Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään tietoa Kätilöopiston suluista?

30.05.2006 |

Itse menossa lähiviikkoina synnyttämään KOS:iin, minne haluaisin ehdottomasti, koska olen synnyttänyt siellä jo kahdesti ja olenhan itsekin syntynyt siellä. Nyt oon kuullu, että siellä on aika ajoin ollu kaikki synnytyssalit käytössä ja ns. sulku päällä. Tietääkö kukaan, onko joku oikeasti joutunut vaihtamaan sairaalaa sulun ollessa päällä? En millään haluaisi mennä naistenklinikalle. Istun sitten vaikka jalat ristissä kättärin aulassa ;)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulku on päällä, eivät ota sisään, jos ei aivan pää ole näkyvillä (kuvainnollisesti siis). Ainakin PK-seudulla sulusta huolimatta vain NKL:n pitää ottaa uusia sisään. Synnytin itse NKL:lla helmikuussa, ollessani salissa kätilöt kertoivat, että kaikissa pk-seudun sairaaloissa (siis NKL, KOS, Jorvi) oli samaan aikaa sulku päällä. Kauempaa tulevia ohjattiin Hyvinkäälle ja Porvooseen, mutta NKL joutui silti ottamaan porukkaa sisään. Sulun sattuessa lähettävät kaikki muut paitsi ehdottoman kiireiset kotiin, laittavat osastolle tms. Sulku harvoin kestää kauaa, esim. tuolloin vain muutaman tunnin. Jos pystyt, voit toki istua aulassa jalat ristissä ja toivoa parasta.

Vierailija
2/4 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla koska ainakin aamulla 9-10 maissa oli Kättärillä sulku..!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni niin, että ensin soitettiin illallla n. 20 ja koko kos oli sulussa. Sitten soitettiinn 22 ja kos otti vastaan, mutta ei haikaranpesä. Sitten soitettiin 23 ja ottivat haikaranpesään. Oli yllätys kuinka nopeasti tilanne vaihtelee.

Vierailija
4/4 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainoastaan KOS " saa" harrastaa moisia sulkuja. NKL ja Jorvi ottavat aina kaikki ovellekolkuttajat sisään - oli tilaa tai ei.

Olin itse viime syyskuussa Jorvissa synnyttämässä, hyvällä tuurilla sain viimeisen synnytyssalin mutta osastollepääsyä jouduin odottelemaan tuntikausia, jotta joku muu saatiin kotiutettua ja vuodepaikka vapaaksi. Kätilö siinä kertoili asiasta ja sanoi, että Jorvissa hoidetaan aina kaikki, jotka sinne tulevat. Ja että sulkuja tosiaan harrastetaan vain Kättärillä...

Onneksi itselläni kävi hyvä tuuri, mutta mm. huonekaverini synnytti tarkkailuhuoneessa. Mutta minkäs sille voi, kun väkeä pakkaa pääkaupunkiseudulle jatkuvasti lisää ilman että synnärikapasiteettia samaan tahtiin lisättäisiin :-/

Enpä silti omalla kohdallani vaihtaisi Jorvia KOSiin - otan ensi kerrallakin mieluummin riskin täydestä osastosta kuin vaihdan hyväksitodetun synnytyssairaalan toiseen tuntemattomaan :)

-tp:

Jos sulku on päällä, eivät ota sisään, jos ei aivan pää ole näkyvillä (kuvainnollisesti siis). Ainakin PK-seudulla sulusta huolimatta vain NKL:n pitää ottaa uusia sisään. Synnytin itse NKL:lla helmikuussa, ollessani salissa kätilöt kertoivat, että kaikissa pk-seudun sairaaloissa (siis NKL, KOS, Jorvi) oli samaan aikaa sulku päällä. Kauempaa tulevia ohjattiin Hyvinkäälle ja Porvooseen, mutta NKL joutui silti ottamaan porukkaa sisään. Sulun sattuessa lähettävät kaikki muut paitsi ehdottoman kiireiset kotiin, laittavat osastolle tms. Sulku harvoin kestää kauaa, esim. tuolloin vain muutaman tunnin. Jos pystyt, voit toki istua aulassa jalat ristissä ja toivoa parasta.