Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka Marimekon vaatteita ostaa? Ostatteko te? Hirveän hintaisia

Vierailija
06.09.2019 |

Kävin Marimekon sivuilla ja hinnat olivat hirveät. Valmistettu Intiassa ja Pakistanissa ja lähes jokainen vaate 200€ ylöspäin, kangaslaukut myös. Kuka noita enää ostaa?! Kenellä on rahaa?

Kommentit (173)

Vierailija
161/173 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Korjaus edelliseen. Viimeisessä 99.99 kohdassa laitoin vahngossa perään "euroa", vaikka piti laittaa "prosenttia". Ehdotan näille "taloustieteilijöille" katelaskennan perusteiden ymmärtämistä, ennen kuin alkavat nolaamaan itseään julkisesti.

Olen kyseisen laskelman kirjoittaja, eikä minua nolota ollenkaan, että en ole taloustieteilijä ja että en tiennyt miten katteen käsite taloustieteen alalla määritellään. Jokainen, joka haluaa ymmärtää mitä tarkoitin, voi tarkistaa asian tekemästäni laskelmasta. Sinä halusit ainoastaan päteä ja puuttua epätarkkaan kielenkäyttööni. Toivottavasti sinulle tuli siitä parempi mieli!

Vierailija
162/173 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma kayn aina Helsinki-Vantaalla hipeloimassa noita mekkoja mutta en koskaan raski ostaa. Kun jos joku mekko maksaa reilusti yli satasen alennuksessakin niin saa kylla olla ihan helevetin hieno mekko etta haluan siihen investoida. 

Ja kun asuu ulkomailla niin toi Marimekko on kuosina ja mallina aika...eksentrinen niin ei sita kehtaisi edes missaan firman edustustilaisuuksissa/asiakaskaynneilla edes pitaa. 

Eli mun ostamattajattamispaatos perustuu aina siihen, etta en todennakoisesti kovin usein sita edes kayttaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/173 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan Marimekon mekkoja mutta vien aina ompelijalle  joka suurentaa kaula-aukkoja ja välillä hiha-aukkoja., olen kuitenkin normaalikokoinen ihminen. Kalliiksi tulee.

Haluaisitko kertoa, millaiset kustannukset korjausompelusta tulee suunnilleen?

Mietin aina välillä itsekin, pitäisikö toimia noin jonkin laatuvaatteen suhteen. Viihdyn paljon paremmin vaatteissa, joissa on avara pääntie.

Noin kolmekymppiä maksaa kauluksen suurentaminen.

Vierailija
164/173 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon näkee naispoliitikoilla Marimekkoa.

Katja Kulmunillakin oli pinkki-valkoraitainen joka sopi täydellisesti nuorelle hoikalle naiselle.

Suosivat suomalaista brändiä.

Vierailija
165/173 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^Korjaus edelliseen. Viimeisessä 99.99 kohdassa laitoin vahngossa perään "euroa", vaikka piti laittaa "prosenttia". Ehdotan näille "taloustieteilijöille" katelaskennan perusteiden ymmärtämistä, ennen kuin alkavat nolaamaan itseään julkisesti.

Olen kyseisen laskelman kirjoittaja, eikä minua nolota ollenkaan, että en ole taloustieteilijä ja että en tiennyt miten katteen käsite taloustieteen alalla määritellään. Jokainen, joka haluaa ymmärtää mitä tarkoitin, voi tarkistaa asian tekemästäni laskelmasta. Sinä halusit ainoastaan päteä ja puuttua epätarkkaan kielenkäyttööni. Toivottavasti sinulle tuli siitä parempi mieli!

Tuli kyllä parempi mieli, kun sain sinut nolattua! Aluksi esitin sen ihan vaan huomiona. Sinä kuitenkin aloit huomioni johdosta puhumaan minusta CP-vammaisena, samalla CP-vammaisia loukaten. Sait mitä ansaitsit!

Vierailija
166/173 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta 200 e mekko ei ole kallis.

Mitä te olette valmiita maksamaan vaatteista?

Jos täydellinen mekko löytyisi (materiaali, malli, kuosi) niin maksaisin ehkä 400-700 helposti. Hinnan ollessa 700 ja ylöspäin, niin miettisin ehkä pitempään.

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että millainen osuus tuloista sinulla menee vaatteisiin? Olen itse ammatissa, joka edellyttää (hyvin) siistiä pukeutumista ja tienaan yli 100K € vuodessa, enkä silti voisi kuvitella maksavani tuollaista hintaa mekosta. Yli 700 € olen maksanut ehkä aikanaan hääpuvusta, 400 € en ikinä mistään ns. käyttövaatteesta (takkeja jne. lukuunottamatta).

