Millainen ihminen kieltäyttyy kuukausilahjoittajuudesta kun hyvällä asialla oleva feissari kysyy lahjoitusta hyväntahtoisesti kadulla?
Täytyy kyllä olla kylmä ja itsekäs, sydämetön juntti.
Kommentit (65)
Viimeksi kun feissarit tuli kerjäämään niin kerroin mitä mieltä olen koko kerjuusta. Yritti siinä jotain selitellä mutta kaatui mahdottomuuteensa kun ei olleet itse perillä asioista.
Mulla ei ole varaa. Eletään tyttären kanssa työkyvyttömyyseläkkeelläni ja opintolainalla. En ehkä näytä köyhältä mutta oikeasti olen.
Ja toiseksi: teen itse aloitteet elämässäni. En tarvitse kestohymy-Keijon sähkösopparitarjousta, A-lehti-Arjan kestotilausetua enkä minkään tahon norppiensuojelusyyllistämistä. Tehdäänkö niin, että minä tulen kertomaan jos haluan ostaa/ lahjoittaa jotakin. En ole vajaavaltainen tai -älyinen, vaikka köyhä olenkin.
Lahjoitan rahaa suoraan tärkeiksi katsomilleni kohteille, esimerkiksi pienille löytöeläinkodeille.
Kun tulot vaihtelevat ei voi osallistua kuin satunnaisesti.
Annan aika paljon rahaa hyvänteväisyyteen mutta haluan itse valita kohteen enkä lahjoittaa kaikkiin kohteisiin joita minulle kadulla tyrkytetään.
Sellainen kuin minä. Ihminen, jolla ei kiinnosta laiskojen tai yleensä toisten elättäminen.
Mä ehdotin että voin alkaa kuukausilahjoittajaksi jos feissari alkaa myös. Ei suostunut.
Tällaiset järjestöt ovat olemassa ennenkaikkea itseään varten.
Minä. Annan lahjoituksen suoraan avuntarvitsijalle, esim. Joulupuu-keräyksessä.
Onko kukaan katsonut esim. Spr:n johtajien palkkoja? Huh huh...
Mä vastaan aina noille feissareille, että olen jo lahjoittaja. Loppuu se tyrkyttäminen heti alkuunsa. Vaikka oikeasti en tietenkään ole lahjoittaja. Saavat hyvän mielen eikä mun ole pakko kuunnella sitä tyrkyttämistä. Kaikki voittaa, sillä en todellakaan ryhdy lahjoittajaksi. Turha minuun on siis paukkuja pistää.
Ei minulla ole varaa eikä halua tukea isojen järjestöjen johtajia ja heidän jättipalkkojaan. Mieluummin lahjoitan kissanruokaa paikalliselle löytöeläintalolle.
Minä. Tuen jo kolmea järjestöä kuukausittain. Mielestäni se riittää näillä tuloilla.
Sellainen, jolla ei ole säännöllisiä tuloja
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, jolla ei ole säännöllisiä tuloja
Suomessa kaikilla on säännölliset tulot.
Haluan päättää itse, miten teen hyvää rahoillani ja mun mielestä on käsittämätöntä, että joku järjestö sanelee monesko kuukauden päivä autan ja millä summalla. Tuo kk lahjoitus saa mut aina nousemaan takajaloilleni, vaikka olis kuin hyvä tarkoitus.
En ole vielä tavannut feissaria joka keräisi lahjoituksia hyvälle asialle.