiheessa sinun elämääsi katsellessa, että yksi lasi viiniä ei johda mihinkään synnilliseen menoon, tai sitten hän tulee häiriintymään siitä tulevaisuudessakin. Jos on tässä asiassa aina ehdoton, niin sitten sinun on ratkaistava haluatko jakaa elämääsi sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa on erilainen arvomaailma tässä asiassa. Alkoholi ei silloin oikein voi elämääsi kuulua. Isompana ongelmana kuitenkin näkisin miehen ajatukset täydellisestä perheestä, se kun ei vaan ole mahdollista millään konstilla.

Miehen oma lapsuudenkoti ja lapsuus on ollut kaikkea muuta kuin idyllinen vaikka alkoholia sielläkään ei ole käytetty, niin koen että hän yrittää nyt kynsin hampain (lapsuuden opeilla... ) saada itselleen korjaavaa perhe kokemusta. Kukaan oikea nainen ei vaan kelpaa tähän hommaan kun pitää olla just eikä melkein :(

Siis mies ei ole itsekään onnellinen lapsuuden kokemustensa takia. Kuitenkin haluaa käyttää niitä lapsuuden kodistaan saamia oppeja sinun kontrollointiin? Mitä luulet, tuleeko sinusta onnellinen?

Vierailija
142/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä. 

Miksi yleensä aina muutenkin on niin, että mies on mikä on ja naisen oletetaan tekevän mukautumistoimet, jotta suhde toimisi. 

Mies on ottanut naisen ihan liian epävarmalta pohjalta. Hänellä on standardi ja hän sen sijaan, että rakkaus olisi saanut hänet muokkaamaan ja uudelleenarvioimaan standardejaan, yrittää nyt tsempata rakkaansa täyttämään tämän standardin. Entäpä ap, miten mies muovautuu hänen tarpeitaan varten? Ja onko ylipäätään mielekästä suhde, joka vaatii kovin paljon muutosta?

Mies on tehnyt kyllä yhden isohkon kompromissin minun suhteeni (muunkin kuin sen, etten ollut neitsyt niin kuin hän olisi toivonut). Nyt hän vetoaa siihen, että miksi minä en voi tehdä näitä muita "pieniä asioita" jotta hänellä on hyvä olla: lopettaa alkoholia, muuttaa maalle hänen kotipaikkaansa, kuluttaa vain hänen hyväksymäänsä musiikkia/kirjallisuutta/muuta taidetta jne.  Hän ei voi arvioida standardejaan uudelleen, koska on kehittänyt itsekseen tätä ajatusmaailmaa jo vähän yli 40-vuotiaaksi asti, eikä vaan pysty joustamaan ajattelussaan niin, että voi olla muitakin tapoja elää. Hän ei voi hyvin ja ahdistuu suunnattomasti jos asiat eivät mene niin kuin hänen mielestään pitää. Mä jotenkin ajattelen, että tällaiset asiat on jokaisen henkilökohtaisia valintoja ja perheessä voi olla erilaisiakin tapoja toimia ja silti voidaan olla yhdessä.

Siis minkä ihmeen takia mies on tehnyt ison kompromissin suhteesi? Eikö hän löydäkään yhtään ketään, joka suostuisi olemaan hänen pelinappulansa, jota hän vain asettelee oman mielensä mukaan peliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrataanpas:

Mies ei ole tyytyväinen sinuun, koska et ollut neitsyt. Oliko hän neitsyt?

Mies on tehnyt ison kompromissin suhteesi, ja sinä olet vielä tietoinen tästä. Onko rakastavaa toimintaa?

Mies kokee, että hän on oikeassa, ja sinä väärässä, jopa niin, että olet paatunut. Miksi kukaan, ikinä olisi suhteessa henkilön kanssa, joka olisi paatunut? Seksinkö? Mitä se kertoo miehestä?

Mies tarkastaa lukemiasi kirjoja, mutta viettelee sinua kuitenkin seksiin. Onko siinä turvallinen uskovainen mies? 

Mies ei hyväksy alkoholia, koska vain huonommat käyttävät sitä. Onko tuo käsitys kristillisen ihmisarvon mukainen?

Mies vaatii, että hänen turvallisuuden tunteensa takia, sinun pitää luopua kirjallisuudesta, lehdistä, siitä yhdestä annoksesta alkoholia?  Sinun kanssasi kuitenkin harrastaa sitä seksiä. Eikö hänellä sytytä, että tuossa on valtava ristiriita, ja että kenenkään turvallisuuden tunne ei voi olla kiinni siitä, että mitä toinen lukee?

Mies vaatii, että teillä olisi yhteiset unelmat. Miksi teidän yhteiset unelmat on vain niitä, jotka ovat miehen mieleen: siellä missä mies haluaa asua, koti olisi täynnä niitä tavaroita, joita mies haluaisi ( ne kirjat ja lehdet)? Mitä sinun unelmiasi mies on valmis toteuttamaan?

Miksi mies ei ota oman ryhmänsä sisältä sitä, joka on vähiten vastenmielinen, kun sinä et kuitenkaan ole hänen mielestään ihana?

Vierailija
144/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroit, että mies on tehnyt kompromissin muutenkin kuin sen takia että et ole neitsyt. Oliko mies neitsyt? Onko koskaan ajatellut himoiten ketään muuta? Nämähän on sama asia. Jos on sydämessään tehnyt huorin, on Jumalan silmissä tehnyt huorin. Mikä tämä toinen asia on, minkä kanssa hän on tehnyt kompromissin?

Todennäköisesti se on kuitenkin paljon pienempi asia kuin se, minkä kanssa sinä teet kompromissia koko ajan: Sinulla ei ole edes kumppania, joka kunnioittaisi edes sen verran kuin esim. työkaverit kunnioittavat toisiaan, puhumattakaan rakastavasta, kunnioittavasta ja kumppaniaan arvostavasta ihmisestä. 

Miehen täytyy käydä oma pahoinvointinsa itse läpi: hän ei voi kieltää kulttuuria, sitä yhtä annosta kuukaudessa, sinun muuttamistasi hänen kotipaikkakunnalleen jne. 

Mieti, haluaisitko oikeasti kasvattaa lapset silla tavoin kuin hän haluaisi? Oletko itse käynyt päiväkodin? Saitko siellä kavereita, hyviä arvoja, oppia elämääsi? tai normaalin koulun? Oliko pahuuden tyyssija? haluatko opettaa mahdollisille lapsillesi, että alkoholiannoskin on paha? Kirjoja ei saa lukea? Naiset kotiin pois töitä tekemästä?

Kirjoitatko vielä, että mitä lehtiä mies ei siedä? Itsekään en siedä esim. 7 päivää lehteä, joka mielestäni on täynnä kahdeksannen käskyn rikkomista kaikilla juoruillaan, mutta en voi kontrolloida toista olemaan sitä lukematta. Alkoholin suhteen olisi ymmärrettävää, että jos miehellä olisi ollut paha alkoholiongelma, niin silloin hän voisi toivoa, että sinä et juo hänen seurassaan tai teidän yhteisessä kodissaan, koska hänelle tulisi kiusauksia noista.

Mitä mies ajattelee sinun perheestäsi, lapsuudestasi ja nuoruudestasi?

Kokeeko mies, että hänellä on ollut onnellisempi lapsuus kuin sinulla?

No on tehnyt minun kanssani kyllä ison kompromissin, mikä vaikuttaa myös hänen elämäänsä. En halua kertoa tarkemmin ettei meitä tunnisteta, sen verran pienet on piirit. On kuitenkin sellainen asia, jolle en itse enää voi mitään. Ja minulla on sellainen olo, että kun hän on minut "huolinut", en voi olla pikkumainen hänen vaatimustensa suhteen. Mutta kyllä tuntuu vaikealta tai mahdottomalta sopeutua hänen sääntöihinsä, minussa herää lapsellinen kapinahenki ja haluan tehdä juuri niitä asioita mitä hän ei salli. Koska voin.

Se oli juurikin seiska-lehti mistä meille tuli riita. Siellä on ilmeisesti miehelle houkuttelevia vähäpukeisia naisia (en ollut huomannut koska ne eivät kiinnosta minua). Tiedän ettei se ole kaikkein rakentavin lehti mutten tiedä ovatko il ja is yhtään parempia.

Vierailija
145/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroit, että mies on tehnyt kompromissin muutenkin kuin sen takia että et ole neitsyt. Oliko mies neitsyt? Onko koskaan ajatellut himoiten ketään muuta? Nämähän on sama asia. Jos on sydämessään tehnyt huorin, on Jumalan silmissä tehnyt huorin. Mikä tämä toinen asia on, minkä kanssa hän on tehnyt kompromissin?

Todennäköisesti se on kuitenkin paljon pienempi asia kuin se, minkä kanssa sinä teet kompromissia koko ajan: Sinulla ei ole edes kumppania, joka kunnioittaisi edes sen verran kuin esim. työkaverit kunnioittavat toisiaan, puhumattakaan rakastavasta, kunnioittavasta ja kumppaniaan arvostavasta ihmisestä. 

Miehen täytyy käydä oma pahoinvointinsa itse läpi: hän ei voi kieltää kulttuuria, sitä yhtä annosta kuukaudessa, sinun muuttamistasi hänen kotipaikkakunnalleen jne. 

Mieti, haluaisitko oikeasti kasvattaa lapset silla tavoin kuin hän haluaisi? Oletko itse käynyt päiväkodin? Saitko siellä kavereita, hyviä arvoja, oppia elämääsi? tai normaalin koulun? Oliko pahuuden tyyssija? haluatko opettaa mahdollisille lapsillesi, että alkoholiannoskin on paha? Kirjoja ei saa lukea? Naiset kotiin pois töitä tekemästä?

Kirjoitatko vielä, että mitä lehtiä mies ei siedä? Itsekään en siedä esim. 7 päivää lehteä, joka mielestäni on täynnä kahdeksannen käskyn rikkomista kaikilla juoruillaan, mutta en voi kontrolloida toista olemaan sitä lukematta. Alkoholin suhteen olisi ymmärrettävää, että jos miehellä olisi ollut paha alkoholiongelma, niin silloin hän voisi toivoa, että sinä et juo hänen seurassaan tai teidän yhteisessä kodissaan, koska hänelle tulisi kiusauksia noista.

Mitä mies ajattelee sinun perheestäsi, lapsuudestasi ja nuoruudestasi?

Kokeeko mies, että hänellä on ollut onnellisempi lapsuus kuin sinulla?

No on tehnyt minun kanssani kyllä ison kompromissin, mikä vaikuttaa myös hänen elämäänsä. En halua kertoa tarkemmin ettei meitä tunnisteta, sen verran pienet on piirit. On kuitenkin sellainen asia, jolle en itse enää voi mitään. Ja minulla on sellainen olo, että kun hän on minut "huolinut", en voi olla pikkumainen hänen vaatimustensa suhteen. Mutta kyllä tuntuu vaikealta tai mahdottomalta sopeutua hänen sääntöihinsä, minussa herää lapsellinen kapinahenki ja haluan tehdä juuri niitä asioita mitä hän ei salli. Koska voin.

Se oli juurikin seiska-lehti mistä meille tuli riita. Siellä on ilmeisesti miehelle houkuttelevia vähäpukeisia naisia (en ollut huomannut koska ne eivät kiinnosta minua). Tiedän ettei se ole kaikkein rakentavin lehti mutten tiedä ovatko il ja is yhtään parempia.

Luonnehäiriöiset etsivät uhriksi juuri kaltaisesi. Saavat sinut uskomaan, että sinussa on joku vika etkä muille kelpaisi jne. Siis sinussa voi olla vika, mutta rakastavassa suhteessa se pyyhitään pois eikä käytetä lyömäaseena.

Vierailija
146/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrataanpas:

Mies ei ole tyytyväinen sinuun, koska et ollut neitsyt. Oliko hän neitsyt?

Mies on tehnyt ison kompromissin suhteesi, ja sinä olet vielä tietoinen tästä. Onko rakastavaa toimintaa?

Mies kokee, että hän on oikeassa, ja sinä väärässä, jopa niin, että olet paatunut. Miksi kukaan, ikinä olisi suhteessa henkilön kanssa, joka olisi paatunut? Seksinkö? Mitä se kertoo miehestä?

Mies tarkastaa lukemiasi kirjoja, mutta viettelee sinua kuitenkin seksiin. Onko siinä turvallinen uskovainen mies? 

Mies ei hyväksy alkoholia, koska vain huonommat käyttävät sitä. Onko tuo käsitys kristillisen ihmisarvon mukainen?

Mies vaatii, että hänen turvallisuuden tunteensa takia, sinun pitää luopua kirjallisuudesta, lehdistä, siitä yhdestä annoksesta alkoholia?  Sinun kanssasi kuitenkin harrastaa sitä seksiä. Eikö hänellä sytytä, että tuossa on valtava ristiriita, ja että kenenkään turvallisuuden tunne ei voi olla kiinni siitä, että mitä toinen lukee?

Mies vaatii, että teillä olisi yhteiset unelmat. Miksi teidän yhteiset unelmat on vain niitä, jotka ovat miehen mieleen: siellä missä mies haluaa asua, koti olisi täynnä niitä tavaroita, joita mies haluaisi ( ne kirjat ja lehdet)? Mitä sinun unelmiasi mies on valmis toteuttamaan?

Miksi mies ei ota oman ryhmänsä sisältä sitä, joka on vähiten vastenmielinen, kun sinä et kuitenkaan ole hänen mielestään ihana?

Siksi ei varmaan ota omasta viiteryhmästään että aika moni suomalainen nainen haluaa kuitenkin olla muutakin kuin synnytyskone ja "kodin hengetär" jossain keskellä korpea. Niin minäkin, haluan ja aion asua nyt ja tulevaisuudessa kaupungissa. Mies onkin seurustellut ulkomaalaisten, köyhistä oloista tulevien naisten kanssa joille olisi käynyt mikä vaan(kunhan pääsevät parempiin oloihin tämän varakkaahkon miehen kanssa), muttei ole sitten kuitenkaan pystynyt näihinkään sitoutumaan.

Vierailija
147/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on niin monta punaista lippua, että silmissä vilisee. 

Tuo köyhän maan ulkomaalainenkin. Oma hullu eksä teki lopulta saman, koska ei saanut pidettyä ketään suomalaista riittävän alistettuna. 

Vierailija
148/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo köyhän maan ulkomaalainenkin. Oma hullu eksä teki lopulta saman, koska ei saanut pidettyä ketään suomalaista riittävän alistettuna. 

Lisäksi hän yritti saada minua tuntemaan itseäni jotenkin likaisemmaksi, häpeällisemmäksi tai moraalittomammaksi kuin hän itse ja niin pyrki asettumaan yläpuolelleni. 

Vierailija
149/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sun eksä yritti alistaa sua.

Vierailija
150/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mies kai yrittänyt estää sinua juomasta. Hän ei vain halunnut olla paikalla, mihin hänellä on täysi oikeus. Minäkin lähtisin pois, jos joku ottaisi sätkän esiin, vaikka hyvin moni suomalainen hyväksyy pössyttelyn, eikä pidä sitä minään.

Vierailija
151/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sun eksä yritti alistaa sua.

Määritellä mikä on fiksua ja mikä ei ja että hän on se, joka tietää paremmin ja että hän on paremmasta perheestä jne. Ja olen saastunut milloin mistäkin ja muka epäluotettava ja kaikkea mahdollista. Ystäväni ja myöhempi kumppanini sekä työkytkökset näkevät minut aivan toisin. 

Lisäksi hän penkoi ja tuhosi tavaroitani. 

Vierailija
152/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mies kai yrittänyt estää sinua juomasta. Hän ei vain halunnut olla paikalla, mihin hänellä on täysi oikeus. Minäkin lähtisin pois, jos joku ottaisi sätkän esiin, vaikka hyvin moni suomalainen hyväksyy pössyttelyn, eikä pidä sitä minään.

Minä taas en edes menisi yksiin pössyttelijän kanssa. 

Vierailija
153/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi serkkua jotka kasvatettiin erittäin tiukkojen uskonnollisten periaatteiden mukaan. Kumpikin heistä on nyt aikuinen. Toinen serkuistani on eläkkeellä ja ainakin ollut erittäin pahasti alkoholisoitunut. Toinen serkkuni taas pilasi elämänsä täysin jo nuorena tekemällä jonkin ison vahingonteon tms. (en tiedä tästä tarkemmin). Pointtini on se että mitä tämä mies tekee kun se tiukka uskonnollinen kasvatus ei takaakaan kilttejä ja kunnioittavia ja uskonnollisia lapsia? Kenen vika tämä miehen mielestä on? Ja noin muutenkin ap: Oman itsesi vuoksi sinun on hyvä päästä tuosta miehestä eroon. Mahdollisimman pian!

Vierailija
154/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi hän yritti saada minua tuntemaan itseäni jotenkin likaisemmaksi, häpeällisemmäksi tai moraalittomammaksi kuin hän itse ja niin pyrki asettumaan yläpuolelleni. 

Ai että, just näin minäkin olen joutunut tuntemaan. Koska olen "epäonnistunut" Jumalan tahdon mukaisessa elämässä niin monesti, minua pitää epäillä ja tarkkailla. Huono track record. Hän on itse onnistunut elämään Jumalan tahdon mukaan, ja siitä hyvästä häntä on omasta mielestään siunattu taloudellisella menestyksellä. Kun sijoitukset epäonnistuvat, sekin johtuu minusta, koska olen silloin horjuttanut hänen keskittymiskyky ään.

Nyt hän sanoo, että hänellä on turvaton olo kun reagoin niin vahvasti siihen että hän poistui lasillisen ajaksi. Eli jälleen vika on minussa. Hänelle tuli turvaton olo minun reaktiostani

Vierailija
155/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haluatko sinä ap elää tämän miehen Jumalan mukaista elämää? Vai haluaisitko elää kenties OMAN Jumalasi mukaista elämää?

Vierailija
156/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että, just näin minäkin olen joutunut tuntemaan. Koska olen "epäonnistunut" Jumalan tahdon mukaisessa elämässä niin monesti, minua pitää epäillä ja tarkkailla. Huono track record. Hän on itse onnistunut elämään Jumalan tahdon mukaan, ja siitä hyvästä häntä on omasta mielestään siunattu taloudellisella menestyksellä. Kun sijoitukset epäonnistuvat, sekin johtuu minusta, koska olen silloin horjuttanut hänen keskittymiskyky ään.

Nyt hän sanoo, että hänellä on turvaton olo kun reagoin niin vahvasti siihen että hän poistui lasillisen ajaksi. Eli jälleen vika on minussa. Hänelle tuli turvaton olo minun reaktiostani

Kuule, se juttu mitä sinä olet tehnyt, on loppujen lopuksi ihan mitätön juttu, kun aikanaan tapaat sen oikean. Tai jos ei ole mitätön niin sen yli pystytään elämään. Minä olen monen ihmisen tuomion mukaan rikkonut erään avioliiton, mutta silti minun ystäväni näkevät sen yli ja läpi ja tuntevat minut sellaisena ihmisenä kuin olen. Kumppanisi kaltainen tyyppi rankaisisi minua siitä loppuikäni. 

Vierailija
157/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin hän tarjoaa sinulle vakautta ja turvaa? Joko mielenterveytesi on alkanut rakoilla? Koetko olosi rennoksi ja rauhalliseksi ja mielesi levolliseksi hänen kanssaan? Tuntuuko, että olet tullut kotiin?

Vierailija
158/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin hän tarjoaa sinulle vakautta ja turvaa? Joko mielenterveytesi on alkanut rakoilla? Koetko olosi rennoksi ja rauhalliseksi ja mielesi levolliseksi hänen kanssaan? Tuntuuko, että olet tullut kotiin?

Mies on kyllä siten luotettava, että pitää aina sen minkä lupaa, on tosi auttavainen ja huolehtivainen, tarjoaa aina kaiken kun olemme ulkona. Mutta sitten on tämä kontrollin tarve. Mutta joo, olen itse asiassa voinut henkisesti huonommin kuin vuosiin.

Mieskin voi huonosti, työ- ym asioiden takia. Että ei ole levollinen ja rento olo koska tunnelma on levollinen ja rento vain kun hän ei koe turvallisuudentunnettaan uhatuksi. Ja se uhka voi tosiaan olla vaikka vaan yksi kuuntelemani väärän bändin biisi. Tällaisen uhkan jälkeen mies voi huonosti useita päiviä, jopa viikkoja, menettää yöunensa ja asiaa puidaan uupuumukseen asti.

Vierailija
159/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinun pitää vaan ymmärtää tätä loputtomiinja muuttaa omaa käytöstäsi paremmaksi? No entäs kun sinä sanot että sinua stressaa pahasti miehen käytös? Mitä mies tähän sanoo?

Vierailija
160/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta olette molemmat lataamolla. Pelasta itsesi nyt, kun sinulla on vielä voimia siihen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän