Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syödäänkö teillä usein nakkeja, makkaroita ym?

Vierailija
05.09.2019 |

Meillä aika vähän. Kesäisin grillimakkaraa tuli grillissä/nuotiossa paistettua ollessamme mökillä enemmän mitä yleensä syödään. Joskus kiukaalla kypsennetään makkaraa ym, mutta muuten aika vähän. Tosin nakki tai makkarakeitto on yks sellainen mitä lapset rakastavat ja sitä ollaan pyritty tekemään kerran kuussa. Leikkeleitä menee kyllä.

Ooletteko vähentänyt ym makkaroiden/muiden syöntiä teidän perheessä?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalaisena en mitaan niin paljon kaipaa kuin suomalaisia grillimakkaroita ja HK:n sinista! <3

Tosi harvoin vaan saa, joskus tuo tuttavat/sukulaiset tuliaisina tai jos itse kayn Suomessa niin ostan mukaan. 

Taalla ei oikein ole vastaavia makkaroita/nakkeja, pelkkia raakamakkaroita vaan, ja tolkkinakkeja. (Yok.) Eli ei, meilla ei syoda nakkeja tai makkaroita kuin silloin, jos joku on niita tuliaisiksi tuonut. 

22/82 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin harvoin. Käsittääkseni nakit ja makkarat kuuluvat kaikkein epäterveellisimpien elintarvikkeiden kategoriaan. Prosessoitua lihaa, paljon nitriittiä.

Tykkään kuitenkin esim. makkarakastikkeesta ja syön, jos sitä tarjotaan kylässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi harvoin. Jos syödään nakkeja tai makkaroita niin ne on ollu niitä missä on isoin lihaprosentti määrä. Ja myös se että paljon niissä on suolaa on ratkaissut paljon. Mutta kyllä se on aivan ihanaa mennä metsään retkelle ja paistaa nuotiolla makkara :)

Leikkeleitä itse en syö eikä lapsetkaan välitä, mutta mies syö todella paljon. Saattaa mennä se pitkä meetvursti paketti (siis se kotasavu ym) parissa päivässä hänellä yksin! Plus syö muitakin leikkeleitä. Itse en vaan tykkää leikkeleestä leivällä, johtuen varmaan siitä että asuin pitkään Amerikassa ollessani lapsi ja siellä totuin leipiin ilman leikkeleitä ym.

Tuo ei oo hirveän terveellistä. Siis että syö noin paljon sitä metvurstia. Siinä paketissahan on aivan järkyttävän paljon ( 450 grammaa kai?) onko sun mies ylipainoinen?

On ylipainoinen kyllä. 176 pitkä ja painaa yli 100 kiloa tällä hetkellä. Ja tiedän, mutta on vaikea alkaa päteä toisen syömisiin. Sen pitää lähteä itsestä että haluaa muuttaa ruokavaliotaan ym. Ketään ei voi pakottaa siihen

No eihän tuo niin iso paino miehelle ole. Miehelle sopii pikkuinen pyöreys!

Vierailija
24/82 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku makkaran rakastaja on alapeukuttanut kaikki kommentit täällä 😂

Hih hih

Vierailija
25/82 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisenä kun aloitin mökkikauden ja maanantaina tulin pois - saldo on yksi (1) makkara ja sekin oli mökkivieraan tarjoama.

M 45

Vierailija
26/82 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkeja uutenavuotena ja vappuna, ei muulloin.

Grillimakkaraa muutama kerta kesässä.

Siskonmakkarakeittoa muutama kerta vuoden aikana.

Vierailija
27/82 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uitan niitä vain pisuloorassani.

Vierailija
28/82 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoremakkaraa ehkä kerran kk. Normi grillimakkaraa grillataan kerran vuodessa.

Makkarakeittoa tai -soosia tehdään 3-4 x vuodessa

Vierailija
29/82 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tosi paljon. Itse syön aika vähän, mutta mies ja kaksi lastamme syö paljon. Haluaisin yrittää että vähentäisivät kun nuorin lapsi on 3V ja saattaa syödä 10 makkaraa päivässä.. ja mies antaa syödä mun ollessa töissä (mies työtön)

Vierailija
30/82 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tosi paljon. Itse syön aika vähän, mutta mies ja kaksi lastamme syö paljon. Haluaisin yrittää että vähentäisivät kun nuorin lapsi on 3V ja saattaa syödä 10 makkaraa päivässä.. ja mies antaa syödä mun ollessa töissä (mies työtön)

No huh huh.

Vierailija
31/82 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laisinkaan nakkeja

Vierailija
32/82 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin. Liian suolaista ruokaa. 

Vierailija
33/82 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta vain Snellmanin All Natural -sarjan lisäaineettomia makkaroita ja nakkeja. Nams!. Harmi kun sarjan lenkki lopetettiin 🙁

Vierailija
34/82 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 päivänä viikossa, mutta on yritetty lisätä.

Vierailija
35/82 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Ulkosuomalaisena en mitaan niin paljon kaipaa kuin suomalaisia grillimakkaroita ja HK:n sinista! <3

Tosi harvoin vaan saa, joskus tuo tuttavat/sukulaiset tuliaisina tai jos itse kayn Suomessa niin ostan mukaan. 

Taalla ei oikein ole vastaavia makkaroita/nakkeja, pelkkia raakamakkaroita vaan, ja tolkkinakkeja. (Yok.) Eli ei, meilla ei syoda nakkeja tai makkaroita kuin silloin, jos joku on niita tuliaisiksi tuonut. 

No lihaiset makkarat ovat nyt paljon parempaa kuin joku HK:n sininen. Ulkomailla tulee ostettua aina kunnon makkaraa. 

Vierailija
36/82 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkara on polttoainettani.  Kahvi, (maidolla,) tuottaa muut oktaavit.

Vierailija
37/82 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin usein, olisko joku kerran päivässä.

Vierailija
38/82 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillimakkaraa ehkä noin 4-5 kertaa kesässä, kun niitä tarjotaan toisinaan kesämökeillä.

Grillimakkarat ovat olleet vaihdelleet käsittämättömästä ällöttävyydestä superherkulliseen.

Itse syön makkaraa noin kerran kuukaudessa. Suosikkini on Snellmanin Salsiccia ja toisinaan käyn kauppahallista ostamassa raakoja Toulousen makkaroita.

Vappuisin ja uutena vuotena nakit kuuluvat settiin.

Vierailija
39/82 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun on puhuttava suoraan miehellesi. Tuon ikäinen (ja muutenkin lapset) eivät saisi syödä kuin maksimissaan 2 makkaraa VIIKOSSA. Ei päivittäin. Meillä kun oltiin pieniä, oli aina vaan makkaraa ruokana ja se teki usein esim veljelle oireita ja en tiedä pahentuiko hänen myöhään todettu ADHD tuosta. Mutta puhu miehellesi.

Mutta kyllä. Itse syön silloin tällöin makkaraa, samoten lapsemme. Ei kuitenkaan edes joka viikko.

Vierailija
40/82 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan.

No okei, kerran kesässä grilliin.