Hei, voin kertoa sinulle, että minulla menee todella vähän rahaa vaatteisiin! Mutta jos löytäisin täydellisen mekon, niin voisin maksaa siitä edellyttäen, että mekko olisi puettavissa aina silloin kun tarvittaisi parempaa päälle. Tapahtumat, joihin joskus osallistun ovat pitkälle aika arkisia ja kesäisiä tapahtumia, joissa kuitenkin tekee mieli pukeutua vähän paremmin. En siis tarvitse suurta vaatevarastoa jos senkin puolesta, että olen lahjoittanut jo suurimman osan vaatteistani pois. Mutta hyvälaatuisia vaatteita voisin hankkia, vaikka olisivatkin hieman kalliimpia.

Vierailija
167/173 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkoja en ostaisi, en ole ns. marimekkonainen.  

Joku Marimekon kassi tai pussukka olisi kyllä kiva piristys, mutta niiden hinta saa niskavillat pystyyn.  Sitäpäitsi minusta sellainen ihan normi Marimekon puuvillakassi on "ikääntyessään" aika lohduttoman näköinen, nuhjaantunut ja kuluneen näköinen.

Ostin kuitenkin kaunista keltaista unikkokangasta liinaksi keittiön pöydälle.  Oli kallista, mutta ajattelin, että olisi piristävän keväinen ja nätti.  No ehkä olisi ollut, jos olisi pysynyt paikoillaan.  Kangas on kuitenkin niin ohutta, että se liukuu koko ajan pois paikoiltaan.  Se ei pysy yhtään suorassa.   Ilmeisesti se ei ole tarkoitettukaan pöytäliinakankaaksi, vaan vaikka verhoiksi tai sitten mekkokankaaksi tai jotain sellaista.  Pöytäliinana se ei toimi.  Vahakangas tietysti olisi parempi, mutta en pidä niistä.  Harmittaa kun meni aika paljon rahaa siihen. Mitä siitä voisi tehdä?

Vierailija
168/173 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri ostaa

Vierailija
169/173 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon uudet mallit eivät levene alaspäin. Se on nimenomaan ero entiseen. Huomasin myös että kaavoja on kavennettu selkeästi mekoissa. Marimekko on nykyään selkeästi nuorten juttu. Meilläkin tyttö ihan hulluna Marimekkoon ja kaverit kateellisia aina kun joku on saanut uutta Marimekkoa.

Vierailija
170/173 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu useilla merkkituotteilla, valmistetaan halpamaissa.

Eihän se tee tuotetta huonommaksi, että valmistus on muualla.

Ei se tuotekaan ole ihan entisaikojen veroinen. Ylipäätään juuri mikään valmistaja ei enää käytä esim. trikoopaidoissa paksua puuvillaa.

Ja oma kysymyksensä on, että haluaako maksaa brändistä, joka teettää työt kyseenalaisissa oloissa.

Pssst, R-collection ja Tam-Silk!

Vierailija
171/173 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku sanoo että Marimekon nykyiset vaatteet ovat laatikkomallia niin ei ole edes nähnyt uusia vaatteita joita he myyvät. Erikseen on mallisto joka on selkeästi tehty aasialaisille jotka eivät todellakaan aina ole sirompia vaan usein ihan samanpituisia kuin suomalaisnaiset eikä heillä ole, siro tai ei, vyötäröä ollenkaan vaan aasialaisvartalo on kulmikas josta syystä naiset roikottavat mielellään olkapäitään eteenpäin alas jotta näyttäisivät "heikommilta" ja sirommilta mutta laatikkovartalollisia ovat nakkisäärillä ja käsivarsilla. Kengänkoko on usein 39 ja isompi. Kuvitelmat ja todellisuus eivät läheskään aina kohtaa heidän kohdallaan ja montaa aasialaisnaista harmittaa se, että heidän kaikkien kuvitellaan olevan siroja, nollakokoisia taskumatteja. 

Aasialaisnaisille osoitetut vaatteet eivät ole laatikkomallisia mutta niiden selkäkappale on tehty olkapäiltä suuremmaksi juuri heidän ihailevan luisuhartia-efektin aikaansaamiseksi. 

Olen ysein katsellut, kuinka japanilaisilla naisilla on nättejä yläosia, just tommoisia luisuhartiamallisia. Haluaisin itsellekin sellaisia. Osaatko sanoa kohtuuhintaisia merkkejä, jotka myyvät tämmöisiä yläosia? Takkeja, neuleita, paitoja...? Japanilaiset merkit käy hyvin, jos vaan saa nettikaupasta tilattua.

Vierailija
172/173 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko on nyt in nuorisopiireissä, vanhat tädit unohdettu.

Vierailija
173/173 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin lastenvaatehullut tajuaa Marimekon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan