Onko väärin pitää itseään lahjakkaana
Olen nuorehko nainen ja olen välillä kärsinyt liian vähästä itseluottamuksesta. Välillä kuitenkin saan todella hyvän olon kun teen jotain, missä olen hyvä. Ja kun alan ajatella asiaa, tajuan että olen melko taitava todella monessa jutussa. Osaan soittaa useampaa instrumenttia, laulaa nuotilleen, tehdä hienojakin käsitöitä, piirtää, leipoa jne. Olen myös keskivertoa nopeampiälyinen ja korkeakoulussa pärjään helposti melko vähällä panostuksella kursseissa, joilla suurin osa luokasta joutuu tekemään tosissaan hommia että pääsevät läpi kurssista. Minulla on myös hyvä parisuhde ja ihana lapsi joka on todella älykäs, ystävällinen ja muutenkn helppo ja ihana. Tiedän lähestulkoon kaikista yleisistä aiheistaniin paljon että voin vaivattomasti keskustella aiheesta kuin aiheesta kenen kanssa vain. Olen hyvin sosiaalinen ja erittäin pidetty työpaikallani ja asiakkaani kehuvat minua jatkuvasti.
Tälläisen pohdinnan jälkeen kärsin huonosta omastatunnosta, olenko ihan itserakas jne. Onko muilla tälläisiäctunteita ja millä niistä pääsisi eroon?
Ai niin, ja unohdin mainita että olen myös liikunnallisesti suhteellisen lahjakas (vauhtia, notkeutta riittää, käsi-silmä-koordinaatio pelittää yms) ja iuden lajin opettelu on melko helppoa. Tämä siis minimaalisella harjoittelulla.
Ap