"Eläkkeelle" jääminen 32-vuotiaana?
Ollaan ajalteltu saman ikäisen miehen kanssa tiputtautua kokonaan pois työelämästä. Ollaan tultu siihen tulokseen että todenäköisesti emme saa koskaan maksettuja eläkkeitämme, niin ehdimme nuorina nauttia "eläkkeestä". Meille riittää hyvin sosiaalituet, ja meillä on vaan kaksi lasta. Onko muita samassa tilanteessa olevia?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
VALINNAN VAIKEUS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan et sitten tule valittelemaan miten naapurin työssäkäyvä meni taas ulkomaanmatkalle, hankki uuden auton, menee mökillensä jne, kun taas te joudutte kyhjöttämään vuokra-asunnossa ja suurin luksus on kerran vuodessa tapahtuva ruotsinristeily.
Yrittäjä täällä hei vaan moi!
Ei lomaa 2 vuoteen..paitsi viron risteily
Töissä 6pv viikko...
Ei eläkettäJa kohta joku huutaa: OMA VALINTA
Nyt nostat hintojasi tai vaihdat alaa! Eihän tuollaisessa ole mitään järkeä!
Itsekin olen yrittäjä ja teen 30 tuntia viikossa hommia ja käteen jää nettona sellaiset 3000 euroa kuukaudessa. Lomia pidän ainakin 6 viikkoa vuodessa.
Mikä ala?
Vierailija kirjoitti:
Moni nuori ei juuri senkään takia halua vakituista työtä, koska tietää etteivät saa eläkettä
Ja kun elanto tulee eteen tekemättä mitään, siksi ei nähdä työntekoa ja rahan ansaitsemista edes säästömielessä hyödyllisenä, koska ajatellaan että se raha kävelee nenän eteen koko elämän ajan.
Vierailija kirjoitti:
25 vuotta pätkätöitä siedettyäni olen tullut samaan tulokseen, mitäpä sitä vaivautumaan, tyhjän saa pyytämättäkin. Nyt teen töitä sen verran, että saan ansiosidonnaisen päivät kasaan ja sitten jään kotiin. Teen uuden pätkän sitten kun ansiosidonnainen loppuu ja näin jatkan eläkeikään saakka. Voi tätä peliä pelata näinkin päin. Terveisiä vaan kunnallisille työnantajille.
Ja noin vaanko saatte sillä ansiosidonnaisella maata kotona ilman että joutuu työnhakusuunnitelmia tai karensseja harrastaa.
VALINNAN VAIKEUS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan et sitten tule valittelemaan miten naapurin työssäkäyvä meni taas ulkomaanmatkalle, hankki uuden auton, menee mökillensä jne, kun taas te joudutte kyhjöttämään vuokra-asunnossa ja suurin luksus on kerran vuodessa tapahtuva ruotsinristeily.
Yrittäjä täällä hei vaan moi!
Ei lomaa 2 vuoteen..paitsi viron risteily
Töissä 6pv viikko...
Ei eläkettäJa kohta joku huutaa: OMA VALINTA
No joo. On se oma valinta. Minäkin yrittäjä (ei työntekijöitä) 18.6.2006 lähtien. Totta on, että ei ole kuukauden lomia. Pisin yhtäjaksoinen loma mulla viikko putkeen tänä aikana. Huomenna lähden pohjoiseen ja pari työtä mukana sekä puhelin. Mutta kyllä tämä on oma valinta. Niin minulla kuin sinullakin. Se myös sinun oma valinta, ettei eläkettä. Maksa YEL niin on.
F, asianajaja (joka nyt töissä tekemässä alv -tilitystä kirjanpitäjälle. Klo 17.34 lauantaina. En valita.)
Minä (28v/N) olen tullut siihen päätökseen että kun kerran kaikki Suomen ylpeydet ja kovalla työllä rakennetut asiat on ajettu/ajamassa alas (julkinen, vanhainkodit, koulumaailma, työelämä) niin en näe mitään järkeä tehdä yhtään mitään. Mielummin olen kotona kehittämässä itseäni kun olla nöyrytettävänä työelämässä missä kaikilla on pahaolo, mikään ei riitä ja vatsa rikki stressistä ja sairaasta jenkki mentaliteetista.
Meni maku olla työelämässä kun olemme vain herroja varten.
Se mikä eniten tuottaa tuskaa ja surua on että ollaan korvaamassa kaikki hienot suomalaiset ja eurooppalaiset keksinnöt jenkkihöpötyksillä. Otetaan mallia pahimmasta päästä, joten käy niin että kulttuuri kuolee pois ja mieli köyhtyy.
Hikoilkaa te siellä töissä ja nielkää kaiken shaissen mitä annetaan.
Itse ollut työelämässä 15 vuotiaasta lähtien ja saa riittää ennen kuin lopullisesti täyttyy pettymyksillä ja katkeruudella.
