Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen kieltäyttyy kuukausilahjoittajuudesta kun hyvällä asialla oleva feissari kysyy lahjoitusta hyväntahtoisesti kadulla?

Vierailija
07.09.2019 |

Täytyy kyllä olla kylmä ja itsekäs, sydämetön juntti.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen feissari kieltäytyy illalliskutsusta, kun panoksena on 20 euron kertalahjoitus? Eivätkö he yhtään mieti kuolevia norsuja

Vierailija
2/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lahjoitan jo, kaikille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka ei halua lihavoittaa isojen pamppujen tilipussia. Eli järkevä ihminen.

Vierailija
4/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä myös kylmä ja itsekäs, sydämetön juntti, mutta ennenkaikkea köyhä.

Vierailija
5/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kylmempää olis pitää omat lapset nälässä. Joskus on pakko vaan sanoa ei, vaikka kohde olis kuinka hyvä. 

Vierailija
6/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin toisaalta antaa viimeiset rahani pois, koska eihän kadulla tosiaan ole asumiskustannuksia. Sitten voisin lahjoittaa enemmän.

Vierailija
7/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hjumooristi. 

Vastaan kuitenkin asiallisesti: Kukaan ei tiedä, millaista sen on kun hyvällä asialla oleva feissari kysyy lahjoitusta hyväntahtoisesti kadulla. Kun saamme havaintoja, voimme palata asiaan.

Vierailija
8/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, koska tiedän että esim 20e kk lahjoituksesta päätyy apua tarvitsevalle max5e. Loput menee kuluihin ja järjestöjen pomoille.

Antamalla 20e kk vaikka opiskelevalle tyttärelleni tiedän että koko summa menee käyttöön.

Vierailija
9/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä rahoitettaisiin sterilisaatiota niin voisin alkaa lahjoittajaksi. Nyt sillä rahalla ostetaan jotain riisiä ja organisaatioiden pyöritystä joten ei kiitos.

Vierailija
10/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni ihan tavallinen ihminen, empaattinen ja toiset huomioon ottava. Ei silti tulisi enää mieleenkään lahjoittaa mihinkään kuukausilahjoituskohteeseen. Olen lukenut sen verran monta artikkelia aiheesta, joissa kaikissa kerrotaan, kuinka suurin osa lahjoituksesta ei mene perille itse kohteeseen, vaan ihan muualle.

Hyväntekeväisyyttä voi harjoittaa myös ruohonjuuritasolla, jolloin kalliit väliportaat jäävät pois.

Vierailija
11/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna senttiäkään hyväntekijöinä esiintyville firmoille, joille annetut lahjoitukset menevät ihan muualle kuin kohteeseen.

Vierailija
12/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen. Ei ole asiallista toimintaa tuo vaikka kuinka olisi hyvät päämäärät. Periaatteesta sanon aina kaikkeen tyrkytysmyyntiin ei.

Vierailija
13/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa pystyy kuka tahansa lahjoittamaan kuukaudessa eikä sitä huomaa mitenkään arjessa.

Vierailija
14/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 euroa pystyy kuka tahansa lahjoittamaan kuukaudessa eikä sitä huomaa mitenkään arjessa.

Siis täällä Suomessa.

Vierailija
15/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun ei ole koskaan kysytty.

Vierailija
16/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen ei lähetä päivittäin kymmeniä kirjeitä, samalla tukisi postin pääjoh... korjaan, työntekijöitä

Vierailija
17/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. ihminen jolta on mennyt usko noihin valtaviin järjestöorganisaatioihin ja niiden rahankäyttöön? Iso osa varoista menee organisaation omaan hallintoon ja markkinointiin, loppukohteeseen pieni osa ja sekin usein vääriin taskuihin korruption vuoksi. Itse lahjoitan mieluummin pienemmille toimijoille kotimaan sisällä, luovutan myös verta, olen tehnyt elinluovutustahdon, tuen kotimaisia pienyrityksiä ostamalla heiltä palveluita/tavaroita.

Vierailija
18/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en luota pätkääkään feissareihin, mistä sitä edes tietää meneekö lahjoitus esim. afrikkaan poliitikolle, oikeaan osoitteeseen vai feissarin omaan taskuun.

Vierailija
19/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. toimeentulotuella elävä.

Tai sitten minä. Haluan perehtyä asioihin kaikessa rauhassa kirjallisista lähteistä enkä tehdä äkkipäätöksiä jonkun esim. feissarin puheiden perusteella.

Vierailija
20/65 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka ei halua lihavoittaa isojen pamppujen tilipussia. Eli järkevä ihminen.

Tämä. Ne lahjoitusrahat menevät järjestöjen pyöritykseen ja johtajien jättipalkkoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän