Syödäänkö teillä usein nakkeja, makkaroita ym?
Meillä aika vähän. Kesäisin grillimakkaraa tuli grillissä/nuotiossa paistettua ollessamme mökillä enemmän mitä yleensä syödään. Joskus kiukaalla kypsennetään makkaraa ym, mutta muuten aika vähän. Tosin nakki tai makkarakeitto on yks sellainen mitä lapset rakastavat ja sitä ollaan pyritty tekemään kerran kuussa. Leikkeleitä menee kyllä.
Ooletteko vähentänyt ym makkaroiden/muiden syöntiä teidän perheessä?
Kommentit (82)
Mikä nyt sitten on usein. Mä en kauheasti liharuokaa laita, mutta laittamistani liharuuistani iso osa on nakkia tai makkaraa, koska lapset toivovat niitä. En nyt talvella laita viikottain, mutta kesällä voi hyvinkin olla jopa 2 kertaa viikossa.
Ei syödä usein. Ehkä joku 10 krt vuodessa. Maistuisi kyllä, mutta pitää vähän miettiä tuota korkeaa verenpainejuttuakin. Monissa makkaroissa on paljon suolaa.
Mökillä grillataan usein makkaraa tai nakkeja, kotioloissa ehkä pari kertaa kuukaudessa. Lapsi tykkää siskonmakkarakeitosta ja joskus laitetaan nakit ja ranskalaiset uunissa.
Ja jos lukisi nakkipaketin tuoteselosteen niin jäisi nekin syömiskerrat väliin.
Hyvin harvoin syömme nakkeja tai makkaraa ja silloinkin ne ovat soija- tai kananmunaversioita, koska perheessämme noudatetaan kasvisruokavaliota kotioloissa.
Lapset syövät kyllä kalaa/lihaa kouluruokailussa.
Harmi, kun Lidlistä ei enää saa kananmunan valkuaisesta tehtyjä nakkeja, koska olivat tosi hyviä.
Ja hyvin halpoja verrattuna S-kaupan antimiin.
Kesällä syön grillimakkaraa, muuten en. Mies kyllä syö kesät talvet. Joskus otan nakkeja kun mies aamiaiselle paistaa, mutta aika harvoin. Ja lähinnä nuo miehen nakkiaamiaiset on sunnuntaisin.
Ei syödä. Joskus harvoin on makkarakeittoa. Nakkeja ei syödä ollenkaan.
Tosi harvoin. Jos syödään nakkeja tai makkaroita niin ne on ollu niitä missä on isoin lihaprosentti määrä. Ja myös se että paljon niissä on suolaa on ratkaissut paljon. Mutta kyllä se on aivan ihanaa mennä metsään retkelle ja paistaa nuotiolla makkara :)
Leikkeleitä itse en syö eikä lapsetkaan välitä, mutta mies syö todella paljon. Saattaa mennä se pitkä meetvursti paketti (siis se kotasavu ym) parissa päivässä hänellä yksin! Plus syö muitakin leikkeleitä. Itse en vaan tykkää leikkeleestä leivällä, johtuen varmaan siitä että asuin pitkään Amerikassa ollessani lapsi ja siellä totuin leipiin ilman leikkeleitä ym.
Pimeinä syyskuun öinä, usein istun parvekkeella ja katselen tähtiä,
yleensä järsin kylmää metrimakkaraa siinä katsellessa.
Kerran nähdessäni tähdenlennon, meni pätkä makkaraa
väärään kurkkuun, se oli epämiellyttävää.
Syötiin ennen aivan älyttömän paljon, mutta oli pakko vähentää kun paino alkoi nousta molemmilla. Tosin mies ei kyllä vähentänyt ja syö edelleen makkaraa todella paljon (johtuu aika pitkälti siitä että kotonaan hänen isänsä hoki ja edelleen hoki että "minä en pupujen ruokaa syö. Makkara on tosimiesten ja miesten ruokaa") ei se kyllä noin mene koska makkarassahan ei välttämättä ole paljon mitään lihaa, mutta joo. Joskus saatan ostaa itselle sitä poppamiehen habanero juusto makkaraa. Aivan Ihanaa. Mutta silloinkaan en syö kuin maksimissaan 2 kappaletta siitä paketista ja mies syö loput
Vierailija kirjoitti:
Tosi harvoin. Jos syödään nakkeja tai makkaroita niin ne on ollu niitä missä on isoin lihaprosentti määrä. Ja myös se että paljon niissä on suolaa on ratkaissut paljon. Mutta kyllä se on aivan ihanaa mennä metsään retkelle ja paistaa nuotiolla makkara :)
Leikkeleitä itse en syö eikä lapsetkaan välitä, mutta mies syö todella paljon. Saattaa mennä se pitkä meetvursti paketti (siis se kotasavu ym) parissa päivässä hänellä yksin! Plus syö muitakin leikkeleitä. Itse en vaan tykkää leikkeleestä leivällä, johtuen varmaan siitä että asuin pitkään Amerikassa ollessani lapsi ja siellä totuin leipiin ilman leikkeleitä ym.
Tuo ei oo hirveän terveellistä. Siis että syö noin paljon sitä metvurstia. Siinä paketissahan on aivan järkyttävän paljon ( 450 grammaa kai?) onko sun mies ylipainoinen?
Joku makkaran rakastaja on alapeukuttanut kaikki kommentit täällä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkeleitä itse en syö eikä lapsetkaan välitä, mutta mies syö todella paljon. Saattaa mennä se pitkä meetvursti paketti (siis se kotasavu ym) parissa päivässä hänellä yksin! Plus syö muitakin leikkeleitä. Itse en vaan tykkää leikkeleestä leivällä, johtuen varmaan siitä että asuin pitkään Amerikassa ollessani lapsi ja siellä totuin leipiin ilman leikkeleitä ym.Tuo ei oo hirveän terveellistä. Siis että syö noin paljon sitä metvurstia. Siinä paketissahan on aivan järkyttävän paljon ( 450 grammaa kai?) onko sun mies ylipainoinen?
On ylipainoinen kyllä. 176 pitkä ja painaa yli 100 kiloa tällä hetkellä. Ja tiedän, mutta on vaikea alkaa päteä toisen syömisiin. Sen pitää lähteä itsestä että haluaa muuttaa ruokavaliotaan ym. Ketään ei voi pakottaa siihen
Nakkeja syö joskus koira tokotreeneissä. Makkaraa paistetaan jos ollaan patikoimassa. Muuten niitä ei meille osteta ikinä.
Nyt mulla on tossa Harjun hirvimakkaroita 400grammaa. Teen niistä hirvimakkara piirakan.
Kesällä tuli makkaraa pari kertaa grillattua. Joskus saatamme tehdä nakkikastiketta tai makkarakeittoa. Tai sitten darrasapuskaksi nakkeja & ranuja. Kanaa, kalaa ja nautaa meillä suositaan eniten.
Teen pari kertaa kuussa nakki tai makkarakastiketta hk:n sinisestä. On niin hyvää ja lapsikin tykkää. Välillä myös paistan raakamakkaroita koska rakastan niitä ihan ylipaljon. :D
Syödään aika paljon. Pakko myöntää kun ollaan tällä hetkellä molemmat työttömiä niin makkara ja kun ollaan ostettu esim lidlistä tai s-marketista poprillia, niin kyllä se on hyvää ja sillä ruokitaan minut, mies ja kaksi lastamme. Toki syömme muutakin, mutta makkara on pääsääntöisesti jauhelihan ohella se liha mitä syömme. Leikkeleitä emme syö, ihan vain sen takia kun ne ovat niin kalliita. Toivottavasti tää tästä kohenee kun aloitan työt ensi kuussa kun sain työpaikan, mutta kyllä siltikin tykätään makkarasta ja aiotaan sitä syödä myös tulevaisuudessa. Makkara kiukaalla on jotain niin ihanaa saunan jälkeen
Ei syödä. En pysty syömään leikkeleitäkään, kun ne maistuu minun suuhun ihan liian suolaisilta.
Viikonloppuaamuina pilkon munakkaan sekaan.
Kesällä mekin syödään aika paljon.
Tykätään kyllä myös talvella istuskella pihakodassamme ja makkara on helpoin tulessa paisteltava.