Anoppi tartutti vauvaani herpeksen
Anoppini, joka viimeiseen asti tärkeilevänä aina lapsenlapsilleen sanonut ettei samoista mukeista juoda ettei kariesta tule tuli pitkästä aikaa visiitille ja alkoi mummonrakkaudesta jaella pusuja lapsilleni. Olen raivona niin etten sanoiksi osaa pukea sillä nyt vauvalleni lehahtanut häneltä huuliherpes! Tapahtunutta ei voi korjata, miten tässä toimia? Nielläkö vain vauvalle tullut elinikäinen riesa, järkipuhe ei anopille ennenkään auttanut eikä korjaa tullutta vahinkoa :/
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eiköhän se ole mieheltäsi peräisin, on käynyt rakasttaren luona. Tai sitten sinulta itseltäsi-jos olet viruksen kantaja tietämättäsi.
Voi toki olla joku tur viskin lastentarhassa käyttänyt hyväkseen.
Minulla ja miehelläni ei huuliherpestä. Anopilla olen nähnyt muutaman kerran aiemmin herpeksen kukkivan ennen tätä tapahtunuttakin. Ja mieheni ei ole pettäjä vaikka aasinsiltana sellaista mietit
-ap
Anopille keskisormi!Viekää lapsi heti lääkäriin ettei tule pahempaa vahinkoa!
Vastuu lapsesta on vauvan vanhemmilla. Tiesit jo mikä anoppi on naisiaan, joten katsopa nyt peiliin ja kysy muutaman kerran, että kenen syy. Ehkä se vastaus löytyy, jos se yksinäinen aivosolusi viitsii herätä pariksi sekunniksi.
Luulen, että herpestartunta on älykkäintä, mitä lapsessa nyt on, jos lapsi kerran on sinun.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kolmiviikkoinen-vauva-kuoli-isalta-…
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kolmiviikkoinen-vauva-kuoli-isalta-…
Jos kahdesta pahasta on valittava, valitsisin kuitenkin sen elinikäisen riesan kuin vauvan kuoleman.
Anopilta herpes ja appiukolta tippuri? Kannattaisiko miettiä noita tapaamisia uudestaan ja ehdottoman valvotuissa olosuhteissa.
Onko anoppisi lempinimi tippuri-Tiina?
Vierailija kirjoitti:
Moni vauva saa sen jo syntyessään äidiltään.
Moni vauva?! Suomessa 10 lasta vuodessa saa äidiltä herpestartunnan. Lapsia syntyi viime vuonna 47 577. 0,02 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni vauva saa sen jo syntyessään äidiltään.
Moni vauva?! Suomessa 10 lasta vuodessa saa äidiltä herpestartunnan. Lapsia syntyi viime vuonna 47 577. 0,02 % .
Kyllä se on moni. Omasta lähipiirissäni suurimmalla osalla vauvoista on juurikin noita herpeksiä, klamydioita ja tippureita.
Loppuraskauden ensitartunnassa tarttumisriski vastasyntyneeseen on 40-50 %, kun taas synnytyksen aikana aktiivisessa uusiutuvassa infektiossa vastasyntyneen sairastumisriski on alle 1 %.
Uusiutunutta sukuelinherpestä sairastava synnyttäjä voi synnyttää alateitse, kun tuoreet rakkulat voidaan peittää okkluusiositeellä, synnyttäjälle annetaan suoneen asikloviiria ja invasiivisia toimenpiteitä pyritään välttämään mahdollisuuksien mukaan.
Kyllä normaaliin vauvaikään kuuluu tavallisesti nuo sukupuolitaudit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan ekana soittaisin sinne lastentarhaan ja kysyisin onko siellä hoitajalla virusta. Jos ei, niin sitten on joku harjoittelija siellä laittanut lapsesi suun alapäähänsä. Näitähän juuri on tullut ilmi. Tämä on ihan yleistä.
Lapseni täytti juuri vuoden, ei päiväkodissa
-apvuoden ikäinen ei ole enää vauva
Täytti juuri vuoden, konttaa yhä
-ap
Ei taaperoksi muututa kävelemällä, vaan täyttämällä 1 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuliherpes ei tartu vain suulle pussatessa! Tarppuu esim. jos vauva koskee vahingossa äidin/isän/mummon ym rakkuloihin ja sitten laittaa sormet suuhun ym.
Nykyään aikuisella voi olla huuliherpes alapäässä ja sukupuoliherpes naamassa...herpes 1 ja herpes 2. Pitää varoa ketä nuolee ja pussailee.
Anoppi kertonut saaneen entiseltä kumppanilta sekä klamydian että sukupuoliherpeksen. Ollaan oletettu huuliherpeksen olevan naamassa kyseessä
-ap
Naamassa voi olla myös sukuelinherpestä tavallisimmin aiheuttava HSV2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin muovikupla se on jos ei tahallaan tartuta herpestä muihin. Ihan helvettiä koko herpes. Itse olen saanut pikkulapsena mummoltani huuliherpeksen ja todellakin aktivoituu vähän väliä. Elämä silloin helvettiä. Ei tule vain huuleen vaan voi tulla myös leukaan, nenään ja silmän lähelle jolloin näkö on vaarassa. Ei kuule auta voiteet eikä pillerit. Herpekseen voi myös kuolla jos menee aivoihin.
Kauheeta mummovihaa!
Kuten täällä on todettu niin yli 90 % sitä kantaa. Jollain vähemmän onnekkailla se sitten äityy rakkulaksi ja pahemmiksikin oireiksi.
Mistä sä nyt tasan tiedät, että oli mummoltasi? Ja mitä sitten.
Olisit sen saanut enemmin tai myöhemmin kuitenkin jostain mitä todennäköisimmin.
Pientä rajaa tuohon liioitteluun. Duodecimin mukaan se on 60%:lla keski-ikäisistä.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Katkaisin välit kaveriin jolla herpes ja pärskii aina kasvoille puhuessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eiköhän se ole mieheltäsi peräisin, on käynyt rakasttaren luona. Tai sitten sinulta itseltäsi-jos olet viruksen kantaja tietämättäsi.
Minulla ja miehelläni ei huuliherpestä. Anopilla olen nähnyt muutaman kerran aiemmin herpeksen kukkivan ennen tätä tapahtunuttakin. Ja mieheni ei ole pettäjä vaikka aasinsiltana sellaista mietit
-ap
Jännä ettei anoppi omaa lasta ole suukotellyt ja tartuttanyt kun kuitenkin lapsenlapsen onnistui heti vauvana.........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan ekana soittaisin sinne lastentarhaan ja kysyisin onko siellä hoitajalla virusta. Jos ei, niin sitten on joku harjoittelija siellä laittanut lapsesi suun alapäähänsä. Näitähän juuri on tullut ilmi. Tämä on ihan yleistä.
Lapseni täytti juuri vuoden, ei päiväkodissa
-apvuoden ikäinen ei ole enää vauva
Täytti juuri vuoden, konttaa yhä
-ap
Määrittääkö konttaaminen onko vaiva vai ei?
Pertti 54v on kans vauva joka perjantai kapakkaillan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuliherpes ei tartu vain suulle pussatessa! Tarppuu esim. jos vauva koskee vahingossa äidin/isän/mummon ym rakkuloihin ja sitten laittaa sormet suuhun ym.
Nykyään aikuisella voi olla huuliherpes alapäässä ja sukupuoliherpes naamassa...herpes 1 ja herpes 2. Pitää varoa ketä nuolee ja pussailee.
Anoppi kertonut saaneen entiseltä kumppanilta sekä klamydian että sukupuoliherpeksen. Ollaan oletettu huuliherpeksen olevan naamassa kyseessä
-ap
Hyvä provo kun lisätietoa tihkuu heti kun joku mainitsee jonkun uuden asian.... :D "joo kyllä sillä sukupuoliherpes on myös" xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apJännä ettei anoppi omaa lasta ole suukotellyt ja tartuttanyt kun kuitenkin lapsenlapsen onnistui heti vauvana.........
Anoppi sai herpeksen omien lastensa oltua teini-iässä uudelta kumppanilta
-ap
Vierailija kirjoitti:
Testaamatta ei voi tietää onko esim. huulissa huuliherpes vai sukupuoliherpes. Ja sama alapäässä voi olla se yskänrokko. Johtuu suuseksistä. Ennen ero oli selvä nykyään ei koska "kaikki" lutkuttaa ketä vaan.
Kaikki lutkuttaa ketä vaan! Huutista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apJännä ettei anoppi omaa lasta ole suukotellyt ja tartuttanyt kun kuitenkin lapsenlapsen onnistui heti vauvana.........
Vaihdevuosi-iässähän nämä tartunnat nykyään saadaan, kun ei tarvitse enää suojautua seksissä.
Mulla on herpes ja 2 pientä lasta. Eipä ole tarttunut lapsiin eikä mieheen vaikka en sen kummemmin ole varonut.