Kyllä se hohto sossutuilla elämisestä katoaa, kun teillä molemmilla pukkaa karenssia karenssin perään ja sitten saatte vain 40 prosentilla pienennettyä toimeentulotukea elämistä varten. Lasten osuuksista tosin ei voi pidättää ylimääräistä.
Työelämän ulkopuolella olevien määrä tulee kasvamaan. Heille ei kukaan mahda mitään.
Eläkkeet ovat muuten tällä hetkellä Suomen suurin yksittäinen sosiaalimeno. Alle 60-vuotiaina eläkkeelle päästetyt tulisikin viipymättä hakea risusavottaan sieltä kotoa loisimasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nuori ei juuri senkään takia halua vakituista työtä, koska tietää etteivät saa eläkettä
Luulee.
Huuhaajuttu.
Eivät luule, vaan tietävät sen yhtä hyvin kuin monet meistä jotka käyvät töissä. Ainoa mikä tässä on huuhaata, olet sinä.
En voi tajuta. Musta olisi ainakin ihan kauheaa elää elämänsä sosiaaliturvasta riippuvaisena. Pelkillä sosiaalietuuksilla ei ansiosidonnaisen päätyttyä saa kuin minimaalisen elintason, sanovat nettitrollit mitä tahansa. Sossu ei maksele ulkomaanmatkoja jne.
Eikö järkevämpää olisi (uudelleen)opiskella työllistävä ja edes jollain tavalla kiinnostava ammatti niin että työelämä olisi muutakin kuin turhuutta ja kärsimystä?
Itse olen jättäytynyt pois työelämästä. Mutta tein lapsen varakkaan miehen kanssa niin ei tarvi rahallisesti kittuuttaa. Toki sitä pärjää pelkillä sossun tuella jos osaa säästää. Kannattaa esim. Muuttaa Helsinkiin missä saa korkeampaa asumistukea ja ruokaa voi hakea ilmaiseksi 5 kertaa viikossa. Kun säästää ruuassa voi tuet säästää esim. Niihin lomamatkoihin. Kannattaa vaan ostaa lomat käteisellä matkatoimistosta eikä säästää tilille että saa haettua toimeentulotukea yhtäaikaa kun säästää.
Vierailija kirjoitti:
Aika huono ajankohta heittäytyä loisimaan kun on työvoimapula. Nythän aletaan juuri selvittää sitä porukkaa, joka on työvoiman ulkopuolella mutta silti työkykyistä.
Kohta haetaan loiset kotoa töihin jätteitä lajittelemaan 10 €/tunti.
Joo ei, ei kuule ole olemassakaan mitään "työvoimapulaa". On vain ja ainoastaan pula kunnon palkkaa maksavista työnantajista eli työpaikoista. Ja tuo väite työvoimapulasta on EK :n propagandaa, jolla yritetään perustella ulkomaisen halpatyövoiman saamista maahan, jolla sitten pidetään huoli että ne palkat eivät markkinatalouden lakien mukaan pääsekään nousemaan. Päinvastoin, tuolla tavalla niitä yritetään saada poljettua alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten tuossa kuviossa huolestuttaa lasten tilanne. Minkälaiset eväät he saavat omaan elämäänsä, jos vanhemmat heittäytyvät sosiaalipummeiksi? Enkä puhu nyt siitä, ettei ole varaa jääkiekkoon ja ratsastukseen, vaan siitä henkisestä köyhyydestä ja näköalattomuudesta. Mikä kannustaa lapsia opiskelemaan ja rakentamaan omaa elämäänsä jos vanhemmat antavat ymmärtää, että ei kannata edes yrittää?
Jos tuntuu että oma elämä meni ketuiksi, niin eikö kannattaisi yrittää pelastaa edes lapset siltä samalta kohtalolta? Ei tule onnistumaan, jos itse lyö hanskat tiskiin ja heittäytyy yhteiskunnan armoille. Tuolla reseptillä kasvatetaan vain vasemmiston äänestäjiä.
Valitettavasti tällä hetkellä suomessa on se tilanne, ettei kannata edes yrittää.
Miten niin ei kannata yrittää? Se, että tekee työtä ja kasvattaa lapset, jotka uskovat itseensä ja tulevaisuuteen, on se tulos, mihin pyritään! Kyllä meillä jää joka kuukausi vähän säästöönkin pakollisten kulujen lisäksi. (sh+opettaja).
Olen paiskinut töitä, mutta kannatan tätä. Elämme eri yhteiskunnassa kuin kaksi vuosikymmentä sitten. Lapsia ei enää opeteta koulussa, joten ap:n lapset pärjäävät paremmin, kun vanhemmilla on aikaa opettaa. Voivat sitten muuttaa Suomesta.
Nyt nostat hintojasi tai vaihdat alaa! Eihän tuollaisessa ole mitään järkeä!
Itsekin olen yrittäjä ja teen 30 tuntia viikossa hommia ja käteen jää nettona sellaiset 3000 euroa kuukaudessa. Lomia pidän ainakin 6 viikkoa vuodessa.