Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tartutti vauvaani herpeksen

Vierailija
06.09.2019 |

Anoppini, joka viimeiseen asti tärkeilevänä aina lapsenlapsilleen sanonut ettei samoista mukeista juoda ettei kariesta tule tuli pitkästä aikaa visiitille ja alkoi mummonrakkaudesta jaella pusuja lapsilleni. Olen raivona niin etten sanoiksi osaa pukea sillä nyt vauvalleni lehahtanut häneltä huuliherpes! Tapahtunutta ei voi korjata, miten tässä toimia? Nielläkö vain vauvalle tullut elinikäinen riesa, järkipuhe ei anopille ennenkään auttanut eikä korjaa tullutta vahinkoa :/

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisesta tulisi saada edes rahallinen korvaus vahingontuottamuksesta ja henkisestä kärsimyksestä

Vierailija
102/106 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan ekana soittaisin sinne lastentarhaan ja kysyisin onko siellä hoitajalla virusta. Jos ei, niin sitten on joku harjoittelija siellä laittanut lapsesi suun alapäähänsä. Näitähän juuri on tullut ilmi. Tämä on ihan yleistä.

Lapseni täytti juuri vuoden, ei päiväkodissa

-ap

vuoden ikäinen ei ole enää vauva

Täytti juuri vuoden, konttaa yhä

-ap

Ei taaperoksi muututa kävelemällä, vaan täyttämällä 1 vuotta. 

Taaperoikä ei napsahda syntymäpäiväjuhlassa. Pikkuvauvat ja -lapset kehittyvät eri tahtia ja kehitysvaiheiden mukaan menee, jollakin kuukausia toista aiemmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuu lapsesta on vauvan vanhemmilla. Tiesit jo mikä anoppi on naisiaan, joten katsopa nyt peiliin ja kysy muutaman kerran, että kenen syy. Ehkä se vastaus löytyy, jos se yksinäinen aivosolusi viitsii herätä pariksi sekunniksi.

Luulen, että herpestartunta on älykkäintä, mitä lapsessa nyt on, jos lapsi kerran on sinun.

Sairasta kommentointia. Ei lasten isovanhempiin tule katkoa välejä herpeksen takia, se että tartunta tuli vauvaan on ikävää muttei lapsen vanhempien syytä

Vierailija
104/106 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pönttö ei nykyään tiedä kuinka helposti huuliherpes tarttuu!!!!

Itse olen saanut huuliherpeksen pikkulapsena ja se on kyllä ikuinen vaiva ja kamaluus. Äkkiä lääkäriin sillä vauvoille herpes on vaarallinen.

Omat lapseni ovat jo aikuisia ja olen ollut hysteerisen tarkka etteivät he ole saaneet tartuntaa.

Samoin minä.

Voisitko antaa hieman neuvoja ja vertaistukea. Miten varoit esim päiväkodissa?

Mutta iso homma varoa j sitten ehkä saa joltain poikaystävältä, jolla se on niin lievänä, ettei ymmärrä varoa.

Vierailija
105/106 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurin 12 v likka aikoinaan tartutti vauvalle herpeksen.

Ja minä sain vauvalta, ilmeisesti.

Nyt on tuo vauvakin aikuinen ja onneksi on huipputerve, joten pysyy onneksi kurissa. Itselläni aktivoituu pahassa stressissä. Sen faktan kanssa eletään >:(

Vierailija
106/106 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vaivaan on tulossa rokote, joka tuhoaa HSV:n hermotumakkeista. Optimistisin arvio 3 vuotta, mutta todennäköisesti 5-7 vuotta.

http://engage.fredhutch.org/site/TR/PersonalFundraisingPages/General?px…

Google:

https://www.fredhutch.org/en/news/center-news/2020/08/herpes-simplex-ge…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän