Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka Marimekon vaatteita ostaa? Ostatteko te? Hirveän hintaisia

Vierailija
06.09.2019 |

Kävin Marimekon sivuilla ja hinnat olivat hirveät. Valmistettu Intiassa ja Pakistanissa ja lähes jokainen vaate 200€ ylöspäin, kangaslaukut myös. Kuka noita enää ostaa?! Kenellä on rahaa?

Kommentit (173)

Vierailija
61/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan mieluummin vähän lisää rahaa ja ostan jotain keskieurooppalaisempaa. Marimekko on liian ”söpöä” makuuni. Marimekon vaatteiden leikkaus sopii hyvin vartaloon jossa ei ole monia kurveja, on joko suora laatikko tai pyöreä pallo.

Vierailija
62/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Marimekon laatu on hyvä. Eikä yhdestäkään tuotteesta ole vielä saumat ratkeilleet.

Ja mitä tulee puuvillan laatuun, on yleismaailmallinen ilmiö, kun ympäristötekijät tuotannossa on huomioitu jopa parikymmentä vuotta. Paksua puuvillaa ei saa edes Venäjältä, kun sielläkin ympäristötekijät nostaa päätään.

Ja tykkään Marimekosta ja näin näyttää muutkin tekevän, kun katsoo Marimekon liikevaihtoa ja myös yhä nuoremmat esim. teinit. Juuri ostin kummitytölle 15v toivomansa laukun.

Ymmärrän ei-tykkääjiä, sillä Marimekko ei myy pintamuotia, vaan klassikkoja, jotka ovat myynnissä vuosikymmeniä, niin kuin joku Jokapoika-paita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo että Marimekon nykyiset vaatteet ovat laatikkomallia niin ei ole edes nähnyt uusia vaatteita joita he myyvät. Erikseen on mallisto joka on selkeästi tehty aasialaisille jotka eivät todellakaan aina ole sirompia vaan usein ihan samanpituisia kuin suomalaisnaiset eikä heillä ole, siro tai ei, vyötäröä ollenkaan vaan aasialaisvartalo on kulmikas josta syystä naiset roikottavat mielellään olkapäitään eteenpäin alas jotta näyttäisivät "heikommilta" ja sirommilta mutta laatikkovartalollisia ovat nakkisäärillä ja käsivarsilla. Kengänkoko on usein 39 ja isompi. Kuvitelmat ja todellisuus eivät läheskään aina kohtaa heidän kohdallaan ja montaa aasialaisnaista harmittaa se, että heidän kaikkien kuvitellaan olevan siroja, nollakokoisia taskumatteja. 

Aasialaisnaisille osoitetut vaatteet eivät ole laatikkomallisia mutta niiden selkäkappale on tehty olkapäiltä suuremmaksi juuri heidän ihailevan luisuhartia-efektin aikaansaamiseksi. 

Vierailija
64/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta puolivälissä ketjua, mutta nyt on sanottu, ettei kaavoitus sovi normaalipainoiselle nuorelle tiimalasille, tanttamalliselle kokoa 46, eikä keski-ikäiselle harteikkaalle.

KENELLE ne sopivat?

Minä olen runsas tiimalasi kokoa 42-44. Sovitin mielestäni kaunista Marimekon maksimekkoa, kuosi oli upea. Koko 42, muita ei ollut.

Rinnat mahtuivat kauniisti, mahan kohdalla olisi ollut tilaa vielä toiselle minulle sikiöasennossa, mutta kainaloista kiristi. Kainaloista!

Kenelle ne vaatteet istuvat? Voisiko sille kaavoitukselle tehdä jotakin?

Vierailija
65/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ennen, mutta en enää vuosiin ole ostanut. Syynä tuotannon siirtyminen pois Suomesta. Hinta ja alkuperämaa eivät kohtaa Marimekossa. Poskettomia hintoja, hirveästi brändi-ilmaa hinnoissa. Ulkonäöllisesti voisin ostaakin, mutta ostan mielummin jotakin muuta vähän halvemmalla.

Vierailija
66/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon trikoiset mekot ovat armollisia isokokoisille naisille. Ostaisin niitä useammin, jos olisi varaa. Tosin yhtä hyvä suomalainen brändi on nanso, jolta saa myös ihanan väljiä vaatteita, mutta halvemmalla kuin marimekolta.

Vierailija
67/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa antaa Aasian ihmisille töitä! Saavat vielä palkkaa siitä, mokomat!

Lapset ne siellä töitä tekevät ja palkka on tosi surkea.Itse et varmasti siihen hintaan tekisi mitään.

Vierailija
68/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekon trikoiset mekot ovat armollisia isokokoisille naisille. Ostaisin niitä useammin, jos olisi varaa. Tosin yhtä hyvä suomalainen brändi on nanso, jolta saa myös ihanan väljiä vaatteita, mutta halvemmalla kuin marimekolta.

Niin ja Neulomo jonka tekee Tamsilk Kangasalalla eli Suomessa.

69/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retrokama ok. Mutta nykymallisto- no way.

Räikeät vastavärit rumissa kuoseissa, karkeat ja huonolaatuiseksi muuttuneet kankaat, ei leikkauksia, ei kaavoitusta- muodottomia kaapuja, linjoina A tai laatikko.

Seurakunnan päiväkerhon pian eläköityvälle tädille harmaan polkkatukan, värillisten sukkahousujen, graafisten silmälasipokien ja Aarikan puuhelmien kanssa ok. Kuka muu suomalainen näitä voi käyttää?

15 v sitten oli ohuita puuvillabatisteja ja Samujussi Koski suunnittelijana. Muutama mekko ja pusero tältä kaudelta, näissä myös haaleampi väri tai raidoissa saman värin hieman eri sävy eikä isoa kontrastia. Nämä ovat upeita. Nykymallisto ei. Ihan pahaa tekee Marimekossa käynti.

Vierailija
70/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään niillä on aika mielenkiintoisia (tosin ei mun vartalolle sopivia) vaatteita ja kivoja laukkuja ym. Ei vaan ole duunarina varaa :D

Vierailija
71/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nyky-Marimekko laatikkomaista. Siis todellakaan. Oli pakko oikein tarkistaa että muistanko niin huonosti viime käynniltä mutta ihan oikein muistin. Laatikkomaisuus ei ole sana jota noista vaatteista käyttäisin. Ennen ne olivat pusseja ja laatikoita mutta nykyään niissä on itseasiassa tilaa kurveille. 

Jostain syystä mulle tulee just tuosta samujussista mieleen ne laatikot ja pussukat ja polkkatukat. Katsoin muutaman kuvan hänen suunnittelemistaan ja sieltähän ne toogat, laatikonmalliset trikoojättipuserot  ja A-malliset pussimekot löytyvät. Vyöllä on saanut kurottua kangasta kokoon vyötäröltä mutta helmat aivan muodottomia tai tulppaaneja. Ääs  ja vatsa ovat saaneet noissa mekoissa paljon tilaa

Vierailija
72/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paljon Marimekkoa. Mekkoja, silkkipuseroita ja laukkuja. Muutama takkikin löytyy. Käytän niitä töissä. Jokaisesta mallistosta löytyy aina jotain, mikä on ”pakko saada”.

Vierailija
73/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutama laukku, sisustustekstiilejä ja astiat Marimekolta, taitaa olla jotain pyyhkeitä ja kangaskassejakin. Pari kertaa olen joistain vaatteista haaveillut, mutta tietyt värit ja koot tuppaavat loppumaan ennen ostopäätöstä.

Mielestäni Marimekon tuotteet kestävät aikaa ja täten niitä voi ajatella tietynlaisena sijoituksena.

Vierailija
74/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti nyt oikein itsekin katsoa Marimekon mallisto kun täällä jotku niin kehuvat sitä. Ja huh! Samaa navettatakki malliahan ne edelleen ovat, kammottavia kaapuja, ei mitään naisellista. Lisäksi edelleen näköjään pätee se että Marimekon yöpaita on paras ehkäisykeino.

Vierailija
75/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotain äitini vanhoja Marimekon t-paitoja ja pussilakanoita jostain 70-luvulta ja ovat vielä käytössä. Hyvin on pysynyt värit eikä ole nukkaa tms.

Ostin taannoin uudet Marimekon pussilakanat ja tyynyliinat ja ekassa pesussa värit haalistuivat ja näyttivät ihan kuluneilta.

Marimekolla olisi joitain ihan kivoja vaatteita mutta hinta on vähemmän kiva ja laatu niin huono että jätän ostamatta.

Vierailija
76/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta, koska en vaan pidä niistä

Vierailija
77/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon kangas on kestävää, pesussa värit eivät haalistu toisin kuin Vallila. Siksi ostan Marimekon kangasta ja teen siitä verhoja. Yhdet Marimekon verhot, jotka joskus olleet jossain Hotellissa 70 luvulta, ovat minulla edelleen moitteettomassa kunnossa (ostin hotellista sen mentyä nurin). 

Yhtä Marimekon kangastakkia olen pitänyt 10 vuotta, vasta nyt alkaa näkyä kulumaa itse kankaassa. Eli laadusta maksetaan. 

Suurin osa Marimekon vaatemallistoa on tällä hetkellä liian mummoa, eli en osta enää sieltä vaatetta, mutta kankaissa on ihania kuoseja. 

Vierailija
78/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista en tiedä, mutta mulla on Marimekon laukku. Samanlainen kuin edellinenkin laukkuni, vain eri väriä. Todeöla laadukas.

Vierailija
79/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekon vaatteet eivät ole enää yhtä hyvistä materiaaleista kuin ennen. Kirpparilta jos löytää jotain 20+ v vanhoja vaatteita, niin niitä voisin ostaa, mutta uudet vermeet ovat samanlaista keinokuitusotkua kuin kaikilla muillakin. Ei tunnu mukavalta eikä kestä. Ei kannata maksaa kiskurihintoja.

Minulla on muutama Marimekon tunika. Ovat 100 % puuvillaa ja erittäin mukavia päällä.

Vierailija
80/173 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuitenkin yksi Marimekon vaate, Iloinen takki, jonka perin mummiltani. Se on kokoa 38.

Käytän sitä työtakkina, ja se on kestänyt minulla kohta kymmenen vuotta. Sitä ennen mummilla.

Katsoin Marimekon omia sivuja, ja siellä oli muutamakin vaate, jota periaatteessa voisin sovittaa. Olen vain niin monta kertaa ollut siinä tilanteessa, että käyn läpi kaikki koot, ja lopulta se suurin telttakaan ei istu. Ja tämä vain Marimekolla.

/65

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi