Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole lähtenyt ulkomaille jos olosi ei suomessa mielytä? Rehellisiä vastauksia!

Vierailija
05.09.2019 |

Itse lähdin Filippiineille 26 vuotta sitten nyt olen asunut Bangkok :issa 24 vuotta. Lähdin Manila ,:sta kun siellä ei ollut hyvä olla.
Nykyinen onnellinen elämä ja minulle täydellinen asuinpaikka löytyi täältä viimein.

Ei ollut missään vaiheessa mielessä jäädä Suomeen valittamaan ja kärsimään

Mies 56 v Sukhumvit 8

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi kaikki edellytykset lähteä. On korkeakoulutus, varallisuutta, jopa ulkomaalainen mies. Mutta meillä on lapsi ja vanhempani ovat jo vanhoja. Vanhempani eivät enää suoriutuisi muutosta eivätkä edes kykenisi omillaan matkustamaan luoksemme lomille. Pidän vanhempiani ja myös lasta kohtaan liian raakana erottaa heitä. 

Koska sun lapsesi on niin paljon spesiaalimpi kuin tuhansien ulkosuomalaisten lapset.

Vierailija
42/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi kaikki edellytykset lähteä. On korkeakoulutus, varallisuutta, jopa ulkomaalainen mies. Mutta meillä on lapsi ja vanhempani ovat jo vanhoja. Vanhempani eivät enää suoriutuisi muutosta eivätkä edes kykenisi omillaan matkustamaan luoksemme lomille. Pidän vanhempiani ja myös lasta kohtaan liian raakana erottaa heitä. 

Koska sun lapsesi on niin paljon spesiaalimpi kuin tuhansien ulkosuomalaisten lapset.

On hän minun vanhoille vanhemmilleni sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea enää nurkkakuntaisempaa kommenttia keksiä.

Vierailija
44/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden heti kun saan eläkepaperit, on kohta tulossa, olen 64v. Mies tulee sitten kissan kanssa perässä parin vuoden päästä kun saa oman eläkkeensä. En malttaisi odottaa. Lähden Espanjaan. Vuokra-asunto aluksi ja sitten paikan päällä katsotaan rauhassa, ostetaanko oma. 

En kyllä lähde Suomen "huonouden" takia vaan ilmaston. Helpompi vanhoilla päivillä elää ilman talvea. 

Suomi on kuitenkin aina rakas. 

Kylmä siellä Espanjassa on talvella lähdin pois 16 v sitten.

Pian 17 vuosi Rayong Thailand

Talvella ei päivääkään, että ei yli +30

Vierailija
45/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden heti kun saan eläkepaperit, on kohta tulossa, olen 64v. Mies tulee sitten kissan kanssa perässä parin vuoden päästä kun saa oman eläkkeensä. En malttaisi odottaa. Lähden Espanjaan. Vuokra-asunto aluksi ja sitten paikan päällä katsotaan rauhassa, ostetaanko oma. 

En kyllä lähde Suomen "huonouden" takia vaan ilmaston. Helpompi vanhoilla päivillä elää ilman talvea. 

Kuinka usein sun täytyy käydä ja missä uusiaksesi viisumia?

Vierailija
46/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua jatkuvaa +30 lämpötilaa. Espanja on helpompi kun on EU-maa ja kohtuullisen sivistynyt maa ja lyhyempi matka vierailla Suomessa. Thaimaahan en lähtisi edes lomalle mistään hinnasta. 

Vierailija
47/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli olisi kielitaitoa, niin alkaisin hakea Saksasta edes jotain duunarihommia. 

Vierailija
48/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea enää nurkkakuntaisempaa kommenttia keksiä.

Nurkkakuntainen :D? Mikä ihmeen Thaimaassa elostelija täällä hyökkii kommentteineen kimppuun :D. Yleensä kyllä useimmille ihmisille on tärkeää pitää omat lapset ja vanhemmat lähellä. Ja miksi heidän pitäisi lähteä jos kerran Suomessa on kaikki ok?

Vierailija
49/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein sun täytyy käydä ja missä uusiaksesi viisumia?

Ei minulla tänne ole viisumia ollut 17 vuoteen.

Kerran vuodessa uusin oleskelupani immigration maksaa 1600 baht n. 45. €.

Vierailija
50/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin Suomeen ainoastaan siksi että tarvitsin mielenterveyshoitoja. Ajattelin että en minä niitä köyhänä ulkomailta saisi. No, kävin hoidoissa yli 10 vuotta. Olivat turhia, mutta enhän minä sitä etukäteen voinut tietää. Eli olin Suomessa yli 10 vuotta aivan turhaan.

Nyt sitten minulla on surkea koulutus, olen työtön ja köyhä. Vaikea lähteä ulkomaille näin. Mutta lähden kyllä heti kun jotenkin onnistun, kunhan saan tarpeeksi rahaa säästöön tms. Mutta on tämä kyllä pitkä ja ankea odotus täällä Suomessa. Kunpa olisin nuorena tajunnut lähteä, mutta enhän minä mitään voinut tajuta kun mieleni oli aivan hajalla.

Vierailija
51/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olis lähteä, jos tää kaukosuhde etenee vakavammaksi. Työpaikkakin todennäköisesti löytyisi helposti, koska puhun äidinkielenäni suomea, englantini on kiitettävää ja puhun kaikenlisäksi venäjää. Kyseisen miehen kaverit ovat linkanneetkin muutaman paikan, joita voisin hakea.

