Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka Marimekon vaatteita ostaa? Ostatteko te? Hirveän hintaisia

Vierailija
06.09.2019 |

Kävin Marimekon sivuilla ja hinnat olivat hirveät. Valmistettu Intiassa ja Pakistanissa ja lähes jokainen vaate 200€ ylöspäin, kangaslaukut myös. Kuka noita enää ostaa?! Kenellä on rahaa?

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mielenkiinto heräsi, kävin katsomassa aikaisemmin ja muutama ihan kiinnostava oli. Ajattelin että voin sen satasen maksaa t-paidasta jos on kotimainen.

Mutta onko tosiaan niin että on ommeltu halpatuotannon maissa?

Täytyypä käydä katsomassa sivuja tarkemmin mitä siellä kerrotaan.

Ostin lakanat ja ne oli tehty Pakistanissa. Nahkalaukk tehty Intiassa. Se siitä vastuullisuudesta. 

Pakistanista tuleva puuvilla on hyvälaatuista.

Pakistan has the second best cotton in the world which makes the quality of apparel made in Pakistan one of the best in the world. It is the fourth largest producer of cotton. The cost of skilled labor in abundance is relatively low and it is extremely cost effective.

Vierailija
22/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisten tanttojen suosima merkki. Graafiset silmälasien kehykset, lyhyet hiukset ja puuhelmet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisten tanttojen suosima merkki. Graafiset silmälasien kehykset, lyhyet hiukset ja puuhelmet.

Yrittää nyt kovasti brändäytyä nuoremmille

Vierailija
24/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtaavat ottaa tuollaiset hinnat, kun työ teetetään halpamaissa.

Joku suunnittelu on vain pieni osuus. Ei riitä, että se on Suomessa. Valmistus tuo töitä paljon useammalle kuin suunnittelu. Vaikka koneellisesti tehtäisiin.

Vierailija
25/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

, mun 17-v tykkää kovasti niiden farkkutakista, joka on uninkkokuosia.

Hinta oli mieletön.

Vierailija
26/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kesähäihin 200 euron mekon, ei Unikkoa., mulla on varaa.

Ostakaa te Henkkamaukkaa. Luuletteko että se on tehty Suomessa

Vierailija
27/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi taloudellisesti mahdollista ostaa Marimekon vaatteita, mutta eiväthän ne oikein sovi minulle, koska olen tällainen keski-ikäinen tantta, koko 46.

Vierailija
28/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raski ostaa edes alennusmyynnistä kun lähtöhinnat on niin hirveät. Ja aika vähän on malleja joista tykkäisin.

Vierailija
29/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olisi raha ongelma, ostan tuon hintaisia ja kalliimpia vaatteita säännöllisesti. Mutta en vaan voi sietää Marimekon tyyliä. Kuviot, muotokieli, kaikki on jotain mikä minulle tökkii vastaan.

Vierailija
30/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä Helsingissä näki nuorilla naisillakin Marimekkoa.

Herttoniemessä tulee metroon aina japanilaisia suurten Marimekon kassien kanssa. Tehdas ja myymälä on siellä.

Nuori naisjohtaja Alahuhta-Kasko on saanut Marimekon tuloksen nousuun.

Vierailija
31/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin uudesta Kioski-mallistosta. Aika äkkiä oli siitä jo jotain loppuunmyyty. Tykkään myös unikkokuosin rotseista, joita nuoriso suosii, vaikka en ehkä itse osaisi pitää.

Vierailija
32/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi taloudellisesti mahdollista ostaa Marimekon vaatteita, mutta eiväthän ne oikein sovi minulle, koska olen tällainen keski-ikäinen tantta, koko 46.

Ostin kerran (15 v. sitten? enemmänkin?) Marimekon 3/4 hihaisen t-paidan, puuvilla/lycra, joka on ollut huippukestävä. Olen pitänyt sitä vain kotona, koska pallokuvio tekee siitä hieman liian arkisen.

Vierailija
33/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin kesähäihin 200 euron mekon, ei Unikkoa., mulla on varaa.

Ostakaa te Henkkamaukkaa. Luuletteko että se on tehty Suomessa

Unikko on nyt "se" kuosi, etenkin vintagena. Mutta sulla ei tietenkään siihen massit riittäny...

Vierailija
34/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei olisi raha ongelma, ostan tuon hintaisia ja kalliimpia vaatteita säännöllisesti. Mutta en vaan voi sietää Marimekon tyyliä. Kuviot, muotokieli, kaikki on jotain mikä minulle tökkii vastaan.

Sama mulla, hinta ei ole este. En vaan pidä niistä, enkä käytä koskaan kuvioillisis vaatteita.

Viimeksi ostamani vaate oli pitkikset 210 euroa. Vuodessa menee vaatteisiin ja kenkiin aika paljon rahaa.

Vierailija
35/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat hei muoti merkistä, et itse tuotteesta. Ihan sama ku noissa laukuissa. Selkeästi marimekon kuuluisi korottaa hintoja sinne 5000e t-paidasta, 20.000 leningistä, 3000e kangaspussista. Sitten ois hienoa. Tai jotain.

Hinta määrittää hienouden, ei toisin päin.

Vierailija
36/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen ja ehkä tanttakin, mutta ei miellytä. Hinnat ovat älyvapaita kun ottaa huomioon, että kaavoitus on tyyliä navettatakki. 250€ puuvillamekossa ei ole edes vuoria. Minulle tuo kaavoitus ei sovi, hartiani ovat suht leveät ja näytän kamalalta Marimekon halateissa. Ihmettelen, että miksi siellä ei tehdä mitään eri vartalotyypeille/istuvampaa/naisellisempaa. Kun miettii tanskalaisia vaatemerkkejä, siellä tehdään oikeasti vaatteita niille valkokaulus-uranaisille joilla on tuollaiseen varaa. Tai ehkä vaan olen sellainen asiakas, jota Marimekko ei halua (rahaa kyllä olisi). En halua näyttää työpaikalla Mymmeliltä/60-luvun päiväkotiopelta, sori.

Vierailija
37/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini oli Marimekolla töissä Armi Ratian aikan. Sain yliannostuksen siitä merkistä.

Vierailija
38/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ostaa vaimolle lahjaksi.

Vierailija
39/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha jeesustella täällä ettisyydellä. En vaan suostu uskomaan, että itse ostatte vain Suomessa valmistettuja vaatteita.  

Vierailija
40/173 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se meni niin päin, että nuoriso (pk-seudulla) alkoi ensin ottaa käyttöön jotain Marimekkoa. Sen jälkeen Marimekolta tuli mallistoa joka on suunnattu nuorille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme