Miten aamu on alkanut? Millaisia suunnitelmia päivään?
Kiinnostaa kovasti miten palstalaiset ovat viettäneet aamua, ja millaisia suunnitelmia on loppupäiväksi.
Itse olen mökillä, tultiin miehen kansssa vajaaksi vuorokaudeksi rauhoittumaan. Nuorin lapsi (16 v) on urheilukisoissa toisella puolella Suomea. Saa nähdä voiko nurmikkoa leikata kun on niin sateinen sää. Eilen saunottiin ja nukuin yli 3 tunnin päiväunet. Tänään minulla on haaveissa sieniretki lähimetsään. Kotimatkalla on tarkoitus käydä sairaalassa tapaamassa leikkauksesta taipuvaa läheistä.
Kommentit (28)
Kello on täällä 11. Puuro syöty ja kahvi juotu. Päivän lehdet luettu. Palstailen tässä hetken ja sitten siirryn alakerran kuntosalille ja sen jälkeen pulahdan uimaan. Tai jos jättäisikin salin väliin ja ottaisi vesijuoksuvyön ja - painot altaaseen? Kas siinäpä pulma. Illalla täällä olevan perheen kanssa ulos syömään lempiravintolaani, jolla on 1 Michelin-tähti.
Mä olen kummallisessa flunssassa. Oireina vain lievät kurkkukipu, nuha ja yskä. Mutta tää väsymys! Kun tässä on jo päivän pari lepäillyt, tänään järjestelin vähän tavaroita, laitoin pyykkikoneen pyörimään ja lämmitin valmiin ruoan, ja nyt piti palata sänkyyn pötköttelemään. Tästäkään päivästä ei näytä siis kauheasti tulevan mitään. Yllättävän ärsyttävää, kun on tottunut olemaan reipas ja aikaansaava. Jos tässä päivän mittaan lepäilyn lomassa saisi imuroitua ja edes vähän käytyä ulkosalla hengittelemässä raitista ilmaa, se olis huippua!
Heräsin noin 11.30. Yöllä heräilin kipuun pari kertaa. Makailin sängyssä, tulin suömään aamiaista ja nyt aamupalalla. Toissapäivänä poistettiin 2 viisuria jonka vuoksi syöminen hidasta ja kivut yöllä. Nyt onneksi meni jo karjalanpiirakka ja marjojakin sai syötyä.
Kylmää kahvia. Mies makaa sohvalla. Todnäk käydään kohta ulkona, kaupassa jne. Muuten vain toipilaspäivä tämä.
Heräson kasilta ja söin viikonloppuaamiaisen ajan kanssa. Laitoin itseni päiväkuntoon jonka jälkeen opiskelin tehokkaasti 1,5h. Sitten tulikin nälkä eli laitoin ruokaa ja söin äsken. Laitan jossain kohtaa kahvin tulelle - kahvin jälkeen voisin käydä viemässä roskat ja pienellä lenkillä. Normisunnuntai siis.
Heräsin kymmeneltä ja laitoin heti pyykkikoneen pyörimään. Olimme mökillä kaksi päivää ja pyykkiä tuli paljon, kun puoliso tekee metsätöitä ja hikoaa kuin vesiputous. Näin reissussa ihania läheisiäni ja nyt on nukuttu rästit pois. Pyykkiä, ruokaa ja lepoa tänään. Harmi kun mökki on 400 km päässä. Auto pistäisi tankata ja imuroida matkaeväistä tulleet murut. Sitten kohta.
Ap, löysitkö tatteja? Olen se joka kertoi menevänsä metsään kehnäsienten ja rouskujen toivossa. No, löysin YHDEN kehnäsienen, eikä rouskuistakaan taida tulla kokonaista purkillista suolattavaksi. Mutta yllättäen löysin runsaasti kantarelleja ja hyvän tattisaaliinkin vielä, vaikka luulin niiden parhaan satoajan olevan jo ohi. Jonkin verran löytyi myös haperoita.
No, onneksi on vielä edellisvuotisia kuivattuja kehnäsieniä kaapissa.
Nukuttiin myöhään, koska oltiin eilen ulkona.
Kahvia juotiin ja myöhemmin tehtiin ribsejä, muussia ja salaattia.
Makoillaan sohvalla ja katsellaan formuloita.
Heräsin n. 8.00 maissa, ja join vettä. Sitten tuossa puol tuntii sitten söin keittoa.
Juon kohta cociksen, ja sen jälkeen ruven tekemään 10 vatsalihaliikettä, 10 kyykkyä, meen hetkeksi juoksemaan, siivoilen, teen n. 60 punnerrusta, venyttelen, ja kåyn suihkussa, av palstailen, demitän... siin se. Illal juon ehkä toisen cociksen, ja siin se.