Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka Marimekon vaatteita ostaa? Ostatteko te? Hirveän hintaisia

Vierailija
06.09.2019 |

Kävin Marimekon sivuilla ja hinnat olivat hirveät. Valmistettu Intiassa ja Pakistanissa ja lähes jokainen vaate 200€ ylöspäin, kangaslaukut myös. Kuka noita enää ostaa?! Kenellä on rahaa?

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko ei ole hyväntekeväisyysyritys, joten ainoa tavoite on tehdä osakkeenomistajille voittoa. En ole ikinä ostanut yhtään Marimekon vaatetta enkä osta, koska rahallani on muuta käyttöä. Itsetuntoni ei ole kiinni lapussa olevasta merkistä, jota muille esitellä. En toki tuomitsekaan ko.firman vaatteiden ostajia. Aikoinaan oli raitapaitoja ym.,jotka oli tehty Suomessa mutta en pitänyt niistäkään. Kauas on tultu Armi Ratian visioista.

Vierailija
82/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se hinta vaan ulkonäkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekko ei ole hyväntekeväisyysyritys, joten ainoa tavoite on tehdä osakkeenomistajille voittoa. En ole ikinä ostanut yhtään Marimekon vaatetta enkä osta, koska rahallani on muuta käyttöä. Itsetuntoni ei ole kiinni lapussa olevasta merkistä, jota muille esitellä. En toki tuomitsekaan ko.firman vaatteiden ostajia. Aikoinaan oli raitapaitoja ym.,jotka oli tehty Suomessa mutta en pitänyt niistäkään. Kauas on tultu Armi Ratian visioista.

Miksi Marimekon pitäisi olla hyväntekeväisyysyritys? Toki varmasti tekee voittoa omistajilleen mutta työllistää myös huomattavan määrän ihmisiä Suomessa ja ulkomailla.

Liikkeiden vuokrat, henkilökunnan palkat, materiaalit, logistiikka jne. ei ole ihan ilmaista.

Vierailija
84/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Marimekon pitäisi olla hyväntekeväisyysyritys? Toki varmasti tekee voittoa omistajilleen mutta työllistää myös huomattavan määrän ihmisiä Suomessa ja ulkomailla.

Liikkeiden vuokrat, henkilökunnan palkat, materiaalit, logistiikka jne. ei ole ihan ilmaista.

Sen takiahan valmisvaatteet tehdäänkin kehitysmaissa, että saadaan mahdollisimman suuri voitto, kun hinta paisutetaan kattoon. Suomen organisaatio on laihdutettu mahdollisimman pieneksi. Ei siellä niitä kallispalkkaisia designereita paljon istu. Logistiikka toimii kuten muillakin rättifirmoilla Kauko-idästä Eurooppaan.

Vierailija
85/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla kaupassa näin nuoren miehen, jolla oli Marimekon farkkutakki, se pinkki unikko. Oli kyllä kivan näköinen.

Vierailija
86/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kuvioista vaatteena. Kalliita myös, en siis ostaisi halpanakaan vaatteita. Mulla on valko vihreä muoviliina,jota pidän kesällä ulkopöydällä. Myös verhoina kukkakuvio menee, jossakin isossa raikkaassa tilassa.

Vierailija
87/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo valmistusmaat ole enemmän Viro, Latvia Liettua ja joskus jopa Suomikin. Mutta minulle ihan sama kuka niitä ostaa kunhan vaan ostaa. Löytyy Nordnetista sen verran isolla rahalla noita, että osingoilla tekeekin jotain.

Vierailija
88/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takiahan valmisvaatteet tehdäänkin kehitysmaissa, että saadaan mahdollisimman suuri voitto, kun hinta paisutetaan kattoon. Suomen organisaatio on laihdutettu mahdollisimman pieneksi. Ei siellä niitä kallispalkkaisia designereita paljon istu. Logistiikka toimii kuten muillakin rättifirmoilla Kauko-idästä Eurooppaan.

Minä lopetin Makian ostamisen heti kun tuotanto siirretiin jonnekin kehitysmaahan. 100-200€ hintalapusta voin maksaa, jos tiedän että länsimaalainen on siitä palkkansa saanut, mutta se että se työntekijä saa siitä euron ja parikymppiä logistiikkaan ja loput firman kassaan

Vierailija
89/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plagioitua huippudesignia.

Vierailija
90/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut pienintäkään kiusausta. Hirveät, kovat värit. Kuosillisia vaatteita en nyt muutenkaan paljon käytä ja ne mitä käytän ovat aivan eri tyylisiä. Mallit erityyppisiä säkkejä, puuvillakankaat peltimäisiä. En pidä tyylistä myöskään sisustuksessa, joten saavat olla puolestani rauhassa.

Onneksi nykyään on Balmuir, suomalaisuus about samaa tasoa mutta enemmän oman tyyliseni merkki jonka tuotteet myös aidosti ylellisiä.

Vierailija
91/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ostetaan eniten vaatteita marketeista ja rättikaupoista https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005689896.html

Harmi, ettei kukaan oikein jaksa kampanjoida ja sivutolkulla puhua näiden riistofirmojen vaatetuotantoa vastaan. Näissä kun hintakin on poljettu niin matalaksi, että näitä halpavaatteita sitten ostetaan kilotolkulla suorastaan. 

Vierailija
92/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ostetaan eniten vaatteita marketeista ja rättikaupoista https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005689896.html

Harmi, ettei kukaan oikein jaksa kampanjoida ja sivutolkulla puhua näiden riistofirmojen vaatetuotantoa vastaan. Näissä kun hintakin on poljettu niin matalaksi, että näitä halpavaatteita sitten ostetaan kilotolkulla suorastaan. 

Jatkan, Marimekon tuotteista valmistetaan 70% Euroopassa https://company.marimekko.com/fi/vastuullisuus/valmistus/

Tätä eettisyyttä tykätään usein käyttää hutkinta-aseena, kun kritisoidaan kalliita asioita, vaikka muuten eettisyys ei omassa arjessa kiinnostaisi

Vierailija
93/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ostinkin Marimekon kalliitta vaatteita kun olivat Suomessa tehtyjä villasta, silkistä ja puuvillasta valmistettuja. Nämä vaatteet kestää edelleen aikaa ja pesuja. Vaalin niitä kuin aarteita. Eivät ole menneet miksikään. Vuosia sitten kun Marimekko alkoi teettää halpamaissa vaatteita ostin niitä muutaman. Menivät ensimmäisessä pesussa pilalle, olivat niin nukassa että näyttivät 15 vuotta vanhoilta! Ihmettelin, että miten kummassa ja katsoin materiaalitiedot ja järkytyin siitä että luonnonkuidut oli vaihdettu keinokuituihin. Kuka ihan tosissaan maksaa viskoosihameesta 400e?!

Marimekko ei suostunut korvaamaan mitään, joten vein asian kuluttajasuojaan. Kuluttajasuoja totesi heti, että kyllä Marimekkoa voidaan pitää laadukkaana merkkinä hinnankin takia jolloin vaatteen pitää kestää parempana pidempään. Kuluttajasuoja oli yhteydessä Marimekkoon ja sain täyden hyvityksen. 

Huono maku jäi silti. Ei kiitos enää. Marimekon eettisyydestä ei kerro myöskään tuore nahkalaukkumallisto. 

N35

Vierailija
94/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta 200 e mekko ei ole kallis.

Mitä te olette valmiita maksamaan vaatteista?

Kallein vaate, mikä mulla on, on alennusmyynnistä ostettu Joutsenen iso, hupullinen untuvatakki (270 euroa). En olisi ostanut, jos mulle ei olisi tullut sattumalta vähän "ylimääräistä" rahaa. T-paidoista olen maksanut max. 22 euroa printin takia, mutta silloin paitojen materiaali on ollut erinomaista (ei mitään läpinäkyvää lycra-polyesterisekoite-suomimarkettilaatua, vaan paksua 100 % puuvillaa).  Netistä tilatessa voi ostaa useamman kerralla, niin postikulut jäävät suhteessa pieniksi.

Kalleimmat housut ovat 100 % pellavaa, Tokmannilta Nordic Tricot -mallistoa, 29 euroa. Vähän arvelutti maksaa niin paljon (edelliset ostin alennuksesta 14 tai 15 eurolla), mutta kun täyttä pellavaa olevia, tarpeeksi isoja housuja ei oikein löydy, niin pakko ostaa silloin kun sattuu eteen.

Farkkuja olen ostanut Lidlin alelaarista, yleensä kahdet tai kolmet kerralla. Nyt on käytössä viime keväänä ostetut kaksi paria - niistä oli lähtenyt puolesta hinnasta vielä puolet pois, eli olivat 4 euroa/pari.

Neuleissa olen onnistunut pääasiassa hyödyntämään UFFin kahden euron päiviä. Muutaman kerran olen löytänyt täysin käyttämättömiä neuleita.

Kengät (lenkkarit) yritän ostaa aina alennusmyynneistä, mieluiten alennusmyyntien lopussa kun aleprosentit kasvavat ja silloin ostan muutaman parin kerralla. Käytän ne loppuun parissa vuodessa ja sitten ostan seuraavat. 

Olen hyvin pihi vaateostoksissani, mutta siltikin minulla on todella paljon hyviä vaatteita. En todellakaan ole valmis maksamaan kolmeakymppiä trikoopaidasta (sehän jää neuleen tms. alle piiloon) tai viittäkymppiä enempää farkuista (siitä on kyllä varmaan jo kymmenen vuotta aikaa, kun maksoin niin paljon, olen yleensä selvinnyt kympillä tai viidellätoista eurolla kun ostan alennuksista). Kenkiin on välillä pakko satsata enemmän, koska tarvitsen talvisaappaita joissa on oikeasti lumella ja jäällä pitävä pohja, ei sitä pakkasessa kovaksi koppuraksi jäätyvää muovia.

Vierailija
95/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plagioitua huippudesignia.

Marimekko ei ole mun suosikki, mutta aika paljon enemmän siltä plagioidaan/kopioidaan (mm. Hemtex ja Ikea ovat kopioineet ihan suoraan unikko-, kivet- ja kaivo-kankaita) kuin se on plagioinut/kopioinut, vaikka tietysti siitä on tehty enemmän otsikoita.

Vierailija
96/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan ja käytän marimekkon vaatteita ja laukkuja ja olen 30. Siinä missä Minna Parikan puputennareitakin tai Fjällräven kånken reppuja. Merkki maksaa....

Vierailija
97/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille kallista, muille saman hintaista. Menkääs töihi!

Vierailija
98/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, nämä vaatteet ei todellakaan ole suomalaiselle naiselle imartelevia.

Miettikää tätä, todella tyylikäs ja kaunis pienen ja siron japanilaisen päällä:

https://www.marimekko.com/media/catalog/product/cache/1/image/890x1338/…

Mä olen pieni ja siro nainen ja voisin varmaan käyttää tuota näyttämättä postilaatikolta. Marimekon vaatteissa suurin ongelma itselleni on liian suuri mitoitus: XS-kokokin on moniin saman hintaluokan merkkeihin verrattuna ihan järkyttävän iso. Tosi hölmöä, että mallit on pienille ja siroille sopivia, mutta koot sitten todella isoja. Laatukin mennyt alaspäin kuin lehmän häntä.

Vierailija
99/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat hei muoti merkistä, et itse tuotteesta. Ihan sama ku noissa laukuissa. Selkeästi marimekon kuuluisi korottaa hintoja sinne 5000e t-paidasta, 20.000 leningistä, 3000e kangaspussista. Sitten ois hienoa. Tai jotain.

Hinta määrittää hienouden, ei toisin päin.

Niin totta. Näin toimii giffen tuotteet. Mitä kalliimpi sen hienompi. Muoti erinomaisena esimerkkinä ilmiöstä.

Vierailija
100/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut Marimekon alennusmyynneistä. Ainakin minun ostamissa on m´valistusmaa ollut Latvia tai Viro.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi