Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsotaanko rakenneultrassa kohdunsuun tilanne?

24.01.2006 |

Eli tehdäänkö myös sisätutkimus vai näkeekö kohdunsuun tilanteen ultralla, vaikka se tehdään mahan päältä?

Tytteli-83 rv 20+1 ja huomenna rakenneultra

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rakenneultrassa viime viikolla ja se oli ihan vain ultra masun päältä. Edes kenkiä ei pitänyt ottaa pois jalasta. Ultraaja kyllä sanoi, että tuossa kohtaa näkyy tuo kohdunkaula (vai kanava tai jotakin?), mutta sisätutkimusta siinä ei tehdä. tarkistaa istukan paikan yms. mutta vain ultralla siis.

Minä olen varannut erikseen ajan sisätutkimukseen sillä haluan teitää, että minullakin (vauvan lisäksi) on kaikki mallikkaasti ja voin jatkaa työntekoa ja esim liikuntaa.

Mukavaa ultrakäyntiä.

Aapeli rv 19+4

Vierailija
2/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultraten eli se onnistuu mita ilmeisimmin noinkin jos laakari sen haluaa tehda. Meilla nain tehtiin juuri rakenneultrassa mutta sita ei tehty Suomessa eli en tieda paikallisia kaytantoja. Kohdunsuun tilanteesta (auki/kiinni) ei vaan ultralla voi sanoa mitaan oli se alakautta tai paalta, eli siihen tarvittaisiin se kadella tehtava sisatutkimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt ollut parina päivänä suppareita ja ihan mielenrauhan vuoksi haluaisin tietää, että kohdun suu on varmasti kunnolla kiinni eikä pehmentynyt.

Vierailija
4/9 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osllistuin johonkin tutkimukseen, joka on nyt naikkarilla ja mulla mitattiin molemmissa ultrissa kohdunkaulan pituus ultralla. Viime ultra oli 2 viikkoa sitten.

Vierailija
5/9 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkari ei tee sisätutkimusta jos ei ole sattumoisin kätilö.Soita neuvolaan ja kerro terkkahoitajalle et on supistellut niin saat varmaan ajan nlan lääkärille tai mene suoraan päivystykseen jos pahasti alkaa epäilyttään..niin mä tein!

lettis ja pikku neiti kohta 5-vkoa.

Vierailija
6/9 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on ihan niitä harjoitussuppareita, mutta olisi silti mukavaa tietää, että kohdunsuu on kiinni. Milloin ne sitä rupee yleensä kattelee vai katsotaanko se ainoastaan jos epäillään, että se vois olla pehmentynyt?

Vierailija
7/9 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kivuliaita suppareita/verenvuotoa jne.; nimittain ainakin mulla sisatutkimus lisaa supistusten maaraa ja voimistaa niita, koska se arsyttaa sen verran kohdunsuuta (yleensa mun kestaa pari paivaa " toipua" siita). itseasiassa ma oon kieltanyt tekemasta itselleni sisatutkimuksia jos ei ole ihan pakko (mulla on tosin olemassaoleva vaara synnyttaa ennenaikaisesti eli vahan eri tilanne). se voi pahimmillaan itsessaan lisata ennenaikaisen synnytyksen riskia (jos se on se mika sua huolestuttaa). ja jos kohdunkaula ultrataan niin siinakin nakyy kylla jossain maarin onko se auki vai kiinni (siita ei vaan voi nahda kuinka _paljon_ se on auki, montako senttia ja kuinka pitkalle, siihen tarvitaan se sisatutkimus). eli jos nayttaa ultralla etta jotain haikkaa on niin eikohan ne lahde sita tutkimaan muutenkin, jos ei niin en erikseen vaatisi sita sisatutkimusta.

Vierailija
8/9 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli HUS:n alueen sairaaloissa voi halutessaan osallistua tutkimukseen, jossa selvitetään emättimen bakteerikannan ja ennenaikaisten synnytysten yhteyttä. Siksi ottavat molemmilla ultrakerroilla näytteet kohdunsuulta ja mittaavat kohdunsuun ultralla.. Jos sitten vauva syntyy ennenaikaisena, otetaan vielä kolmannet bakteerinäytteet. Ne haluavat tietää, jos on joku tietty bakteerikanta, joka " aiheuttaa" ennenaikaisia synnytyksiä.

Vierailija
9/9 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudutaanko siihen tutkimukseen ekan ultran yhteydessä?Vai jo etukäteen?