Syödäänkö teillä usein nakkeja, makkaroita ym?
Meillä aika vähän. Kesäisin grillimakkaraa tuli grillissä/nuotiossa paistettua ollessamme mökillä enemmän mitä yleensä syödään. Joskus kiukaalla kypsennetään makkaraa ym, mutta muuten aika vähän. Tosin nakki tai makkarakeitto on yks sellainen mitä lapset rakastavat ja sitä ollaan pyritty tekemään kerran kuussa. Leikkeleitä menee kyllä.
Ooletteko vähentänyt ym makkaroiden/muiden syöntiä teidän perheessä?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Yhden paketin taisin tänä kesänä ostaa grillimakkaraa. Toki mulla leikkeleitä on leivän päällä, mutta ei mitään lauantaita vaan ihan kunnon lihaa.
Kerro, mikä leikkele on "kunnon lihaa"
Ollaan köyhiä (yh joka todella pienipalkkaisessa työssä) ja valitettavasti usein (varsinkin jos tulee isoja laskuja ym) on kausia että ei ole ruokana kuin halpaa makkaraa kera perunan, ja kyllähän se välillä ketuttaa kun ei lapselle ole antaa kunnon ruokaa kera salaattien ym mitä normaaliperheissä on. Tosin kesäisin syömme paljon kalaa kun kalastamme ja käymme marjassa. Syksyisin sienestämme :) ja ollaan usein kerätty pakkaseenkin. Mutta valitettavasti liian usein meillä syödään makkaraa/makkararuokia :(
Vierailija kirjoitti:
Ollaan köyhiä (yh joka todella pienipalkkaisessa työssä) ja valitettavasti usein (varsinkin jos tulee isoja laskuja ym) on kausia että ei ole ruokana kuin halpaa makkaraa kera perunan, ja kyllähän se välillä ketuttaa kun ei lapselle ole antaa kunnon ruokaa kera salaattien ym mitä normaaliperheissä on. Tosin kesäisin syömme paljon kalaa kun kalastamme ja käymme marjassa. Syksyisin sienestämme :) ja ollaan usein kerätty pakkaseenkin. Mutta valitettavasti liian usein meillä syödään makkaraa/makkararuokia :(
Juurekset on hyviä juuri nyt ja pitkin talvea. Nyt saa halvalla sian kylkeä ja niskaa, koska nyt teurastetaan sikoja joulukinkkuja varten. Ne on hyvää ja halpaa ravintoa. Jostain syystä jotkut syö mieluummin makkaroita kuin noita halpoja lihoja. En vain ymmärrä miksi.
Ei kamalan paljoa. Joskus menee paketti, mutta tosi harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden paketin taisin tänä kesänä ostaa grillimakkaraa. Toki mulla leikkeleitä on leivän päällä, mutta ei mitään lauantaita vaan ihan kunnon lihaa.
Kerro, mikä leikkele on "kunnon lihaa"
Onhan niitä. Maksaa toki paljon enemmän.
Kesällä grillattiin. Leivän päällä syödään nykyään juustoja ja kasviksia.
Kyllä. Rakastan nakkeja ja makkaraa. Söisin kokolihaa kyllä mielelläni, muttei ole varaa.
Ei varmaan ole hyväksi tuo nakkimäärä mitä syön, mutta mitäpä muuta iloa tässä elämässä enää on, kuin syöpöttely ja juopottelu.
Aina näissä ketjuissa on hirveitä snobbailijoita tyyliin: Minähän syön vain fasaaninpersettä hopeavadilta.
2-3 kertaa kuukaudessa. Leipää ja leikkeleitä emme syö. Tyypillisiä pikaruokia laittaa lohkoperunoita makkaran kanssa tai tomaattinen nakkikastike pastan kanssa.
Joka viikko syödään mutta ei niitä halvimpia vaan laadukkaimpia jossa lihapitoisuus yli 80%, ainesluetteloa katsotaan.
Ei teurasjätteitä tehtyä, kuten lihan kaltaista koneellisesti eroteltua, kamaraa tai silavaa.
Syön teurasjätteitä. Jonkunhan nekin on syötävä, ei niitä nyt hukkaan parane panna.
Vierailija kirjoitti:
Joka viikko syödään mutta ei niitä halvimpia vaan laadukkaimpia jossa lihapitoisuus yli 80%, ainesluetteloa katsotaan.
Ei teurasjätteitä tehtyä, kuten lihan kaltaista koneellisesti eroteltua, kamaraa tai silavaa.
Miksi ei saa olla kamaraa tai silavaa, sehän on makkaran idea, että siihen käytetään ne osat, mitä ei muuten syödä. Nehän on ravintopitisempiakin kuin se "paras" liha.
Kyllä! Makkarat on tosi hyviä ja syön niitä usein. Tänäänkin menee nakkeja uuniin 😋
Mies tykkää makkararuuista joten uunimakkaraa, makkarakeittoa ja nakkeja on sillointällöin.
Mä olen varmaan edellises elämässä ollut saksalainen, kun mä niin rakastan makkaroita 😄 Käyn harvoin Lidlissä, mutta kun käyn niin kuolaan aina siellä makkarahyllyillä, kun niillä on niin hyvä valikoima ja sellaisia makkaroita, mitä ei muualta saa. Ostan niitä aina ison lassillisen ja pistän kotona pakkaseen.
Joskus tehdään HK:n sinisestä uunimakkaraa tai makkarakastiketta. Ehkä pari kertaa vuodessa kutakin ruokalajia. Olen jo lapsesta asti inhonnut grillimakkaraa ja nakkeja ja samoin inhoavat lapseni. En tiedä mikä siinä on, mutta makkarasta tulee minulle huono olo eikä makukaan oikein iske. Siksi grilliin meillä menee lähinnä maissia, kasviksia, eineslihapullia tai kokoliha-/einespihvejä.