Miten aamu on alkanut? Millaisia suunnitelmia päivään?
Kiinnostaa kovasti miten palstalaiset ovat viettäneet aamua, ja millaisia suunnitelmia on loppupäiväksi.
Itse olen mökillä, tultiin miehen kansssa vajaaksi vuorokaudeksi rauhoittumaan. Nuorin lapsi (16 v) on urheilukisoissa toisella puolella Suomea. Saa nähdä voiko nurmikkoa leikata kun on niin sateinen sää. Eilen saunottiin ja nukuin yli 3 tunnin päiväunet. Tänään minulla on haaveissa sieniretki lähimetsään. Kotimatkalla on tarkoitus käydä sairaalassa tapaamassa leikkauksesta taipuvaa läheistä.
Kommentit (28)
Pieni aamulenkki tehty,aamupala syöty ja mietin mihin hommaan tarttuisi 🤔 Olisi vähän ompelua,ikkunan pesua, verhojen vaihtoa ja siivota voisi myös...Teen mitä viitsin ja jaksan.
Vierailija kirjoitti:
Pieni aamulenkki tehty,aamupala syöty ja mietin mihin hommaan tarttuisi 🤔 Olisi vähän ompelua,ikkunan pesua, verhojen vaihtoa ja siivota voisi myös...Teen mitä viitsin ja jaksan.
Onko sinulla tapana vaihtaa syksyisin paksummat/tummemmat verhot? Vai onko ympäri vuoden samat verhot jotka nyt vaihdat uusiin? Itselläni ei ole nyt olohuoneessa mitään verhoja. Olen suunnitellut hankkia sellaiset jotka voivat olla paikallaan ympäri vuoden.
Menin viideksi töihin ja tulin kotiin puoli tuntia sitten. Nyt istun sohvalla, juon kahvia, palstailen hetken, katson uutiset ja lähden koiran kanssa johonkin ulos. Ruoaksi jotain jauhelihasta ja perunoista. Töihin takas puol neljä, kotiin puol seitsemän. Saunan lämmitän, syö jotain hyvää, katson telkkua ja menen nukkumaan. Normaali arkipäivä.
Aamupala syöty ja kahvit juotu. Nyt hetki sohvalla ja sitten piitkälle kävelylenkille metsään. Tämän jälkeen suihku, ruokaa ja vähän opiskelua. Loppupäivän voikin sitten taas löhötä sohvalla, pestä pyykkiä ja syödä. Omenapiirakan ajattelin myös tehdä jossain välissä.
Työurakka jatkuu, täytyy saada yksi kirjallinen homma valmiiksi huomiseksi. Tunnin tuossa jo kirjoitin, nyt join kahvin, makoilen kone mahalla sängyssä ja katson toisella silmällä tv:tä. Mökillä ollaan. Mies lähti kalaan poikamme kanssa, laittaa ruuat ja hoitaa kodin tämän päivän, minä vaan kirjoitan. Tylsää, mutta kyllä on kuitenkin hyvä olo kun saa homman valmiiksi. Ensi viikonloppuna en vilkaisekaan töiden suuntaan.
Heräsin juuri. Juon miehen tuomaa kahvia sängyssä. Mies menee töihin ja minä ryhdyn säilömään omenoita ja luumuja. Varmaan pitäisi ensiksi kellarikin siivota.
Heräsin hetki sitten. Nyt istun olohuoneessa yksin. Mies nukkuu, teini omassa huoneessa läppärillä. Hiljaista on.
Tänään ajattelin käydä uimassa, istuttaa pari puskaa ja hoitaa pyykkivuoren kaappiin.
Yöllä muuten näin todella ahdistavia unia.
Heräsin kuudelta ja kävin koiran kanssa pitkällä lenkillä. Nyt juon kahvia. Minäkin aion mennä tänään sieneen :) Mitä kaikkia sieniä keräät, ap?
Herättyäni istuin lapset kainalossa sohvalla ja katsottiin lastenohjelmia. Menin keittämään kahvia ja söin aamupalaa, kun mies heräsi puhelimen soimiseen. Tuo puhelu per31ui meidän päivän suunnitelmat. Mies alkoi laittaa lapsille aamupalaa ja itse siirryin sohvalle tuijottelemaan ikkunasta ulos ja miettimään mistä tätä päivää alkaisi purkamaan (koti- ja pihatöitä, illalla yhden lapsen harrastus ja toisen vienti synttäreille).
Ajatukset alkoi harhailla ja aloin taas haaveilla kuinka ihanaa olisi omistaa pieni mökki. Mies saisi kalastaa ja minä kulkea metsässä. Tämä haave ylettyy jonnekin 10 vuoden päähän tulevaisuuteen, kun nuorinkin on jo teini.
Mun pitäis pakata 400g annoksiin ja pakastaa 150kg naudan jauhelihaa. Osasta taputtelen jauhelihapihvejä, jotka pakastan ja ne on sitten ihan vaan paistoa ja maustamista vaille valmiita pikapihvejä kiireisiin päiviin. Lisäksi olis sekalainen lajitelma filettä, kieli, paisteja, maksaa, luita.
Koira kaluaa onnesta soikeana omaa luutaan eteisessä.
Lihat on vielä kylmässä. Pitänee aloittaa pakastimien järjestelyllä, ennen kuin aloittaa urakan.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin kuudelta ja kävin koiran kanssa pitkällä lenkillä. Nyt juon kahvia. Minäkin aion mennä tänään sieneen :) Mitä kaikkia sieniä keräät, ap?
Nyt olisi tähtäimessä herkkutatit. Kerään myös kanttarelleja, suppilovahveroita, lampaankääpää ja orakasta, mustia torvisieniä. Rouskut kiinnostaa myös mutta niissä on aika kova homma.
Ap
Join aamukaljan, r.unkkasin, kävin röökillä. Siinäpä se.
Mies valvoi myöhään eikä nyt herää vielä moneen tuntiin. Taidan keittää itselleni kahvit ja lähteä kövelylenkille. En jaksa katsoa tuota kuorsaamista. Muuten hyvä mies kysymyksessä mutta meidän vuorokausirytmit on tosi erilaiset.
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi tähtäimessä herkkutatit. Kerään myös kanttarelleja, suppilovahveroita, lampaankääpää ja orakasta, mustia torvisieniä. Rouskut kiinnostaa myös mutta niissä on aika kova homma.
Ap
Herkkutatteja oli täällä Turun seudulla reilu viikko sitten ihan hirveän paljon siihen nähden, kuinka kuivaa on ollut. Itsekin keräsin niitä runsaasti. Nyt kehnäsienet ovat nousseet ja toivon saavani niitä säilöttäväksi asti, mutta rouskuja aion myös kerätä. En ole tosin nähnyt vielä juuri muita kuin karvarouskuja.
Hyvää sieniretkeä sinulle!
Heräsin jo ennen seiskaa allergiakohtaukseen (aivastuttaa ja nenä alkaa vuotamaan vettä eikä siitä tule loppua... pakko nousta ylös). Loikoilin sängyllä ja toivoin voivani vielä nukahtaa, mutta tuossa kasin jälkeen sitten luovutin ja nousin ylös keittämään kahvia.
Teini 16v nukkuu vielä, nukkuu varmaan yli puolen päivän tai ylikin. Ohjelmassa ois tänään pyykkien pesua ja ruuan laittoa. Teini on viikot toisella paikkakunnalla opiskelujen takia, niin teen hänelle muutaman päivän ruuat valmiiksi. Illalla sitten käyn viemässä hänet opiskelupaikkakunnalle.
Siinäpä varmaan tämän päivän ohjelmat.
Heräsin vähän aikaa sitten. En meinannut saada unta yöllä. Ensimmäisenä herättyäni alkoi pyöriä ahdistavat työasiat mielessä. Yritän keksiä jotain kivaa tekemistä tälle päivälle. Nousen kohta ylös ja laitan sitten aamupalaa. Kuuntelen tässä samalla radiota. Radio Suomesta tulee sunnuntaiaamuisin Pekka Laineen Ihmemaa ja Susanna Vainiolan Popradio, joissa tulee hyvää musiikkia ja mielenkiintoisia juttuja. Käyn tänään kaupassa, jos keksin ruoat alkuviikolle. Tekisi mieli myös leipoa jotain hyvää.
Heräsin vasta 10.30 ja laitoin saunan päälle. Illaksi lähden töihin. En olisi noin pitkään nukkunut, jos perhe olisi kotona. Ovat reissussa ja tulevat illalla, kun olen töissä.
Heräsin hiukan ennen klo 10. Mies suukotteli kasvojani (tosi harvinaista!) ja meni sitten tekemään aamiaista. Selailin hetken somea sängyssä. Ehdin auttaa aamiaisen valmistelussa sen verran, että kokosin meille jugurttikulhot. Aamupalan jälkeen luin hesaria sängyssä.
Kohta lähden juoksulenkille. Loppupäivä varmaan siivoilua ja ehkä koneellinen pyykkiä. Illalla netflixistä joku leffa. Mielessä jo huomisen työt. Viikonloppu meni taas liian nopeasti!
Heräsin tunti sitten. Kahvit juotu ja nyt istun sohvalla. Ahdistaa. Taitaa mennä ahdistuksessa koko päivä. Pitäis mankeloida isä lakanat ja pestä kylppärit sekä viikata pyykit kaappeihin.
Saa nähdä saanko ahdistuksesta mitään tehtyä. Onneks saikku jatkuu ens viikon. Jospa huomenna ois parempi päivä, niin voi jotain hommia siirtää huomiselle/ens viikkoon.