N28

Vierailija
52/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin suomesta 18 vuotta tänne Kuola Lumbur :Iin.

Ensimmäinen havainto täällä oli, että maassa josta lähdin ei todellakaan ollut yhtään mitään.

Verkkolehtiä selaillessa huomaan, ettei ole tänäänkään.

Tuskin tulee olemaan koskaan uskon.

Vierailija
53/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole rahaa ja niin iso muutos kuitenkin pelottaa. Miten lemmikit suhtautuisivat, mitä jos lentoyhtiö hukkaa ne, mitenkäs lapset, esikoinen ei puhu vielä liki 4v, puhuuko koskaan jos muutetaan toiseen maahan, miten puheterapia siellä toimii suomenkielisille, miten koulut, päiväkodit jne.

Jos epäilet, että muualla ovat koulut ja päiväkodit toimimattomia, niin kannattaa ehdottomasti pysyä Suomessa. Ja puheterapiaa ei varmasti saa suomeksi Ruotsia kauempana, mutta ei ole haitannut ainakaan meitä. Ollaan saatu kuopukselle paikallisella kielellä puheterapiaa.

Vierailija
54/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin Suomeen ainoastaan siksi että tarvitsin mielenterveyshoitoja. Ajattelin että en minä niitä köyhänä ulkomailta saisi. No, kävin hoidoissa yli 10 vuotta. Olivat turhia, mutta enhän minä sitä etukäteen voinut tietää. Eli olin Suomessa yli 10 vuotta aivan turhaan.

Nyt sitten minulla on surkea koulutus, olen työtön ja köyhä. Vaikea lähteä ulkomaille näin. Mutta lähden kyllä heti kun jotenkin onnistun, kunhan saan tarpeeksi rahaa säästöön tms. Mutta on tämä kyllä pitkä ja ankea odotus täällä Suomessa. Kunpa olisin nuorena tajunnut lähteä, mutta enhän minä mitään voinut tajuta kun mieleni oli aivan hajalla.

Miten nuo mt-hoidot olivat turhia? Ja jos olet nyt huonosti koulutettu, työtön ja köyhä, oli tilanne reilu kymmenen vuotta sitten yhtään parempi, jotta olisit voinut lähteä?

Vierailija
55/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ollu jo lähtökuopissa monta kertaa mutta nyt oon todennu että antaa olla. Ainut syy lähteä olisi ollut työllistyminen. Nykyään minulla on myös mies, joka ei osaa kyseisen maan kieltä. Parempi molemmat pätkätöissä tai työttömänä kuin kaukana läheisistä ja toinen kielitaidottomana ja työttömänä. Musta on Suomelle ihan yhtä vähän hyötyä makaan kotona työttömänä tai muutan ulkomaille ja maksan veroni ulkomaille.

Lähteminen on etu ennenkaikkea itsellesi. Suomen sosialismissa olet tuomittu elinikäiseen tasapäisen köyhään elämään.

Muualla sinulla olisi ihmisen elämä ja mahdollisuudet.

Kun makaat työttömänä suomessa aiheutat vain vahinkoa koko yhteiskunnalle .

Oon ollu Suomelle pelkkä kuluerä koko elämäni siihen asti kun valmistuin korkeakoulusta. Suomi ei hyödy musta yhtään jos lähden heti valmistuttuani ulkomaille ja maksan veroni sinne. Suomi elättää ja kouluttaa ja ulkomaat saa verot ja työntekijän.

Eikö se vahingoita ihan yhtä lailla että vie oman työpanoksensa ja verotulot muualle sen jälkeen kun on Suomen rahoilla opiskellu?

Jos nostat edelleen tukia Suomesta niin se on haitallisempaa kuin työskentely ulkomailla. Ainakaan jälkimmäisestä ei tulisi uusia kuluja yhteiskunnalle.

Kulu yhteiskunnalle? Finanssimaailma on täysin mielivaltainen ihmisen keksimä juttu, ei mikään luonnonlaki. Lisäksi valtio ja yritysmaailma ovat kaksi eri asiaa. Sitten vielä se, että nykyinen talous perustuu velkaan, eli mikä tahansa raha, sijoitus tai omaisuus on velkaa jossain eli käytännössä johdannaiskauppa futuuri.

Tällä hetkellä korot on valtioilla jopa miinuksella, eli keskuspankit maksavat valtiolle lainasta joten tällöin työtön on itse asiassa tulonlähde, ei kulu.

Vierailija
56/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa sanoa epäkohdista suomessa ja eri maissa, ilman että se on valitusta jonkun mielestä. Syyt miksi ihmiset eivät pääse lähtemään voi olla: raha, ura, terveys, iäkäs lähiomainen /muu joka haluaa asua suomessa, myös pitäisi olla ulkomailla hyvät kulkuyhteydet esim. pikkukaupungista keskikokoiseen - koska pienessä ei ole välttämättä kaikkea mitä tarvitaan. Voi olla suuret välimatkat (suomessakin on), joillakin ei ole ajokorttia. Kielitaito, turvallisuuskysymykset pitää ottaa huomioon, asuntotilanne, onko tulonlähteitä ja saako maahan ylipäätään jäädä, entä toimiiko maissa eri asiat kuinka hyvin. Entä miten laki muuttuu ja maksut, onko luontoa jne. 

Vierailija
57/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurieroja on jonkin verran, joissakin maissa vähemmän. Entä jos tulee ikävä suomen hyviä puolia, muttei huonoja yhtään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän